Szarpanie w skodzie octavii

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • human
    Classic
    • 2008
    • 2

    Szarpanie w skodzie octavii

    I jak chcecie to mam domenke:
    nightpatrol.pl :szeroki_usmiech
  • Pawic
    Classic
    • 2007
    • 8

    #2
    Szarpanie w skodzie octavii

    Co to może być,gdy przyspieszam moją skodą między 2000 a 2500 tys.obrotów samochód zaczyna drgać.Mija to gdy przyspieszam.Nie jest to cykliczne.Proszę o poradę!

    Komentarz

    • phrix
      L&K
      • 2007
      • 1000
      • Audi
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      To drganie występuje przy pszyspieszaniu czy przy wytracaniu prędkości ( bo z posta to nie wynika ) jeżeli przy wytracaniu predkości to może krzywe tarcze hamulcowe - objaw to bicie na kierownicy. Możliwe że coś z mocowaniem silnika , nie wiem jak wygląda to drganie , może coś z oponami lub wyważeniem ?? Jak możesz opisz troszke bardziej dokładnie na czym polega to drganie . Czy drga nadwozie , deska , sprzęgło ??
      Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

      _

      Komentarz

      • Pawic
        Classic
        • 2007
        • 8

        #4
        Drga przy przyspieszaniu,adrga deska,nie jest to cykliczne,nasila się gdy jadę pod górkę,tarcze hamulcowe i opony mam nowe

        [ Dodano: Pią 15 Cze, 07 18:50 ]
        Znajomi mechanicy mówią,że to sterownik silnika co wy na to?

        [ Dodano: Pią 15 Cze, 07 18:55 ]
        Wygląda to jescze tak jakby w danym momencie nie dochodziło paliwo

        Komentarz

        • pwgajda
          Drive
          • 2005
          • 90

          #5
          Miałem coś takiego wczoraj, jak bawiłem się instalacją elektryczną w samochodzi i przypadkiem spaliłem jeden z małych bezpieczników 10A. Na początku nie zauważyłem tego, dopiero chwile później skapnąłem się, że nie działa prędkościomierz - ani na desce, ani na climatronicu. Średnia spalania cały czas rosła, tak jakbym stał w miejscu(komputer źlie wyliczał). Dodatkowym objawem były takie lekkie drgania podczas delikatnego przyspieszania, przy około 2500obrotów, tak jakby komputer nie znając prędkości źle dozował paliwo. Przy mocniejszym depnięciu samochód normalnie przyspieszał.Po wymianie bezpiecznika wszystki objawy ustąpiły. Może faktycznie masz jakieś problemy z dozowaniem paliwa...albo spalony bezpiecznik

          Komentarz

          • phrix
            L&K
            • 2007
            • 1000
            • Audi
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Niby sprawa banalna ale sprawdz filtry zwlaszcza powietrza i paliwa. Co do sterownika mysle , że to nie on ale moge sie mylić ...
            Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

            _

            Komentarz

            • Pawic
              Classic
              • 2007
              • 8

              #7
              Bezpieczniki ostatnio wszystkie sprawdził elektryk,a filtry wymieniłem miesiąc temu.

              Komentarz

              • Adamu
                L&K
                • 2006
                • 1384

                #8
                Zamieszczone przez Pawic
                skodą między 2000 a 2500 tys.obrotów samochód zaczyna drgać
                na którym biegu to przyspieszanie wykonujesz?

                Komentarz

                • Pawic
                  Classic
                  • 2007
                  • 8

                  #9
                  Na trzecim

                  [ Dodano: Sob 16 Cze, 07 17:49 ]
                  Nie wiem czy jest to istotne,ale mój samochód miał rok temu"dachowanie".Uszkodzona była tylko blacharka.2-3 miesiące po naprawie zaczęło się to dziać.Jeden z moich rozsądnych mechaników sugeruje ,że może być to uszkodzony sterownik.Także od pewnego czasu zaczął mi wiecej palić /średnie spalanie było wcześniej 6-6,5 litra/100km a teraz jest 8,5-9 litrów

                  Komentarz

                  • godski
                    Classic
                    • 2007
                    • 5

                    #10
                    Słuchaj. Odepnij na chwilę EGR , jak to zrobić w ciągu 2 minut podałem w innym temacie dzisiaj. Może pomoże. Jak nie to wepniesz go z powrotem.

