[O1] strzelanie w gaźnik, nie tylko na gazie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Myjk
    Classic
    • 2008
    • 8

    [O1] strzelanie w gaźnik, nie tylko na gazie

    odkąd dedzio został odcięty a tym samym nie ma nowych informacji, to już w ogóle mu chyba odpierdoliło :roll:
    Pozdor Myjk
  • jerrydd
    Classic
    • 2007
    • 18

    #2
    [O1] strzelanie w gaźnik, nie tylko na gazie

    Witam
    mam octavię 75km i mam problem. inst gaz II gen LPigaz
    auto na benzynie chodzi jeszcze ok, choć parę razy zdarzyło mi się ze walnie w gaźnik, ale na gazie to juz zdarza sie ze codziennie albo co drugi dzień.
    świece mają rok może 1,5 roku. reduktor gazu tez został wymieniony jakieś 6 msc'y temu na ten sam model bo myślałem ze to jest przyczyna, nie pomogło
    wcześniej to waliło w gaźnik raz na miesiąc może 2x na miesiąc delikatnie, ostatnio mi tak walnęło ze wyrwało pokrywę filra powietrza i obudowa cała do wymiany
    wag pokazuje błąd sondy lambda zdaje sie nr błędu 525 sygnał słaby lub sporadyczny coś takiego, żadnych innych błędów nie pokazuje

    i teraz pytanie

    zanim kupie nową pokrywę i założę chciałbym określić przyczynę bo jaki mi znowu walnie i nową obudowę filtra (150zł) połamie to szkoda trochę.
    czy mam jechać ustawić zapłon (była w międzyczasie wymiana paska rozrządu)?
    czy wymienić świece?
    czy sonda lambda wystarczy zagłuszyć czy wymienić?
    a może jakieś inne pomysły?
    proszę pomóżcie
    octavia 1.6 75km LPG

    Komentarz

    • dariuspolo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1168

      #3
      ...w Omedze mialem to samo jak mi 3m-ce stare kable wysokiego napiecia szlag
      trafil(1 sztuka), ogulnie sprawdz wszystko co ma zwiazek z wysokim napieciem lub zaplonem.

      Darek
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz

      • Jabar1975
        RS
        • 2006
        • 3331

        #4
        to w octavi byly silniki gaznikowe? :roll:
        nasza droga: www.wpzs.pl

        Komentarz

        • mroko
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 659
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez jerrydd
          czy mam jechać ustawić zapłon (była w międzyczasie wymiana paska rozrządu)?
          Zapłonu w tych silnikach się nie ustawia.

          Wymień palec kopułkę i przewody.

          Zamieszczone przez jerrydd
          świece mają rok może 1,5 roku
          Mniej ważne jest jaki czas jeździsz od tego jaki przebieg zrobiłeś na świecach.

          Jeżeli nie masz sekwencji to zawsze będzie strzelać w filtr powietrza. Niektórzy zakładają takie klapki w obudowie filtra żeby go nie rozrywało.
          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

          Komentarz

          • Matis68
            Ambiente
            • 2006
            • 195

            #6
            Przede wszystkim za długo jeździsz na 1 komplecie świec, po drugie zdejmij kable z kopułki i sprawdź w jakim są stanie końcówki przewodów. Kable 80-150 zł (silikonowe), świece, (nawet Iskry są niezłe ) to kilkadziesiąt zł, tak że to znikomy koszt w stosunku do ceny obudowy lub korektora ssącego.
            http://www.youtube.com/watch?v=qtDOe...eature=related

            Komentarz

            • mly
              Classic
              • 2007
              • 30

              #7
              I jeszcze zmień sondę Lamda koszt uniwersalnej to jakieś 130 zł. Za to poprawa jakości spalania znaczna.
              _-=MLY=-_

              Komentarz

              • jerrydd
                Classic
                • 2007
                • 18

                #8
                Zamieszczone przez mly
                I jeszcze zmień sondę Lamda koszt uniwersalnej to jakieś 130 zł. Za to poprawa jakości spalania znaczna.
                może i poprawi jakość spalania ale czy to ma coś wspólnego ze strzelaniem w gaźnik ?
                narazie wol ten problem rozwiązać niz jakieś poprawienie spalania
                octavia 1.6 75km LPG

