Gorsze opony - na przód czy na tył ???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ignac
    Classic
    • 2006
    • 19

    Gorsze opony - na przód czy na tył ???

    Witam.

    Problem mam następujący:

    ASO Eceremont(Zielona Góra) wymieniło mi tarcze z przodu i klocki(nawet zapisali to w książce serwisowej - szock), było ok, po pewnym czasie zaczęły się drgania na kierownicy.
    Objawia się to w sytuacji lekkiego dohamowywania, przy ostrym hamowaniu jest spokój.
    Auta nie zarzuca, hamuje dobrze, jedyny efekt negatywny to drżenie kierownicy.
    ASO nie widzi problemu.. ja widzę, ASO po naciskach - "naprawiło" powiedzieli że dali tarcze na tokarke sick! No i było ok.. 3 miesiące i na powrót... Twa to kilka miesięcy.. Nadmienię, że koła zmieniałem w tym czasie 3 razy - kupiłem nowe opony i nowe felgi, a teraz zima...
    Nie nasila się ten objaw, poprostu jest.
    Ktoś powiedział mi że może wyrobiły się tulejki w mocowaniu klocków (niby wiem gdzie są, ale nie chciałbym kupować kota w worku).

    Może ktoś spotkał się z tym problemem?
    Może ktoś ma rozwiązanie?

    Autem jeżdżę tylko ja, ma 5 lat i serwisuje go tylko ASO. Przejechałem 85 tys, z czego około 10tys trwa mój problem..

    Pozdrawiam
  • TDi-2002
    Ambiente
    • 2006
    • 108

    #2
    Gorsze opony - na przód czy na tył ???

    Witam serdecznie,

    pytanie (wydawało by się) banalne - na którą oś założyć gorsze opony, na którą lepsze...

    Nadszedł czas, że 2 sztuki się już nie nadają, 2 są w dobrym stanie i tu pojawia się pytanie, na którą oś mam założyć te nowe.

    Pytam, ponieważ "kiedyś" mówiono, że lepsze zawsze na przód, bo się lepiej manewruje podczas hamowania, bo lepiej "trzymają", odprowadzają wodę - analogia do porodu - jak główka przejdzie, przejdzie wszystko, jak pierwsze koła przejadą, przejedzie cała fura....

    ALE przy zakupie nowych opon powiedziano mi, że nówki koniecznie na tył!!!! Że pewniejsze (lepsze) opony zawsze zakładamy na tył. Słyszałem to również gdzieś w TV, ale wtedy myślałem, że to żart....

    Proszę o radę!

    PS napęd na przednią oś!
    PPS jak ktoś trochę wyjaśni dlaczego, będę wdzięczny!

    Pozdrawiam i dziękuję
    rafał

    Komentarz

    • deespe
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1468

      #3
      moim skromnym zdaniem wydaje mi się że raczej na koła napędzane...
      :zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...

      Komentarz

      • hulek
        Classic
        • 2007
        • 18

        #4
        Gosze na przod, lepsze na tył - zobacz strone www.szkola-auto.pl, gdzie zalozyciel szkoly bezpiecznej jazdy, kierowca rajdowy Placzek, tlumaczy dlaczego. Kiedys byla na tej stronie taka sprytna symulacja komputerowa, nie moge jej terez odnalezc, ale spojrz na menu, na gorze - wybierz Szkola Auto, potem Ekspert odpowiada i rzuc okiem na pytanie 15. Tam jest wytlumaczone, dlaczego tyl.

        Po prostu, gdy z racji slabej jakosci opon, przod straci przyczeponosc, masz pole manewru, np. sciaganac noge z gazu, nacisnac lekko hamulec, i znow gaz. Jak ucieknie Ci tyl - to sunac bokiem, mozesz sie w zasadzie tylko modlic, zeby nie walnac w drzewo.

        Komentarz

        • HEX
          Drive
          • 2007
          • 59

          #5
          Zamieszczone przez hulek
          Po prostu, gdy z racji slabej jakosci opon, przod straci przyczeponosc, masz pole manewru, np. sciaganac noge z gazu, nacisnac lekko hamulec, i znow gaz. Jak ucieknie Ci tyl - to sunac bokiem, mozesz sie w zasadzie tylko modlic, zeby nie walnac w drzewo.
          Za to jak dasz na przód gorsze to większe prawdopodobieństwo, że na mokrym/suchym zakręcie wylecisz z niego lub przy awaryjnym hamowaniu zabraknie ci 1 metra i betonowy słup będziesz mieć tam gdzie masz silnik.