                    Komentarz

                    • valentino
                      Classic
                      • 2007
                      • 3

                      #11
                      Ja bym ci doradził jeszcze sprawdzenie lub podmianę przekaźnika pompy paliwowej. Miałem podobnie i po takich dziwnych zachowaniach jak by braku dopływu paliwa wreszcie zagasł na stałe. Po prostu przekaźnik dostał przerwy. Wymieniłem i jest ok.

                      Komentarz

                      • DGW
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 2330

                        #12
                        Zamieszczone przez valentino
                        Ja bym ci doradził jeszcze sprawdzenie lub podmianę przekaźnika pompy paliwowej.
                        valentino, tylko, że kol. ma AHF-a czyli VP
                        Zamieszczone przez Pawic
                        Znajomi mechanicy mówią,że to sterownik silnika co wy na to?
                        co ma piernik do wiatraka :?:

                        Pawic, a nikt Ci nie wspominał np. o kole dwumasowym ?
                        I napisz jeszcze czy to są drgania czy szarpanie ?

                        [ Dodano: Nie 17 Cze, 07 23:58 ]
                        Zamieszczone przez Pawic
                        Także od pewnego czasu zaczął mi wiecej palić /średnie spalanie było wcześniej 6-6,5 litra/100km a teraz jest 8,5-9 litrów
                        to wcale nie musi być związane z drganiem
                        NFPNorth-West
                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                        WARSZTAT www.dsize.pl
                        ->
                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                        Komentarz

                        • Ziomal
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 5841
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                          Pawic napisał/a:
                          Także od pewnego czasu zaczął mi wiecej palić /średnie spalanie było wcześniej 6-6,5 litra/100km a teraz jest 8,5-9 litrów
                          Ja to samo u siebie zauważyłem :evil:


                          Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                          to wcale nie musi być związane z drganiem
                          a z czym ?
                          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                          Jest O1 1.6 BFQ

                          Komentarz

                          • daneczek76
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 3642
                            • Toyota

                            #14
                            Zamieszczone przez Ziomal
                            a z czym ?
                            Właśnie z kołem dwumasowym.
                            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                            Komentarz

                            • DGW
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 2330

                              #15
                              Zamieszczone przez Ziomal
                              dobrygrzeswawa napisał/a:
                              to wcale nie musi być związane z drganiem
                              a z czym ?
                              z inną usterką. Długo by wymieniać, lepiej podjechać gdzieś na diagnoze, niech podepną VAG-a , może coś pokaże :|

                              szarpanie często jest związane z uszkodzonym zaworem N75 lub zasyfionym EGR :idea:
                              NFPNorth-West
                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                              WARSZTAT www.dsize.pl
                              ->
                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                              Komentarz

                              • Pawic
                                Classic
                                • 2007
                                • 8

                                #16
                                Przyczyną tej przypadłości którą opisywalem na forum i prosiłem o radę był przepływomierz powietrza(wymieniłem na nowy) oraz konieczność regulacji turbosprężarki,która była około rok temu wyjmowana celem regeneracji.
                                Wszystkie te wcześniejsze objawy minęły jakby ręką odjął.

                                Komentarz

                                • marekzu
                                  L&K
                                  • 2007
                                  • 1412
                                  • Superb II combi (3V5)

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Pawic
                                  oraz konieczność regulacji turbosprężarki
                                  cos nowego???? co sie w niej reguluje??

                                  Komentarz

                                  • Pawic
                                    Classic
                                    • 2007
                                    • 8

                                    #18
                                    Co do szczegółów regulacji turbiny nie znam.Może to była ściema?Ale jedno jest pewne,że szarpanie ustąpiło.Być może głównym winowajcom był przepływomierz powietrza.
                                    Najważniejsze,ze jeżdżę wreszcie normalnie.

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Ciegno zawsze mozna wyregulowac, wtedy turbina bedzie chodzic jak szalona :diabelski_usmiech
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      Pracuję...