Pierwsze opinie o 1.8 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Johnny_B
    Rider
    • 2008
    • 372

    Pierwsze opinie o 1.8 TSI

    Zamieszczone przez Andrzej Z.
    Hmmmmm skilowac Miska...bezcenne
    chyba musiałby z 5 ruszać :diabelski_usmiech

    Dobra chłopaki nie róbmy OT z OT
  • mg1976
    Drive
    • 2007
    • 74

    #2
    Pierwsze opinie o 1.8 TSI

    Może któryś z kolegów orientuje się co tam za rozrząd mieszka ? Odebrałem Octę z tym silnikiem w zeszłym tygodniu i pozwoliłem sobie zadać nawet takie pytanie przy odbiorze, ale panowie z pewnym zakłopotaniem stwierdzili tylko, że "najprawdopodobniej łańcuch, ale jeszcze się zorientują". Może i łańcuch, bo wygląd obudowy by to nawet sugerował, ale tymczasem gdzieś w necie znalazłem informację, że rozrząd zapewnia "bezprzeglądowy rzemień rozrządu" - rzemień ? Ki diabeł ? Pewnie powinienem pogrzebać w instrukcji i może bym tam coś znalazł, ale rzeczona instrukcja w aucie na parkingu, a ja z piwem przed kompem i mi ta zagadka po łbi chodzi 8)

    Komentarz

    • djczas
      RS
      • 2005
      • 9612

      #3
      mg1976, jaki silnik masz bo na pewno nie diesel 1.8 tfsi bo tsi to są tylko 1.4

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        to jest chyba rodzaj paska zebatego.

        chyba jeteś pierwszy z tym motorem tutaj, czekamy na wrażenia
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • mg1976
          Drive
          • 2007
          • 74

          #5
          Excuse moi, rzeczywiście jeszcze sobie profilu nie zmieniłem. Ale ten mój 1.8 (BZB) ma właśnie oznaczenie TSI - tak jest np. na pokrywie silnika i na klapie bagażnika.

          Komentarz

          • djczas
            RS
            • 2005
            • 9612

            #6
            mg1976, skoda tak nazwała 1.8 tfsi to jest turbo benzyna z bezpośrednim wtryskiem

            Komentarz

            • mg1976
              Drive
              • 2007
              • 74

              #7
              djczas, ok - po prostu wydaje mi się, że TSI jest przypisane w Octavii do pojemności 1.8, a TFSI do RS'a 2.0, ale moge się mylić.

              szkoda, pierwsze wrażenia bardzo przyzwoite - na plus: wyjątkowo cichy i lekko szybszy od poprzedniego (seryjne BKD), na minus: oczywiście spalanie 8)

              Komentarz

              • djczas
                RS
                • 2005
                • 9612

                #8
                mg1976, jutro sie postaram coś dowiedzieć na temat rozrządu to dam znać

                Komentarz

                • mg1976
                  Drive
                  • 2007
                  • 74

                  #9
                  djczas, z góry dziękuję za info !

                  Komentarz

                  • mroko
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 659
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    W 1,6FSI jest łańcuch więc może u Ciebie też być łańcuch. Gdzieś czytałem że z powrotem wraca moda właśnie na łańcuchy.
                    Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                    Komentarz

                    • MiKruS
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 7976

                      #11
                      mg1976, No to wyzwanie przed Tobą.
                      Jako pierwszy albo jeden z pierwszych uzytkownikow tego silnika na forum musisz nam raportować co i jak.
                      TDI 205PS

                      Komentarz

                      • leszekmw
                        RS
                        • 2005
                        • 5356

                        #12
                        mg1976, dlaczego wziąłeś taki silnik , jak można wiedzieć :?:
                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                        GVI 1.4TSI
                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          Zamieszczone przez leszekmw
                          mg1976, dlaczego wziąłeś taki silnik , jak można wiedzieć :?:
                          no jak dlaczego, jest szybki :!:
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • gebek
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 1214

                            #14
                            1.8TSI ma naped rozrzadu lancuchowy na 100% i jest zajeb...cichy.
                            Auto Bild zmierzyl glosnosc Octavii przy 130km/h na 68db,co jest rownorzedna wartoscia dla nowego Mercedesa klasy C 1.8 kompresor.
                            Sam myslalem kupujac diesla o tym silniku.
                            pozdrawiam
                            Tato,tato...czy to auto jest chore?
                            Nie synku...to diesel PD.

