2.0 TDI common rail

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • opiumek
    Classic
    • 2007
    • 17

    2.0 TDI common rail

    W lubelskim DAKRO taki hak (ze Slupska) to koszt 408zl, bez wiazki, bez montazu. krzynol, zaoszczedziles 30zl- tyle u nich zalozenie. Nie dawno ktos mnie stuknal w plecy i zamiast wymieniac belke zakladam GO.
    Dawniej: Audi 80 B3 87'rok 1.8 JN + LPG Tomasetto
    Teraz: Opel Astra G 2.0 DTL 98 r. 82 KM
    Kiedyś jak ojcu się znudzi : Skoda Octavia 1.9 TDI AHF 110 KM 2000 r.
  • Octan
    Rider
    • 2006
    • 653

    #2
    2.0 TDI common rail

    Jak zapewne większość z was wie, w nowym Audi A4 pracuje dobrze już znany diesel 2.0 TDI ale zasilany przez common rail a nie przez pompowtryskiwacze.Ponoć kultura jego pracy jest teraz wzorcowa,pracuje cichutko i aksamitnie ,zyskał też 3 koniki więcej.
    W sierpniu tego roku ma nastąpić lifting O II . Jak myślicie, czy dojdzie do spotkania tych konstrukcji ?.

    Komentarz

    • Dzida
      RS
      • 2006
      • 2253

      #3
      Myślę że najpier wyląduje w VW, a w Skodzie może w przyszłym roku, ale to tylko moje gdybanie...

      Komentarz

      • MiKruS
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7976

        #4
        Zamieszczone przez Octan
        W sierpniu tego roku ma nastąpić lifting O II . Jak myślicie, czy dojdzie do spotkania tych konstrukcji ?.
        Szczerze wątpię.
        Z ekonomicznego i rynkowego punktu widzenia nie ma zadnego uzasadnienia dla wymiany silnika (o tak naprawdę tych samych parametrach) w obecnie produkowanych autach

        Wygląda na to, że nowe silniki będą trafiały po prostu do zupełnie nowych modeli, a nie obecnie produkowanych.
        W Audi jest w A4, a w VW jest Tiguan, ktory tez dopiero co wszedl do produkcji.

        W Skodzie zapewne ten motor pojawi sie w nowym Superbie, a Octavia raczej bedzie musiala poczekac dopiero na kolejną generację.
        TDI 205PS

        Komentarz

        • djczas
          RS
          • 2005
          • 9612

          #5
          MiKruS, będą zmieniane z powodu jak dobrze pamiętam nowej normy emisji spalin euro5 (jeśli dobrze pamiętam mogę sie mylić) i vw wprowadza silnik coraz szerzej w tym roku nie wiem ile w tym jest prawdy więc proszę nie sugerować sie moją opinią bo jest zasłyszana

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            #6
            Też racja. W sumie Euro5 musi być już spełnione od września 2009.

            Kurcze jakos ta data wydawala mi sie taka odlegla jeszcze niedawno, a to juz raptem za 1,5 roku. :x

            [ Dodano: Czw 17 Sty, 08 14:38 ]
            Wiec faktycznie - wszystko możliwe...
            TDI 205PS

            Komentarz

            • gebek
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1214

              #7
              Mam nadzieje,ze decydenci z Volkswagena pozbawia jak najszybciej uzytkownikow
              Skody watpliwej przyjemnosci odsluchu pracy silnika zasilanego pompowtryskiwaczami.
              Biorac pod uwage blyskawiczne przejscie z silnika 2.0FSI na 1.8TSI,jeszcze przed
              liftingiem,to jestem optymista co do 2.0TDI CR
              pozdrawiam
              Tato,tato...czy to auto jest chore?
              Nie synku...to diesel PD.

              Honda...the power of dreams.
              Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

              Komentarz

              • metrotest
                Rider
                • 2006
                • 506
                • Volkswagen
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                #8
                Może być różnie.
                Czemu w octavii zrezygnowali z 2.0FSI a wciąż sprzedają je w golfie i jettcie /zamiast 1.8TSI/?

