OI 1.9 TDI vs OII 1.9 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Geralt
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 589

    #76
    orzel720, amorki wymienilem 3 dni temu - wlasnie na kayabe exel G - ogolnie jestem zadowolony autko wyraznie stalo sie sztywniejsze az nawet troszke za bardzo - "głupio" się jeżdzi po tarce przed skrzyzowaniami i na drobnych nierownosciach ale ogolnie wlasciwosci auta sie polepszyly - uporales sie juz z gazem?
    pozdrawiam
    Adam W.

    Komentarz

    • expat
      Classic
      • 2006
      • 32

      #77
      Zamieszczone przez repman
      Czy ten kolega to miał płytę stalową montowaną fabrycznie? Bo trochę mało prawdopodobne jest aby zahaczyć nią o studzienkę? Prześwit w O2 z płytą i podwyższonym zawieszeniem (a tylko taki występuje) to ponad 16 cm.

      Pozdrawiam
      Przepraszam za nieścisłość w wypowiedzi. Przypadek wystrzelenia poduszek miał miejsce w O I z zamontowaną dodatkowo jakąś metalową osłoną pod silnik (jako antidotum na urywanie misek olejowych, których w firmie przy O I poleciało kilkanaście).
      Octa&Focus driver.

      Komentarz

      • orzel720
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 2267
        • Superb III (3V3)

        #78
        Geralt, witam
        czyli raczej już wezmę te Excel-G
        co do gazu to pomogło wiesz co? - zmiana kabli WN Teraz: 0 problemów
        dzięki za pamięć jak coś będzie nie tak z LPG to się odezwę

        pzdr
        Jurek

        Komentarz

        • Geralt
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 589

          #79
          orzel720, ciesze sie ze juz wszystko ok w razie czego zawsze do uslug :wink:
          pozdrawiam
          Adam W.

          Komentarz

          • orzel720
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 2267
            • Superb III (3V3)

            #80
            Geralt, oki dzięx
            na razie postanowiłem nie zmieniać furki - robię nieco napraw na razie zrobiłem:
            1. skrzynia wymiana=2120zł z oleum
            2. hamulce tył + przód (Brembo+lucas) ~700zł
            na dniach:
            3. prakt. wszystkich elem gumowometalowe w zawieszeniu z przodu ???zł
            4. amortyzatory KAYABA EXCEL+G przód + tył ~500zł
            5 Oczywiście oliwa Mobil S
            Tak więc widzisz trochę inwestuję i trzeba to "odjeździć

            Komentarz

            • Geralt
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 589

              #81
              orzel720, rozumiem i nie zazdroszcze - mam nadzieje ze pozniej bedzie bezawaryjnie smigac dlugi czas (czego szczerze Ci zycze)
              pozdrawiam
              Adam W.

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #82
                Zamieszczone przez orzel720
                dziś chyba wyczytałem w książce obsługi że Octa I może wziąć nawet 1l/1000km!! czyli pomiędzy wymianami nawet 15l !?!?!?!?! czyli ponad 300% więcej niż wleję przy wymianie?
                A myslisz ze Opel jaka ma norme :lol: I realne dolanie miedzy wymianami co 15kkm okolo 3-4l oleju w silniku benzynowym tez jest norma, oczywisci przy autach, ktore juz troche kkm maja.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • biglolek
                  Classic
                  • 2007
                  • 3

                  #83
                  Witam,
                  Zapisałem się 2 dni temu, bo kupiłem Octavię właśnie. Miałem dokładnie taki sam dylemat co do O1 i O2 jak kolega założyciel tematu. Do wyboru miałem Tour Ice plus 1di 101km w metaliku i O2 mint tdi 105km niebieską niestety (musiałem brać co mieli na placu bo papier w grudniu był potrzebny). W zasadzie wchodziłem zdecydowany na Toura, ale po gadce ze sprzedawcą i znajomym okazało się że ta O2 mint jest tylko 3000 droższa i zdecydowałem się mimo "wersji bieda" na O2. Cena końcowa to 67000 pln brutto, więc chyba za te pieniądze nie znalazłbym nic lepszego.
                  Pozdrawiam,

                  Komentarz

                  • PiterNZ
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 389

                    #84
                    Ja byłem w salonie kupić nową I ale 1,6 po przejechaniu się dieslem chciałem diesla nawet używanego. Ostatecznie kupiłem O II 1,6 FSI ale mnie podeszli. Była 1,5 roczna i zaproponowano mi przejechać się II.

                    Zdecydowało wnętrze dużo lepsze w II, bardziej funkcjonalne, nowocześniejsze i fajniejsze - spodobał mi się krótszy drążek zmiany biegów, materiały wnętrza. Co do zawieszenia na krótkim odcinku nie zauważyłem różnicy pomiędzy wielo wachaczowym w II i belce w I.