                            Honda...the power of dreams.
                            Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                            Komentarz

                            • mg1976
                              Drive
                              • 2007
                              • 74

                              #15
                              no to chyba temat rodzaju rozrządu się rozstrzygnął na korzyść łańcucha

                              MiKruS, z przyjemnością - ale póki co trzasnąłem raptem 500 kaemów po mieście i np. próbuję dopiero ustalić ile to draństwo tak naprawdę pali - dzisiaj średnia wyszła mi na poziomie 11l (przy zmianach biegów ok. 4000-4500 rpm)... ale już mogę napisać, że silnik jest naprawdę mocny i bardzo elastyczny (jedynie do 2000 rpm jest jakoś tak niespecjalnie), a co niemniej ważne - tak cichy, że jak pracuje na jałowym, to nie słychać go "zza" nawiewu i tylko wskazówka obrotomierza mówi o tym, że jest włączony

                              leszekmw, a pomysł tego silnika stąd, że BKD mi tak dopiekł rozmaitymi usterkami, że stałem się dieslofobem, lub jak kto woli - benzynofilem... przynajmniej na jakiś czas 8) więc znalazł sobie ów BKD nowego właściciela, a ja tak pomyślałem, że jeśli 3 ostatnie wózki to były hdi/tdi, to może teraz pora sobie przypomnieć jaki fun dawał 5 lat temu focus 2.0 ? więc sobie tak zaczynam przypominać 8) i muszę przyznać, że benzyna z turbiną jest o niebo zabawniejsza od tamtego "wolnego ssaka" (którego jednakowoż zawsze będę wspominał z rozrzewnieniem, bo był moim pierwszym samochodem, który miał w miarę pokaźne stadko kucy pod maską), bo tam cokolwiek ciekawego zaczynało się dziać dopiero ok. 4000 rpm...

                              Komentarz

                              • cieq
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 745
                                • Octavia I (1U2)
                                • AGU 1.8 20VT 150 KM
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez mg1976
                                (jedynie do 2000 rpm jest jakoś tak niespecjalnie)
                                A widzisz, trzeba było kupić diesla... :wink:
                                www.pinkbike.com

                                Komentarz

                                • PiterNZ
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 389

                                  #17
                                  Zamieszczone przez gebek
                                  1.8TSI ma naped rozrzadu lancuchowy na 100% i jest zajeb...cichy.
                                  Pytałem się w salonie o ten silnik i powiedzieli, że jeździli a porównywali z 2.0 FSI i wrażenia całkowicie na korzyść 1.8 TSI. Dużo lepsza dynamika i mniejsze zużycie paliwa.

                                  Komentarz

                                  • hawkmoon
                                    Classic
                                    • 2007
                                    • 4

                                    #18
                                    Zamieszczone przez mg1976
                                    MiKruS, z przyjemnością - ale póki co trzasnąłem raptem 500 kaemów po mieście i np. próbuję dopiero ustalić ile to draństwo tak naprawdę pali
                                    witam, jestem zainteresowany kupnem OII tsi, dlatego byłbym wdzięczny za wszelkie Twoje uwagi - np. na ile precyzyjnie prowadzi się, przy tym motorze, w ciasnych pokonywanych dynamicznie zakrętach (czy silnik nie "wyprzedza" karoserii?), bo to jednak nie RS, jakie wyniki spalania w mieście i na trasie? jakim paliwem ją zalewasz - w dwóch salonach które odwiedziłem upierali się, że należy stosować 98oktanowe, po czym wręczano mi ulotkę, na której napisane jest 95/91 oktanów. Genaralnie, jeśli możesz wymień wszelkie - Twoim zdaniem mankamenty tego auta. O ile oczywiście istnieją. Pozdrawiam, czekam na odpowiedź i życzę bezawaryjnej jazdy!

                                    Komentarz

                                    • maciejk77
                                      Drive
                                      • 2007
                                      • 88

