Wysokosc zawieszenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Almix
    Classic
    • 2019
    • 0

    Wysokosc zawieszenia

    SS, moja żona to samo mówi :diabelski_usmiech
  • Almix
    Classic
    • 2015
    • 23

    #2
    Wysokosc zawieszenia

    Witam wymieniałem ostatnio sprężyny z przodu z i z tylu i nie wiem czy tylko ja mam takie wrażenie ze przód jest zdecydowanie za wysoko? Sprężyny wymieniałem na standardowe, żadne obniżane ani nic w tym stylu (obniżone były wcześniej dlatego wymieniłem) w bagażniku mam butle lpg, wzmacniacz i suba, może to wszystko razem dodatkowo dociąża tył?

    fotka

    Komentarz

    • rafiki
      RS
      • 2012
      • 15975
      • Superb III (3V3)

      #3
      Almix, przede wszystkim to foto coś nie bangla a co do samego pytania sensu stricto, to jeśli wcześniej miałeś -x mm a teraz masz standard to normalne, że będzie wrażenie, że jest zdecydowanie za wysoko nawet po wymianie standard na standard będzie ciut wyżej, bo to zawsze nowe sprężyny a poprzednie już trochę "wyrobione"
      رافال
      Spoty
      Cause freedom is a lonely road

      Komentarz

      • Almix
        Classic
        • 2015
        • 23

        #4
        poprawilem link

        Komentarz

        • rafiki
          RS
          • 2012
          • 15975
          • Superb III (3V3)

          #5
          Almix, nadal nic...wrzuć na jakiegoś innego hosta, bo zapodaj.net jest jakieś nie tego
          رافال
          Spoty
          Cause freedom is a lonely road

          Komentarz

          • Almix
            Classic
            • 2015
            • 23

            #6

            Komentarz

            • rafiki
              RS
              • 2012
              • 15975
              • Superb III (3V3)

              #7
              Almix, wg mnie wcale nie jest za wysoko. Weź pod uwagę to, co pisałem, że na nówkach zawsze będzie przez jakiś czas trochę wyżej
              رافال
              Spoty
              Cause freedom is a lonely road

              Komentarz

              • utek
                Elegance
                • 2007
                • 867
                • Superb II combi (3T5)
                • APK 2.0 MPI 115 KM

                #8
                Jakiej firmy sprężyny?

                Komentarz

                • Almix
                  Classic
                  • 2015
                  • 23

                  #9
                  Z tyłu kyb a przód nie wiem

                  Komentarz

                  • Mariusz87
                    L&K
                    • 2011
                    • 1286
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    z czasem się trochę ugniotą, poza tym jesteś pewnie przyzwyczajony do tego, że wcześniej przód był obniżony
                    moje stare auto
                    jest scout

                    Komentarz

                    • zepter00
                      RS
                      • 2008
                      • 2304

                      #11
                      Tak powinno być! Progi są równoległe do podłoża a za dwa tygodnie trochę jeszcze przód siądzie. Spawdzane wielokrotnie.
                      Tył masz faktycznie obniżony bo masz masę dodatkowych ciężkich gratów dołożonych. Obciążenie - obniżenie tyłu podwyższa przód. Może pwinieneś pomyśleć o sprężynach na tył HD albo od combi bo w tej chwili za bardzo nie widzę możliwości by z tyłu posadzić dwoje "dorosłego chłopa".

                      [ Dodano: Wto 14 Kwi, 15 19:53 ]
                      W O2 ze standardowym zawiasem między kołem a błotnikiem mieści się dłoń na wysokość. W O1 tak jest jak masz tulejki. Nie martw się, zobaczysz, że siądzie a na jakiś czas nie musisz się martwić o miskę.
                      Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                      "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                      Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                      Komentarz

                      • Almix
                        Classic
                        • 2015
                        • 23

                        #12
                        Progi z przodu mam 25 cm do ziemi a z tyłu 23

                        Komentarz

                        • thewylah
                          Classic
                          • 2015
                          • 14

                          #13
                          Ja bym chciał mieć tak fajnie wysoko, a Ty się martwisz
                          Pełna butla + wzmacniacz + sub swoje pewnie ważą, a jeszcze jak masz nowe sprężyny, to tak jak koledzy piszą - na początku będzie wyżej, a potem się ułoży.

