octavia o1 silnik 2.0

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • crazykoko
    Ambiente
    • 2014
    • 140

    #76
    Ano właśnie, u mnie wchodzi max 33-34l. Przy spokojnej jeździe robię na tym 360 km. Czyli te 100 km dodatkowo spokojnie mógłbym robić na jednym zbiorniku. No ale cóż, jak się człowiek nie zna, to słucha "frachowców"


    A na garnku tak jak drut napisane było MJUT

    Komentarz

    • dj1910
      Ambiente
      • 2014
      • 166

      #77
      A ja nie przypilnowałem tematu i mam tak małą, że do mojej wchodzi 31 l max :/
      i kuźwa co 260-270km tankowanko (jazda 95% po mieście). Czyli raz w tygodniu a czasami częściej :/

      Komentarz

      • Bartek.K
        Rider
        • 2012
        • 396

        #78
        Mi sami gazownicy zaproponowali największa butlę jaka tylko estetycznie zmieści się w zapasie. Z montażem małych butli to pewnie mają takie na stanie i starają się wyprzedać. :diabelski_usmiech
        Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

        Komentarz

        • KonradWroclaw
          Drive
          • 2012
          • 60
          • Octavia I (1U2)
          • AQY 2.0 MPI 115 KM

          #79
          Ja mam 2.0 AQY. I też wypada mi zapłon i bierze olej (ostatnio 2l/10tys.km). Gazu pali mi 10-12l. Silniczek mimo wszystko fajny, elastyczny, na parkingu wystarczy operować sprzęgłem bez dodawania gazu (prawie jak w wolnossącym dieslu ).

          Komentarz

          • radogol
            Classic
            • 2015
            • 30
            • Octavia I (1U2)
            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

            #80
            Ja ostatnio zrobiłem na butli 520 km, tyle że w trasie na klimie. Po jeździe w górach dolewka oleju była.

            Komentarz

            • mariush19
              Rider
              • 2009
              • 634
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #81
              Koledzy co ile wymieniacie pasek rozrządu w swoich 2-litrówkach? Ja wymieniałem wydaje mi się niedawno przy 154 kkm, teraz ma 204 kkm i nie wiem czy znów wymieniać czy jeszcze poczekać?

              Komentarz

              • Bartek.K
                Rider
                • 2012
                • 396

                #82
                Ja co 90 tyś robię wymianę,a po 60 tyś robię kontrolę.
                Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                Komentarz

                • Marian 2
                  L&K
                  • 2007
                  • 1085
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                  #83
                  Co 90 tyś. to duża przesada, to nie jest TDI gdzie oprócz rozrządu i pompy wody są też paskiem napędzane pompowtryskiwacze, które są największym obciążeniem dla paska zębatego.
                  W 2.0, a także 1,6 pasek oprócz wałka rozrządu napędza tylko pompę wody. Wymiana co 180 tys. jest naweta zapisana w instrukcji obsługi. Przynajmniej w mojej (2.0 z 2000 roku) tak pisze.
                  Pasek wymieniłem po 180 tys. dla zasady, nie bylo na nim widać jakichś zatrważających śladów zużycia.

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #84
                    Pasek z rolka do 2.0 kosztuje ile.. 130zl ?? Nie ma chyba problemu, zeby go wymienic nawet samemu.
                    Z pompa wody jakies 100zl wiecej. Ori komplet 470zl.

                    Tak wiec nie uwazam, ze wymiana chocby samego paska co 90kkm to za duza troska. Pytanie czy te 180kkm robi sie w 2 lata czy 10 lat. Jedna z zasad obslugi mowi o tym, aby pasek zmieniac co 5 lat bez wzgledu na przebieg, bo guma wieczna nie jest.

                    Niemcy wymieniaja czesciej pasek, a rolki i pompe wody co druga wymiane.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • dj1910
                      Ambiente
                      • 2014
                      • 166

                      #85
                      90tyś to jest kupa kilometrów, lepiej zrobić ten rozrząd trochę częściej niż 180kkm niż płakać jak się w silniku zrobi sałatka...

                      U mnie już 20kkm na LPG stuknęło Motor chodzi bezproblemowo. Aktualnie na blacie 188kkm. Pytanie czy to prawdziwy przebieg :lol:

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #86
                        Zamieszczone przez dj1910
                        lepiej zrobić ten rozrząd trochę częściej niż 180kkm niż płakać jak się w silniku zrobi sałatka...
                        Zwlaszcza, ze nie sa to jakies wygorowane kwoty, a wymiany dokona praktycznie kazdy bardziej obyty z mechanika czlowiek, bo tam nie ma nic skomplikowanego w 8V
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • Marian 2
                          L&K
                          • 2007
                          • 1085
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • AQY 2.0 MPI 115 KM

                          #87
                          Wymiana we własnym zakresie możliwa, jednak nie wszyscy będą mogli to zrobić, bo jednak musi to być kanał i możliwość podparcia silnika, bo trzeba odkręcić "łapę" podtrzymującą silnik i jego czymś podeprzeć. Po za tym nie można się pomylić nawet o jeden ząbek. Moim zdaniem samodzielna wymiana to tylko przy dobrze wyposażonym garażu.

