1.9 TDI - prawidłowa eksploatacja

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bernardo
    L&K
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1083

    1.9 TDI - prawidłowa eksploatacja

    Jakieś 0,7 roku temu pękła mi (bez uderzenia) przednia szyba. Pęknięcie jest od dolnego lewego robu w stronę środka. Zaczęło się od ok 10 cm. Pęknięcie propaguje. Do tej chwili doszło do połowy szyby (ok 45 cm). Zastanawiam się co może być przyczyną? Nie wymieniłem jeszcze szyby bo mam stracha że nowa też strzeli :cry:
    Z kolei tej zimy chciałem rozgrzać auto. Miąłem właczone ogrzewanie tylnej szyby i ogrzewanie wnętrza. I nagle huk i moja tylna szyba w drobny mak. :evil:
    Goście którzy wymieniali stwierdzili, że to częste że szyby lecą przy włączonym ogrzewaniu zwłąszcza w fiatach...
    Macie podobne przejścia? Wymieniście pękniętą szybę i następna jest cała czy pękła? Czy rozpózka może pomóc??
    aczkolwiek...
    NajtFukinPatrol North-West
    Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
    WhitePride :smokedevil

    6,92 s do setki by DGW
  • neck99
    L&K
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1326

    #2
    1.9 TDI - prawidłowa eksploatacja

    Jako że to moj pierwszy w życiu dieselek to chciałbym popytać kolegów czy prawidłowo go użytkuje bo chciałbym się nim jak najdłużej nacieszyć. Chodzi mi o technikę jazdy. Dużo o tym czytałem i rozmawiałem z znajomymi i przyjąłem taką technikę:

    LATO :

    Po zapaleniu furki odczekuje ok. minutki i ruszam. Zanim silnik nie dojdzie do 90`C nie przekraczam na poszczególnych biegach 2000 rpm. Jak silnik ma już 90`C to zmiana biegu na wyższy jest gdy wskazówka jest przy 2800-3000 rpm. (w mieście raczej V biegu nie daje rady wcisnąć) .

    ZIMA:

    chyba tak samo nie ?

    -----------------------------

    Po skończonej jeździe przed zgaszeniem autka też około minutki czekam.

    Dobrze czy zle ? jakieś zastrzeżenia ?
    OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
    SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #3
      Dobrze, ale imho nie ma co przesadzac z tym studzeniem, zeby az minute, no chyba, ze po forsownej jezdzie to wtedy tak, ale za kazdym razem nie ma sensu.

      Tam sie i tak nic nie wystudzi - chodzi o to, zeby temperatury w silniku sie wyrownaly, a "wiatrak" sprezarki zwolnil do jak najmniejszych obrotow przed wylaczeniem.

      Jak jedziesz spokojnie to czekanie tak dlugo po zatrzymaniu mija sie z celem.
      TDI 205PS

      Komentarz

      • neck99
        L&K
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1326

        #4
        a "wiatrak" sprezarki zwolnil do jak najmniejszych obrotow przed wylaczeniem
        no własnie o to mi chodziło - o turbinke trzeba dbać


        I jeszcze jedno : słyszałem i czy to prawda ze jest zle jak zmiana biegu z niższego na wyższy np. z II na III odbywa się przy ok. 2200rpm bo wtedy bieg wyższy (w tym przypadku III) zaczyna się w granicy 1500rpm. Czyli poniżej swojego max momentu. I to jest złe ?
        OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
        SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

        Komentarz

        • MiKruS
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7976

          #5
          Zamieszczone przez neck99
          I jeszcze jedno : słyszałem i czy to prawda ze jest zle jak zmiana biegu z niższego na wyższy np. z II na III odbywa się przy ok. 2200rpm bo wtedy bieg wyższy (w tym przypadku III) zaczyna się w granicy 1500rpm. Czyli poniżej swojego max momentu. I to jest złe ?
          Sama jazda na niskich obrotach nie jest zla.

