Witam raczej calosc bynajmniej tak ma TDI a co da Ci sama rolka :wink: reszta w napinaczu tez jes napewno wyrobiona . Chyba , ze sie myle to prosze poprawic
Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
To zależy czy masz zużytą spręzynę w napinaczu. Ja u siebie wymieniłem samą rolkę bez napinacza i jest git. Jeżeli masz dużo km przejechane to możesz zmienić komplet. Zużycie napinacza objawia się tym że na zapalonym silniku pulsuję napinacz tak jakby napinał i puszczał .
jeśli jest tylko łożysko w rolce uszkodzone jest możliwość wymiany samego łożyska
u siebie musiałem wymienić rolke z powodu hałasu, nie znalazłem rolki z dobrym łożyskiem ( same chińskie) więc samodzielnie wymieniłem same łożysko na japońskie ( 6203 2RS)
prawie zerowe koszty....
Wszystko się zgadza lecz podczas wymiany nie zauważyłem razem z mechanikiem, żadnych problemów ani z napinaczem ani ze sprzęgiełkiem alternatora. Jedynie wspomniana rolka "huczy".
[ Dodano: Sro 16 Lut, 11 17:51 ]
Wczoraj udało mi się wymienić samo łożysko w rolce.
Sprawa jest banalna i pozwala nam zaoszczędzić około 50 zł.
Po wyjęciu napinacza wykręcamy rolkę Torx T-10
U mnie jak u kolegi Sebastian_M26, składała się ona z dwóch znitowanych części.
Rozwiercamy nity i delikatnie śrubokrętem rozpoławiamy rolkę.
Wyjmujemy łożysko 6203 i zastępujemy nowym. Ja założyłem polskie koszt 10 zł.
Dwie połówki rolki ściskamy za pomocą prasy/imadła i nitujemy stalowym nitami.
Składamy w odwrotnej kolejności i gotowe :twisted:
Komentarz