          O odprowadzaniu wody przez opony pisałem i wpływie tego na stabilny tor jazdy ?

          Które opony szyciej się zużywają i dlaczego ?
          RS6

          Komentarz

          • aklusak
            Classic
            • 2007
            • 15

            #6
            Moim zdaniem lepsze na przód. Skoro masz przedni napęd to zawsze jesteś w stanie wyciągnąć samochód z poślizgu. A tłumaczenie eksperta, że lepiej uderzyć bokiem niż przodem do mnie nie przemawia.
            To tak jakby założyć w zimie na przód "kojaki" a na tył zimówki, pierwszy lepszy zakręt i cię nie ma na drodze :wink:
            Ja również lepsze mam na przodzie, a na tyle mam jakieś Pirelli 6000, podobno fatalnie odprowadzają wodę. :roll:
            AMBIENTE

            Komentarz

            • deespe
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1468

              #7
              [quote="HEX"]
              Zamieszczone przez hulek

              Za to jak dasz na przód gorsze to większe prawdopodobieństwo, że na mokrym/suchym zakręcie wylecisz z niego lub przy awaryjnym hamowaniu zabraknie ci 1 metra i betonowy słup będziesz mieć tam gdzie masz silnik.
              Pan magik ze szkoły auto twierdzi ze gdy ma sie gorsze na przodzie to w razie wypadku idzie sie machą w drzewo i to jest bezpieczniejsze niż gdy ma sie gorsze na tyle i przy poślizgu bocznym uderzy się bokiem w drzewo..
              Oczywiście mówimy tu o skrajnościach zużycia opon, bo jeżeli każdy brał by takie aspekty to trzeba by wymieniać opony co sezon :/
              :zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...

              Komentarz

              • Perfee
                Ambiente
                S_OCP Member
                • 2005
                • 179

                #8
                Temat znam z autopsji. W poprzednim aucie miałem lepsze zimówki z przodu i gorsze z tyłu. Jadąc szybko na łuku jezdni tył postanowił mnie wyprzedzić. Wpadłem w poślizg. Rozbiłem auto na szczęscie nie na drzewie...
                Dlatego przychylam się do opinii, że lepsze powinny być z tyłu...
                Perfee
                149 KM / 313 Nm by Masters Tuning

                Komentarz

                • deespe
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1468

                  #9
                  no właśnie. a skoro mamy auta przednio napędowe to szybciej się zużywa przód wiec problem rozwiązany
                  :zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...

                  Komentarz

                  • aklusak
                    Classic
                    • 2007
                    • 15

                    #10
                    Perfee - ja rownież miałem przypadek, że na łuku drogi (w zimie) tył zaczął mnie wyprzedzać ale mając dobry przód wyprowadziłem samochód. W przypadku gdy ucieka przód nie masz już żadnego manewru tylko hamowanie...
                    AMBIENTE

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      kolejna teoria tlumacząca dlaczego lepsze z tyłu jest taka, że slabszy kierownik z kiepskim przodem odruchowo, bedzie zwalnial i jechal "bezpieczniej" czując slabszą przyczepnosc, lepszy oczywiscie latwiej poradzi sobie z poslizgiem tylu, niz wyjazdem przodu, z ktorym nie bardzo jest co zrobic...
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • Perfee
                        Ambiente
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 179

                        #12
                        aklusak, no ja nie dałem rady... Dodałem gazu, dałem kontrę kierownicą, jednak już po chwili sunąłem bokiem :? Kwestia umiejętności 8)
                        Perfee
                        149 KM / 313 Nm by Masters Tuning

                        Komentarz

                        • Arek
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 3143

                          #13
                          Ostatnio w TV byly testy i nowe idą zawsze na tył tez zawsze myslałem odwrotnie a tu okazuje się ze byłem w błedzie
                          -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                          Komentarz