                Komentarz

                • huwe
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 976

                  #9
                  jak rozumiem pod nazwą II generacji masz na myśli instalację LPG z silniczkiem krokowym na wężu doprowadzającym gaz do miksera. więc w takim przypadku info z ecu, że masz padniętą sondę lambda jest podstawą. silniczek ten jest sterowany tylko i wyłącznie przez ta sondę. więc sonda obowiązkowo do wymiany. dalej - świece- za dłuuugo jak na LPG. z własnych doświadczeń polecam klientom na lpg NGK. raczej odradzam eksperymenty z championami, beru, czy innymi. zwykłe NGK. kolejna sprawa to kable - też z doświadczeń wychodzi, że całkiem niezłe sa sentechy. kolejna sprawa - kopułka i palec. wszystkie te elementy mają wpływ na możliwość wystąpienia strzału.
                  i drobna dygresja : ciesz sie ,że rozwaliło tylko obudowę filtra , a nie cały kolektor :diabelski_usmiech
                  Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                  Komentarz

                  • orzel720
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 2267
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    jerrydd, witaj )
                    powiem tak miałem podobne problemy w mojej Felicii 1.6 z tym silnikiem i nawet miałem instalację II gen Elpigaz- i tez jak pamietam taki nr błedu Ile masz przejechane już na świecach? i W ogóle całk. przebieg ? Przy 100 000 km padła sonda lambda (fela zaczęła duuuuuuuuużo spalać LPG 20l/100km)
                    Potem przy ok. 200000 km zaczęły się jaja z zapłonem nikt nie wiedział co jest grane nawet w Skodzie tak więc wymieniłem akku, cewke zapłonową świece i kable, palec i kopułkę ( jak ją rozwaliło na skrzyżowaniu przy ruszaniu ) i poprawiło się

                    W Twoim przypadku poleciłbym jednak na razie jechać do dobrego gaziarza Ja tak zrobiłem jak miałem takie kłopoty ze wskazaniami sondy z tym błędem i gość primo: sklął monterów instalacji na marginesie ostrzegam wszystkich przed zakładem koło Mercedesa - ul. Mogilska Kraków) i coś tam poprzelutowywał (chyba przewody masowe) i ustawił inaczej jakiś parametr sondy w kompie gazowym i od tej pory miałem spox przez wiele wiele kkm a zrobiłem ich na 1 instalce 167kkm na 1 parowniku!!!! nie do uwierzenia nie? a jednak

                    pozdr
                    Orzeł

                    Komentarz

                    • latar998
                      Drive
                      • 2007
                      • 76

                      #11
                      Zanim na OCTAVKE zmieniłem miałem Scenica z gazem i zęby na tym zjadłem.

                      Po pierwsze i najważniejsze:wymień przewody wysokiego napięcia.
                      Po drugie:świece zapłonowe dedykowane do silnika, dobrej firmy(polecam NGK),nie kupuj żadnych specjalnych świec do gazu ,strata pieniędzy.
                      Po trzecie:Przyczyną ciężką do zdiagnozowania jest umierająca cewka zapłonowa.Instalacja gazowa nieznacznie obciąża cewkę i wtedy wadliwa cewka szwankuje.
                      Po czwarte:Mixer mieszający gaz z powietrzem.Jeżeli jest zabrudzony może mieszać nie w takich proporcjach jak trzeba.(po wyczyszczeniu potrzebna jest regulacja w serwisie LPG)
                      Po piąte:Czy silnik nie bierze lewego powietrza.
                      Po szóste:Czemu na układzie dolotu powietrza nie masz osłon przeciw wybuchowych.Są to takie sprytne nazwijmy to"zaworki"które upuszczają wysokie ciśnienie powstające w wyniku wybuchu.

                      Jeżeli masz błąd sondy to powinieneś ją zmienić.Wadliwa sonda może powodować złą mieszankę i stąd strzelanie.

                      I właśnie dlatego teraz DIESLA kupiłem

                      Pozdrawiam.

                      Komentarz

                      • huwe
                        Elegance
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 976

                        #12
                        latar998, mamy w zakładzie kolektor z fiesty, gdzie na każdej gałązce były gwizdki, iiii.... ich już nie ma , bo odleciały, a z boku kolektora jest fajowa dziura- to taka dywagacja na temat osłon antywybuchowych :szeroki_usmiech .
                        primo: do silników z plastikowym kolektorem założenie II generacji jest , nazwę to tak : lekkim barbarzyństwem. tylko sekwencja.
                        co do twoich uwag odnośnie lewego powietrza i zabrudzenia miksera: i owszem - dotyczy to zubożenia mieszanki, a właśnie na takiej powstaje strzał. na bogatej to po prostu zamuli auto i tyle. na ubogiej wali jak trza.
                        Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                        Komentarz

                        • orzel720
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 2267
                          • Superb III (3V3)

                          #13
                          Zamieszczone przez latar998
                          Po pierwsze i najważniejsze:wymień przewody wysokiego napięcia.

                          Po drugie:świece zapłonowe dedykowane do silnika, dobrej firmy(polecam NGK),nie kupuj żadnych specjalnych świec do gazu ,strata pieniędzy.

