[O1] zapalanie octi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • klos
    Classic
    • 2008
    • 20

    [O1] zapalanie octi

    Może w nastepny łikend?? (nie w najbliższy - pliz )
    klos
  • Tomek1976
    Classic
    • 2007
    • 18

    #2
    [O1] zapalanie octi

    witam
    Swego czasu miałem problrm zapalaniem mojej octi na ciepłym silniku.Udałem sie do paru mechaników i diagnoza była straszna padła pompa wtryskowa wymieniłem na regenerowaną, owszem jest polepszenie ale nie do końca.Co może być jeszcze przyczną trochę mi jeszcze stukają popychacze czy mogą one mieć związek zzapalaniem ciepłej octi.Warsztacie mi powiedzieli że silnik jest zdrowy.
    Tomaszek

    Komentarz

    • nico21
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 2640
      • Volkswagen

      #3
      korekta kata wtrysku. bylo juz nie raz pisane na ten temat. poszukaj
      DACAR.team

      Komentarz

      • JanuszSz
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 2835
        • Superb II combi (3T5)

        #4
        Tomek1976, miałem podobne objawy w moim AGRze.Zimny silnik,nawet w duże mrozy odpalał z dotyku,natomiast nagrzany wymagał długiego kręcenia.Aż wstyd było nieraz odpalać w środku miasta,bo kręcił kilka minut jak stary rechot.Zostało sprawdzone wszystko co się dało.Pomogła dopiero regeneracja rozrusznika.Po tym samochodzik pali zimny i ciepły na dotyk.Prawdopodobnie były duże opory w rozruszniku,zabierał za dużo prądu i zakłócał pracę jednostki sterującej.Proponuję,abyś poszedł tym śladem.
        Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

        Komentarz

        • Tomek1976
          Classic
          • 2007
          • 18

          #5
          hm wlaśnie owe forum pozwoliło ,mie jako ciemnej masie samchochodowej doszukać sie prawdopodobnej usterki.Nie chcę latać po całej warszawie za mechanikami.Pompa była wymieniana warsztacie na ul.Bokserskiej w W-Wawie.Facet to przy mnie ustawiał i twierdzi że kąt wtrysku jest ok.Wskazuje natomiast na popychacze hydrauliczne jako dodatkowy kłopot radzi ich wymianę a może ktos zna jakiś dobry warsztat do oct w Warszawie??
          Tomaszek

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Regenerowana pompa + robota pewnie kosztowala z 700zl, no coz jedni wymianiaja pompe inni jada zrobic program

            Popychacze jak dlugo stukaja 5 sekund po zapaleniu zimnego silnika, czy dluzej.


            Jaki przebieg ma auto
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Tomek1976
              Classic
              • 2007
              • 18

              #7
              ma wolnych obrotach stukają
              Tomaszek

              Komentarz

              • Krzych
                Rider
                • 2005
                • 671

                #8
                Zamieszczone przez nico21
                korekta kata wtrysku. bylo juz nie raz pisane na ten temat
                tak, było wielokrotnie ale chodzi o korekte dawki rozruchowej na ciepłym silniku.

                Co do stuków to radze zrzucić pokrywe głowicy i zobaczyć stan wałka rozrządu i popychaczy. Widziałem już silnik których właściciel jeździł ze stukającymi popychaczami, aż wytarło dziury w popychaczach co doprowadziło do uszkodzenia wałka rozrządu i zerwania paska
                DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                www.chiptuning.katowice.pl
                DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Tomek1976, Na zimnym, na cieplym, zawsze, dlugo czy tylko przez chwile, bo moje tez stukaja na zimnym od nowosci przez 3-4 sek i potem jest cisza.

                  I jaki jest ten ich przebieg.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Tomek1976
                    Classic
                    • 2007
                    • 18

                    #10
                    na ciepłym i na zimnym na wolnych obrotach.
                    Tomaszek

                    Komentarz

                    • Golfista
                      Ambiente
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 183

                      #11
                      Re: zapalanie octi

                      A u mnie jest problem z zapalaniem na zimnym ale przy temp. około 15 st. grzeje świece, zakręcam i jakby tak nieśmiało, jak żółw..... :lol: :lol: :lol: jakby na 3 cylindry i jechane....

