1.6 FSI - samodzielna wymiana filtra i pokrywa silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sawiksaw
    Classic
    • 2008
    • 20

    1.6 FSI - samodzielna wymiana filtra i pokrywa silnika

    mnie oczywiscie tez
    przekładki anglików
    tel 500 244 252
    gg 22 61 476
  • Rafi2007
    Drive
    • 2007
    • 71

    #2
    1.6 FSI - samodzielna wymiana filtra i pokrywa silnika

    Mam Octavię z silniekiem 1,6 FSI, już jest po gwarancji więc
    - chciałbym sam wymienić filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) - Gdzie on się znajduje?
    - jak zdjęć tą wielką, plastikową pokrywę silnika??

    Jeśli ktoś mógłby mi pomóc to byłbym bardzo wdzięczny, z góry dziękuję.

    Komentarz

    • Bouli
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 739

      #3
      tu masz troche o tym

      silnik moze nie ten sam, ale powinno byc podobnie
      Bouli
      Była: Czarna perła 1.6BFQ Ice
      Perfect service by DobryGrześWawa :kciukgora
      Jest: Opel Vectra Estate Sportline 1.9 CDTI Zdrowa seria :twisted: (miało być 150KM/320Nm a jest 164.9KM/362.3Nm)

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Bouli, Moge wiedziec po co mieszasz, a FSI bylo w OI??

        Tu chodzi o OII czego auto niestety nie raczyl zaznaczyc. No coz.


        W OII filtr kabinowy znajduje sie pod schowkiem pasazera. Trzeba obrocic glowe w gore gdy patrzy sie na dol schowka i bedzie widac jak sie to wyjmuje.


        A co oslony silnika, nie wiem nigdy nie macalem serca FSI
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Bouli
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 739

          #5
          Maicroft, sori nie pomyslalem ops: ale chcialem pomoc... :roll:
          Bouli
          Była: Czarna perła 1.6BFQ Ice
          Perfect service by DobryGrześWawa :kciukgora
          Jest: Opel Vectra Estate Sportline 1.9 CDTI Zdrowa seria :twisted: (miało być 150KM/320Nm a jest 164.9KM/362.3Nm)

          Komentarz

          • karmel
            L&K
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1363

            #6
            osłony w FSI nie da sie ściagnać tak jak w O1 bo ona jakoś bardziej trwale jest przymocowana
            TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

            Zobacz fotoblog

            Komentarz

            • tomcy
              Drive
              • 2010
              • 73
              • Octavia II (1Z3)
              • BLF 1.6 FSI 115 KM

              #7
              odświeżam temat - mam problem ze zdjęciem tej plastikowej pokrywy (nie chce nic urwać) - pokrywę chcę zdjąć żeby wymienić filtr powietrza - który musi być nad silnikiem pod tą pokrywą nigdzie indziej go nie widać

              jeśli ktoś zdejmował lub wymieniał filtr powietrza w 1.6FSI proszę o porady

              Komentarz

              • kropeck
                RS
                • 2009
                • 2319
                • Octavia II (1Z3)
                • BLF 1.6 FSI 115 KM

                #8
                Tak, ja wymieniałem (filtr powietrza). Też się bałem urwać, więc pojechałem do mechanika, a gość po prostu w miarę delikatnie, ale stanowczo RWAŁ tę plastikową osłonę z silnika w górę. Po wymianie posmarował zaczepy (a raczej te dziury na zaczepy) wazeliną i powiedział, ze następnym razem będzie dużo lżej schodziła.

                Generalnie to ostatnio wszystkie filtry wymieniałem, ale powyżej mowa o powietrzu, więc wytłumaczyłem. Filtr kabinowy to inna sprawa, ale z tym w miarę bezproblemowo poszło mi samemu za pierwszym razem. Potem już luzik.
                Pozdrawiam,
                Michał

                Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                Komentarz

                • tomcy
                  Drive
                  • 2010
                  • 73
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BLF 1.6 FSI 115 KM

                  #9
                  filtr kabinowy i odgrzybianie nie były aż tak trudne

                  osłonę plastikową ciągniemy mocno w w górę odpinając wcześniej kabelek jeden udało mi się odpiąć a drugiej wtyczki nie :/ ale kabelek jest na tyle długi że da się klapę obrócić i rozkręcić osłonę filtru powietrza 8 śrub jak dobrze pamiętam

                  są to 4 kulowe zamki (tak bym to nazwał) można śmiało ciągnąć nic się nie urwie ja wyciągałem każdy róg osobno - po kolei

                  Komentarz

                  Pracuję...