                Komentarz

                • nico21
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 2640
                  • Volkswagen

                  #9
                  w sodzie najpierw ten silnik wyląduje w Nowym Superb`ie a potem dopiero w pewnie s octavii.
                  DACAR.team

                  Komentarz

                  • yanooshiiik
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 172

                    #10
                    A mnie ciekawi jaka bedzie odpowiedz VAG'a na dwu litrowy silnik bmw o mocy 203KM (biturbo). Przy ogolnej tendencji downsize'ingu powinnismy sie chyba tego spodziewac.
                    Milo by bylo widziec taki 200 konny motorek diesla w OIII RS :twisted: :diabelski_usmiech

                    Komentarz

                    • MiKruS
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 7976

                      #11
                      Zamieszczone przez yanooshiiik
                      A mnie ciekawi jaka bedzie odpowiedz VAG'a na dwu litrowy silnik bmw o mocy 203KM (biturbo). Przy ogolnej tendencji downsize'ingu powinnismy sie chyba tego spodziewac.
                      Milo by bylo widziec taki 200 konny motorek diesla w OIII RS :twisted: :diabelski_usmiech
                      Parę miesięcy temu pojawily sie informacje, ze VAG wprowadzi silnik 2.0 TDI 204PS.

                      Jednak jakaś cisza nastała w temacie.
                      TDI 205PS

                      Komentarz

                      • yanooshiiik
                        Ambiente
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 172

                        #12
                        no wlasnie ja do tej ciszy pije, jakos tak przygasli ;-)
                        Moze to tak jak u mnie w firmie, produkt sie sprzedaje zanim sie zacznie go projektowac

                        Komentarz

                        • gebek
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1214

                          #13
                          Zamieszczone przez metrotest
                          Może być różnie.
                          Czemu w octavii zrezygnowali z 2.0FSI a wciąż sprzedają je w golfie i jettcie /zamiast 1.8TSI/?
                          To proste VW nie stosuje silnika 1.8 TSI tylko silnik 1.4 TSI w wersjach 140 i 170 KM
                          Tato,tato...czy to auto jest chore?
                          Nie synku...to diesel PD.

                          Honda...the power of dreams.
                          Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                          Komentarz

                          • metrotest
                            Rider
                            • 2006
                            • 506
                            • Volkswagen
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                            #14
                            Nie takie proste. :wink:
                            Taki silnik /1.8 TSI/ jest w passacie. A to też volkswagen. Oprócz tego w passacie jest też 1.4TSI, tylko że 122KM. Za to golfie i jettcie dalej wciskają ten 2.0FSI - nie wiadomo po co.

                            Komentarz

                            • hubert78
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 1576

                              #15
                              Zamieszczone przez metrotest
                              a to golfie i jettcie dalej wciskają ten 2.0FSI - nie wiadomo po co.
                              Ponieważ duże koncerny muszą założyć sprzedaż danego produktu, przez co kontraktują jego produkcję w danej ilości na jakiś tam czas ( produkcja silnika w dużej mierze opiera się na pod producentach - tzw dostawcach podzespołów ) a co za tym idzie pojawiają się jednostki napędowe które nie są już popularne ( atrakcyjne dla klienta ) ALE SĄ i tzreba to sprzedać i tyle

                              A taka nasza mać że Skoda w koncernie VW na końcu jest ( Ale to IMO plus dla użytkowników ponieważ dostajemy sprawdzone już patenty)

                              Komentarz

                              • metrotest
                                Rider
                                • 2006
                                • 506
                                • Volkswagen
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez hubert78
                                Ponieważ duże koncerny muszą założyć sprzedaż danego produktu, przez co kontraktują jego produkcję w danej ilości na jakiś tam czas (...) ALE SĄ i tzreba to sprzedać i tyle
                                Tylko jak nikt ich nie będzie chciał kupować /2.0FSI/ to będą długo czekać. A w seatach też już z niego zrezygnowali.

                                Komentarz

                                • rafalus
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1140
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  ciekawe jak bedzie z czułością na paliwo w silniku z nowym wtryskiem?
                                  nowy cSIMC od Aliego
                                  seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                  Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                  półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                  Komentarz

                                  • Octan
                                    Rider
                                    • 2006
                                    • 653

                                    #18
                                    Sprawa cześciowo się wyjaśniła bo ostatni numer tygodnika Motor opisuje silnik 2.0 TDI CR. Jak piszą w tym artykule, VW wycofuje się z pompowtrysków bo system cr jest tańszy w produkcji, i na pierwszy ogień poszedł silnik 2,0.W nowej wersji spełnia normę euro 5,jest lżejszy i niższy od poprzednika.Max moment 320Nm przy 1750obr.Moc 143 i 170koni

                                    Zacytuje koncówkę artykułu : W Audi silniki będą wyposażone w wałki wyrównoważające, ale w modelach budżetowych Seat,Skoda można się będzie spodziewać wersji pozbawionych tego rozwiązania.
                                    A więc w Skodzie też, mam nadzieje że wersja po lifcie otrzyma jednak ten silnik.

