VAG Interfejs jaki i czy z allegro?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • faun77
    Drive
    • 2008
    • 52

    #26
    Zamieszczone przez Maicroft
    Po raz kolejny napisze.

    Octavia II zwana inaczej Octavia 1Z tanimi kabelkami z Allegro ma mozliwosc komunikacji TYLKO ze sterownikiem silnika. Do pelnej komunikacji wymagany jest kabelek z CAN lub jakis skaner diagnostyczny z Allegro.
    Dzięki za odpowiedź. Czyli takie kable powinny działać tylko do nich trzeba mieć odpowiednie oprogramowanie.




    [ Dodano: Wto 11 Mar, 08 11:08 ]
    Zamieszczone przez Omega90
    To mój pierwszy post wiec się przywitam

    Ale do rzeczy: Mam skode OII '08 i chciałbym połaczyc ją z urządzeniem typu PDA( mam hosta USB ), czy jest to w ogóle mozliwe? jesli tak, to czy wymaga to jakichs specjalnych rozwiązań ??

    Pozdrawiam klubowiczów
    Omega90
    Z tego co przeczytałem wynika że oprogramowanie do interfejsow jest na W2K albo WinXP.
    Jeśli masz PDA to pewnie system jaki na nim posiadasz to Windows Mobile 5 lub 6,
    możesz mieć jeszcze Win CE taki jest instalowany na czytnikach PDA przemysłowych.
    Wiec żeby coś podpiąć do PDA to myślę że należałoby spełnić 2 warunki:
    1. mieć przejscie z MINI USB na zwykłe USB i potem do kabel CAN - (tu już jestm mądry
    2. Odszukać program diagnostyczny CAN COMMANDER 4.5 - 5.0 skompilowany dla Win CE jak sądzę.

    Jakoś nie podejrzewam producenta aby kompilował program na Win Mobile 5/6.
    Wtedy jeszcze pozostanie zrobić test czy program ruszy na Win Mobile 5/6 i jeśli ruszy to super. W innym przypadku zabawa z zmianą systemu lib emulatorami.

    Sprawa nie wygląda chyba prosto ale może dać się udać.

    [ Dodano: Wto 11 Mar, 08 12:02 ]
    tu jest coś co wyjaśnia troszkę wtyczkę:

    Komentarz

    • wezyk
      Classic
      • 2008
      • 10

      #27
      Witam to mój pierwszy post na Forum i od razu zacznę od pytań ops: . Proszę o wyrozumiałość, bo są one podejrzewam banalne.
      Do rzeczy. Mam dwie Octavie I RS z silnikami 1.8T 20V AUQ jedna z początku 2003, druga (combi)z końca 2004 i nie jestem pewny czy do obu z nich będzie pasował zwykły interfejs OBD2 KKL jak np. http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103 , czy może droższy http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=11 ,czy jeszcze coś innego? I czy wszystkie O1 były tylko na KKL, czy może też na CANie. Z góry dzięki za pomoc.

      Komentarz

      • neck99
        L&K
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1326

        #28
        wezyk, Mam takie interface które beda pasowały. Moj pasuje z wszytkimi od 01 do 08 włącznie Interface ma dozywotnią gwarancje Mozna dizgnozować skody, VW, audi, Seat - łacznie z najnowszymi Q7 Tuareg etc

        Cena nie jest mała ale to na bazie oryginała. Wraz z oprogramowaniem. Cena na dzis to 450zł Interface działa pod XP jak i pod windows Vista. Pot USB 1.1 i 2.0. Solidna konstrukcja. No i ta gwarancja

        Kilka osób z forum już je ma I są zadowoleni ...
        OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
        SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

        Komentarz

        • wezyk
          Classic
          • 2008
          • 10

          #29
          Troszkę drogawy :shock: , ja szukam czegoś tańszego, ale jak bym zmienił zdanie to podaj proszę jakiegoś linka gdzie go można kupić.

          Komentarz

          • neck99
            L&K
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1326

            #30
            wezyk, No za jakość sie płaci

            A tak serio to tanie jakieś podróbki na których nie wszystko działa kosztują ok 200zł. Moj kabelek nie ustepuje niczym temu oryginałowi. Oryginał kosztuje 2000zł Więc masz 1/4 ceny i 10000% pewność ze wszytko będzie działało. W tanie podróby mozesz sie ładować bo może sie okazac dopiero po czasie ze coś nie działa i dupa. U mnie jest garancja bez limitu do póki żyje to masz gwarancje Więc przemysl.

            zakup 2 wadliwych to masz to samo co kupisz 1 1000% sprawny. :szeroki_usmiech
            OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
            SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

            Komentarz

            • wezyk
              Classic
              • 2008
              • 10

              #31
              neck99, wciąż nie napisałeś mi jakiego masz tego fejsika, tylko się ciągle chwalisz :P . A tak serio, interesuje mnie producent, model i najlepiej link do strony gdzie można go kupić

              A może coś takiego http://www.telwis.pl/product_info.php/products_id/69 ?