                          Po trzecie:Przyczyną ciężką do zdiagnozowania jest umierająca cewka zapłonowa.Instalacja gazowa nieznacznie obciąża cewkę i wtedy wadliwa cewka szwankuje.

                          Jeżeli masz błąd sondy to powinieneś ją zmienić.Wadliwa sonda może powodować złą mieszankę i stąd strzelanie.
                          ad 1 ZGADZA SIę Ale proponuję przewody zapłonowe jak sie da to "oryginalne" np. takie http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=563
                          ad 2 świece NGK v-line nr 1 na tych jeździłem cały czas długo wytrzymują ok 30000 - 37000 km
                          ad 3 Czy możesz wyjaśnić co to znaczy "nieznacznie obciąża cewkę"? Jestem ciekaw....

                          ad sondy: No może zamiast od razu wymieniać to najpierw sprawdzić na VAG-u lub innym diag sofcie (DeltaScan) czy sonda pracuje (o ile pametam napięcie z sondy ma zmieniać się skokowo od 0 V do 1 V - jak jest niezmienne to raczej 100% padła tak było z moja w Feli po założeniu nowej autko ożyło



                          Mam podobne problemy z zapłonem od niedawna w 1.6 101KM na gazie... niedługo opisze na forum w tym dziale ...

                          Pozdro
                          Orzeł

                          Komentarz

                          • marekzu
                            L&K
                            • 2007
                            • 1412
                            • Superb II combi (3V5)

                            #14
                            tak prawde mowiac ten silnik to do gazu stworzony nie jest a tym bardziej 2 generacji - nawet na benzynie przy kiepskich przewodach,kopulce,palcu mial problemy palic - a dodac wilgotne dni - to juz masakra

                            Komentarz

                            • huwe
                              Elegance
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 976

                              #15
                              orzel720, - nieznaczne obciążenie cewki - dokładnie chodzi o to , że instalacja LPG pobiera sygnał impulsu obrotów- i to może być to obciążenie cewki - bo najczęściej stamtąd sie go bierze. Najczęściej problemy pojawiają sie na lipnej elektronice LPG - np minilambda.
                              co do wskazania sondy lambda: zimny silnik po odpaleniu : czas na nagrzanie sondy - może stać w miejscu. po około 60- sek zaczyna pracować w zakresie od 0,2V ( mieszanka uboga) do 0,8V( mieszanka bogata). można sprawdzić nawet zwykłym multimetrem. pedał w podłogę - ma być bogata - czyli ok. 0,8V.

                              marekzu, na sekwencji ten silnik chodzi jak malinka, natomiast moje zdanie co do II generacji dla tego silnika to barbarzyństwo.
                              Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                              Komentarz

                              • yossarianpl
                                Drive
                                • 2006
                                • 42

                                #16
                                Siedem lat walczyłem z tym silnikiem w golfie, przez pierwsze cztery chodził jak burza ale potem..Koledzy mają rację, wszystko w elektryce:

                                kable- możesz mieć przebicia, lub któryś się na przykład nadpalił przy końcówce i czasem do którejś świecy nie dochodzi iskra
                                kopułka i palec - standard, zawsze są podejrzane
                                świece - półtora roku to szokujący wręcz czas użycia jak na gaz
                                klapki antywybuchowe - śmiech, w golfie po roku nawet palcem ich nie mogłem przepchnąć, dostają temperatury i są zgrzane nie gorzej niż reszta kolektora, tylko warsztat bierze chore pieniądze za ich instalacje
                                A tak wogóle to życzę dużo cierpliwości, po dwóch golfach i kadecie na gaz moja opinia jest taka, że w autach powyżej 5 roku bez przerwy coś się będzie chrzanić na gazie bo oryginalne podzespoły puszczają to tu, to tam a przy gazie wszystko natychmiast wychodzi.

                                Dlatego kupiłem DIESLA.

                                pozdrawiam
                                Niegdyś AGR 118@242 Master's "chill out version"

                                Komentarz

                                • marekzu
                                  L&K
                                  • 2007
                                  • 1412
                                  • Superb II combi (3V5)

                                  #17
                                  Zamieszczone przez yossarianpl
                                  A tak wogóle to życzę dużo cierpliwości, po dwóch golfach i kadecie na gaz moja opinia jest taka, że w autach powyżej 5 roku bez przerwy coś się będzie chrzanić na gazie bo oryginalne podzespoły puszczają to tu, to tam a przy gazie wszystko natychmiast wychodzi
                                  (OT)e no nie tak pesymistycznie - mialem golfa ale 1.8 75KM - wrecz stworzony do gazu - 60kkm na swiecach , stare kable i zadnych problemow - po prostu niekiedy oszczednosc odbija sie czkawka (EOOT)

                                  sprawdz wszystko co ma zwiazek z WN , ewentualnie cos z instalka sie syplo

                                  Komentarz

                                  • latar998
                                    Drive
                                    • 2007
                                    • 76

                                    #18
                                    Samochód to nie zapalniczka, nie powinien na gazie jeździć.

