Ano właśnie, u mnie wchodzi max 33-34l. Przy spokojnej jeździe robię na tym 360 km. Czyli te 100 km dodatkowo spokojnie mógłbym robić na jednym zbiorniku. No ale cóż, jak się człowiek nie zna, to słucha "frachowców"
octavia o1 silnik 2.0
Zwiń
X
-
Co 90 tyś. to duża przesada, to nie jest TDI gdzie oprócz rozrządu i pompy wody są też paskiem napędzane pompowtryskiwacze, które są największym obciążeniem dla paska zębatego.
W 2.0, a także 1,6 pasek oprócz wałka rozrządu napędza tylko pompę wody. Wymiana co 180 tys. jest naweta zapisana w instrukcji obsługi. Przynajmniej w mojej (2.0 z 2000 roku) tak pisze.
Pasek wymieniłem po 180 tys. dla zasady, nie bylo na nim widać jakichś zatrważających śladów zużycia.
Komentarz
-
-
Pasek z rolka do 2.0 kosztuje ile.. 130zl ?? Nie ma chyba problemu, zeby go wymienic nawet samemu.
Z pompa wody jakies 100zl wiecej. Ori komplet 470zl.
Tak wiec nie uwazam, ze wymiana chocby samego paska co 90kkm to za duza troska. Pytanie czy te 180kkm robi sie w 2 lata czy 10 lat. Jedna z zasad obslugi mowi o tym, aby pasek zmieniac co 5 lat bez wzgledu na przebieg, bo guma wieczna nie jest.
Niemcy wymieniaja czesciej pasek, a rolki i pompe wody co druga wymiane.
Komentarz
-
-
Wymiana we własnym zakresie możliwa, jednak nie wszyscy będą mogli to zrobić, bo jednak musi to być kanał i możliwość podparcia silnika, bo trzeba odkręcić "łapę" podtrzymującą silnik i jego czymś podeprzeć. Po za tym nie można się pomylić nawet o jeden ząbek. Moim zdaniem samodzielna wymiana to tylko przy dobrze wyposażonym garażu.
Komentarz
-
-
Marian 2, eee tam. Podkladasz drewniany klocek pod podnosnik, opierasz na misce olejowej,podnosisz zeby wyrownac poziom. Odkrecasz lape i lecisz z koksem . Jak robisz pierwszy raz porob zdjecia zebys wiedzial co i jak. Zrob zdjecia napinacza paska zebys wiedzial jak mniejwiecej ma wygladac "naciag".
Przed sciagnieciem paska robisz kropki na gornym kole i glowicy oraz na dolnym kole i bloku. Najlpiej asymetrycznie zebs przy zkaladaniu widzial czy sie cos nie przesunelo. Ew zakup zestawu do zblokowania silnika.Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
-
Maicroft, kroki sie daje na wszelki wypadek i lepiej widiczne jak zrobione bialym tipex-em. Poza tym nie zawsze te fabryczne znaki widac. Poza tym niektorzy nie ustawiaja w DTC tylko robia kropki i wymieniaja.
Chociaz fak faktem poprzez ustawienei TDC i sprawdzenia znakow fabrycznych sprawdza sie tez tym samym czy przypadkiem rozrzad sie nie rozjechalObecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misza_zabrzePoza tym niektorzy nie ustawiaja w DTC tylko robia kropki i wymieniaja.
Dobrze to widac tez przy wyciagnietych paskach z silnikach V. Dlatego tam oprocz zgrania znakow trzeba luzowac kola pasowe walkow i przydaja sie blokady samych walkow jak i walu.
Komentarz
-
-
Maicroft, zgadza ale tutaj mowa o 8V W innych przypadkach nejlepiej zblokowac silnik tak jak piszesz i ustawic zgodnie z punktami odniesenia producentaObecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
-
Nie dziwię się wcale. Po prostu teraz wszyscy oszczędzają na wszystkim. Znajomy hurtownik powiedział mi ze np: dana firma produkuje części XXX. Części po kontroli jakości są rozdzielane. Te bez najmniejszych skaz idą jaki oryginały do aso, a te z jakimiś drobnymi skazami pakuję w swoje pudełka. Tak że część części nie równa.Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.
Komentarz
-
-
Fajnie że jest taki wątek o dwulitrówkach.
Mam AZJ od 4 lat, na początku jak ją kupiłem to wpiepszała olej jak by była na głodzie, 1l/1500km. Zdecydowałem o wymianie pierścieni, remoncie głowicy z wymianą kilku prowadnic i zaworów, uszczelniaczy. Generalnie kupując 5l bańkę millersa 5w40 od wymiany do wymiany jeszcze mi zostaje tak 0,3l na 15tys.km.
Są moje posty tu na forum, jakby ktoś chciał poczytać co i jak tam robiłem.
Jeździ na podtlenku LPG ale spalanie mam troche wyższe niż tu co niektórzy podają. Do butli wchodzi 49l i przejeżdżam 440km średnio czyli 10,5-11l.
Mam instalkę stag4+. Jakby ktoś pochwalił się jak ma u siebie poustawiane to może bym coś sam doregulował, mam interfejs. NIe chce mi się jeździć do gaziarzy, 100pln weźmie za regulację a tylko coś delikatnie zmieni.
Komentarz
-
-
marcinusek, Jak dla mnie, 10,5-11l to normalny wynik. Mi teraz na co dzień pali 10-10,5l, trasy codzienne do pracy to 2x11km + "do sklepu po bułki" gdzieś blisko. Instalacja to LPGTECH 214, wtryski HANA, reduktor KME SILVER. Trzeba wziąć pod uwagę, że każdy ma inaczej ustawioną instalację pod względem szybkości przełączania się z PB na LPG, zatem niektórzy mogą nie doliczać do spalania tego, co przejechali na PB. A czasami niektóre partackie instalacje potrafią zrobić dobrych kilka kilometrów zanim się przełączą. Jak miałem Vitarę, to nie dość że jakieś partacze ustawili przełączanie na 45st, to jeszcze do tego było włączone opóźnienie kilkuminutowe, więc w tym aucie spalanie LPG miałem niskie
Komentarz
-
-
Mój AZJ lata na LPG firmy versus podobno "lider" wśród instalacji ale kogo nie zapytam to nikt nie słyszał. Także nie wiem cto za lider. Gaziarze co zakładali mówili że bardzo dobra instalka. Swoją drogą właściciel warsztatu w mazdzie 7 też tego versusa ma. Jak pojechałem odbierać auto to mi się włos zjerzył... Boże co to za wynalazek. Ale póki co lata bez problemu a spalanie min 8.4 do max 10.8. Co dziwne jakiś nie jest ono zależne wprost od stylu jazdy. Umiarkowana trasa czyli 110-130 km/h chwilowo okolo 150 to około 9 litrów LPG. Jazda emerycka dookoła komina i trochę miasta to już bliżej 11 litrów. Te 8.4 to była typowa jazda na wynik około 100km/h i spokojna trasa. Przełącza się na gaz latem jak było 20° z rana to po około 1.5-2 km teraz już około 2-3 km.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Bartek.KO tych sterownikach versusa syłysząłem że strasznie mało opcji mają do samodzielnej regulacji. Wszytsko ustala się automatycznie, co nie jest dobre przy dokładnej regulacji gazu.
Komentarz
-
Komentarz