Ja korzystałem wcześniej z PIONEER DEH-P9800BT i z Nokiami chodził ok. Pobierał książkę z telefonu.
Airbag
Zwiń
X
-
Airbag
Wywaliły mi poduszki powietrzne(pasażera i kierowcy) boczne w siedzeniach sa całe.
Chciałbym to naprawić. Wiem że muszę wymienić lub przeprogramowć sensor poduszek, nowe pasy z napinaczami i chyba jeszcze czujnik wstrząsowy od tych poduszek( pytanie gdzie się on znajduje) ,deskę rozdzielczą.
Jeżeli ktoś to robił mógłby mi odpisać jak się za to zabrać.
-
-
Samochód jest to OI. Sensor od poduch to znajduje się w tunelu środkowym z przodu tak jak napisałeś ale czujniki wstrząsowe odpowiedzialne za odpalenie poduch kierowcy i pasażera muszą znajdować się gdzieś z przodu auta, ale nie wiem dokładnie gdzi ich szukać.
Wnioskuję tak ponieważ czujniki zderzeniowe od poduch bocznych znajdują się pod wykładziną siedzeń przednich. Nie wiem jeszcze czy ten sensor od poduch da się naprawić czy trzeba go wymienić na nowy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DanxerNie wiem jeszcze czy ten sensor od poduch da się naprawić czy trzeba go wymienić na nowy.Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shadoMi się w Fabii sterownik wywala sam z siebie raz do roku.
Ten program potrafi uwalić program sensora, tak że potem jest błąd defekt sterownika którego nie można skasować. Jest nawet ostrzeżenie na początku programu.
Z przodu auta nie ma czujników, jest tylko sensor na tunelu i dwa czujniki uderzeń bocznych pod siedzeniami.DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DanxerWywaliły mi poduszki powietrzne(pasażera i kierowcy) boczne w siedzeniach sa całe.
.. no cóż, tak się składa że istnieje możliwość zablokowania sterownika AirBag w VW Golf, Bora, oraz w niektórych modelach Seata i Skody z roczników 2000 i 2001.
każda próba połączenia się za pomocą programu Vag-Com, lub innego urządzenia diagnostycznego, ze sterownikiem AirBag, w wyżej wymienionych samochodach może spowodować zablokowanie sterownika. Objawia się to zapisaniem w pamięci sterownika kodu błędu o numerze 65535 (oznaczającym uszkodzenie sterownika) oraz zaświeceniem się na stałe kontrolki AirBaga. Problem ten występuje tylko w samochodach wyposażonych w sterowniki o numerach 6Q0 909 605 A oraz 6Q0 909 605. Aby uniknąć kłopotów należy przed próbą połączenia ze sterownikiem AirBag sprawdzić jego numer zapisany na obudowie, jeżeli numer ten jest taki sam jak powyżej, jest prowdopodobieństwo uszkodzenia. Jeżeli nr. jest inny można bezpiecznie przeprowadzić diagnostykę, problem ten może być spowodowany błędem w oprogramowaniu sterownika, czego dowodem może być fakt wycofania go ze sprzedaży i zastąpienie go sterownikiem o numerze 1C0 909 605 A, który jest pozbawiony omawianego błędu.
Jeżeli w w/w samochodach, z roku 2000 i 2001, nie świeci się kontrolka AirBag to najlepiej nie łączyć się z tym sterownikiem. Jeżeli kontrolka AirBag w danym samochodzie świeci to możemy połączyć się ze sterownikiem i odczytać kody błędów.
pozdr.mając poduchy...nie zapominaj o pasach
Komentarz
-
-
Podsumowując.
Faktycznie sterownik znajduje się na samym początku tunelu środkowego (za popielniczką). Wyciąga się go odkręcają pokrywkę tunelu obok pedału gazu.
W sterowniku jest sensor bezwładnościowy, który odpala poduszki przednie.
Najlepiej wyciągnąć ten sensor i zobaczyć numer oraz sprawdzić jego stan.
Bo może się zdarzyć, że naprawa - czyli skasowanie błędu wypadku (tzw. crash data) będzie niemożliwa. Zdarza się, że kulka, która jest zalana w takim żelu, chodzil luźno i wtedy mocne hamowanie i BUM!!!.
Daltego najlepiej sensor wyjąć, obejrzeć, potrząsnąć i dać do elektronika samochodowego niech się wypowie.
Faktycznie jak się da to można spokojnie skasować pamięć wypadku. Koszt nowego to koszmar. Więc rachunek jest jednoznaczny :wink:->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shadowydaje mi się, że problem dotyczy całej serii 6Q0 909 605.
Ja mam 6Q0 909 605 H (Fabia'2000) i się wypierniczamając poduchy...nie zapominaj o pasach
Komentarz
-
-
A więc tak wykręciłem sensor od poduch z samochodu i go rozebrałem. Okazało się że jak nim się potrząśnie to w środku coś lata tak jak napisał kolega krzynol:Zamieszczone przez krzynolBo może się zdarzyć, że naprawa - czyli skasowanie błędu wypadku (tzw. crash data) będzie niemożliwa. Zdarza się, że kulka, która jest zalana w takim żelu, chodzil luźno i wtedy mocne hamowanie i BUM!!!.
PZDR
Komentarz
-
-
Miałem okazję być w fabryce poduszek powietrznych w TRW w Częstochowie i tam dowiedziałem się że po wypadku należy wymienić wiadomo napinacze pasów, poduchy no i sensor przede wszystkim, nie wymieniając sensora nie ma już pewności czy przy następnym wypadku poduchy wypalą oraz istnieje duże prawdopodobieństwo że wypalą w niechcianym momencie. Ten sensor jest przewidziany tylko na jedno zadziałanie.
A dodam że taka poduszka jest w stanie bez problemu zabić człowieka nie mówiąc już o złamaniu karku.
Pozdrawiam.Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Danxerpo każdym odpaleniu pochuch w czasie wypadku mamy do czynienia z sytuacją iż ta kulka nie powraca na swoje miejsce.
Daje się do elektronika samochodowego taki sensor i on sprawdzi czy da się zrobić, ale do elektronika, a nie gdzieś na allegro...
Polecam forum OBD2->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Witam,
ECU bedzie dzialac bez problemu po wyczyszczeniu bledu w pamieci odnosnie zdarzenia, natomiast wszystkie dane dotyczace wypadku beda w pamieci.
Ilosc "zdarzen" z ktorymi sterownik bedzie dzialac jest specyficzne dla danej marki.
Natomiast odrebna sprawa jest czujnik przyspieszenia ( element z kulka) teoretycznie jest nie naprawialny, Wiadomo sa osoby , ktore moga zrobic wszystko i taki sensor "dziala"ale czy poprawnie tego nie wiadomo.
Jednak mialbym na uwadze ze jest to system bezpieczenstwa w samochodzie a nie radio , ktore moze nie dzialc czasem.
Osoby, ktore sie tym zajmuja zazwyczaj zmieniaja pamiec w steroniku na wolna od "zdarzen" oraz probuja naprawci akcelerometr.
Nowe sensory sa juz w calosci scalone i nie ma problemu kulki.
Komentarz
-
Komentarz