Do wymiany pozycyjnych konieczne są długie i wąskie kombinerki.
M.
OT. Do wymiany pozycyjnych służy "haczyk", który jest w steropianie tylnego koła zapasowego (haczyk z koluszkiem wykonany z jednego odcinka drutu) u mnie zdaje perfekcyjnie zadanie
No popatrz. Za pierwszym podejściem nie miałem odpowiednich kombinerek i próbowałem chwytać się wszystkiego, co pod ręką. Próbowałem szczypiec do bezpieczników - bezskutecznie. Próbowałem także dopasować ten haczyk do ściągania kołpaków, o którym mówisz, ale wyeliminowałem go po oględzinach... Jak widać - niesłusznie
edit: Ty masz O2 FL, ja O2, może jednak te pozycje u mnie są trudniej wydobywalne.
M.
słuszna uwaga, byc moze tylko w FL tak się da, a tak wogole to nie wiedziałem , że to "drucik" do kołpaków, dałbym się pokroic, że własnie do postojówek
(1) Samochód ze zmienioną 1 żarówką świateł mijania H7 (reflektor lewy - Osram Night Breaker Plus, reflektor prawy - standard)
(2) To samo zdjęcie co (1) ale przepuszczone przez filtry graficzne dla lepszego zobrazowania różnicy. Światło z H7 NB+ pozbawione jest silnie żółtego składnika, jest wyraźnie bielsze i intensywniejsze. Obserwowane gołym okiem ma delikatną błękitno-zielonkawą obwódkę. Na pewno nie jest niebieskie - ale jest dość zimne.
(3) Nocny wygląd reflektora z zapaloną żarówką świateł postojowych W5W Osram Cool Blue, zdjęcie bez flesza, krótkie naświetlanie. Żarówka ma niebieską bańkę, ale światło daje białe i chłodne (w pełni legalne).
(4) Nocny wygląd reflektora z zapaloną żarówką świateł mijania H7 Osram Night Breaker Plus i postojową W5W Osram Cool Blue.
Nie mam niestety fotografii pokazującej jak wygląda z bliska H7 Osram NB+ w zestawieniu ze zwykłą postojówką W5W dającą żółtawe światło. Ale możecie wierzyć mi na słowo - kłócą się ze sobą Po wymianie na Cool Blue moja żona od razu spojrzała i powiedziała "Ooo, teraz to jakoś wygląda, przedtem było żółte, nice!". Pamięta jak jeździłem zeszłej zimy na NB i zwykłych postojówkach. Cool Blue sprawdzi się także w autach z xenonami 4300K, choć tu już oczywiście różnica będzie widoczna, ale nie tak rażąca jak w przypadku użycia zwykłych żaróweczek W5W.
Także się zdecyduje zmienić żaróweczki. Prawdopodobnie będą Osram Cool Blue H7 + W5W. Niech się tylko cieplej zrobi to będę montować
A odbiegając od tematu. Wyciągając H7 z reflektora, należy ją pociągnąć, obrócić, czy może najpierw delikatnie wcisnąć a później przekręcić i dopiero wyjąć?
A odbiegając od tematu. Wyciągając H7 z reflektora, należy ją pociągnąć, obrócić, czy może najpierw delikatnie wcisnąć a później przekręcić i dopiero wyjąć?
Tak to się zazwyczaj robi z żarówkami rodziny P21 (duże bańki w tylnych światłach) - wciska, przekręca i wyjmuje.
Natomiast H7 (i H1) siedzą bardzo luźno, nic ich nie trzyma poza pałąkiem. Najpierw zdejmujesz przewody ze styków, potem odginasz obie części pałąka i natychmiast po jego zwolnieniu uważasz, żeby żarówka sama nie wypadła. Po wyjęciu starej oglądasz jak wygląda mocowanie (gdzie są otwory ustalające) i w ten deseń ostrożnie i bez pośpiechu wkładasz nową żarówkę trzymając ją wyłącznie za tył. Po osadzeniu żarówki "na słowo honoru" natychmiast, ale bez gwałtownych ruchów, blokujesz ją pałąkiem i na końcu podłączasz konektor do styków. Upewniasz się, że żarówka siedzi równo w wycięciu. Uwierz mi, widziałem już auto z krzywo włożoną na chama żarówką. W całej robótce ważna jest precyzja i spokój ruchów, aby nie uszkodzić nowej żarówki, natomiast dostęp jest absolutnie swobodny - przynajmniej w O2, w której reflektor jest wyjmowany. Nie wiem jak w S1.
Zamieszczone przez Subaru
W5W wyjąć pensetą? Co byście polecili
Penseta może mieć za mały uścisk. Lepiej drobne kombinerki.
Ok, wielkie dzięki za info. A postojówki po prostu wyciągnąć kombinerkami bez żadnego zwalniania blokady czy czegoś takiego?
