Wiem ale z uwagi że mam zamówioną w emidzie kolejną Octavię to pojadę tam a jak się nie sprawdzą to pojadę na Kocmyrzowską!
Problem z silnikiem 2.0?
Zwiń
X
-
Problem z silnikiem 2.0?
Witam,
Jestem zdesperowany - szukam wszędzie pomocy i nikt nie potrafi rozwiązać mojego problemu.
Posiadam skodę Octavie 2.0 115KM z 2001r (od nowości). Przejechane mam 97000 km.
Od 25 tyś pojawił się pewien problem. Mianowićie na biegu jałowym silnik nie pracuje prawidłowo - bardzo nierówno. Przy przyspieszaniu również pojawia się delikatne przerywanie.
Samochód był już w ASO (wielokrotnie Chełm, Zamość) z tym problemem. Niestety ci panowie - śmiem twierdzić - nie bardzo znają się na samochodach. Stwierdzili, że samochód "rwie", pięknie przyspiesza i nie ma co tu szukać. Szukałem pomocy u innych fachowców, niestety też to nic nie pomogło.
W samochodzie zostało wymienione:
- sonda lambda 3x
- moduł z cewką (mała poprawa)
- przewody elektryczne
Dodam, że komputer cały czas wywala błędy typu "uboga mieszanka, sonda lambda itd", jednak samochód tankowany jest tylko na "pewnych" stacjach i paliwem 98, natomiast jak wczesniej wspomniałem sonda lambda była wymieniana.
Dlaczego komputer wyrzuca te błędy?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
-
-
OctaviaFan, a która sondę miałeś wymieniana?? Z tego co mi wiadomo to takie błędy wywala przy uszkodzonej sondzie reg-diag, czyli tej w kolektorze. Kolega DigDug tak miał. Ja tez to mam ale u mnie jest inna sprawa bo ma LPG ale tez zacznę od wymiany tej sondy. Aha jeszcze jedno sonda musi być oryginalna a nie żaden zamiennik czy boshowska ale o innym numerze niż powinna byc
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OctaviaFanSonda była wymieniona w serwisie na oryginalną - 600zł.
Zamieszczone przez OctaviaFanakże sonde (chyba) należy wyeliminować chociaż vag wskazuje, że jest ona uszkodzona.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Sonda
Wszelkie objawy wskazują na sondę, chociaż nie wiadomo do końca...
W Essim miałem taki "test sondy":
1. wyzerować wszystkie błędy;
2. uruchomić silnik, poczekać ze 2 minuty, aż się sonda rozgrzeje;
3. odłączyć sondę (rozpiąć wtyczkę)
Przy dobrej sondzie sterownik silnika przechodzi w tryb awaryjny- generalnie zwiększa obroty, i za chwilę stabilizuje je, ale w okolicach 900-1000
Przy zepsutej sondzie- nie dzieje sie nic!
Jak już się dobierzesz do wtyczki sondy to warto sobie po prostu ją zmierzyć:
1. miernik uniwersalny na pomiar napięcia stałego w zakresie 10V i pomiar:
UWAGA: przy miernikach z wskazówką koonieczne jest sprawdzenie polaryzacji,bo spalimy miernik, przy tym z wyświetlaczem LCD po prostu będzie znak "-"
UWAGA 2: zazwyczaj są 4 kable na sondę (2 podgrzanie i 2 pomiarowe), mogą być też tylko 2 kable (podgranie i pomiar- masa z silnika) nie pamiętam, czy są też sondy z 3 kablami.
2. podłączamy miernik i mierzymy napięcie na sondzie!!!!! teoretycznie powinno być w okolicach 0,5V (możemy zmienić zakres na mniejszy, jak znajdziemy kable do pomiaru)
0,4-0,6 też jest OK.
Po zwiększeniu obrotów na początku napięcie będzie większe, bo silnik dostaje paliwo, ale jeszcze nie w pełni jes spala (dlatego m.in. sonda reguluje faktyczną dawkę paliwa)
Tyle w skrócie o sondzie. Nie musisz się bać. Awarie sondy są rzeczą normalną i projektanci silników przewidując takie rzeczy programują odpowiednio sterowniki, więc krzywda się silnikowi nie stanie (jak nie będziesz go kręcił więcej niż ok. 70% i krótko)
Opisana procedura pozwala tylko ocenić fakt pracy/ braku pracy sondy i nic więcej!!!!
Poza tym jak będziesz w okolicach Chełma, to daj znać, podeślę Ci numer do gościa, który być może coś ustali- o ile temat jest aktualny!!!!!Skoda Felicia 1.4MPI, Ford Escort 1.6 16V ZETEC
VW Passat B4 kombi 1.8 B+G .... i teraz
Skoda OCTAVIA 1.6 75kW
Komentarz
-
-
Siema. Posiadam Octavie z tego samego roku i z tym samym silnikiem. Jak mi komputer wyrzucal uboba mieszanke paliwa, sonde lambda i do tego zle spalanie na dwoch cylindrach to elektryk wymienil mi sterownik pracy silnika Po prostu auto nie mialo w tym czasie wogle mocy nie wkrecalo sie nawet na obroty nawet na jalowym biegu. I faktycznie dwa dni bylo dobrze Po wymianie tego sterownika komputer nie pokazywal zadnych bledow. Po dwoch dniach problem wrocil. Caly komputer zostal odeslany wraz z licznikiem do fachowca i on powiedzial ze wszystko jest ok. Okazalo sie ze padl przeplywomierz powietrza i zostal on wymieniony na bosha. Na chwile obecna wszysko jest wporzadku(komputer nie wyrzucil przeplywomierza). PozdroSzukam pracy
Komentarz
-
-
Ziomus1987, dokładnie miałem to samo. Cały czas wywalało mi błędy ze mieszanka paliwa za bogata, za uboga. Wymieniłem sondę na oryginalna i dupa to samo. Dopiero po wymianie przepływomierza na oryginalny wszytko ustąpiło.
WAŻNE !!!! przepływomierz musi być ori a nie żaden zamiennik - nawet z najwyższej półki - po prostu nie wydala i silnik głupieje !!!
Komentarz
-
Komentarz