Problem z silnikiem 2.0?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Blaszaczek
    Classic
    • 2008
    • 6

    Problem z silnikiem 2.0?

    Wiem ale z uwagi że mam zamówioną w emidzie kolejną Octavię to pojadę tam a jak się nie sprawdzą to pojadę na Kocmyrzowską!
  • OctaviaFan
    Classic
    • 2007
    • 4

    #2
    Problem z silnikiem 2.0?

    Witam,

    Jestem zdesperowany - szukam wszędzie pomocy i nikt nie potrafi rozwiązać mojego problemu.
    Posiadam skodę Octavie 2.0 115KM z 2001r (od nowości). Przejechane mam 97000 km.
    Od 25 tyś pojawił się pewien problem. Mianowićie na biegu jałowym silnik nie pracuje prawidłowo - bardzo nierówno. Przy przyspieszaniu również pojawia się delikatne przerywanie.
    Samochód był już w ASO (wielokrotnie Chełm, Zamość) z tym problemem. Niestety ci panowie - śmiem twierdzić - nie bardzo znają się na samochodach. Stwierdzili, że samochód "rwie", pięknie przyspiesza i nie ma co tu szukać. Szukałem pomocy u innych fachowców, niestety też to nic nie pomogło.

    W samochodzie zostało wymienione:
    - sonda lambda 3x
    - moduł z cewką (mała poprawa)
    - przewody elektryczne

    Dodam, że komputer cały czas wywala błędy typu "uboga mieszanka, sonda lambda itd", jednak samochód tankowany jest tylko na "pewnych" stacjach i paliwem 98, natomiast jak wczesniej wspomniałem sonda lambda była wymieniana.

    Dlaczego komputer wyrzuca te błędy?

    Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • djczas
      RS
      • 2005
      • 9612

      #3
      a jest gaz w samochodzie czyli podtlenek lpg

      Komentarz

      • OctaviaFan
        Classic
        • 2007
        • 4

        #4
        Nie ma instalacji gazowej, właśnie mechanicy, u których byłem mówili, że to typowy objaw dla instalacji LPG. Nic nie było kombinowane w tym aucie

        Komentarz

        • djczas
          RS
          • 2005
          • 9612

          #5
          OctaviaFan, przpływomierz lub zawór egr ale z zaworem to nie wiem czy tam wystepuje

          Komentarz

          • -Piotr-
            L&K
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1018
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #6
            Świece zapłonowe kiedy były wymieniane? Filtr paliwa może warto wymienić.
            Przeczytaj jeszcze to;
            O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
            KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
            O III czarna liftback - reaktywacja

            Komentarz

            • borut
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 299

              #7
              Szkoda że nie masz gazu - wyrok zapadł by od razu, a tak to porażka
              Powered by VSI PRINS

              Komentarz

              • OctaviaFan
                Classic
                • 2007
                • 4

                #8
                Witam,

                Zapomniałem napisać w pierwszym poście, świece wymienione nawet 2x. Przepływomierz również. Oddałem auto do nowego "magika", jeżeli naprawi to napiszę co było bo usterka jest nadzwyczaj upierdliwa i zagadkowa.

                Komentarz

                • nico21
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 2640
                  • Volkswagen

                  #9
                  OctaviaFan, a która sondę miałeś wymieniana?? Z tego co mi wiadomo to takie błędy wywala przy uszkodzonej sondzie reg-diag, czyli tej w kolektorze. Kolega DigDug tak miał. Ja tez to mam ale u mnie jest inna sprawa bo ma LPG ale tez zacznę od wymiany tej sondy. Aha jeszcze jedno sonda musi być oryginalna a nie żaden zamiennik czy boshowska ale o innym numerze niż powinna byc
                  DACAR.team

                  Komentarz

                  • OctaviaFan
                    Classic
                    • 2007
                    • 4

                    #10
                    Sonda była wymieniona w serwisie na oryginalną - 600zł. Dodam, że na starej komputer pokazywał -na biegu jałowym - zużycie paliwa czasowe 3l/100. Natomiast na nowej wrociło do normy czyli 1,1l/100.
                    Także sonde (chyba) należy wyeliminować chociaż vag wskazuje, że jest ona uszkodzona.

                    Komentarz

                    • daneczek76
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 3642
                      • Toyota

                      #11
                      Zamieszczone przez OctaviaFan
                      Sonda była wymieniona w serwisie na oryginalną - 600zł.
                      to że była wymieniona to nie znaczy że ci ją wymienili.
                      Zamieszczone przez OctaviaFan
                      akże sonde (chyba) należy wyeliminować chociaż vag wskazuje, że jest ona uszkodzona.
                      Ja bym nadal upierał się w servisie na wymiane sądy masz gwarancje na zrobiona przeznich robote a bład ci wywala że sąda także do roboty.
                      [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                      Komentarz

                      • nico21
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 2640
                        • Volkswagen