                                    Komentarz

                                    • huwe
                                      Elegance
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 976

                                      #19
                                      Zamieszczone przez latar998
                                      Samochód to nie zapalniczka, nie powinien na gazie jeździć.
                                      to może z takimi tekstami to już nie zabieraj więcej głosu w takich jak ta dyskusjach :?
                                      jakoś nie pomoże to raczej w merytorycznym rozwiązaniu problemu.
                                      Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                      Komentarz

                                      • jerrydd
                                        Classic
                                        • 2007
                                        • 18

                                        #20
                                        Zamieszczone przez orzel720
                                        Zamieszczone przez latar998
                                        Po pierwsze i najważniejsze:wymień przewody wysokiego napięcia.

                                        Po drugie:świece zapłonowe dedykowane do silnika, dobrej firmy(polecam NGK),nie kupuj żadnych specjalnych świec do gazu ,strata pieniędzy.

                                        Po trzecie:Przyczyną ciężką do zdiagnozowania jest umierająca cewka zapłonowa.Instalacja gazowa nieznacznie obciąża cewkę i wtedy wadliwa cewka szwankuje.

                                        Jeżeli masz błąd sondy to powinieneś ją zmienić.Wadliwa sonda może powodować złą mieszankę i stąd strzelanie.
                                        ad 1 ZGADZA SIę Ale proponuję przewody zapłonowe jak sie da to "oryginalne" np. takie http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=563
                                        ad 2 świece NGK v-line nr 1 na tych jeździłem cały czas długo wytrzymują ok 30000 - 37000 km
                                        ad 3 Czy możesz wyjaśnić co to znaczy "nieznacznie obciąża cewkę"? Jestem ciekaw....

                                        ad sondy: No może zamiast od razu wymieniać to najpierw sprawdzić na VAG-u lub innym diag sofcie (DeltaScan) czy sonda pracuje (o ile pametam napięcie z sondy ma zmieniać się skokowo od 0 V do 1 V - jak jest niezmienne to raczej 100% padła tak było z moja w Feli po założeniu nowej autko ożyło



                                        Mam podobne problemy z zapłonem od niedawna w 1.6 101KM na gazie... niedługo opisze na forum w tym dziale ...

                                        Pozdro
                                        Orzeł
                                        czy o taką świecę ci chodzi ? bo tam niejest dokładnie opisane czy to taka tylko firma i z wyglądu tez by pasowała


                                        poza tym co do tego ma sonda jezeli nigdze gaz nie jest podpięty do komputera ??
                                        to instalacja z parownikiem gdze nie ma zadnej elektroniki, czy się mylę
                                        octavia 1.6 75km LPG

                                        Komentarz

                                        • marekzu
                                          L&K
                                          • 2007
                                          • 1412
                                          • Superb II combi (3V5)

                                          #21
                                          te swiece sa do fabki - moga miec inna wartosc cieplna niz do 1.6

                                          masz srube czy silnik krokowy na wezu parownik- mikser??

                                          Komentarz

                                          • daneczek76
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 3642
                                            • Toyota

                                            #22
                                            to w octavi byly silniki gaznikow
                                            nie ma cos koledze się pomyliło. :shock:
                                            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                            Komentarz

                                            • jerrydd
                                              Classic
                                              • 2007
                                              • 18

                                              #23
                                              Zamieszczone przez marekzu
                                              te swiece sa do fabki - moga miec inna wartosc cieplna niz do 1.6

                                              masz srube czy silnik krokowy na wezu parownik- mikser??
                                              te świece są do fabki jak i proponowane przez
                                              orzel720 te przewody


                                              więc może mi ktoś wskazać odpowiednie świece z tej strony żeby za przesyłkę 2x nie płacić biorąc z innego sklepu internetowego, bo jakoś nie mogę znaleźć do mojego silnika dedykowanych
                                              a parownik wygląda tak
                                              Załączone pliki
                                              octavia 1.6 75km LPG

                                              Komentarz

                                              • marekzu
                                                L&K
                                                • 2007
                                                • 1412
                                                • Superb II combi (3V5)

                                                #24
                                                przewody OK , bo silnik w feli to tez 1.6 AEE,

                                                masz krokowiec na wezu - cos nim steruje co pewnie bierze sygnal z sondy


                                                swiece http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=547

                                                Komentarz

                                                • huwe
                                                  Elegance
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 976

                                                  #25
                                                  jakąś elektronikę masz. sprawdź jaką - na obudowie komputerka lpg znajdziesz nazwę.
                                                  Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...