                          Komentarz

                          • misza_zabrze
                            L&K
                            • 2013
                            • 1371
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BLR 2.0 FSI 150 KM

                            #88
                            Marian 2, eee tam. Podkladasz drewniany klocek pod podnosnik, opierasz na misce olejowej,podnosisz zeby wyrownac poziom. Odkrecasz lape i lecisz z koksem . Jak robisz pierwszy raz porob zdjecia zebys wiedzial co i jak. Zrob zdjecia napinacza paska zebys wiedzial jak mniejwiecej ma wygladac "naciag".

                            Przed sciagnieciem paska robisz kropki na gornym kole i glowicy oraz na dolnym kole i bloku. Najlpiej asymetrycznie zebs przy zkaladaniu widzial czy sie cos nie przesunelo. Ew zakup zestawu do zblokowania silnika.
                            Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                            Obecnie -> Seicento 900+LPG
                            Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                            Bylo ->GOLF 3 1.8

                            Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                            Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #89
                              Po co kropki, jak wszedzie sa fabryczne znaki i wymiane zaczyna sie od ustawienia walu na znak. Walek powinien sie wtedy pokrywac rowniez ze znakiem.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • misza_zabrze
                                L&K
                                • 2013
                                • 1371
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                #90
                                Maicroft, kroki sie daje na wszelki wypadek i lepiej widiczne jak zrobione bialym tipex-em. Poza tym nie zawsze te fabryczne znaki widac. Poza tym niektorzy nie ustawiaja w DTC tylko robia kropki i wymieniaja.

                                Chociaz fak faktem poprzez ustawienei TDC i sprawdzenia znakow fabrycznych sprawdza sie tez tym samym czy przypadkiem rozrzad sie nie rozjechal
                                Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                Bylo ->GOLF 3 1.8

                                Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #91
                                  Zamieszczone przez misza_zabrze
                                  Poza tym niektorzy nie ustawiaja w DTC tylko robia kropki i wymieniaja.
                                  Czyli drutuja :wink: Bo robia tak jak bylo przed wymiana, a nie tak jak powinno byc (czesto w TDI jest potem problem z pompa VP).
                                  Dobrze to widac tez przy wyciagnietych paskach z silnikach V. Dlatego tam oprocz zgrania znakow trzeba luzowac kola pasowe walkow i przydaja sie blokady samych walkow jak i walu.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • misza_zabrze
                                    L&K
                                    • 2013
                                    • 1371
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                    #92
                                    Maicroft, zgadza ale tutaj mowa o 8V W innych przypadkach nejlepiej zblokowac silnik tak jak piszesz i ustawic zgodnie z punktami odniesenia producenta
                                    Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                    Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                    Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                    Bylo ->GOLF 3 1.8

                                    Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                    Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                    Komentarz

                                    • Bartek.K
                                      Rider
                                      • 2012
                                      • 396

                                      #93
                                      Pasek Contitecha po 90tyś wyglądał już na dość wymęczony. Nie wyobrażam sobie żeby miał dobić do 180 tys :diabelski_usmiech A nie oryginalne pompy wody też jakoś nie daje im takiego żywotu.
                                      Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                                      Komentarz

                                      • sampler
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 36
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                        #94
                                        Dziwisz sie ? Dziś wszystko jest podrabiane osobiście nie wierzę już od bardzo dawna w słowa "oryginał" i "gwarancja".
                                        "Gdzie biednego nie stać, a bogaty nie wsiądzie."
                                        Nie piszę opinii produktów dla firm na forach za
                                        pieniądze.

                                        Komentarz

                                        • Bartek.K
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 396

                                          #95
                                          Nie dziwię się wcale. Po prostu teraz wszyscy oszczędzają na wszystkim. Znajomy hurtownik powiedział mi ze np: dana firma produkuje części XXX. Części po kontroli jakości są rozdzielane. Te bez najmniejszych skaz idą jaki oryginały do aso, a te z jakimiś drobnymi skazami pakuję w swoje pudełka. Tak że część części nie równa.
                                          Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                                          Komentarz

                                          • marcinusek
                                            Ambiente
                                            • 2011
                                            • 114
                                            • Octavia I combi (1U5)
                                            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                            #96
                                            Fajnie że jest taki wątek o dwulitrówkach.
                                            Mam AZJ od 4 lat, na początku jak ją kupiłem to wpiepszała olej jak by była na głodzie, 1l/1500km. Zdecydowałem o wymianie pierścieni, remoncie głowicy z wymianą kilku prowadnic i zaworów, uszczelniaczy. Generalnie kupując 5l bańkę millersa 5w40 od wymiany do wymiany jeszcze mi zostaje tak 0,3l na 15tys.km.
                                            Są moje posty tu na forum, jakby ktoś chciał poczytać co i jak tam robiłem.