          Niekorzystne natomiast jest dynamiczne przyspieszanie ze zbyt niskich obrotow.
          TDI 205PS

          Komentarz

          • Martinez
            L&K
            • 2004
            • 1366
            • Audi

            #6
            no i unikać gwałtownego zdejmowania nogi z gazu i szybkiego wcisakania go z powrotem.
            Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
            teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
            czarna AR 156 1.8 T.Spark

            Komentarz

            • neck99
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1326

              #7
              no i unikać gwałtownego zdejmowania nogi z gazu i szybkiego wcisakania go z powrotem.
              A ... widzisz tego nie wiedziałem
              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

              Komentarz

              • Qulek
                RS
                • 2005
                • 1630
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                #8
                Wydaje mi sie że na IV bo jest większa oszczędność ... Ja dziś po swojej 1-szej jeździe OCTAVIA TDi musiałem sie przestawić z benzyniaka na diesla i popełniałem wiele błędów.. ale dzięki temu forum wiedziałem ze to są błędy... Dzięki chłopaki.. k
                BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                Było O1 jest O3

                Komentarz

                • neck99
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1326

                  #9
                  oszczędność oszczędnością .. a silnik silnikiem jestem ciekaw co powiedzą bardziej zaawansowani dieslowcy

                  co do :
                  Ja dziś po swojej 1-szej jeździe OCTAVIA TDi musiałem sie przestawić z benzyniaka na diesla i popełniałem wiele błędów.. ale dzięki temu forum wiedziałem ze to są błędy... Dzięki chłopaki..
                  To sie wpełni zgadzam i równiez dziekuje
                  OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                  SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                  Komentarz

                  • Martinez
                    L&K
                    • 2004
                    • 1366
                    • Audi

                    #10
                    Oszczędność - owszem, można sie turlać na 4, ale jak będziesz chciał gwałtownie przyspieszyć trzeba będzie zredukować.
                    Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                    teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                    czarna AR 156 1.8 T.Spark

                    Komentarz

                    • adik_s
                      Rider
                      • 2005
                      • 259

                      #11
                      mi ostatnio nie chcialo sie zmienic biegu i ruszylem na III :P moze to niezbyt zdrowe dla silnika ale da rade
                      a V w miescie to nie pamietam kiedy ostatnio wrzucalem... :roll:
                      nienawidze jak w zime ta pierdołka dlugo sie nagrzewa wrrr jeżdze wtedy powyzej 2tys obrotow zeby szybciej ciepelko bylo...

                      Komentarz

                      • BioBogon
                        Elegance
                        • 2005
                        • 921

                        #12
                        Po zapaleniu furki odczekuje ok. minutki i ruszam.
                        Tak trzeba robić :?:
                        Jeśli tak to o co chodzi? Co to niby miałoby mieć na celu? Podobno grzanie silnika bez obciążenia jest nie wskazane. Zdaje się, że w instrukcji pisze, żeby nie grzać na postoju tylko od razu jechać...
                        Leon FR 2.0TDI 170KM

                        Komentarz

                        • adik_s
                          Rider
                          • 2005
                          • 259

                          #13
                          Zamieszczone przez BioBogon
                          Po zapaleniu furki odczekuje ok. minutki i ruszam.
                          Tak trzeba robić :?:
                          Jeśli tak to o co chodzi? Co to niby miałoby mieć na celu? Podobno grzanie silnika bez obciążenia jest nie wskazane. Zdaje się, że w instrukcji pisze, żeby nie grzać na postoju tylko od razu jechać...
                          no wlasnie, w instrukcji jest napisane, by po odpaleniu zaraz ruszyć...

                          Komentarz

                          • MiKruS
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 7976

                            #14
                            W instrukcji jest napisane, zeby od razu ruszac poniewaz spowodowane jest to wymogami dotyczacymi ekologii...

                            Ja osobiscie uwazam, ze silnik powinien miec chwile czasu na rozprowadzenie smarowidla po swoich wnetrznosciach, dlatego zawsze daje mu popracowac kilkanascie do kilkudziesieciu sekund po uruchomieniu (w zaleznosci od temp).

