odkąd dedzio został odcięty a tym samym nie ma nowych informacji, to już w ogóle mu chyba odpierdoliło :roll:
[O1] strzelanie w gaźnik, nie tylko na gazie
Zwiń
X
-
[O1] strzelanie w gaźnik, nie tylko na gazie
Witam
mam octavię 75km i mam problem. inst gaz II gen LPigaz
auto na benzynie chodzi jeszcze ok, choć parę razy zdarzyło mi się ze walnie w gaźnik, ale na gazie to juz zdarza sie ze codziennie albo co drugi dzień.
świece mają rok może 1,5 roku. reduktor gazu tez został wymieniony jakieś 6 msc'y temu na ten sam model bo myślałem ze to jest przyczyna, nie pomogło
wcześniej to waliło w gaźnik raz na miesiąc może 2x na miesiąc delikatnie, ostatnio mi tak walnęło ze wyrwało pokrywę filra powietrza i obudowa cała do wymiany
wag pokazuje błąd sondy lambda zdaje sie nr błędu 525 sygnał słaby lub sporadyczny coś takiego, żadnych innych błędów nie pokazuje
i teraz pytanie
zanim kupie nową pokrywę i założę chciałbym określić przyczynę bo jaki mi znowu walnie i nową obudowę filtra (150zł) połamie to szkoda trochę.
czy mam jechać ustawić zapłon (była w międzyczasie wymiana paska rozrządu)?
czy wymienić świece?
czy sonda lambda wystarczy zagłuszyć czy wymienić?
a może jakieś inne pomysły?
proszę pomóżcieoctavia 1.6 75km LPG
-
-
Zamieszczone przez jerryddczy mam jechać ustawić zapłon (była w międzyczasie wymiana paska rozrządu)?
Wymień palec kopułkę i przewody.
Zamieszczone przez jerryddświece mają rok może 1,5 roku
Jeżeli nie masz sekwencji to zawsze będzie strzelać w filtr powietrza. Niektórzy zakładają takie klapki w obudowie filtra żeby go nie rozrywało.Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
Przede wszystkim za długo jeździsz na 1 komplecie świec, po drugie zdejmij kable z kopułki i sprawdź w jakim są stanie końcówki przewodów. Kable 80-150 zł (silikonowe), świece, (nawet Iskry są niezłe ) to kilkadziesiąt zł, tak że to znikomy koszt w stosunku do ceny obudowy lub korektora ssącego.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mlyI jeszcze zmień sondę Lamda koszt uniwersalnej to jakieś 130 zł. Za to poprawa jakości spalania znaczna.
narazie wol ten problem rozwiązać niz jakieś poprawienie spalaniaoctavia 1.6 75km LPG
Komentarz
-
-
jak rozumiem pod nazwą II generacji masz na myśli instalację LPG z silniczkiem krokowym na wężu doprowadzającym gaz do miksera. więc w takim przypadku info z ecu, że masz padniętą sondę lambda jest podstawą. silniczek ten jest sterowany tylko i wyłącznie przez ta sondę. więc sonda obowiązkowo do wymiany. dalej - świece- za dłuuugo jak na LPG. z własnych doświadczeń polecam klientom na lpg NGK. raczej odradzam eksperymenty z championami, beru, czy innymi. zwykłe NGK. kolejna sprawa to kable - też z doświadczeń wychodzi, że całkiem niezłe sa sentechy. kolejna sprawa - kopułka i palec. wszystkie te elementy mają wpływ na możliwość wystąpienia strzału.
i drobna dygresja : ciesz sie ,że rozwaliło tylko obudowę filtra , a nie cały kolektor :diabelski_usmiechZenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
jerrydd, witaj )
powiem tak miałem podobne problemy w mojej Felicii 1.6 z tym silnikiem i nawet miałem instalację II gen Elpigaz- i tez jak pamietam taki nr błedu Ile masz przejechane już na świecach? i W ogóle całk. przebieg ? Przy 100 000 km padła sonda lambda (fela zaczęła duuuuuuuuużo spalać LPG 20l/100km)
Potem przy ok. 200000 km zaczęły się jaja z zapłonem nikt nie wiedział co jest grane nawet w Skodzie tak więc wymieniłem akku, cewke zapłonową świece i kable, palec i kopułkę ( jak ją rozwaliło na skrzyżowaniu przy ruszaniu ) i poprawiło się
W Twoim przypadku poleciłbym jednak na razie jechać do dobrego gaziarza Ja tak zrobiłem jak miałem takie kłopoty ze wskazaniami sondy z tym błędem i gość primo: sklął monterów instalacji na marginesie ostrzegam wszystkich przed zakładem koło Mercedesa - ul. Mogilska Kraków) i coś tam poprzelutowywał (chyba przewody masowe) i ustawił inaczej jakiś parametr sondy w kompie gazowym i od tej pory miałem spox przez wiele wiele kkm a zrobiłem ich na 1 instalce 167kkm na 1 parowniku!!!! nie do uwierzenia nie? a jednak
pozdr
Orzeł
Komentarz
-
-
Zanim na OCTAVKE zmieniłem miałem Scenica z gazem i zęby na tym zjadłem.