                                            Jeździ na podtlenku LPG ale spalanie mam troche wyższe niż tu co niektórzy podają. Do butli wchodzi 49l i przejeżdżam 440km średnio czyli 10,5-11l.
                                            Mam instalkę stag4+. Jakby ktoś pochwalił się jak ma u siebie poustawiane to może bym coś sam doregulował, mam interfejs. NIe chce mi się jeździć do gaziarzy, 100pln weźmie za regulację a tylko coś delikatnie zmieni.

                                            Komentarz

                                            • KonradWroclaw
                                              Drive
                                              • 2012
                                              • 60
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                              #97
                                              marcinusek, Jak dla mnie, 10,5-11l to normalny wynik. Mi teraz na co dzień pali 10-10,5l, trasy codzienne do pracy to 2x11km + "do sklepu po bułki" gdzieś blisko. Instalacja to LPGTECH 214, wtryski HANA, reduktor KME SILVER. Trzeba wziąć pod uwagę, że każdy ma inaczej ustawioną instalację pod względem szybkości przełączania się z PB na LPG, zatem niektórzy mogą nie doliczać do spalania tego, co przejechali na PB. A czasami niektóre partackie instalacje potrafią zrobić dobrych kilka kilometrów zanim się przełączą. Jak miałem Vitarę, to nie dość że jakieś partacze ustawili przełączanie na 45st, to jeszcze do tego było włączone opóźnienie kilkuminutowe, więc w tym aucie spalanie LPG miałem niskie

                                              Komentarz

                                              • Bambek1
                                                Elegance
                                                • 2015
                                                • 963
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                                #98
                                                Mój AZJ lata na LPG firmy versus podobno "lider" wśród instalacji ale kogo nie zapytam to nikt nie słyszał. Także nie wiem cto za lider. Gaziarze co zakładali mówili że bardzo dobra instalka. Swoją drogą właściciel warsztatu w mazdzie 7 też tego versusa ma. Jak pojechałem odbierać auto to mi się włos zjerzył... Boże co to za wynalazek. Ale póki co lata bez problemu a spalanie min 8.4 do max 10.8. Co dziwne jakiś nie jest ono zależne wprost od stylu jazdy. Umiarkowana trasa czyli 110-130 km/h chwilowo okolo 150 to około 9 litrów LPG. Jazda emerycka dookoła komina i trochę miasta to już bliżej 11 litrów. Te 8.4 to była typowa jazda na wynik około 100km/h i spokojna trasa. Przełącza się na gaz latem jak było 20° z rana to po około 1.5-2 km teraz już około 2-3 km.
                                                ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                                Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                                Spalanie - Motostat.pl
                                                Spalanie - Motostat.pl

                                                Komentarz

                                                • Bartek.K
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 396

                                                  #99
                                                  O tych sterownikach versusa syłysząłem że strasznie mało opcji mają do samodzielnej regulacji. Wszytsko ustala się automatycznie, co nie jest dobre przy dokładnej regulacji gazu.
                                                  Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                                                  Komentarz

                                                  • Bambek1
                                                    Elegance
                                                    • 2015
                                                    • 963
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                                    Zamieszczone przez Bartek.K
                                                    O tych sterownikach versusa syłysząłem że strasznie mało opcji mają do samodzielnej regulacji. Wszytsko ustala się automatycznie, co nie jest dobre przy dokładnej regulacji gazu.
                                                    Niestety nie mogę się wdać w techniczno merytoryczną dyskusję na temat instalacji LPG - tu konkretnie mam na myśli nie tylko tego versusa ale ogólnie - gdyż za bardzo się na tym nie znam. Na chwilę obecną mogę tylko powiedzieć że wszystko działa jak trzeba. Może akurat być tak że ten versus i ten silnik mogą być siebie warte na zasadzie, że instalka nie najwyższych lotów ale i silnik niezbyt wymagający i jakiś to współpracuje. Pali w normie z gazu też odpala nawet przy ujemnej temperaturze testowałem zaraz po założeniu, na kontrolach w gazowni też nic nie regulowali jak dotąd mapy wtrysków się nie rozjechaly, gaz też jaki nie zaleje to póki co nie prycha nic, więc na razie jeżdżę na tym wynalazku
                                                    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                                    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                                    Spalanie - Motostat.pl
                                                    Spalanie - Motostat.pl

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...