                            Pomocna moze byc lektura tego tematu:
                            TDI 205PS

                            Komentarz

                            • mario_op
                              Ambiente
                              • 2005
                              • 112

                              #15
                              generalna zasada korzystania z silnika jest taka: jeździmy od obrotów max momentu (w przyp tdi około 1900) do obrotów max mocy (czyli troche ponad 4000 zależy kto co nabroił w swojej furce).
                              COMBI ELEGANCE'03 ASV

                              Komentarz

                              • leszekmw
                                RS
                                • 2005
                                • 5356

                                #16
                                w zimie proponuję 3-4 minuty jak stoi na dworze lub w zimnym garażu. moja potrafi sie grzac i 10 minut jak wracam z zakładu
                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                GVI 1.4TSI
                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                Komentarz

                                • MiKruS
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 7976

                                  #17
                                  Zamieszczone przez leszekmw
                                  w zimie proponuję 3-4 minuty jak stoi na dworze lub w zimnym garażu.
                                  Mysle, ze to lekka przesada...
                                  Chodzi o to, zeby olej dotarl w miare wszedzie zanim po raz pierwszy wcisniemy pedal gazu.
                                  Wystarczy IMHO poczekac chwile a nastepnie ruszyc pamietajac o bardzo delikatnej akceleracji do momentu rozgrzania silnika.

                                  Poza tym jest jeszcze jedna sprawa - pamietajmy, ze samochody sa po to, zeby sluzyc nam a nie my im - wiec nie ma co popadac w paranoje. 8)
                                  TDI 205PS

                                  Komentarz

                                  • leszekmw
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5356

                                    #18
                                    grzeję tak bo mam czas i tak sobie parkoce dieselek czasami , ale następny właściciel może będzie miał radoche/ widziałem moją felkę po 4 miechach od sprzedania- matko i córko to niemożliwe ,< nadmieniam że mam pier.....ca w zakresie porządku w aucie> / , w sumie to szkoda że tyle postów przepadło bo bym Ci pokazał Wasze wypowiedzi jak to nie pałeru/ó/je się z niskich itd a ścigamy się z benzynami i tdi muszą być katowane . całe szęście że w Lublinie niemał Lazienkowskichco to się rusza z każdego czerwo. są za to Kraśnickie :twisted: ok 145 koło Żagla o 17,00 , ten kto mieszka Lublinie to zna ten rejon .ja wiem że Warszawka rules ale..... . poza tym jak można było przeczytac w moich postach bez oszukaństwa jeżdżę pod 200 co tydzień pare razy a wy Panowie ? aha 16 skończyłem 40 , dzięki za życzenia które teraz popłyną wartką smugą. box to :P .
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz

                                    • Emil
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1092

                                      #19
                                      IMHO takie "pałerowanie" :twisted: od czasu do czasu myślę, ze silniczkom naszym nie zaszkodzi a nawet jest wskazane :diabelski_usmiech w przeciwieństwie do PSJ :wink:
                                      BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
                                      CR-V 2,2 i-ctdi
                                      Perfectservice by Dobrygrześwawa

                                      Komentarz

                                      • MiKruS
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 7976

                                        #20
                                        Loozik leszekmw. 8)
                                        Jak ktos ma czas i ochote to moze grzac swoje auto ile dusza zapragnie - wcale tego nie krytykuje.

