Co ile kkm zmieniac filtr paliwa w naszych warunkach?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • verus
    Classic
    • 2007
    • 7

    Co ile kkm zmieniac filtr paliwa w naszych warunkach?

    Zamieszczone przez CASKP
    Można go w każdym momencie wykręcić ;] :diabelski_usmiech
    aa widzisz - ja sie balem zrobienia tak, zeby musial w deszczu na auostradzie mudzial demontowac sub
  • scott
    Classic
    • 2006
    • 36

    #2
    Co ile kkm zmieniac filtr paliwa w naszych warunkach?

    Witam

    Na wstępie zaznacze, że pobieżnie użyłem szukajki, bo naogól wszystko znajduje zanim napisze posta :lol: Ale teraz niestety nie. Ksiazke mam niestety w jezyku, ktorego nie trawię, dlatego nawet nie zaglądalem. I teraz zasadnicze pytanie co ile kkm zmieniac filtr paliwa w TDI?

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • Adrian
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 662
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      ja wymieniam wszystkie filtry co 15tyś razem z olejem. Przyznam że ostatnio byłem na serwisie Vito i sprawdzali jakość paliwa, powiedzieli że jest bardzo dobre a to co było w zbiorniku to akurat było zalane na Orlenie więc chyba nie jest tak źle.
      PerfectService by DGW
      Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
      Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
      Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

      Komentarz

      • dariuspolo
        L&K
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1168

        #4
        Skoda zaleca co 30kkm.
        Tak robie i narazie nie mialem problemow, kilka razy zdazylo mi sie
        wymienic po 45kkm i tez bylo dobrze.

        Darek

        [ Dodano: Wto 17 Kwi, 07 10:29 ]
        ...dobrze jest wymienic przed zima, zeby w odstojniku woda nie zamarzla.
        Jezeli nie wymieniam na poczatku zimy to przynajmniej go zawsze odwodnie.
        T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
        SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
        Zuzycie paliwa

        Komentarz

        • neck99
          L&K
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1326

          #5
          Wymieniam razem z filtrami wszystkimi co 10 tys ! :wink:
          OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
          SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

          Komentarz

          • scott
            Classic
            • 2006
            • 36

            #6
            Zamieszczone przez neck99
            Wymieniam razem z filtrami wszystkimi co 10 tys ! :wink:
            Wymieniam filtry co 10 tys, bo tyle robie rocznie :lol: I mysle, czy zmieniac tym razem tez filtr paliwa, bo w poprzedniej furze to co 60 000 km zmienialem chyba :roll:

            pzdr

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              ja co 15kkm
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz


              • #8
                ja co 15 tysiecy wszystkie.

                Komentarz

                • daneczek76
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 3642
                  • Toyota

                  #9
                  Zamieszczone przez scott
                  60 000 km zmienialem chyba
                  co 60 tys to w bęzynkach zalecana wymiana w diselku co 30 tys.
                  [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                  Komentarz

                  • Adamu
                    L&K
                    • 2006
                    • 1384

                    #10
                    filtr paliwa wymieniam raz w roku lub co 30 tys.
                    pozostałe co 15 tys.
                    po czipie będzie cześciej.

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 10960
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Sigma_74
                      ja co 15 tysiecy wszystkie.
                      ja dokładnie tak samo
                      nie jest koszt powalający
                      a człowiek spokojniejszy
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • Paweł T
                        Elegance
                        • 2006
                        • 784

                        #12
                        oryginalny filtr kosztuje 100pln, skoda zaleca wymianę co 60kkm, sprawdźcie instrukcję.
                        TDI ASV 140KM 300Nm

                        Komentarz

                        • konos513
                          Ambiente
                          • 2006
                          • 129

                          #13
                          Zamieszczone przez Paweł T
                          oryginalny filtr kosztuje 100pln, skoda zaleca wymianę co 60kkm, sprawdźcie instrukcję.
                          Ja średnio rocznie robię 40-50 i filtr wymieniam 1 w roku, przed zimą. Kupuje filtr ~za 50-60 pln. Zgadzam się z Paweł_T co 60 zalecają. Raz przeoczyłem i oczywiście parafinka się wytrąciła (zima). Parafinka+syf w filtrze = przymusowy postój.

                          Tą metodę stosowałem w kilku dieslach jakie miałem. Tankuję się na sprawdzonej stacji.
                          1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
                          www.samochodowy-warsztat.prv.pl/

                          Komentarz

                          • kombiak
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 198

                            #14
                            Zamieszczone przez konos513
                            Raz przeoczyłem i oczywiście parafinka się wytrąciła (zima). Parafinka+syf w filtrze = przymusowy postój.
                            Tu chyba filtr nie pomoże jak się parafina wytrąci. Jak będzie paliwo chrzczone to pozatykaja się przewody i auto stoi.

                            Nie wiem na ile w tym prawdy, ale generalnie silniki na pompowtryskiwaczach są bardziej czułe na lipne paliwo.
                            Ja mam zwykłe wtryskiwacze w skodzie,ale i tak tankuję tylko na Shellu.
                            Poprzednie auto miałem na pompowtryskiwaczach i po 3 miesięcznym tankowaniu na jednej Orlenowskiej stacji rozsypała mi się pompa wysokiego ciśnienia.

                            Komentarz

                            • konos513
                              Ambiente
                              • 2006
                              • 129

                              #15
                              Zamieszczone przez kombiak
                              Zamieszczone przez konos513
                              Raz przeoczyłem i oczywiście parafinka się wytrąciła (zima). Parafinka+syf w filtrze = przymusowy postój.
                              Tu chyba filtr nie pomoże jak się parafina wytrąci. Jak będzie paliwo chrzczone to pozatykaja się przewody i auto stoi.

