Problem z uruchamianiem 19,tdi AGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sandokan4
    Ambiente
    • 2009
    • 102

    Problem z uruchamianiem 19,tdi AGR

    A jak mam pedał twardy na maxa i syczenie jak naciskam (ale tylko za pierszym razem) to co to może być?
    MK3 2.0TDCI
  • kuba430
    Classic
    • 2007
    • 8

    #2
    Problem z uruchamianiem 19,tdi AGR

    Witam mam problem z uruchamianiem swojej oktawi po nocy jest problem z odpaleniem akumulator kreci ale nie che sie slinik uruchomic musze dodac gazu zeby uruchomic pozniej problem ginie w ciagu dnia odpala bez problemu problem jest tylko gdy auto stoi nie ruszane ok 10 h podejrzewam ze to swiece żarowe jesli ktos zna ten problemprosze opomoc dziki pozdrawiam

    Komentarz

    • dariuspolo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1168

      #3
      ...bylo wiele razy uzyj szukajki

      Sprawdz w wezyku czy paliwo sie nie cofa i Vagcomem sprawdz bledy w ECU

      [ Dodano: Nie 09 Gru, 07 20:58 ]
      np:
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz

      • kurynio
        Ambiente
        • 2007
        • 166

        #4
        przyczyn jest kilka podam w kolejności od najmniej kosztownej do najbardziej

        -słaby akumulator
        -przekaźnik świec żarowych lub same świece
        -źle ustawiony początek wtrysku (zbyt późny)
        -zbyt niskie cisnienie sprężania w cylindrach

        Pozdrawiam

        Komentarz

        • kuba430
          Classic
          • 2007
          • 8

          #5
          Przeanalizowalem sobie i steierdzilem ze problem zaczol pojawiac sie po wymianie filtra paliwa ( orginalny vw) pocztakowo myslem ze to akumulator ale on jest oki

          Komentarz

          • dariuspolo
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1168

            #6
            kurynio,
            1. dlaczego dopiero po 10godz i co by zmienilo dodanie gazu?( mozna zmierzyc napiecie miernikiem w czasie rozruchu, lub pod Vagiem logowac predkosc obrotowa)
            2. w zimne dni swiece nie grzaly by i popoludniu, a nie tylko rano( granica to +5°C)
            3. i jest zle ustawiony tylko po 10godz postoju?
            4. czytaj odp. na pkt.3

            Jezeli juz piszemy gotowce:
            5. cofajace sie paliwo( nieszczelny uklad paliwowy- przewaznie oringi filtra)
            6. czujnik temp. silnika( nie kieruj sie termometrem w liczniku- to inny czujnik- najprosciej sprawdzic Vagiem lub odpiac czujnik)
            7. pompa wtryskowa( mozna podniesc dawke rozruchowa, lub przy okazji nowego softu odpowiednio zaprogramowac)

            Jezeli dobrze poszukasz na forum to na podane wyzej punkty znajdziesz dokladniejsze odpowiedzi oraz "za i przeciw " kazdemu z nich.

            osobiscie celowal bym w Odp.5( najprosciej i szybko do sprawdzenia)

            [ Dodano: Nie 09 Gru, 07 22:16 ]
            kuba430, to chyba masz winnego (pewnie nie wymieniono uszczelek)
            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
            Zuzycie paliwa

            Komentarz

            • kurynio
              Ambiente
              • 2007
              • 166

              #7
              ok, masz troche racji, ale uwierz mi, że jeżeli chodzi o początek wtrysku to często daje sobie znać przy naprawde wystygnietym silniku podobnie tez cisnienie spręzania, więc nawet szczatkowo ciepły silnik może uruchamiać się dobrze.

              rzeczywiście zapomniałem o kwestii cofania sie paliwa. Tak jak mówicie uszczelki przy filtrze, może być czasem jeszcze zawor zwrotny też na filtrze, albo nieszczelnośc samego przewodu na filtrze