                        #12
                        OctaviaFan, nie raz tak było ze niby sonda nowa a była walnięta. Skoro wymieniałeś w serwisie to masz gwarancje i maja ci ja ponownie wymienić aż do momenty nie pojawiania sie błedu. WALCZ!!!
                        DACAR.team

                        Komentarz

                        • djczas
                          RS
                          • 2005
                          • 9612

                          #13
                          OctaviaFan, vag pokazuje że sonda jest uszkodzona także przy uszkodzonym katalizatorze dobrze by było jakbyś podjechał do serwisu aby zrobili ci kod gotowości tak zawany readines kod i tam wyjdzie co może byc przyczyną zawęzi obszar poszukiwań

                          Komentarz

                          • SeventhSon
                            Classic
                            • 2007
                            • 17

                            #14
                            Sonda

                            Wszelkie objawy wskazują na sondę, chociaż nie wiadomo do końca...
                            W Essim miałem taki "test sondy":
                            1. wyzerować wszystkie błędy;
                            2. uruchomić silnik, poczekać ze 2 minuty, aż się sonda rozgrzeje;
                            3. odłączyć sondę (rozpiąć wtyczkę)
                            Przy dobrej sondzie sterownik silnika przechodzi w tryb awaryjny- generalnie zwiększa obroty, i za chwilę stabilizuje je, ale w okolicach 900-1000
                            Przy zepsutej sondzie- nie dzieje sie nic!
                            Jak już się dobierzesz do wtyczki sondy to warto sobie po prostu ją zmierzyć:
                            1. miernik uniwersalny na pomiar napięcia stałego w zakresie 10V i pomiar:
                            UWAGA: przy miernikach z wskazówką koonieczne jest sprawdzenie polaryzacji,bo spalimy miernik, przy tym z wyświetlaczem LCD po prostu będzie znak "-"
                            UWAGA 2: zazwyczaj są 4 kable na sondę (2 podgrzanie i 2 pomiarowe), mogą być też tylko 2 kable (podgranie i pomiar- masa z silnika) nie pamiętam, czy są też sondy z 3 kablami.
                            2. podłączamy miernik i mierzymy napięcie na sondzie!!!!! teoretycznie powinno być w okolicach 0,5V (możemy zmienić zakres na mniejszy, jak znajdziemy kable do pomiaru)
                            0,4-0,6 też jest OK.
                            Po zwiększeniu obrotów na początku napięcie będzie większe, bo silnik dostaje paliwo, ale jeszcze nie w pełni jes spala (dlatego m.in. sonda reguluje faktyczną dawkę paliwa)

                            Tyle w skrócie o sondzie. Nie musisz się bać. Awarie sondy są rzeczą normalną i projektanci silników przewidując takie rzeczy programują odpowiednio sterowniki, więc krzywda się silnikowi nie stanie (jak nie będziesz go kręcił więcej niż ok. 70% i krótko)

                            Opisana procedura pozwala tylko ocenić fakt pracy/ braku pracy sondy i nic więcej!!!!

                            Poza tym jak będziesz w okolicach Chełma, to daj znać, podeślę Ci numer do gościa, który być może coś ustali- o ile temat jest aktualny!!!!!
                            Skoda Felicia 1.4MPI, Ford Escort 1.6 16V ZETEC
                            VW Passat B4 kombi 1.8 B+G .... i teraz
                            Skoda OCTAVIA 1.6 75kW

                            Komentarz

                            • Ziomus1987
                              Ambiente
                              • 2007
                              • 202

                              #15
                              Siema. Posiadam Octavie z tego samego roku i z tym samym silnikiem. Jak mi komputer wyrzucal uboba mieszanke paliwa, sonde lambda i do tego zle spalanie na dwoch cylindrach to elektryk wymienil mi sterownik pracy silnika Po prostu auto nie mialo w tym czasie wogle mocy nie wkrecalo sie nawet na obroty nawet na jalowym biegu. I faktycznie dwa dni bylo dobrze Po wymianie tego sterownika komputer nie pokazywal zadnych bledow. Po dwoch dniach problem wrocil. Caly komputer zostal odeslany wraz z licznikiem do fachowca i on powiedzial ze wszystko jest ok. Okazalo sie ze padl przeplywomierz powietrza i zostal on wymieniony na bosha. Na chwile obecna wszysko jest wporzadku(komputer nie wyrzucil przeplywomierza). Pozdro
                              Szukam pracy

                              Komentarz

                              • nico21
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 2640
                                • Volkswagen

                                #16
                                Ziomus1987, dokładnie miałem to samo. Cały czas wywalało mi błędy ze mieszanka paliwa za bogata, za uboga. Wymieniłem sondę na oryginalna i dupa to samo. Dopiero po wymianie przepływomierza na oryginalny wszytko ustąpiło.

                                WAŻNE !!!! przepływomierz musi być ori a nie żaden zamiennik - nawet z najwyższej półki - po prostu nie wydala i silnik głupieje !!!
                                DACAR.team

                                Komentarz

                                Pracuję...