                                        Uwazam jedynie, ze nie jest to potrzebne (to tylko moje zdanie), aczkowliwek fajnie, ze masz takie podejscie do swojego auta... k

                                        Zdrowko!
                                        TDI 205PS

                                        Komentarz

                                        • wolff
                                          Classic
                                          • 2005
                                          • 10

                                          #21
                                          Zamieszczone przez leszekmw
                                          w zimie proponuję 3-4 minuty jak stoi na dworze lub w zimnym garażu. moja potrafi sie grzac i 10 minut jak wracam z zakładu
                                          Znaczy odpalasz samochod i przez 10 minut trzymasz go na jalowym biegu? A masz inne zapedy sadystyczne czy tylko to? :twisted:
                                          Octavia 1,9TDI 1999 /AWX 181KM /6gear /288mm /Bilstein B6

                                          Komentarz

                                          • Purchawa
                                            Admin
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 8007

                                            #22
                                            Zamieszczone przez mario_op
                                            generalna zasada korzystania z silnika jest taka: jeździmy od obrotów max momentu (w przyp tdi około 1900) do obrotów max mocy (czyli troche ponad 4000 zależy kto co nabroił w swojej furce).
                                            Zakres uzytkowej predkosci obrotowej silnika diesla to 1700rpm-3000rpm.
                                            Ciagniecie go ciagle i na kazdym biegu powyzej 3500rpm, to jego zarzynanie :!:
                                            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                            STOP ECO-TERRORISM!

                                            Komentarz

                                            • zeb
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 415

                                              #23
                                              Moim zdaniem trochę przesadzasz, nie zdarza Ci sie w trasie jechać 160km/h?!?
                                              Przy tej prędkości octa tdi ze skrzynią 5-biegową ma właśnie ok. 3.500 obr/min...

                                              Jeśli kręcisz rozgrzany silnik podczas przyśpieszania do 4.000 obr/min a trwa to tylko chwilkę, bo zaraz wrzucasz wyższy bieg to chyba tym bardziej go nie zarzynasz :wink:

                                              I tak przy okazji, jak miałbym korzystać tylko z tego przedziału 1.700-3.000 to zostałoby raptem 1.300 obrotów użytkowych, zalatuje mi to PSJotem :|

                                              Komentarz

                                              • Purchawa
                                                Admin
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 8007

                                                #24
                                                Zamieszczone przez zeb
                                                Moim zdaniem trochę przesadzasz, nie zdarza Ci sie w trasie jechać 160km/h?!?
                                                Przy tej prędkości octa tdi ze skrzynią 5-biegową ma właśnie ok. 3.500 obr/min...

                                                Jeśli kręcisz rozgrzany silnik podczas przyśpieszania do 4.000 obr/min a trwa to tylko chwilkę, bo zaraz wrzucasz wyższy bieg to chyba tym bardziej go nie zarzynasz :wink:
                                                Oczywiscie, ze mi sie zdarza. Jezdze czasem z predkoscia obrotowa tyle co mi Marek limiter ustawil
                                                Jednak jazda z wieksza predkoscia, ale stala gdy silnik jest dobrze przewietrzany, to co innego niz palowanie w korku do odciecia. O to mi chodzilo.

                                                [ Dodano: 25 Kwi 2005 02:48 pm ]
                                                Zamieszczone przez zeb
                                                I tak przy okazji, jak miałbym korzystać tylko z tego przedziału 1.700-3.000 to zostałoby raptem 1.300 obrotów użytkowych, zalatuje mi to PSJotem :|
                                                A po co wiecej krecic jak w tym przedziale masz najwiekszy moment ?
                                                PSJ to raczej jazda miedzy 1500, a 2000rpm.

                                                Ja obecnie musze krecic troche wyzej bo mam max moment przeniesiony powyzej 2400rpm i odbija sie to niestety negatywnie na spalaniu.
                                                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                                STOP ECO-TERRORISM!

                                                Komentarz

                                                • zeb
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 415

                                                  #25
                                                  noooo, bo już się bałem :P

                                                  tak BTW, jeszcze mi sie nie zdarzylo odcięcie odcięcie w Octavi :twisted:
                                                  w civicu odcinało mi nagminnie :lol:

                                                  i znowu BTW, im bardziej mam dotartą Octę tym lepiej ciągnie powyżej 3.000 obr.
                                                  na samym początku nie było sensu kręcić ponad bo strasznie puchła!

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...