                          • b-bar01
                            Elegance
                            • 2007
                            • 985
                            • Octavia I (1U2)
                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Arek
                            Ostatnio w TV byly testy i nowe idą zawsze na tył
                            zgadza się, były co najniej, dwa takie programy. Jeden w Auto-skoda na TVN-turbo a drugi na Dioscovery robił ADAC, w obydwu były testy na płycie poślizgowej polewanej wodą. ADAC dołożył jeszcze taki myk że tylna oś, przy wjeździe na płytę, dostawała jeszcze boczne przesunięcie( pokazywali na zbliżeniu, to taki ruchomy kawałek płyty sterowany fotokomórką, który przesuwa się gwałtownie w bok).
                            reasumując:
                            najlepiej jest mieć 4 nowe opony. jeżeli masz 2 używane( w dobrym stanie) i 2 nowe, to nowe na tył. łatwiej jest opanować uślizg przednich kół niż dogonić uciekający bagażnik
                            pzdr.
                            *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                            Komentarz

                            • TDi-2002
                              Ambiente
                              • 2006
                              • 108

                              #15
                              Widzę, że rozpętałem "małą wojnę forumową", a najgorsze jest to, że pewnie nie znajdziemy jednego, wspólnego rozwiązania.

                              Coraz jednak bardziej przekonuję się do tej na początku niewiarogodnej tezy, że nówki zakładamy na tył. Tezę tę mogę jednak tylko przyjąć za prawdziwą, jeżeli założę, że te gorsze opony są jeszcze w dobrym stanie (zgodne z normą, nie jakieś łysole), wtedy jestem w stanie zaakceptować, że lepsze bardziej mi się przydadzą z tyłu, bo te "gorsze przednie" i tak spełniają (jeszcze) swoje zadanie jak należy.

                              Pareto optimum - oczywiście jak mamy 4 nówki.

                              Wszystkim baaardzo dziękuje i z chęcią przyjrzę się dalszej dyskusji (która pójdzie pewnie w kierunku podziału na tych "normalnych kierowców" i tych "mistrzów kierownicy" - dla których żadne poślizgi nie są straszne! ;o) )

                              Pozdrawiam
                              raf

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez TDi-2002
                                Widzę, że rozpętałem "małą wojnę forumową"
                                nie, ta jest zupełnie gdzie indziej :wink:
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • tomekjmopl
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 1187
                                  • Opel
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #17
                                  Lepsze na tył w przypadku samochodu przednionapędowego....

                                  Komentarz

                                  • daneczek76
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 3642
                                    • Toyota

                                    #18
                                    Zamieszczone przez aklusak
                                    eksperta, że lepiej uderzyć bokiem niż przodem do mnie nie przemawia.
                                    coto kur..a za ekspert autem powinno sie uderzyć przodem bo masz najwieksze szanse przezycia a nie bokiem, i to mówią wszyscy dobrzy eksperci. A opony lepsze na przód tak zawsze myslałem ale po przeczytani postów mam zagwozdke.
                                    [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                    Komentarz

                                    • cartel1
                                      Ambiente
                                      • 2007
                                      • 249

                                      #19
                                      lepsze opony idą na tył,bo najważnejsza jest dupa...tak mówili na tvn turbo w szkole auto
                                      [center:a5df0a9dad]

                                      [/center:a5df0a9dad]

                                      Komentarz

                                      • leszekmw
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 5356

                                        #20
                                        to że opony o głębszym bieżniku trzeba montować na tył wiedzą wszyscy oponiarze (no moze prawie wszyscy :wink: ) od dawna , od przynajmniej kilkunastu lat . zostało to udowodnione że do wyprowadzenia auta z tylnego poślizgu potrzeba mistrza natomiast z przednimi kołami większość z kierowców jakoś sobie poradzi , ale......ale wiadomo że życie zawsze pisze sobie swoje scenariusze.
                                        jak wiadomo zyjemy w kraju który za bogaty nie jest i pewnie jeszcze szybko nie będzie , większość samochodów jest przednionapędowa (również na tym forum :szeroki_usmiech ) ajak wiadomo pony na osi napędowej zużywają się szybciej ?z wyjątkiem taksówkarzy / a co za tym idzie częsciej zmuszają nas do sięgnięcia wgłąb naszego czasami pustego portfela. stąd powstała teza że nowe na przód dajemy bo się szybciej zużywają , natomiast bezpieczeństwo , jak to zwykle bywa u nas , jest na drugim lub nawet dalszym miejscu.