              Pozdrawiam

              Komentarz

              • sptom
                Rider
                • 2007
                • 351

                #8
                U mnie tez wystepuje podobny problem :|
                Aku nowy i ponoc mozna nim odpalic Scanie, Man'a czy tez Stara 266 :szeroki_usmiech filtr paliwa dopiero co wymieniony, stan paliwa praktycznie zawsze powyzej polowy a paliwo z roznych markowych stacji a mimo, iz auto garazowane i temp. pow. > 0, a rano auto zanim zapali potrzebuje wiecej obrotow rozrusznika :roll: jakies proozycje?
                Dostojnie do przodu by Dynosoft

                Komentarz

                • giiiienek
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 242

                  #9
                  witam a co to dla was jest ze nie chce odpalac ile krecicie i za ktorym razem odpala??

                  Komentarz

                  • misiek^wro
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 8321

                    #10
                    Zamieszczone przez giiiienek
                    witam a co to dla was jest ze nie chce odpalac ile krecicie i za ktorym razem odpala??
                    U mnie odpala na dotyk 155 kkm na cyferblacie, ale nie sprawia mi silnik zadnych doslownie problemow, poza standardowymi, jesli chodzi o eksploatacke
                    Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                    Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                    ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                    TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                    Komentarz

                    • esjot
                      Ambiente
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 152

                      #11
                      Ja stawiam na czujnik temperatury do sprawdzenia jak napisano powyżej Vagiem.
                      I problem powinien zniknąć.
                      Spróbuj jeszcze po nocy zagrzać świece 2-4 razy i dopiero wtedy odpalić i zaobserwuj co sie dzieje

                      PZDR
                      Superb - 2 Kombi

                      Komentarz

                      • behemot2006
                        Drive
                        • 2007
                        • 94

                        #12
                        esjot, hej mam podobny problem. Jak auto stoi w nocy to nie ma szans na bezproblemowy zaplon przy temperaturze ponizej bym powiedzial 5 stopni. Ciekawe jest to, ze jak jestem w pracy i auto stoi te 9 godzin to pali od kopa.

                        Ponadto jak postalo przez swieta 3 dni, to po odpaleniu miotalo nim przez jakies 5-10 sekund zanim zaczal poprawnie pracować - czy mozna to powiazac jakoś i od czego zaczac sprawdzanie co jest tego powodem...????
                        Jeżeli zarabiasz dużo pieniędzy pomóż tym, którzy potrzebują środków na przetrwanie - pomagając kosztujesz największego bogactwa pieniędzy

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Zaczac od sprawdzenia swiec zarowych, ktore dzialaja. Jak nie bedzie jedna dzialac, to jakos odpali i nie bedzie praktycznie roznicy. Jak beda dwie padniete to juz bedzie to odczuwalne, przy 3 to juz bedzie czasem trudno 4 padniete przerabialem w innym aucie latem i trzeba bylo dlugo krecic, zeby zapalil :diabelski_usmiech
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • iksik2
                            Elegance
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 844

                            #14
                            Jak już zostało odświeżone to i ja podepnę się pod temat. Mam pytanie, czy błąd:
                            01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
                            30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
                            może w jakiś sposób odpowiadać/wpływać na rozruch zimnego silnika?
                            o1 poszła w świat. 10 lat minęło jak jeden dzień

                            Komentarz

                            • esjot
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 152

                              #15
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              Zaczac od sprawdzenia swiec zarowych, ktore dzialaja. Jak nie bedzie jedna dzialac, to jakos odpali i nie bedzie praktycznie roznicy. Jak beda dwie padniete to juz bedzie to odczuwalne, przy 3 to juz bedzie czasem trudno 4 padniete przerabialem w innym aucie latem i trzeba bylo dlugo krecic, zeby zapalil
                              Maicroft nie jakoś tylko zapali ale z trudem.Im mniej działających swiec tym trudniejszy zapłon.
                              Więc jak po zagrzaniu kilaka razy odpali w miarę normalnie stawiam na świece.
                              U mnie pierwsze był czujnik , a potem świece.