Po pierwsze i najważniejsze:wymień przewody wysokiego napięcia.
Po drugie:świece zapłonowe dedykowane do silnika, dobrej firmy(polecam NGK),nie kupuj żadnych specjalnych świec do gazu ,strata pieniędzy.
Po trzecie:Przyczyną ciężką do zdiagnozowania jest umierająca cewka zapłonowa.Instalacja gazowa nieznacznie obciąża cewkę i wtedy wadliwa cewka szwankuje.
Po czwarte:Mixer mieszający gaz z powietrzem.Jeżeli jest zabrudzony może mieszać nie w takich proporcjach jak trzeba.(po wyczyszczeniu potrzebna jest regulacja w serwisie LPG)
Po piąte:Czy silnik nie bierze lewego powietrza.
Po szóste:Czemu na układzie dolotu powietrza nie masz osłon przeciw wybuchowych.Są to takie sprytne nazwijmy to"zaworki"które upuszczają wysokie ciśnienie powstające w wyniku wybuchu.
Jeżeli masz błąd sondy to powinieneś ją zmienić.Wadliwa sonda może powodować złą mieszankę i stąd strzelanie.
I właśnie dlatego teraz DIESLA kupiłem
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
latar998, mamy w zakładzie kolektor z fiesty, gdzie na każdej gałązce były gwizdki, iiii.... ich już nie ma , bo odleciały, a z boku kolektora jest fajowa dziura- to taka dywagacja na temat osłon antywybuchowych :szeroki_usmiech .
primo: do silników z plastikowym kolektorem założenie II generacji jest , nazwę to tak : lekkim barbarzyństwem. tylko sekwencja.
co do twoich uwag odnośnie lewego powietrza i zabrudzenia miksera: i owszem - dotyczy to zubożenia mieszanki, a właśnie na takiej powstaje strzał. na bogatej to po prostu zamuli auto i tyle. na ubogiej wali jak trza.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez latar998Po pierwsze i najważniejsze:wymień przewody wysokiego napięcia.
Po drugie:świece zapłonowe dedykowane do silnika, dobrej firmy(polecam NGK),nie kupuj żadnych specjalnych świec do gazu ,strata pieniędzy.
Po trzecie:Przyczyną ciężką do zdiagnozowania jest umierająca cewka zapłonowa.Instalacja gazowa nieznacznie obciąża cewkę i wtedy wadliwa cewka szwankuje.
Jeżeli masz błąd sondy to powinieneś ją zmienić.Wadliwa sonda może powodować złą mieszankę i stąd strzelanie.
ad 2 świece NGK v-line nr 1 na tych jeździłem cały czas długo wytrzymują ok 30000 - 37000 km
ad 3 Czy możesz wyjaśnić co to znaczy "nieznacznie obciąża cewkę"? Jestem ciekaw....
ad sondy: No może zamiast od razu wymieniać to najpierw sprawdzić na VAG-u lub innym diag sofcie (DeltaScan) czy sonda pracuje (o ile pametam napięcie z sondy ma zmieniać się skokowo od 0 V do 1 V - jak jest niezmienne to raczej 100% padła tak było z moja w Feli po założeniu nowej autko ożyło
Mam podobne problemy z zapłonem od niedawna w 1.6 101KM na gazie... niedługo opisze na forum w tym dziale ...