                                        z drugiej strony jeżeli chodzi o stan naszych dróg to do każdego klienta trzeba podejść indywidualnie. wiadomo że matka z dwojgiem dzieci na pokładzie nie będzie zapierdzielała w deszcz 100/h bo jej strach i zazwyczaj zdrowy rozsądek nie powoli . w takich przypadkach , jezeli opony tylne sa jeszcze d w przyzwoitym stanie nie proponuję zakładania lepszych na tył , sądzę że na naszych koleinach które są podczas deszczu wypełnione 3-5cm wodą zjawisko aquaplaningu występuje tak szybko /sądzę żę też o tym wiecie/ ze głębszy bieżnik z przodu i rozsądna redukcja prędkości pozwala uniknąć utracenia prędkości przez tylne koła ,nawet gdy mają płytszy bieżnik.
                                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                        GVI 1.4TSI
                                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                        Komentarz

                                        • esjot
                                          Ambiente
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 152

                                          #21
                                          Zamieszczone przez cartel1
                                          lepsze opony idą na tył,bo najważnejsza jest dupa...tak mówili na tvn turbo w szkole auto
                                          Nie będę polemizował dam tylko jeden przykład z życia wzięty

                                          wystrzał tylniej lewej opony na autostradzie przy prędkości ~110km/h i z przodu
                                          gorsze opony - końcówka - dachowanie 3 krotne auto do kasacji :cry:

                                          Tak więc nowe zawsze na przód ,żeby była lepsza przyczepność

                                          Ale każdy robi to co lubi i jak uważa ,a życie samo zweryfikuje nasze decyzje
                                          PZDR
                                          Superb - 2 Kombi

                                          Komentarz

                                          • splawik
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 1292

                                            #22
                                            Panowie, co roku zamiana tyłu z przodem i wszystkie gumy równo w miare są starte. I komplecik zawsze nowy się kupuje a nie po 2 sztuki i takie dylematy.
                                            A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                                            AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                                            O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                                            -------------------------------------------------
                                            Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                                            Komentarz

                                            • marekzu
                                              L&K
                                              • 2007
                                              • 1412
                                              • Superb II combi (3V5)

                                              #23
                                              kazdy zaklada tak jak uwaza - ja mam zawsze lepsze z tylu

                                              Komentarz

                                              • Porter
                                                Ambiente
                                                • 2006
                                                • 144

                                                #24
                                                Zamieszczone przez szkoda
                                                kolejna teoria tlumacząca dlaczego lepsze z tyłu jest taka, że slabszy kierownik z kiepskim przodem odruchowo, bedzie zwalnial i jechal "bezpieczniej" czując slabszą przyczepnosc, lepszy oczywiscie latwiej poradzi sobie z poslizgiem tylu, niz wyjazdem przodu, z ktorym nie bardzo jest co zrobic...
                                                mnie się wydaje, że tu jest cała prawda... chcielibyśmy wszystko naraz - łyse opony (nieważne gdzie) i jazdę pełną parą. jak się ma łyse to trzeba zwolnić, jechać ostrożniej. słyszałem już wiele historii potwierdzających, że gorsze idą na tył, ale najlepsza jest mojego wujaszka: z tyłu gorsze, trzy koziołki i skończył z nogami na głowie. przy okazji zakręt drogi był nachylony w przeciwnym kierunku niż powinien. przejechał go setki razy i znał go, ale nie spodziewał się, że układ z gorszym tyłem jest tak zabójczy przy "kiepskawej" pogodzie. myślę, że gdyby poczuł coś na przedniej osi to by jechał ostrożniej. pozdrawiam.
                                                Every man dies. Not every man really lives.
                                                1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE

                                                Komentarz

                                                • tasher
                                                  Ambiente
                                                  • 2007
                                                  • 170

                                                  #25
                                                  W każdym normalnym kraju gdzie każdego stać na samochód i dużo nim jeździ nie ma takiego problemu. Poprostu wymieniam 4 gumy i po krzyku. W naszej biedzie każdy patrzy jak oszczędzić. Na zdrowy rozsądek wydawałoby się że przy aucie z przednim napędem lepszy powinien być przód lecz po obejrzeniu programu w TVN Turbo takiej pewności już nie ma. Trzeba się zastanowić co to znaczy lepsze i gorsze? Wydaje mi się że czasy że "łykalismy" każdy badziew w zachodu byleby miał troche bieżnika juz dawno minął. Tak więc moim zdaniem DOBRE opony na 4 kołach.
                                                  Zobacz ile Ci zostało czasu:
                                                  http://zegarsmierci.info/s/zegar

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...