Poprawa hamulców w O1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marrad555
    Classic
    • 2010
    • 13

    Poprawa hamulców w O1

    Aby zarejestrowac auto w PL z gazem, trzeba bedzie albo dokonac legalizacji butli, albo wymienic ja na nowa.
  • 4tech
    RS
    • 2008
    • 4199
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #2
    Poprawa hamulców w O1

    Siemano,
    Pytam czysto teoretycznie, bo może coś można poprawić i ktoś już coś z tym zrobił :wink:
    Nie mam na myśli wymiany tarcz na większe ani żadnych innych "nieautoryzowanych" przeróbek :diabelski_usmiech

    Pacjent: O1 FL + ABS + tył tarcze

    Zasadnicze pytanie:
    Skoro przy takim zestawieniu korektor siły hamowania tyłu nie występuje, to jak poprawić (podkręcić) siłę hamowania tylnych hamulców? (oczywiście w granicach rozsądku).

    Oczywiście zakładam, że zaciski są sprawne, klocki i tarcze w należytym porządku

    Jest cokolwiek, co można poprawić :?:

    Dajcie jakieś propozycje, zapewne ktoś podzieli się jakimś doświadczeniem...
    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

    Komentarz

    • Marian 2
      L&K
      • 2007
      • 1086
      • Octavia I combi (1U5)
      • AQY 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Przecież ABS na wszystkie cztery koła rozwiązuje wszystkie "dywagacje" teoretyczne. Hamowanie (mocne) jest zawsze na granicy poślizgu, dla tego nie stosuje się korektorów hamowania na tył.
      Chyba że ktoś chce blokować tylne kola i "palić opony", do pomocy wtedy hamulec ręczny.

      Komentarz

      • zepter00
        RS
        • 2008
        • 2304

        #4
        Zbyt silne hamowanie na tył może być przyczyną poślizgu i solidnego dzwonu. Rozwiązania są tylko dwa albo ruszać po całości cały układ hamulcowy i brać z RS albo nie ruszać nic. Półśrodki nic nie dają. Założyłem raz agresywniejsze klocki z tyłu i tylko od czasu do czasu popiskują i szybko zjadają tarcze. Chcesz żeby octa zamiatała tyłem? No problem ciągaj ręczny do wali tylko sobie i komuś krzywdy nie zrób i fury nie rozwal. Chcesz to ci dam za darmo stare amotyzatory i po każdym zdjęciu nogi za gazu w łuku będziesz leciał bokiem. :wink:
        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

        Komentarz

        • 4tech
          RS
          • 2008
          • 4199
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5
          Nie, nie o to tu chodzi, chociaż czasem lubię poszaleć z ręcznym :twisted:

          Raczej jestem za tym, żeby tak bardzo przód nie nurkował

          Nie mam słabych amorków - KYB Excel G zmieniane w maju, sprężyny jedynie są może już trochę zjeżdżone - wciąż ORI (przebieg jak widać w podpisie), a jednak podczas hamowania przód schodzi wg mnie za nisko :roll:
          Oczywiście porównując do innych pojazdów :diabelski_usmiech

          Na przeglądach wszystko jest w normie :szeroki_usmiech

          A jednak hamując na piasku do dechy, ABS kontroluje sytuację i przód zostawia konkretne ślady, tył tylko odciśnięty bieżnik...

          Może tak właśnie ma być, żeby dupa jednak podczas hardkorowego hamowania jednak nigdzie nie uciekła :lol:
          O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
          Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
          Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

          Komentarz

          • Tony065
            RS
            • 2009
            • 2487
            • Octavia I (1U2)
            • ARX 1.8 20VT 150 KM

            #6
            4tech, zmień spężyny na nowe, to raz, na tył załóż dobre tarcze i klocki to dwa, ale w OI bez zmiany rozmiaru to niewiele daje. Na forum LeonClub czytałem opinię, że dopiero 256x22 z tyłu było w stanie zahamować na ręcznym koło 17 cali.
            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
            @ by Tune-up Gdańsk
            TDI VP++ i jeszcze rośnie
            Antek

            Komentarz

            • 4tech
              RS
              • 2008
              • 4199
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              No i właśnie tego się obawiałem... :diabelski_usmiech
              O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
              Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
              Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

              Komentarz

              • pablo_doctor
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2007
                • 791

                #8
                ...jakoś w maju zmieniałem układ hamulcowy. Na przednią oś trafiły nieśmiertelne 312-tki. Chwile na nich pośmigałem na tyle była mała seria. Efekt znaczący - na plus. Po kilku tygodniach zamontowałem na tyle 256 mm wentylowane i doznałem szoku.
                Okazało się że opony w rozmiarze 205 nie radzą sobie z przeniesieniem siły hamowania i generalnie spiłowałem je bardzo szybko.
                poniżej kilka fotek z prac.

                Jeśli chodzi o podcinanie auta hamulcem ręcznym przy rozmiarze 205x55x16 bez wysiłku natomiast przekonałem się co to zjawisko pojemności cieplnej -czy jakoś tak
                Załączone pliki
                pablo_doctor

                Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                Komentarz

                • 4tech
                  RS
                  • 2008
                  • 4199
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #9
                  Przodu nie ruszam, bo za dużo na tą chwilę mam roboty ze szkodnikiem...

                  Tył wentylowany, rulez...
                  Ale wtedy i zaciski musiałbym wymienić...