W O2 postojówka jest umieszczona na wcisk w plastikowej obsadce, wyjmujesz paluchami normalnie, można dotykać, to przecież zwykła żaróweczka jak do latarki Problematyczne jest natomiast wyjęcie tej obsadki z gniazda w reflektorze. Po pierwsze kiepski dostęp, a po drugie trzeba ścisnąć sprężyste boki obsadki i ją wyciągnąć - przynajmniej za pierwszym razem ciężko to idzie, jak jest jeszcze nie wyrobione, paluchami mimo że się dostałem, to nie dałem rady ścisnąć i wyciągnąć. Obsadka (w O2) ma dwa wystające fragmenty co 180 st., przy wyciąganiu trzeba je z całej siły ścisnąć, wtedy obsadka wyjdzie z gniazda, w którym trzymają ją takie wystające ząbki, na które oddziaływujesz poprzez ściskanie boków obsadki. Trudniej to opisać, najłatwiej zobaczyć.
bzik13, na tym linku co podałeś wydaje mi się, że zdjecia robione były na różnych czasach ekspozycji, dlatego to dolne wydaje się jaśniejsze, jak możesz zrób jeszcze raz porównanie, tym razem ustawiając na sztywno czas i przysłonę, dopiero wtedy można porównać zdjęcia..
bzik13, na tym linku co podałeś wydaje mi się, że zdjecia robione były na różnych czasach ekspozycji, dlatego to dolne wydaje się jaśniejsze, jak możesz zrób jeszcze raz porównanie, tym razem ustawiając na sztywno czas i przysłonę, dopiero wtedy można porównać zdjęcia..
pozdrawiam.
Nie sugeruj się tym, że tło na którym wymalowana jest "13" jest jaśniejsze niż na zdjęciu powyżej. Po prostu, te żarówki tak jasno świecą. Poza tym napisałem że "...parametry naświetlania są identyczne." (niestety usunąłem EXIFy i nie mam jak tego udowodnić).
zakupiłem żarówki Osram Cool Blue. Zastanawiam się jednak, czy komplet który kupiłem jest oryginalny. Żarówki nie posiadają żadnego niebieskiego filtra, są przeźroczyste jak zwykłe żarówki. Na zdjęciach w necie widać że powinny być one lekko niebieskie. W opisie aukcji są takie jak u mnie, czyli przeźroczyste. Niby plomba na opakowaniu jest, wszystko wygląda tak jak wyglądać powinno. Czy kupiłem jakiegoś bubla, czy poprostu na stronie firmy osram zdjęcia są podciągane photoshopem i na tych konkretnych żarówkach tego filtra nie widaćna pierwszy rzut oka? Dodam że postojówki ktore kupiłem u tego samego sprzedawcy są niebieskie (też osram CB)
Podaję żywotność żarówki Osram Night Breaker (nie Plus) w wykonaniu H4:
- samochód: VW Golf II
- uzyskany przebieg do przepalenia pierwszej żarówki: ok. 25 tys. km
- okres użytkowania: 3 lata (w tym 2 lata intensywnie - codzienna jazda miejska, dużo wł/wył)
W porównaniu do H7 nieźle
Korekta :!: Świecą nadal! Po prostu przewód spadł ze styków... Tak więc H4 można polecić spokojnie także i tym kierowcom H1, którzy nie chcą często zmieniać.
Ja w sobotę wymieniłem na osram night breaker - od razu dwie, bo zwykle jak jedna padnie, to drga też szybko po niej. I prawie żądnej różnicy w stosunku do fabrycznych (philips, najzwyklejsze).
Za to w Astrze I różnica jest zauważalna.
Nie wiem jaki mają, ale być może mogą mieć wpływ soczewki w światłach O2FL. Róznicy praktycznie brak. NB kupowane w makro
W moich cool blue różnica także prawie niezauważalna. Myślałem że po założeniu chociaż odróżnię w której lampie jest Osram CB. Tylko postojówki są trochę jaśniejsze, ale do białego światła to im daleko. Mam soczewkę i może to dlatego. Myślę, że w lampach bez soczewek efekt będzie wyraźniejszy. Poza tym ten niebieski filtr na żarówkach H7 jest prawie niewidoczny, na zdjęciach z reklam jest bardziej widoczny
Ja wymieniłem około 2 tygodni temu na Night Braker'y Plus. Wcześniej był Osram SilverStar. Różnica jest i to duża..... Oby tylko pojeździły trochę dłużej bo Silverstary 4 miesiące wytrzymały :evil:
Martino
125 KM /272 Nm - to już było....
teraz jest duży "+" dgw.esite.pl
adamusiek, takie pytanie. Ile mniej więcej kilometrów przejechałeś w przeciągu tych 6 miesięcy ? U mnie jakoś teraz mija 6 miesięcy i w tym czasie przejeździłem 13 tyś, ciekawe ile jeszcze pociągną moje NB
Komentarz