                              Nie wiem na ile w tym prawdy, ale generalnie silniki na pompowtryskiwaczach są bardziej czułe na lipne paliwo.
                              Ja mam zwykłe wtryskiwacze w skodzie,ale i tak tankuję tylko na Shellu.
                              Poprzednie auto miałem na pompowtryskiwaczach i po 3 miesięcznym tankowaniu na jednej Orlenowskiej stacji rozsypała mi się pompa wysokiego ciśnienia.
                              zdarzyło mi się to 2 lata temu, od tamtej pory jeżdżę bez awarii, wymieniam filtr paliwa tak jak napisałem powyżej i niczym nie płukałem układu paliw. , na razie jest OK.

                              znajomy miał Passata na pompowtryskiwaczach i troszkę się wykosztował 1900/sztukę a 2 mu padły. Powód marne paliwko.
                              1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
                              www.samochodowy-warsztat.prv.pl/

                              Komentarz

                              • kombiak
                                Ambiente
                                • 2007
                                • 198

                                #16
                                Zamieszczone przez konos513
                                znajomy miał Passata na pompowtryskiwaczach i troszkę się wykosztował 1900/sztukę a 2 mu padły. Powód marne paliwko.
                                i własnie dlatego radośnie wymieniam filtr paliwa co 15kkm pomimo tego że ASO naleca wymieniać co 60kkm.

                                Komentarz

                                • scott
                                  Classic
                                  • 2006
                                  • 36

                                  #17
                                  Zamieszczone przez kombiak
                                  Zamieszczone przez konos513
                                  znajomy miał Passata na pompowtryskiwaczach i troszkę się wykosztował 1900/sztukę a 2 mu padły. Powód marne paliwko.
                                  i własnie dlatego radośnie wymieniam filtr paliwa co 15kkm pomimo tego że ASO naleca wymieniać co 60kkm.
                                  Dobra nie ma co dyskutowac. Zrobie jak co roku, czyli olej i wszystkie filtry + przeglad klimy
                                  Dzieki za opinie

                                  Komentarz

                                  • dariuspolo
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 1168

                                    #18
                                    Zamieszczone przez kombiak
                                    Zamieszczone przez konos513
                                    znajomy miał Passata na pompowtryskiwaczach i troszkę się wykosztował 1900/sztukę a 2 mu padły. Powód marne paliwko.
                                    i własnie dlatego radośnie wymieniam filtr paliwa co 15kkm pomimo tego że ASO naleca wymieniać co 60kkm.
                                    OT
                                    ...jak bedziesz jezdzil na dupiatym paliwie to wymiana filtra co 15tkm w zaden sposob nie wydluzy zycia twojemu ukladowi wtryskowemu.
                                    Problem przy takim paliwie to przedewszystkim zle smarowanie pompek lub resztki kwasu co powoduje korozje( czasteczki na dyle male ze przeplywaja nawetprzez nowy filtr), teraz powiedz w jaki sposob nowy filtr polepszyich smarowanie :?:

                                    Darek
                                    T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                    SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                    Zuzycie paliwa

                                    Komentarz

                                    • Paweł T
                                      Elegance
                                      • 2006
                                      • 784

                                      #19
                                      mój filtr dobija do 60kkm, zobaczę jak wygląda, może przejdę na cykl 30, 45 kkm
                                      TDI ASV 140KM 300Nm

                                      Komentarz

                                      • bogusg
                                        Rider
                                        • 2007
                                        • 355

                                        #20
                                        Ja od siebie dodam że najlepiej filtr paliwa wymieniać na oryginalny cena np w ASO VW 98 PLN. Do oryginalnego filtra dodane są dwa "O" ringi które też warto wymienić. Ostatnio gdy wymieniłem filtr wkładając zamiennik bez oringów, kosztowało mnie to podwójnie, a samochód miał trudności z odpalaniem po dłuzszym postoju. Musiałem kupić oryginalny filt z tymi o ringami i teraz pali na dotyk
                                        Teraz xenony by krzynol

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          bogusg, Trzeba kupowac dobre filtry to bedziesz mial wlasnie te dwa oringi, jak kupujesz tanie to ich nie masz - ot cala filozofia Jakos problemow z odpalaniem nie mam :roll:
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • krzynol
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 10960
                                            • Superb II combi (3T5)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            #22
                                            Ja wymieniam zazwyczaj na filtrona (czasami knechta) i tam są uszczelki
                                            Pomimo opinii, że filtron to polskie ustrojstwo i nie może być dobre, ja używam
                                            i nigdy żadnych problemów nie miałem (zresztą wszystkie filtry filtrona używam)
                                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                            poprzednie modele:
                                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Maicroft, u mnie na kazdym innym niz oryginalny sa pecherzyki powietrza w przewodzie, ciekawe nie ? :P

                                              Komentarz

                                              • mdo1
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 441

                                                #24
                                                Zamieszczone przez lec
                                                Maicroft, u mnie na kazdym innym niz oryginalny sa pecherzyki powietrza w przewodzie, ciekawe nie ? :P
                                                a tych oringow nie mozna dokupic osobno?
                                                bo rozumiem, ze dlatego masz te pecherzyki, zostaja stare uszczelki?

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  ja juz rozne kombinacje robilem, i po jakims czasie pecherzyki sie pojawialy. w koncu kupilem oryginal w ASO i do tej pory nic.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...