                      Przy mrozach nawet do -15 czy na nagrzanym nie ma żadnych problemów. Tylko po długim postoju (noc) i jak na dworzu jest tak z 12-19 st.

                      Też kąt do wymiany :wink: :lol: :lol: :lol: :?: :?: :?:
                      Pozdrawiam Bartek.

                      Current: Honda Civic
                      Ex: O1

                      Komentarz

                      • Bryku104
                        Classic
                        • 2007
                        • 17

                        #12
                        Jakiś czas temu też mi marnie odpalał gorący motor. W Diagtroniku powiedzieli że trzeba robić program, bo będzie coraz gorzej. Jednak po wymianie akumulatora autko pali na dotyk, czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Przebieg 220 tys.

                        Pozdrawiam
                        Bryku104

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Golfista, Jak nic nie masz grzebane to przy +15 nie grzeje swiec
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Golfista
                            Ambiente
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 183

                            #14
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Golfista, Jak nic nie masz grzebane to przy +15 nie grzeje swiec
                            Grzebane w sensie heniowane????
                            Nie. Auto ma 50 tyś i 2 lata.....

                            To co mam zwalone?
                            Pozdrawiam Bartek.

                            Current: Honda Civic
                            Ex: O1

                            Komentarz

                            • lukas_ig
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 230

                              #15
                              Zamieszczone przez Golfista
                              A u mnie jest problem z zapalaniem na zimnym ale przy temp. około 15 st. grzeje świece, zakręcam i jakby tak nieśmiało, jak żółw..... jakby na 3 cylindry i jechane....

                              Przy mrozach nawet do -15 czy na nagrzanym nie ma żadnych problemów. Tylko po długim postoju (noc) i jak na dworzu jest tak z 12-19 st.

                              Też kąt do wymiany
                              Chętnie także posłucham jakiejś porady bo mam identycznie.Po dłuższym postoju to zastanawiałem się czy coś się nie zapowietrza bo też coś o tym słyszałem. Dodam jeszcze że po wymianie rozrządu (2 tyg. temu) jakby się poprawiło.
                              PerfectService by

                              Komentarz

                              • Tomek1976
                                Classic
                                • 2007
                                • 18

                                #16
                                a najbardziej mnie w tym wszystkim wkurza ze trzeba szukać po omacku bo każdy mówi co innego a na coś trzeba się zdecydować bo tak na dłuższą metę nie da rady sie poruszać autem a koszty są czasami niemałe sami przyznacie........... narazie wymienię popychacze zobaczę co będzię.Jak coś sie polepszy co dam znać pozdrawiam
                                Tomaszek

                                Komentarz

                                • Golfista
                                  Ambiente
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 183

                                  #17
                                  Re: zapalanie octi

                                  Zamieszczone przez Tomek1976
                                  witam
                                  Swego czasu miałem problrm zapalaniem mojej octi na ciepłym silniku.Udałem sie do paru mechaników i diagnoza była straszna padła pompa wtryskowa wymieniłem na regenerowaną, owszem jest polepszenie ale nie do końca.Co może być jeszcze przyczną trochę mi jeszcze stukają popychacze czy mogą one mieć związek zzapalaniem ciepłej octi.Warsztacie mi powiedzieli że silnik jest zdrowy.
                                  Myślę, że pojedź do Mastersa i problem masz z głowy.
                                  Pozdrawiam Bartek.

                                  Current: Honda Civic
                                  Ex: O1

                                  Komentarz

                                  • Fery
                                    Ambiente
                                    • 2006
                                    • 236

                                    #18
                                    To co lepiej zrobić korektę wtrysku czy program czy rozrusznik?

                                    Komentarz

                                    • Golfista
                                      Ambiente
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 183

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Fery
                                      To co lepiej zrobić korektę wtrysku czy program czy rozrusznik?
                                      wynika, ze program z korektą..... :roll: :roll:
                                      Pozdrawiam Bartek.

