[O1] Jeszcze raz Utrata mocy w AHF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • majk-i
    Ambiente
    • 2008
    • 101

    [O1] Jeszcze raz Utrata mocy w AHF

    Zamieszczone przez variot
    ja sie decyduje na kąplet, tylko jak wygląda to cenowo
    czasu masz nie wiele bo własnie zaczynam pisać zamówienie
    ceny i warianty masz podane T U T A J [glow=darkred:7667d96deb][/glow:7667d96deb]
  • szuwar
    Drive
    • 2007
    • 47

    #2
    [O1] Jeszcze raz Utrata mocy w AHF

    Witam
    Od niedawna jestem posiadaczem OI AHF z 2000r i własnie dzisiaj wracając z W-wy do lublina dopdało i mnie wygląda to nastepująco:
    na 2 biegu max oboty ok 4,2 RPM
    na 3 biegu max obroty ok 3.5 RPM
    na 4 tylko 3250
    na 5 ok 3 tys RPM
    prędkośc maxymalna jaka osiagnałem to ok 130 km/h samochód jedzie jak mół!
    przesiedziałem na forum już pół nocy i wiem ze przyczyna moze byc różna
    od przepływki przez N75 do problemów z turbiną (kierowniczki czy jescze cos innego)
    Naczytałem sie o tym sporo jednak nigdzie nikt nie pisał o jezdzie na róznych biegachi wartościach jakie da sie wycisnąc
    Sprawdzałem takze przyspieszenie ok 17 sek do 100km/h zmieniając biegi przy ok 3,5 tys
    max do trzeciego biegu
    Znalazłem parę postów gdzie kierowano forumiczów do ciebie że mozesz kogoś polecić
    Proszę o pomoc
    gdzie zdiagnozować co nawala i ewentualnie zrobić tak żeby nie dostać po kieszenie za mocno

    pozdrawiam szuwar

    ps gdzie diagnozowac juz dostałem na priva Thanx
    1.9 TDI 110 KM SLX 2000 AHF

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Jak nie masz zadnego VAG-a to udac sie tu:

      Alan Sagan
      ul. Związkowa 22
      Lublin

      kom. 602 669 936
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • marekzu
        L&K
        • 2007
        • 1412
        • Superb II combi (3V5)

        #4
        jesli stalo sie to nagle to albo n75 albo przeplywka - ale najpierw podjedz na Vag-a - bez sprawdzenia to wrozenie z fusow

        Komentarz

        • szuwar
          Drive
          • 2007
          • 47

          #5
          Wróciłem właśnie od mechanika
          niestety nie zapamietałem kodu błędu
          ale chodziło o ciśnienie przy sterowaniu turbiną czy jakoś tak
          zawór N 75 działa pompuje cały czas (niewiadomo jak zachowuje się podczas jazdy czy moze sie wieszac ) , mechanik podpiął węzyk do głownego zaworu i stwierdził ze zbyt mały skok dzwigni (kierowniczki ) (mowi ze moze cos ok 1 cm,) ale co naprawdę dolega bedzie wiadomo dopiero po wyciagnięciu turbinki na zewnątrz. Jesli chodzi o wartości doładowania to sprawdzał powiedział ze wszystko jest ok, i zę problem tkwi w sterowaniu tym doładowaniem
          Jesli zaś idzie o przepływomierz mowił ze usterka inaczej by wygladała i ze nie dało by sie go wkrecic na takie obroty.

          Niestety dopiero bede wiedział w poniedziałek co i jak bo wczesniej nie ma wolnego czasu na moja robotę
          :co wy na to ?
          1.9 TDI 110 KM SLX 2000 AHF

          Komentarz

          • daneczek76
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 3642
            • Toyota

            #6
            Zamieszczone przez marekzu
            esli stalo sie to nagle to albo n75 albo przeplywka - ale najpierw podjedz na Vag-a - bez sprawdzenia to wrozenie z fusow
            Tak jak pisze kolega , umnie v max też był 130 i to był N75. VAG to podstawa prawde ci powie.
            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

            Komentarz


            • #7
              ale zarowno obroty jak i zwiazana z tym predkosc max nie wynika z faktu tego co sie popsulo tylko z faktu przejscia silnika w tryb awaryjny. Wiec nie oznacza to od razu ze powodem sa kierownice czy zawor itp itd. Cokolwiek sie zwalilo to powoduje tryb awaryjny ktory ogranicza prace silnika do tych parametrow. A powodow moze byc kilka