                                      #19
                                      Witam wszystkich,

                                      Rowniez bylem zainteresowany tym modelem. Szukalem na forum jakich kolwiek informacji ale niestety posiadaczy takiej Octy poza kolega, ktory zalozyl ten watek tu nie ma. Jeszcze przed zakupem oczywiscie ze wzgledow ekonomicznych myslalem o 1.9 tdi. Jednak po pierwszej jezdzie probnej, ktora wykonalem 1.8 tsi do 1.9 nie chcialem juz wsiadac. Moze dlatego, ze lubie benzyniaki, osiagi i wysokie obroty Z reszta za te pieniadze nie kupilbym 2.0tdi. No coz taka ostra jazda testowa (kazdy bieg w zasadzie do 6000) po 30km pokazala srednie zuzycie 13-14l. Co do prowadzenia, nie koniecznie bym sie czepial, samochod trzymal sie drogi, jednak przy predkosci 140km w warunkach miejskich nie bardzo mialem mozliwosc sprawdzenia ciasnych zakretow, za to przy lagodniejszych ale waskich bylo jak najbardziej przyzwoiscie Co do "wyprzedania karasorii" nie zauwazylem aczkolwiek samochod naprawde ostro rusza i przy wilgotnej nawierzchni potrafi wyrwac sie z pod kontroli No i tyle bylo z wrazen po jezdzie testowej, nawet nie zdarzylem wylaczyc ASR zeby zobaczyc jak naprawde Octa sie zachowuje. Bardziej bylem zaobsorbowany ile to cholerstwo pali
                                      Decyzja podjalem - kupuje 1.8tsi. Nie zaluje. Bryka naprawde super. Cicha, komfortowa, dynamiczna, ekonomiczna na swoj sposob Dziecko odrazu zasypia, zona nie zauwaza wyzszych niz 100km/h predkosci.
                                      Niestety warunki jakie panuja na drodze od daty mojego zakupu (mam ja 3 dni) raczej nie pozwalaja na szalenstwo na drodze. Poza tym dotarcie wiec samochodu nie paluje. Jezdze ekonomicznie obroty 1,5 - 3 tys. i czasem wiecej, nie przekraczam z reguly 100km/h ale trafilo sie i 150. Robie raczej male odcinki 10 do 15km max. Silnik nagrzewa sie bardzo szybko. W porownaniu z poprzednimi autami, ktorymi jezdzilem jest o niebo lepiej. Pedalu gazu uzywam raczej bardzo delikatnie, kazde gwaltowniejsze wcisniecie powoduje wlaczenie sie ASR i tak az do 4 biegu (pogoda nie taka). Z reszta i tak od 2 tys samochod przyspiesza bardzo ladnie wiec jak trza przycisnac bardzo szybko i sprawnie sie rozpedzi. I tak zauwazylem ze ma 6 bieg Jezdzac tym autem mam wrazenie ze jade dieslem, przynajmniej tak ja to odczuwam - dynamiczny od niskich obrotow i trzeba sie namachac biegami. Taka ekonomiczna spokojna jazda po Warszawie ukazala moim oczom 10,1l/100km (przejechane 200km) - zobaczymy jaka w tym prawda. Okaze sie za pare dni jak sie zbiornik skonczy To chyba byloby na tyle wywodow po paru dniach uzytkowania.

                                      Mankamenty oczywiscie ten samochod ma - wskaznik chwilowego zuzycia paliwa, przy jezdzie testowej mialem go wlaczonego i przy palowaniu od 25 do max chyba jest 50. Na to wiec lepiej nie patrzec. Narazie innych nie zauwazylem. Benzynke wlalem 98 ale patrzac na moje poprzednie doswiadczenia przy innych samochodach z nowoczesnymi silnikami nie odczuwalem roznicy czy 95, czy vpower racing, ani w spalaniu, ani w osiagach.

                                      Kazda benzyna lub diesel, ktorym jezdzilem (90% jezdze dynamicznie po Warszawie) zawsze palil (mniej lub wiecej) powyzej 10l/100km. Skoro o mowa o spalaniu to z Focusa 1.8 tdci - ponad 11l, BMW 530d (rocznik 2003) - duzo ponad 14-15l, Panda 1.2 benzyna - wloskie cos, pierwsze 1000-2000km w okresie zimowym na dotarciu (czyli naprawde ekonomiczna jazda) - 13l/100. Obecnie spala ona od minimum 8 do 11l, trasa przy jezdzie bardzo spokojnej 90km/h 5l. Moj pierwszy samochod - Polonez 1.4 (po delikatnych modyfikacjach), z tego co pamietam, mial poprzednio jeden z obecnych wlascicieli octy 1 1.8t miescil sie w granicach 10-11. Polonez i ten silnik to zupelnie inna bajka (nieobliczalny) jednak bardzo milo go wspominam. Nie jednemu bylo glupio jak cos takiego objezdza z pozoru znacznie lepsze auto.
                                      Wiec spalanie w 1.8 tsi chyba nie jest az takie duze. Z reszta patrzylem na stronie http://www.spritmonitor.de/ srednia spalania przy tym motorze byla sporo ponizej 10l/100km.