                              PZDR
                              Superb - 2 Kombi

                              Komentarz

                              • behemot2006
                                Drive
                                • 2007
                                • 94

                                #16
                                esjot, Maicroft, Dzisiaj zrobilem tak: zagrzalem swiece 4 razy i odpalilem autko. Odpalil od kopa - czyli stawiam na swiece - grzanie ich 2 razy wczesniej nie pomagalo ale 4 razy juz tak.
                                Jeżeli zarabiasz dużo pieniędzy pomóż tym, którzy potrzebują środków na przetrwanie - pomagając kosztujesz największego bogactwa pieniędzy

                                Komentarz

                                • esjot
                                  Ambiente
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 152

                                  #17
                                  To jestem też pewien świece wymienić na nowe wszystkie 4.
                                  Superb - 2 Kombi

                                  Komentarz

                                  • chimek11
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 482

                                    #18
                                    a czy mozna stosowac zamienniki oryginalnych swiec, czy raczej wystrzegac sie ich.
                                    mam zamiar kupic komplet zamiennikow po ok 80 zl

                                    Komentarz

                                    • misiek^wro
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 8321

                                      #19
                                      chimek11, polecam zakupic jakies renomowane ... dorzucisz do tych 80 zl jakies 50 i masz naprawde dobry kpl bezawaryjny wrecz swiec ... a lepiej miec problem z glowy ... chyba ze stac Cie na to, zeby kupic raz za 80 a pozniej za 130 bo cos bedzie nie tak :szeroki_usmiech
                                      Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                      Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                      ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                      TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                      Komentarz

                                      • giiiienek
                                        Ambiente
                                        • 2007
                                        • 242

                                        #20
                                        WITAM POLECAM WYMIENIC WSZYSTKIE SIWECE NA NOWE JA KUPIłEM 4 NOWE ORYGINALN E CZESKIE teraz nazwy nie pamietam 1 szt. 34 zł to jeszcze nie majatek. a teraz pali od "kopa". polecam wymiane a dodam ze mam przejechane 260tys km

                                        Komentarz

                                        • rbs911
                                          Classic
                                          • 2007
                                          • 31

                                          #21
                                          U mnie też tak było ale to była wina akumulatora który sie rozładowywał a raczej radia które nie jest seryjne i po wyłączeniu silnika przechodziło w stan czuwania i co za tym szlo rozładowywało akumulator. Było to bardzo uciążliwe szczególnie podczas zimy. Ale jak mówisz że akumulator kręci to tak jak mówią świece przydało by sie wymienić. :wink:
                                          Octavia I 99r. 1.9Tdi GLX Silver

                                          Komentarz

                                          • sagol
                                            Drive
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 83

                                            #22
                                            Ja wymieniłem świece na NGK, a i tak muszę grzać 3 razy żeby odpalił od kopa.

                                            Komentarz

                                            • giiiienek
                                              Ambiente
                                              • 2007
                                              • 242

                                              #23
                                              to kupiłes lipne swiece i zaoszczedziłes z 30 zł. ja mam chyna brisk oryginalne i jest ok

                                              Komentarz

                                              • Kuvel
                                                Ambiente
                                                • 2006
                                                • 138

                                                #24
                                                A ja mam pytanie dla tych co przerabiali temat cofającego się paliwa: czy widocznym objawem jest zawsze większy bąbel powietrza w wężyku łączącym filtr z pompą? Pytam, ponieważ w moim przypadku wiele wskazuje na cofające się paliwo a bąbelek jest zawsze w normie (około 1 cm.).
                                                Świece zmieniałem na Beru (takie miałem założone) lecz problem pojawia się również przy temperaturach większych niż +5 C. Ponadto po odpaleniu silnik pracuje równo i nie kopci. Również jak grzeję 2, 3, razy efekt jest ten sam - odpali, ale za 5-tym, 6-tym okręceniem wału.
                                                90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?

                                                Komentarz

                                                • JanuszSz
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 2835
                                                  • Superb II combi (3T5)

                                                  #25
                                                  Kuvel, Czy po wymianie rozrządu kontrolowałeś kąt wtrysku :?:
                                                  Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...