              Komentarz

              • TOM67
                Drive
                • 2008
                • 88
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #32
                Dołączę się z pytaniem to:
                1] https://www.obd2.pl/index.php?p30,po...5-com-obd2-kkl
                2] https://www.obd2.pl/index.php?p25,po...l-adapter-obd1
                3] https://www.obd2.pl/index.php?p31,po...9-com-obd2-kkl

                Czym się różni VAG 2,5 i 4,9, czy trzeba kupować z adapterem pkt. 2 ?

                a może coś takiego ? 4] http://moto.allegro.pl/item512057866...samochody.html

                5] http://moto.allegro.pl/item512059440..._skoda_pl.html

                6] http://moto.allegro.pl/item511489651...iny_f_vat.html

                bo cena jest kusząca. A nie ukrywam, że szwagier ma Opla to też by można zajrzeć. Sam już nie wiem ? Poz. 1 i 5 to w rachubę na koszt wchodzi oprogramowanie ?,ale poz 6?
                Generalnie szukam do gniazda RS232 .

                Pozdrawiam, może ktoś coś podpowie.
                + LPG

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #33
                  wezyk, Napisal Ci kolega ze Ci taki sprzeda, to powinno wystarczyc za wyjasnienie. Nie ma co ciagnac go za jezyk dalej :twisted:
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • neck99
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1326

                    #34
                    TOM67, wezyk, Jak chcecie załatwię wam taki "oryginalny vag-com". Będzie to wersja okrojona oryginału. Okrojenie polegać będzie tylko na tym ze nie będzie miał procesora który sam modyfikuje oprogramowanie kabelka do najnowszych wersji. Z tym procesorem kabelek by kosztował 1999zł
                    Więc za duzo mniej macie wpełni działając w 100% produkt który nie rózni sie niczym (poza tym prockiem). Działa on z nowym oprogramowaniem VAG_COM wersja POLSKA 7.1.
                    Jak wiadomo róznica miedzy vag-com 3.11 jest nieduża w stosunku do 7.1 a to przecież skok o 4 wersje. Więc kupując dzis taki kabelek z ver. 7.1 mamy pewność ze diagnozowac bedzie wszytko jak trzeba. Pomaga w tym polska wersja vag-a.

                    Mam taki używam. Kilka moich znajomych mechaników też wszyscy sa zadowoleni. Kabelek robi wszytko i wszytko działa. Nie będzie problemu ze coś nie można nim zrobić. Przydatne przy sprawdzeniu czy mechanik dobrze ustawił kąt początku wtrysku po wymianie rozrządu, adaptacja, testy, kasowanie błędów .... i wiele innych.

                    Osobiście nie wyobrażam sobie żyć bez tego kabelka Często wykonuje sobie testy statyczne i dynamiczne elementów takich jak turbo, przepływka, termostat, czujniki G62, G2, kąt początku wtrysku - który ma ogromny wpływ na zapalanie na zimno, sprawdzanie egr etc ..

                    Jak ktoś chce to będę po nowym roku u nich i moge wziąć. ostatnio jak brałem dla chłopaków z OCP to było jak sie nie mylę 450zł ..



                    Dodano: Czw 01 Sty, 09 11:47
                    dla zainteresowanych zakup VAG-A http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=22232
                    OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                    SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                    Komentarz

                    • toocool
                      Rider
                      • 2008
                      • 303
                      • Octavia IV combi (NX5)

                      #35
                      Słuchajcie mam jedno pytanie. Otóż czy "grzebania" można dokonywać na włączonym zapłonie (bez silnika) w dieslu? Czy takie przekręcenie kluczyka na dłuższy czas nie wpływa negatywnie na świece? Może więc przy zapalonym silniku? Jak sądzicie?
                      Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

                      Komentarz

                      • wezyk
                        Classic
                        • 2008
                        • 10

                        #36
                        goraceusta, ja tam zawsze na włączonym sprawdzam, bo jak się trochę chcesz pobawić na mrozie to i dla laptopa lepiej, bo cieplej w samochodzie i dla akumulatora bo go nie wysysasz.

                        A po za tym są rzeczy, których nie sprawdzisz bez włączenia silnika np., ładowanie itd.

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #37
                          Swiece grzeja, jak maja potrzebe, jak nie maja potrzeby to nie grzeja :szeroki_usmiech
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Ziomal
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 5841
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez wezyk
                            A po za tym są rzeczy, których nie sprawdzisz bez włączenia silnika np., ładowanie itd.
                            Nic nie sprawdzisz zanim nie połączysz się z ECU czyli przekręcenie stacyjki.
                            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                            Jest O1 1.6 BFQ

                            Komentarz

                            Pracuję...