                          A ze sprężynami to w ogóle temat jest bardzo złożony. Wielu ludzi myśli że to zwykły kawałek zagiętego drutu, co oczywiście jest nieprawdą.
                          Po pierwsze wykonane są nie z "drutu", tylko z metalu - czyli materiału, którego struktura wewnętrzna jest zależna od wielu czynników (np hartowanie to pewne uporządkowanie tej struktury) i prawie nigdy nie jest stała w całym przekroju elementu. Dzieje się tak z powodu procesów obróbki termicznej. Materiał chłodzi się wolniej wewnątrz a szybciej na zewnątrz (sieci krystaliczne, oddziaływania międzyatomowe, hera, koka, hasz, eeeee macarena).

                          I jeśli ten metal odpowiednio się ugotuje i przyprawi (zawartość węgla, krzem, wanad, mangan, wolfram, chrom, zawartość azotu, wodoru, tlenu itd...) to mamy tak zwaną stal (stop żelaza z węglem), która dzięki odpowiednim domieszkom i procesom uzyska parametry kwalifikujące ją do kategorii stali sprężynowej.
                          Stal sprężynowa to taka stal, która "powiedzmy" ma jakąś tam plastyczność, ale nie jest krucha (ograniczona zawartość węgla, choć nie tylko) i jak sama nazwa wskazuje posiada zdolność do powracania do swojego wcześniejszego kształtu. Ma więc jakąś tam zdolność magazynowania i zachowania energii. I tutaj nie wiem jak wytłumaczyć to po ludzku, ale w momencie ugięcia naszej sprężyny, pewne komórki / wiązania krystaliczne (lub nie) ulegają odkształceniu. Niektóre z nich są mocniejsze i próbują wrócić do jakiejś tam pozycji, a niektóre przyjmijmy "ulegają kosmetycznym zmianom". Te kosmetyczne zmiany wraz z dodatkiem krzywej przebiegu sprężystości (dla stosunku odkształcenia do naprężenia) sprawiają, że producenci muszą nawinąć pręt (nie drut) z marginesem, który użytkownik obserwuje jako chwilowe podniesienie się auta. Można obliczyć ile się podniesie, ale ile opadnie tego najstarsi Majowie nie wiedzą (zależy to od warunków i czasu eksploatacji).

                          A "pręt" dlatego, że nie ciągnie się go jak druta :twisted:
                          (pręt przyjmuję jako gotowy odlew, drut może zostać wyciągnięty z prostopadłościennego klocka metalu 8) )
                          Octa O1 1.9TDI 110AHF

                          Komentarz

                          • Almix
                            Classic
                            • 2015
                            • 23

                            #14
                            Tzn martwie sie ze ogolnie przod mam wyzej jak tyl, sprezyny z przodu zmienilem jakis miesiac temu a ty 2 dni temy, wiec przod juz chyba bardziej nie siadze, chyba ze po dluzszym czasie, zastanawiam sie czy na przod nie lepiej bylo by obnizone dac w takim razie sprezyny oraz ciekawe jak przy obecnej sytuacji auto bedzie mialo przyczepnosc przy wiekszych predkosciach.

                            Komentarz

                            • Mariusz87
                              L&K
                              • 2011
                              • 1286
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM
                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                              #15
                              Środek ciężkości się jakoś specjalnie nie podniósł, więc raczej nie będzie różnicy w prowadzeniu (chyba, że jeździsz wyczynowo?). Postaw tył auta na dwa dni na klockach, to zobaczysz ,jak Ci się dupa podniesie na kilka dni
                              moje stare auto
                              jest scout

                              Komentarz

                              • zepter00
                                RS
                                • 2008
                                • 2304

                                #16
                                Zamieszczone przez Almix
                                Tzn martwie sie ze ogolnie przod mam wyzej jak tyl, sprezyny z przodu zmienilem jakis miesiac temu a ty 2 dni temy, wiec przod juz chyba bardziej nie siadze, chyba ze po dluzszym czasie, zastanawiam sie czy na przod nie lepiej bylo by obnizone dac w takim razie sprezyny oraz ciekawe jak przy obecnej sytuacji auto bedzie mialo przyczepnosc przy wiekszych predkosciach.
                                Przyczepnośc bedzie taka sama a sterowność będzie trochę lepsza niż było. Odrobinę zmienił się kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy przez co trochę mniejsza będzie podsterowność. :wink: Za jakis czas siądzie bo z przodu jest sporo ponad 60% rozkaładu masy.
                                Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                Komentarz