                  No jak nie urok, to :lol:

                  Nad prężynami już chwilę się głowię, więc "przy okazji" dorwę jakieś twardsze sztuki i je osadzę :diabelski_usmiech
                  O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                  Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                  Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                  Komentarz

                  • Tony065
                    RS
                    • 2009
                    • 2487
                    • Octavia I (1U2)
                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                    #10
                    4tech, swap hampli 256x22 na tył wiąże się z wymianą łożysk, bo pasowało by też zmienić osłony, a to już są spore koszty.
                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                    @ by Tune-up Gdańsk
                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                    Antek

                    Komentarz

                    • 4tech
                      RS
                      • 2008
                      • 4199
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #11
                      No to może kiedyś...
                      Na dzień dzisiejszy zostanę ze standardem, chyba że jak napisałem kiedyś się coś trafi :diabelski_usmiech
                      Póki co, mam za dużo drobiazgów do zrobienia jeszcze przed zimą :roll:
                      O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                      Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                      Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                      Komentarz

                      • Tony065
                        RS
                        • 2009
                        • 2487
                        • Octavia I (1U2)
                        • ARX 1.8 20VT 150 KM

                        #12
                        W takim razie polecam Ci zakup kompletnej belki z hamplami 256x22 z rozbiórki i powoli ją remontować. Sporo jeździsz, więc nowe tuleje belki, łożyska/piasty i reszta by się przydały, a w jeden dzień trudno to będzie ogarnąć.
                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                        @ by Tune-up Gdańsk
                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                        Antek

                        Komentarz

                        • 4tech
                          RS
                          • 2008
                          • 4199
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          #13
                          W sumie dobry pomysł
                          Fakt, że w jeden dzień było by słabo...

                          A takie belki w czym występowały :?:
                          RS, A3 jakieś mocniejsze, jakiś Golf, Toledo?
                          O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                          Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                          Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                          Komentarz

                          • pablo_doctor
                            Elegance
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 791

                            #14
                            Zamieszczone przez Tony065
                            4tech, swap hampli 256x22 na tył wiąże się z wymianą łożysk, bo pasowało by też zmienić osłony, a to już są spore koszty.
                            ...jeśli były hamulce tarczowe to wymiana osłon i samych zacisków. jeśli bęmbny to chyba lepiej odrazu brać belkę z docelowymi hamulcami.
                            Przy zakupie zestawu zacisków należy zwrócić uwagę czy pochodzi on z auta z napędem na jedną czy na dwie osie. Te z 4x4 wymagają dystansów.
                            pablo_doctor

                            Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                            CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                            http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                            Komentarz

                            • 4tech
                              RS
                              • 2008
                              • 4199
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #15
                              Dzięki za wskazówki
                              Na ten rok już "raczej" koniec inwestycji ale (zawsze jest jakieś) została mi jeszcze do kupienia maska i jeden błotnik (ruda atakuje), a skoro jestem za kupieniem ori używki niż nowego zamiennika, to źródło zakupów nasuwa się samo...
                              Zobaczę, czy mój magik coś znajdzie, a wtedy nie zostanie nic innego jak swap
                              O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                              Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                              Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                              Komentarz

                              • Tony065
                                RS
                                • 2009
                                • 2487
                                • Octavia I (1U2)
                                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                #16
                                pablo_doctor, łożyska też będą do wymiany, bo w 98% przypadków po zdjęciu nie nadają się do ponownego założenia, a bez tego nie zmienisz osłon. Niestety, te od mniejszych tarcz są za małe. Można je potraktować kątówką, ale to drut, a drut to zuo :evil:
                                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                @ by Tune-up Gdańsk
                                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                Antek

                                Komentarz

                                • pablo_doctor
                                  Elegance
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 791

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Tony065
                                  pablo_doctor, łożyska też będą do wymiany, bo w 98% przypadków po zdjęciu nie nadają się do ponownego założenia, a bez tego nie zmienisz osłon. Niestety, te od mniejszych tarcz są za małe. Można je potraktować kątówką, ale to drut, a drut to zuo :evil:
                                  :roll:

                                  ... co Ty za głupoty gadasz ?? Jaki drut jakie kątówką.

                                  Robiłem sam osobiście "tymi rencyma" zdejmujesz koło, tarcze odbijasz pokrywkę nakętki. Odkręcasz nakrętkę, zdejmujesz wszystko i zostaje piasta. Odkręcasz osłonę tarczy. Jeśli wcześniej łożyska były ok to wracają na miejsce. 2-3 h roboty.

                                  Nie wprowadzaj zamieszania.
                                  pablo_doctor

                                  Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                                  CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                                  http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                                  Komentarz

                                  • 4tech
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 4199
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    #18
                                    Te osłony, to w O2 trzeba razem z łożyskami traktować o ile się nie mylę :diabelski_usmiech

                                    [ Dodano: Wto 02 Gru, 14 06:52 ]
                                    Albo mi się z 4x4 piętroli :roll: :lol:
                                    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                    Komentarz

                                    • pablo_doctor
                                      Elegance
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 791

                                      #19
                                      Zamieszczone przez 4tech
                                      Te osłony, to w O2 trzeba razem z łożyskami traktować o ile się nie mylę :diabelski_usmiech

                                      [ Dodano: Wto 02 Gru, 14 06:52 ]
                                      Albo mi się z 4x4 piętroli :roll: :lol:
                                      tu się nie wypowiem :/
                                      pablo_doctor

                                      Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                                      CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                                      http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                                      Komentarz

                                      Pracuję...