              Komentarz

              • szuwar
                Drive
                • 2007
                • 47

                #8
                No i wyjaśniło się na 100 % kierowniczka zapieczona !!! tak jak powiedział mechanik
                bawiłem się ze 2 h z rozruszaniem tej dzwigienki i skutek jest taki , że przed- skok dzwigni wynosił ok 1 cm teraz wydaje mi sie ok 2-2,5 cm
                no pojechałem na trasę. Wykręciłem Vmax 180 km/h jadąc pod bardzo silny wiatr( siła wiatru ok 40-50 km/h ) przyspiesza bez zarzutu na każdym biegu .Wg danych Skody powinna wykręcić 190 km/h patrzyłem na obrotomierz i przy 180 miałem 3900 na 5 biegu wiec moze gdybym miał dłuzszy odcinek prostej powoli bym dociągnąłł do v max ok 190km/h.
                bez zarzutu przyspiesza do 165 km/h potem powoli dociąga do 180. Sprawdziłem przyspieszenie do 100km/h ok. 12 sek/bez wiekszych wysiłków i krecenia do ok 3700 obrotów/min

                potraktowałem tą dzwigienke WD 40 lecz nie bardzo wiem dokładnie w którym miejsu się zapieka moze ktos podpowie gdzie dokładnie wcisnąc WD 40 ????

                Tak się zastanawiam czy moze po rozruszaniu tego cięgła potrzebna jest ingerencja w turbinkę? moze lepiej bybyło zeby mechanik dokładnie wyszyscił wszystko po wyjęciu , moze jesze lepiej OCTA będzie latać
                I tak lepiej sie juz czuję ze za tą kaskę zrobię sobie coś w aucie innego

                Pozdrawiam SZUWAR już zdecydowanie lepiej nastawiony pozytywnie


                Podpina,m Fotkę
                1.9 TDI 110 KM SLX 2000 AHF

                Komentarz

                • marekzu
                  L&K
                  • 2007
                  • 1412
                  • Superb II combi (3V5)

                  #9
                  skoro zapieklo kierowniczke to zbyt duzo PSJ - przypieka ja w srodeczku

                  Komentarz


                  • #10
                    szuwar,

                    WD dziala dobrze na krotka mete, odtlusci Ci tylko i za jakis czas bedzie gorzej. Odpowiedni smar techniczny pomoże

                    Komentarz

                    • szuwar
                      Drive
                      • 2007
                      • 47

                      #11
                      czyli dokładnie czym mam tą dzwigienkę nasmarować?? jest coś takiego w sprayu ? takie jak WD 40 ?
                      Powiedzcie dokładnie w którym miejscu trzeba przesmarowac zeby sie znowu nie zapiekło??
                      A co do PSJ to samochód mam od niedawna więc nie wiem kto i jak nim jeżdził
                      ja staram się nie zmieniac biegów przed 3tys /min zresztą po przczyszczeniu dopiero odkryłem ze auto naprawdę idzie

                      Pozdro szuw
                      1.9 TDI 110 KM SLX 2000 AHF

                      Komentarz

                      • koja86
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 3178

                        #12
                        szuwar, WD jest dobre ale na bardzo krótko bo wysusza wszystko ,są smary w spraju takie coś zastosuj mam coś takiego jutro podam nazwę
                        Takie zwykłe Ambiente

                        Komentarz

                        • szuwar
                          Drive
                          • 2007
                          • 47

                          #13
                          Dzisiaj odebrałem furę od mechanika i niestety oprócz kierowniczki padł przepływomierz był walnięty od początku ale nie zwróciłem uwagi na to gdyz przesiadłem się z taczki zwanej Seicento wiec i tak była ogromna róznica, najpewniej jeszcze na początku działał teraz juz lipa, po odpieciu kostki Octa idzie o wiele lepiej niż z wpiętym przepływomierzem.
                          Własnie dlatego auto wykręciło te 180 km/h bez przepływomierza (spadła mi kostka z czujnika)
                          Dzisiaj przejechałem sie na sprawnym (orginał Bosha z nr 0280217121) auto zdarło asfalt tak to skodziana jeszcze nie jeździła niestety musze zainwestować w orginał ktoś ma jakies pewne źródło z gwarancją??

                          pozdro szuwar
                          1.9 TDI 110 KM SLX 2000 AHF

                          Komentarz

                          • koja86
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 3178

                            #14
                            szuwar, miałem wrucić ten smar cholera mało czasu coś ostatnio ale to jest to:
                            TUTELA PROFESSIONAL TP1 Grasso Bianco Multiuso
                            Oszt jakieś 30zł za 400ml.
                            Takie zwykłe Ambiente

                            Komentarz

                            • szuwar
                              Drive
                              • 2007
                              • 47

                              #15
                              Posiedziałem troszeczke w archiwum i już wiem że jesli przepływka to tylko oryginał!!!!
                              Znalazłem cos takiego na allegro : http://www.allegro.pl/item192131460_...di_bosch_.html
                              Powiedzcie warto zaryzykować? to jest prawdziwy orginał ? nówka sztuka nie śmigana z gwarancją??
                              1.9 TDI 110 KM SLX 2000 AHF

                              Komentarz

                              Pracuję...