                                      Current: Honda Civic
                                      Ex: O1

                                      Komentarz

                                      • lukas_ig
                                        Ambiente
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 230

                                        #20
                                        Golfista
                                        mam a może miałem identyczne objawy jak u Ciebie. Teraz po zmianie rozrządu wydaje się że wszystko jest ok. Muszę jeszcze potestować bo jak narazie mało jezdzilem i temperatury wysokie.Jak byłoby to związane z rozrządem to ja bym stawiał na kąt wtrysku. Dam znać jak się okaże że u mnie się naprawiło.
                                        PerfectService by

                                        Komentarz

                                        • Rybeusz
                                          Drive
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 62

                                          #21
                                          Tomek1976, miałem identyczne objawy (na ciepłym musiałem bardzo "kręcić" zanim silnik zaskoczył). Doprowadzało mnie to do szału, zwłaszcza jak musiałem gdzieś się szybko przemieścić po ponownym odpaleniu autka. W ASO nie dokońca byli w stanie sobie z tym poradzić, a ja nie miałem czasu by im auto na kilka dni zostawić. Prognozy były takie, że będę musiał trochę $$$ wysupłać na części, bo przy moim przebiegu (220kkm) juz sie mogło się coś sypnąć.
                                          Przy okazji DD u Mastersa, Krzysiu grzebnął coś przy okazji strojenia auta i problem CAŁKOWICIE zniknął. Kosztowało to kilka stówek extra ale jestem bardzo zadowolony (nie płaciłem za nowe częsci, auto nie było unieruchomione przez kilka dni etc).
                                          Może podskocz do nich i pogadaj co się da z tym zrobić, adres masz w banerze na górze strony. Powodzenia.
                                          Szer.koszenia-53 cm,Silnik-5,0 b/s,System rozruchu - ręczny,Kosz na trawę-75 l,płócienny z twardą pokrywą,Funkcja mieląca-standard,Deflektor-standard,Koła-8",Wysokość koszenia-35-95 mm,Waga-42 kg..a statkiem z USA płyną już nowe chromy

                                          Komentarz

                                          • Tomek1976
                                            Classic
                                            • 2007
                                            • 18

                                            #22
                                            chyba tak zrobię że podjadę do Mastersa jak cos zrobia to dam znać
                                            Tomaszek

                                            Komentarz

                                            • motorsport
                                              Drive
                                              • 2005
                                              • 61

                                              #23
                                              W moim AGRze ten problem zaczął się pojawiać około 150 kkm. Ponieważ akurat miałem wizytę w Diagtroniku - Tora skorygował mapę zapalania na ciepło i problem odszedł w niepamięć. Podobno w tych starszych motorach jest w programie taka opcja, żeby dawka wtrysku pojawiała się na ciepło dopiero po osiągnięciu przez silnik wyższej prędkości, co teoretycznie miało oszczędzać koło dwumasowe. W nowszych modelach jednak zrezygnowano z tej opcji i zapalają lepiej. Jak widać, można wymienić akumulator (nieraz trzeba) - bo wtedy szybciej osiąga wymagane obroty zapalania, albo też wykasować niejako to obostrzenie z komputera. Najlepiej zrobić program, ale też mieć w miarę sprawny aku.

                                              Komentarz

                                              • Tomek1976
                                                Classic
                                                • 2007
                                                • 18

                                                #24
                                                niestety wymiana popychaczy nie pomogła walczę dalej, zostaje chyba akumulator
                                                Tomaszek

                                                Komentarz

                                                • Krzych
                                                  Rider
                                                  • 2005
                                                  • 671

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Tomek1976
                                                  niestety wymiana popychaczy nie pomogła walczę dalej, zostaje chyba akumulator
                                                  co, po wymianie popychaczy dalej stuka?
                                                  bo do zapalania na ciepło wymiana popychaczy była zbyteczna.

                                                  Zamiast zbędnie wywalać kase na akumulator, zbieraj na program (z korektą rozruchu) :wink:
                                                  Uwierz mi, ten akumulator będzie jeszcze potrafił zapalić silnik przy -20 st więc wymiana jest raczej zbyteczna.
                                                  DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                                  www.chiptuning.katowice.pl
                                                  DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...