                                • Klima
                                  Ambiente
                                  • 2014
                                  • 239
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                  #17
                                  Na forum aż roi się od tematów związanych z podnoszeniem Octavii. Kompletnie tego nie pojmuję. Auto na seryjnym zawieszeniu stoi jak koza, prowadzi się na pograniczu słabizny z miernotą, a masę osób i tak chce jeszcze podnieść środek ciężkości.

                                  Komentarz

                                  • xtremesystems
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2254
                                    • Hyundai

                                    #18
                                    to nie pclab ze marzeniem kazdego usera jest hunda na glebie.
                                    auto używane na codzien w polskich warunkach jednak wygodniejsze jest z wiekszym przeswitem.

                                    Komentarz

                                    • Mariusz87
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1286
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM
                                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                      #19
                                      Klima, jeśli twoje auto stoi jak koza, to masz jakiś wyjątkowy egzemplarz. Przód w octaviach jest nisko i bardzo łatwo uszkodzić zderzak albo miskę (mnogość osób podwyższających zawieszenie najlepiej o tym świadczy). Co do prowadzenia, to konstrukcja ma 20 lat, a auto z założenia miało być niskobudżetowe i jest zlepkiem podzespołów pochodzących z innych modeli grupy vag, więc i tak jest nieźle. Mam nadzieję, że teraz już rozumiesz.
                                      moje stare auto
                                      jest scout

                                      Komentarz

                                      • Klima
                                        Ambiente
                                        • 2014
                                        • 239
                                        • Octavia I combi (1U5)
                                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                        #20
                                        Zawieszenie mam standardowe, jeżdżę po dziurawym Krakowie, czasem po Lublinie... Ogólnie robię ok 2000km miesięcznie i nigdy nie zdarzyło mi się zahaczyć przodem. Jak się ma oczy i nie wpieprza z rozpędu w krawezniki to nie ma szans zahaczyć osłoną. No ale lepiej powpychac jakies gumy miedzy zwoje, zmienić charakterystykę zawieszenia i wmawiać ze tak jest lepiej.

                                        Komentarz

                                        • xtremesystems
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2254
                                          • Hyundai

                                          #21
                                          mnie mocno telepie na bilstein b8 i eibech pro kit. do tego potenzy z twarda scianka i jest taczka.

                                          dlatego rozumiem ludzi ktorzy chca normalnie jedzic. o1 ma wdzieczne i tanie w naprawach zawieszenie.

                                          ale jak sie przyzwyczai czlowiek to takich pokrak jak ma exotic to potem ciezko zrozumiec czlowieka ktory uzywa calkiem normalnie auto

                                          Komentarz

                                          • Klima
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 239
                                            • Octavia I combi (1U5)
                                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                            #22
                                            O czym ty człowieku mówisz?

                                            Komentarz

                                            • Mariusz87
                                              L&K
                                              • 2011
                                              • 1286
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM
                                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                              #23
                                              Klima, Octavii nie podwyżsa się upychając jakieś gumy, ani ingerując w sposób pracy sprężyn.
                                              Jeśli chodzi o krawęzniki, to przed podniesiem nie mogłem do nich nawet podjechać, bo ryłem zderzakiem. Nie jest to tylko mój wymysł, sam widzisz ile osób na forum podnosi lub chce podnieść auto.
                                              moje stare auto
                                              jest scout

                                              Komentarz

                                              • xtremesystems
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 2254
                                                • Hyundai

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Klima
                                                O czym ty człowieku mówisz?
                                                o waszych nocnych fantazjach z Pclabu

                                                Komentarz

                                                • Klima
                                                  Ambiente
                                                  • 2014
                                                  • 239
                                                  • Octavia I combi (1U5)
                                                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                  #25
                                                  Mariusz87, wystarczy nie brac kraweznikow z czola tylko pod skosem i w momencie natarcia skrecic jeszcze kola w strone kraweznika.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...