Pozdro
Orzeł
Komentarz
-
-
orzel720, - nieznaczne obciążenie cewki - dokładnie chodzi o to , że instalacja LPG pobiera sygnał impulsu obrotów- i to może być to obciążenie cewki - bo najczęściej stamtąd sie go bierze. Najczęściej problemy pojawiają sie na lipnej elektronice LPG - np minilambda.
co do wskazania sondy lambda: zimny silnik po odpaleniu : czas na nagrzanie sondy - może stać w miejscu. po około 60- sek zaczyna pracować w zakresie od 0,2V ( mieszanka uboga) do 0,8V( mieszanka bogata). można sprawdzić nawet zwykłym multimetrem. pedał w podłogę - ma być bogata - czyli ok. 0,8V.
marekzu, na sekwencji ten silnik chodzi jak malinka, natomiast moje zdanie co do II generacji dla tego silnika to barbarzyństwo.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Siedem lat walczyłem z tym silnikiem w golfie, przez pierwsze cztery chodził jak burza ale potem..Koledzy mają rację, wszystko w elektryce:
kable- możesz mieć przebicia, lub któryś się na przykład nadpalił przy końcówce i czasem do którejś świecy nie dochodzi iskra
kopułka i palec - standard, zawsze są podejrzane
świece - półtora roku to szokujący wręcz czas użycia jak na gaz
klapki antywybuchowe - śmiech, w golfie po roku nawet palcem ich nie mogłem przepchnąć, dostają temperatury i są zgrzane nie gorzej niż reszta kolektora, tylko warsztat bierze chore pieniądze za ich instalacje
A tak wogóle to życzę dużo cierpliwości, po dwóch golfach i kadecie na gaz moja opinia jest taka, że w autach powyżej 5 roku bez przerwy coś się będzie chrzanić na gazie bo oryginalne podzespoły puszczają to tu, to tam a przy gazie wszystko natychmiast wychodzi.
Dlatego kupiłem DIESLA.
pozdrawiamNiegdyś AGR 118@242 Master's "chill out version"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yossarianplA tak wogóle to życzę dużo cierpliwości, po dwóch golfach i kadecie na gaz moja opinia jest taka, że w autach powyżej 5 roku bez przerwy coś się będzie chrzanić na gazie bo oryginalne podzespoły puszczają to tu, to tam a przy gazie wszystko natychmiast wychodzi
sprawdz wszystko co ma zwiazek z WN , ewentualnie cos z instalka sie syplo
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez latar998Samochód to nie zapalniczka, nie powinien na gazie jeździć.
jakoś nie pomoże to raczej w merytorycznym rozwiązaniu problemu.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez orzel720Zamieszczone przez latar998Po pierwsze i najważniejsze:wymień przewody wysokiego napięcia.
Po drugie:świece zapłonowe dedykowane do silnika, dobrej firmy(polecam NGK),nie kupuj żadnych specjalnych świec do gazu ,strata pieniędzy.
Po trzecie:Przyczyną ciężką do zdiagnozowania jest umierająca cewka zapłonowa.Instalacja gazowa nieznacznie obciąża cewkę i wtedy wadliwa cewka szwankuje.
Jeżeli masz błąd sondy to powinieneś ją zmienić.Wadliwa sonda może powodować złą mieszankę i stąd strzelanie.
ad 2 świece NGK v-line nr 1 na tych jeździłem cały czas długo wytrzymują ok 30000 - 37000 km
ad 3 Czy możesz wyjaśnić co to znaczy "nieznacznie obciąża cewkę"? Jestem ciekaw....
ad sondy: No może zamiast od razu wymieniać to najpierw sprawdzić na VAG-u lub innym diag sofcie (DeltaScan) czy sonda pracuje (o ile pametam napięcie z sondy ma zmieniać się skokowo od 0 V do 1 V - jak jest niezmienne to raczej 100% padła tak było z moja w Feli po założeniu nowej autko ożyło
Mam podobne problemy z zapłonem od niedawna w 1.6 101KM na gazie... niedługo opisze na forum w tym dziale ...
Pozdro
Orzeł
poza tym co do tego ma sonda jezeli nigdze gaz nie jest podpięty do komputera ??
to instalacja z parownikiem gdze nie ma zadnej elektroniki, czy się mylęoctavia 1.6 75km LPG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marekzute swiece sa do fabki - moga miec inna wartosc cieplna niz do 1.6
masz srube czy silnik krokowy na wezu parownik- mikser??
orzel720 te przewody
więc może mi ktoś wskazać odpowiednie świece z tej strony żeby za przesyłkę 2x nie płacić biorąc z innego sklepu internetowego, bo jakoś nie mogę znaleźć do mojego silnika dedykowanych
a parownik wygląda takZałączone plikioctavia 1.6 75km LPG
Komentarz
-
-
przewody OK , bo silnik w feli to tez 1.6 AEE,
masz krokowiec na wezu - cos nim steruje co pewnie bierze sygnal z sondy
swiece http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=547
Komentarz
-
Komentarz