                    Komentarz

                    • Corter
                      Classic
                      • 2007
                      • 13

                      #85
                      No fajnie tylko FSI żłopie Pb98,więc nie dość że benzyna droga to jeszcze trzeba jeździć na 98. Też mam z tą OI dylemat, bo mnie męczą 2 rzeczy. Nisko osadzona miska olejowa i mała ilość miejsca z tyłu. Wybrałem niby OI i jak na nią patrzę to jest ok. Ale jak się tylko na horyzoncie pojawi OII to nie mogę oderwać od niej wzroku i wtedy OI jest be :lol:
                      Żeby jeszcze różnica na korzyść OII w osiągach była to byłby prosty wybór. A jak już pisałem jest wg mnie gorzej.

                      Komentarz

                      • orzel720
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 2267
                        • Superb III (3V3)

                        #86
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        orzel720 napisał/a:
                        dziś chyba wyczytałem w książce obsługi że Octa I może wziąć nawet 1l/1000km!! czyli pomiędzy wymianami nawet 15l !?!?!?!?! czyli ponad 300% więcej niż wleję przy wymianie?

                        A myslisz ze Opel jaka ma norme :lol: I realne dolanie miedzy wymianami co 15kkm okolo 3-4l oleju w silniku benzynowym tez jest norma, oczywisci przy autach, ktore juz troche kkm maja.
                        czyli mówiąc krótko czy dolanie max 15l (wg dopuszczenia książki) na 15000km w mojej Octavii to normalne czy nie ?
                        pozdro

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #87
                          Zamieszczone przez orzel720
                          czyli mówiąc krótko czy dolanie max 15l (wg dopuszczenia książki) na 15000km w mojej Octavii to normalne czy nie ?
                          oczywiście, że nie, ale w pierwszej chwili w ASO powiedzą Ci, żebyś się gonił bo mieścisz się w normie :lol:
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • orzel720
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 2267
                            • Superb III (3V3)

                            #88
                            szkoda, właśnie..... Ale jak przed zakupem auta Każdy będzie znajdował podobny wpis w książce obsługi to nie wiadomo czy ktoś w ogóle kupi

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #89
                              Zamieszczone przez orzel720
                              szkoda, właśnie..... Ale jak przed zakupem auta Każdy będzie znajdował podobny wpis w książce obsługi to nie wiadomo czy ktoś w ogóle kupi
                              w instrukcji obsługi każdego auta jakie miałem był taki wpis, o ile pamiętam najmniejsza norma to było 0,75L na 1000km bodajże w astrze :lol:
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • orzel720
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 2267
                                • Superb III (3V3)

                                #90
                                nadal to daje ponad 11l/15000km

                                Komentarz

                                • paf
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 3140

                                  #91
                                  orzel720, jedną rzeczą jest dolewanie kilkunastu litrów oleju na 15kkm faktycznie - wtedy coś raczej jest z autkiem nie halo *

                                  a inną rzeczą jest co pisze w książce i jak się zabezpiecza producent.

                                  *) jeszcze inną rzeczą jest jak auto np śmiga tylko po autobanach najczęściej 200km/h :wink: dajesz w palnik PD sobie popije

                                  rzadkie przypadki nie powinny być nazywane normą

                                  Komentarz

                                  • loru
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4286
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #92
                                    Dobrze to teraz ja wtrącę jeszcze swoje 2 słowa do dyskusji jako świeży posiadać O2 1,9 TDI, otóż odrazu po wizycie w salonie padło na O2 bardziej nam się podobała więcej miejsca w środku miłe materiały itp oczywiście w dizlu bo sporo jeżdżę po mieście (a w zasadzie to tylko, nie wliczając wyjazdów na urlop zimowy i letni) osiągi dla nas stanowiły mniejszy problem (bo w sumie to gdzie się rozpędzać a samo wyprzedzanie TIR-ów itp jest i tak wystarczające przy tym silniku a mnie przedział prędkości od 120 do 140 zadowala) za to bardziej cenimy ilość miejsca, wygląd, jakość materiałów itp. wczoraj miałem przyjemność przejechać się sąsiadki O1 1,9 TDI (najpierw jako pasażer z tyłu a potem jako kierowca) po przejażdżce upewniłem się co do naszego wyporu, jedyna irytująca mnie rzecz to spryskiwacze przedniej szyby, a co do narzekań na cenę proponuję Djczas-a a jak już poznacie cenę to zapewniam że w nieznacznie większej cenie salonowej O1 Tur kupicie fajną O2.
                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                    Komentarz

                                    Pracuję...