                                      Sorry za dluga wypowiedz ale tak o tej godzinie mi sie zebralo

                                      Serdecznie pozdrawiam
                                      Skoda Octavia II Ambiente 1.8 TSI

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #20
                                        Zamieszczone przez maciejk77
                                        Mankamenty oczywiscie ten samochod ma - wskaznik chwilowego zuzycia paliwa, przy jezdzie testowej mialem go wlaczonego i przy palowaniu od 25 do max chyba jest 50. Na to wiec lepiej nie patrzec.
                                        nie rozumiem :roll:

                                        Zamieszczone przez maciejk77
                                        Focusa 1.8 tdci - ponad 11l
                                        a to gratulacje, jestes zdecydowanie lepszy ode mnie :lol:
                                        (nareszcie ktoś)

                                        [ Dodano: Nie 23 Gru, 07 04:41 ]
                                        Zamieszczone przez maciejk77
                                        Sorry za dluga wypowiedz
                                        no raczej nie ma za co, cholernie brakuje jakiegokolwiek real info na temat tego motoru :idea:
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • maciejk77
                                          Drive
                                          • 2007
                                          • 88

                                          #21
                                          Mam na mysli, ze przy bardziej dynamicznej jezdzie po miescie wskaznik chwilowego zuzycia paliwa oscyluje w granicach od 25 do 50 l/100km.
                                          Skoda Octavia II Ambiente 1.8 TSI

                                          Komentarz

                                          • splawik
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 1292

                                            #22
                                            Zamieszczone przez maciejk77
                                            Mam na mysli, ze przy bardziej dynamicznej jezdzie po miescie wskaznik chwilowego zuzycia paliwa oscyluje w granicach od 25 do 50 l/100km.
                                            U mnie w 1.6BFQ i w starej 1.6 AEE też na 52.5l/100km podchodzi, bo taki jest max zakres w O1. Na jedynce normalne ruszenie to ponad 40l. Więc nie widze tu nic nadzwyczajnego. :szeroki_usmiech
                                            A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                                            AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                                            O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                                            -------------------------------------------------
                                            Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                                            Komentarz

                                            • misiekwaw
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 7715
                                              • Ford

                                              #23
                                              Zamieszczone przez maciejk77
                                              Mam na mysli, ze przy bardziej dynamicznej jezdzie po miescie wskaznik chwilowego zuzycia paliwa oscyluje w granicach od 25 do 50 l/100km.
                                              normalka, w klekotach tez, wiec... :zlosnik:
                                              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                              http://www.disi-tune.pl
                                              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                              Był WRX
                                              Była Octa

                                              Komentarz

                                              • misiekwaw
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 7715
                                                • Ford

                                                #24
                                                Zamieszczone przez maciejk77
                                                Benzynke wlalem 98 ale patrzac na moje poprzednie doswiadczenia przy innych samochodach z nowoczesnymi silnikami nie odczuwalem roznicy czy 95, czy vpower racing, ani w spalaniu, ani w osiagach.
                                                w tym silniku moze (ale nie musi) sie okazac ze na 98 bedzie szybciej jezdzil i mniej palil :wink: albo inaczej... na 98 wszystko bedzie normalnie a na 95 bedzie wolniej jezdzil i wiecej palil :zlosnik:

                                                co masz napisane w papierach :?: / na klapce wlewu od środka :?: :roll: jak masz 98 to na Twoim miejscu bym nie eksperymentowal z 95 bo po co sie prosic :roll:
                                                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                                http://www.disi-tune.pl
                                                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                                Był WRX
                                                Była Octa

                                                Komentarz

                                                • cieq
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 745
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AGU 1.8 20VT 150 KM
                                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                  #25
                                                  Skoda zaleca do wszystkich silników FSI Pb98 :idea:

                                                  [ Dodano: Nie 23 Gru, 07 13:05 ]
                                                  "Zarówno dla silnika 1.6 FSI, jak i 2.0 FSI zaleca się stosowanie paliwa o liczbie oktanowej 98*. Markowe paliwa pozwalają wykorzystać wszystkie walory tych jednostek napędowych.

                                                  *dopuszcza się też stosowanie paliwa o liczbie oktanowej 95 przy nieznacznym spadku parametrów silnika."


                                                  (http://www.skoda-auto.pl/technologie/fsi.htm)

                                                  Wybór należy do Ciebie.
                                                  www.pinkbike.com

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...