Aby zarejestrowac auto w PL z gazem, trzeba bedzie albo dokonac legalizacji butli, albo wymienic ja na nowa.
Poprawa hamulców w O1
Zwiń
X
-
Poprawa hamulców w O1
Siemano,
Pytam czysto teoretycznie, bo może coś można poprawić i ktoś już coś z tym zrobił :wink:
Nie mam na myśli wymiany tarcz na większe ani żadnych innych "nieautoryzowanych" przeróbek :diabelski_usmiech
Pacjent: O1 FL + ABS + tył tarcze
Zasadnicze pytanie:
Skoro przy takim zestawieniu korektor siły hamowania tyłu nie występuje, to jak poprawić (podkręcić) siłę hamowania tylnych hamulców? (oczywiście w granicach rozsądku).
Oczywiście zakładam, że zaciski są sprawne, klocki i tarcze w należytym porządku
Jest cokolwiek, co można poprawić :?:
Dajcie jakieś propozycje, zapewne ktoś podzieli się jakimś doświadczeniem...O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
-
-
Zbyt silne hamowanie na tył może być przyczyną poślizgu i solidnego dzwonu. Rozwiązania są tylko dwa albo ruszać po całości cały układ hamulcowy i brać z RS albo nie ruszać nic. Półśrodki nic nie dają. Założyłem raz agresywniejsze klocki z tyłu i tylko od czasu do czasu popiskują i szybko zjadają tarcze. Chcesz żeby octa zamiatała tyłem? No problem ciągaj ręczny do wali tylko sobie i komuś krzywdy nie zrób i fury nie rozwal. Chcesz to ci dam za darmo stare amotyzatory i po każdym zdjęciu nogi za gazu w łuku będziesz leciał bokiem. :wink:Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Nie, nie o to tu chodzi, chociaż czasem lubię poszaleć z ręcznym :twisted:
Raczej jestem za tym, żeby tak bardzo przód nie nurkował
Nie mam słabych amorków - KYB Excel G zmieniane w maju, sprężyny jedynie są może już trochę zjeżdżone - wciąż ORI (przebieg jak widać w podpisie), a jednak podczas hamowania przód schodzi wg mnie za nisko :roll:
Oczywiście porównując do innych pojazdów :diabelski_usmiech
Na przeglądach wszystko jest w normie :szeroki_usmiech
A jednak hamując na piasku do dechy, ABS kontroluje sytuację i przód zostawia konkretne ślady, tył tylko odciśnięty bieżnik...
Może tak właśnie ma być, żeby dupa jednak podczas hardkorowego hamowania jednak nigdzie nie uciekła :lol:O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
4tech, zmień spężyny na nowe, to raz, na tył załóż dobre tarcze i klocki to dwa, ale w OI bez zmiany rozmiaru to niewiele daje. Na forum LeonClub czytałem opinię, że dopiero 256x22 z tyłu było w stanie zahamować na ręcznym koło 17 cali.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
No i właśnie tego się obawiałem... :diabelski_usmiechO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
...jakoś w maju zmieniałem układ hamulcowy. Na przednią oś trafiły nieśmiertelne 312-tki. Chwile na nich pośmigałem na tyle była mała seria. Efekt znaczący - na plus. Po kilku tygodniach zamontowałem na tyle 256 mm wentylowane i doznałem szoku.
Okazało się że opony w rozmiarze 205 nie radzą sobie z przeniesieniem siły hamowania i generalnie spiłowałem je bardzo szybko.
poniżej kilka fotek z prac.
Jeśli chodzi o podcinanie auta hamulcem ręcznym przy rozmiarze 205x55x16 bez wysiłku natomiast przekonałem się co to zjawisko pojemności cieplnej -czy jakoś takpablo_doctor
Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje
CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160
http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl
Komentarz
-
-
Przodu nie ruszam, bo za dużo na tą chwilę mam roboty ze szkodnikiem...
Tył wentylowany, rulez...
Ale wtedy i zaciski musiałbym wymienić...
No jak nie urok, to :lol:
Nad prężynami już chwilę się głowię, więc "przy okazji" dorwę jakieś twardsze sztuki i je osadzę :diabelski_usmiechO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
No to może kiedyś...
Na dzień dzisiejszy zostanę ze standardem, chyba że jak napisałem kiedyś się coś trafi :diabelski_usmiech
Póki co, mam za dużo drobiazgów do zrobienia jeszcze przed zimą :roll:O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
W takim razie polecam Ci zakup kompletnej belki z hamplami 256x22 z rozbiórki i powoli ją remontować. Sporo jeździsz, więc nowe tuleje belki, łożyska/piasty i reszta by się przydały, a w jeden dzień trudno to będzie ogarnąć.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
W sumie dobry pomysł
Fakt, że w jeden dzień było by słabo...
A takie belki w czym występowały :?:
RS, A3 jakieś mocniejsze, jakiś Golf, Toledo?O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony0654tech, swap hampli 256x22 na tył wiąże się z wymianą łożysk, bo pasowało by też zmienić osłony, a to już są spore koszty.
Przy zakupie zestawu zacisków należy zwrócić uwagę czy pochodzi on z auta z napędem na jedną czy na dwie osie. Te z 4x4 wymagają dystansów.pablo_doctor
Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje
CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160
http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl
Komentarz
-
-
Dzięki za wskazówki
Na ten rok już "raczej" koniec inwestycji ale (zawsze jest jakieś) została mi jeszcze do kupienia maska i jeden błotnik (ruda atakuje), a skoro jestem za kupieniem ori używki niż nowego zamiennika, to źródło zakupów nasuwa się samo...
Zobaczę, czy mój magik coś znajdzie, a wtedy nie zostanie nic innego jak swapO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
pablo_doctor, łożyska też będą do wymiany, bo w 98% przypadków po zdjęciu nie nadają się do ponownego założenia, a bez tego nie zmienisz osłon. Niestety, te od mniejszych tarcz są za małe. Można je potraktować kątówką, ale to drut, a drut to zuo :evil:Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065pablo_doctor, łożyska też będą do wymiany, bo w 98% przypadków po zdjęciu nie nadają się do ponownego założenia, a bez tego nie zmienisz osłon. Niestety, te od mniejszych tarcz są za małe. Można je potraktować kątówką, ale to drut, a drut to zuo :evil:
... co Ty za głupoty gadasz ?? Jaki drut jakie kątówką.
Robiłem sam osobiście "tymi rencyma" zdejmujesz koło, tarcze odbijasz pokrywkę nakętki. Odkręcasz nakrętkę, zdejmujesz wszystko i zostaje piasta. Odkręcasz osłonę tarczy. Jeśli wcześniej łożyska były ok to wracają na miejsce. 2-3 h roboty.
Nie wprowadzaj zamieszania.pablo_doctor
Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje
CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160
http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl
Komentarz
-
-
Te osłony, to w O2 trzeba razem z łożyskami traktować o ile się nie mylę :diabelski_usmiech
[ Dodano: Wto 02 Gru, 14 06:52 ]
Albo mi się z 4x4 piętroli :roll: :lol:O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez 4techTe osłony, to w O2 trzeba razem z łożyskami traktować o ile się nie mylę :diabelski_usmiech
[ Dodano: Wto 02 Gru, 14 06:52 ]
Albo mi się z 4x4 piętroli :roll: :lol:pablo_doctor
Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje
CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160
http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl
Komentarz
-
Komentarz