                                    Komentarz

                                    • orzel720
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 2276
                                      • Superb II combi (3V5)

                                      #19
                                      Hmmm kolega lucasrally (seller Skody zresztą kolega Andrev3 go zna ) wspominał że w tym roku ma wejść Common Rail do Octavii II ale dokładnie kiedy nie pamiętam czy wspomniał...

                                      Komentarz

                                      • KruPin
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 517

                                        #20
                                        Podobno (dwie opinie slyszalem) w nowej A4 ten silnik sprawuje sie zaskakująco słabo, jesli chodzi o osiągi Mam nadzieje, ze nie bedzie tak, ze jak PD mialy gratisy, to CR w VAG'ach nie bedzie ich mialo, bądź nawet niedobory... Czas pokaze...
                                        Forum Leasing.pl

                                        Komentarz

                                        • slavi
                                          Rider
                                          • 2004
                                          • 422

                                          #21
                                          Zamieszczone przez KruPin
                                          Podobno (dwie opinie slyszalem) w nowej A4 ten silnik sprawuje sie zaskakująco słabo, jesli chodzi o osiągi Czas pokaze...
                                          jak coś może być lepsze jak jest tańsze w produkcji?
                                          cały ten CR to tylko cięcie kosztów produkcji
                                          gadanie że jest bardziej eko to bzdura - nie ma nic przeciwko by PD był bardziej eko.
                                          księgowi rzucili się na koszta i tyle

                                          Komentarz

                                          • gebek
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 1214

                                            #22
                                            Zamieszczone przez slavi
                                            Zamieszczone przez KruPin
                                            Podobno (dwie opinie slyszalem) w nowej A4 ten silnik sprawuje sie zaskakująco słabo, jesli chodzi o osiągi Czas pokaze...
                                            jak coś może być lepsze jak jest tańsze w produkcji?
                                            cały ten CR to tylko cięcie kosztów produkcji
                                            gadanie że jest bardziej eko to bzdura - nie ma nic przeciwko by PD był bardziej eko.
                                            księgowi rzucili się na koszta i tyle
                                            Nie chce sie wymadrzac,bo nie jestem mechanikiem,ale sporo czytalem o common railu i
                                            wydaje mi sie,ze konstruktorzy nie mieli wyjscia i musieli wycofac sie z PD.
                                            Chodzi glownie o kulture pracy i normy spalin.Tylko uklad wtryskowy sterowany piezokrysztalami jest w stanie jednego cyklu podzielic wtryskiwane paliwo na 5 dawek.
                                            Jesli dobrze pamietam to mamy...2 dawki rozgrzewajace,1 glowna,oraz 2 dotryski dopala
                                            jace.W ukladzie PD wystepuje 1 dawka pilotujaca,oraz dawka glowna .Dziala to na zasadzie dwoch sprezyn znajdujacych sie w pompowtryskiwaczu..jesli sie nie myle :lol:
                                            Te problemy konstrukcyje wymuszaja wycofanie sie z PD.
                                            pozdrawiam
                                            Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                            Nie synku...to diesel PD.

                                            Honda...the power of dreams.
                                            Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                            Komentarz

                                            • slavi
                                              Rider
                                              • 2004
                                              • 422

                                              #23
                                              Zamieszczone przez gebek
                                              Te problemy konstrukcyje wymuszaja wycofanie sie z PD.
                                              A o PD na piezzo słyszał? .... Kultura pracy, eko, a pozatym wyższe ciśnienie wtrysku niż na CR (na CR nie da się tak wysokiego uzyskać) co pozwala zresztą łatwiej ekonormy osiągnąć nie widzę nic innego przeciw PD jak tylko koszty produkcji ... niestety.

                                              Komentarz

                                              • Fery
                                                Ambiente
                                                • 2006
                                                • 236

                                                #24
                                                ...ale 2.7tdi i 3.0tdi już dawno były CR ale kulturę mają gorszą od francuzów

                                                Komentarz

                                                • MiKruS
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 7976

                                                  #25
                                                  Do głosu dochodzi ekonomai skali.

                                                  Cały świat inwestuje w technologię CR, a w PD jedynie Volkswagen. Wiec koszty wszlekich badań rozwojowych i unowoczesniania technologii przerzucane są na jedną firmę. Podczas gdy za CR płaci tych firm kilkanaście.

                                                  Stąd po prostu CRka najprawdopodobniej wczesniej czy pozniej przeskoczy technolognicznie PD.
                                                  Cały czas wchodzą nowe generacje tego systemu.


                                                  Do tego dochodzi tez ta kultura pracy... Dla zwykłego zjadacza chleba nie ma znaczenia jakie cisnienie wtrysku ma PD - dla niego wazniejsze jest, ze CR w środku nie pracuje jak diesel.
                                                  TDI 205PS

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...