Dzisiaj bylem w serwisie, przejechalem sie z mechanikiem i zostawilem na kilka godzin. Stwierdzono, ze lekkie stuki owszem sa, ale to w niczym nie przeszkadza i mam jezdzic bez stresu. Wiec niczego nie wymienilem i nie zamierzam.
Sonda lambda Bosch vs NGK
Zwiń
X
-
Sonda lambda Bosch vs NGK
Od razu zaznaczam, że przejrzałem wszystko co udało mi się wyszukać na temat.
Moja O1 ma silnik 2.0 AQY i pada mi sonda przed katalizatorem, ciągle pojawia się błąd 16518. Mam kabel więc raz w tygodniu, czasem dwa, kasuję błąd i jeżdżę. Wypada jednak wymienić.
Są 2 możliwości: oryginał Bosch cholernie drogi i NGK (uniwersalna bądź dedykowana z ngkntk.pl do tego silnika - to nie to samo?). Znalazłem opinie, że tylko oryginał, ale też takie, że pomimo wymiany obu sond, dalej z nimi były problemy. Ponadto są osoby jeżdżące na NGK i sobie chwalą.
Chciałbym, by wypowiedziały się wyłącznie osoby przechodzące tą procedurę. Jak wygląda użytkowanie sondy NGK? Miał ktoś z nimi problemy?
Z góry dzięki za konstruktywne odpowiedzi!
PS. Gdzie w Wawie tanio zdiagnozują mi sondę (czy na pewno ona, czy może kable połamane albo gniazdo zaśniedziałe)?
-
-
Wymieniałem tą samą sondę w motorze 2.0 APK i kolega mechanik-gazownik kupił mi właśnie ta uniwersalna NGK/NTK. Jeżdżę na niej około roku i narazie nie mam z nią żadnych problemów. Tyle ze w jednym nieautoryzowanym serwisie Skody w Trójmieście jak z nią przyjechałem to gościu nie chciał się podjąć montażu bo coś marudził(mówił coś ze kable są powlekane czymś, nie wiem o co mu chodziło :P ) ale pojechałem do drugiego 20 min i było po robocieSzukam pracy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ponadtuzinPS. Gdzie w Wawie tanio zdiagnozują mi sondę (czy na pewno ona, czy może kable połamane albo gniazdo zaśniedziałe)?
Grupa 030 - regulacja lambda (bieg jałowy, temp. katalizatora pow. 352 stopnie C)
Pole 1 stan regulacji lambda przed katalizatorem, wyświetlana wartość 111
Pole 2 stan regulacji lambda za katalizatorem, wyświetlana wartość 111
1-ogrzewanie sondy lambda włączone 1-sonda lambda gotowa do pracy 1-regulacja lambda aktywna
Grupa 033 - regulacja lambda przed katalizatorem (bieg jaowy)
Pole 1 -10%-10%
Pole 2 0,00-1,00V
Grupa 034 - regulacja lambda - diagnoza sondy lambda przed katalizatorem (samochód stoi, obroty biegu jałowego 2200-2800, wywołana funkcja 04 nastawy podstawowe)
Pole 1 prędkość obrotowa 2200-2800
Pole 2 temp. katalizatora pow. 352 stopnie C
Pole 3 okres sygnału sondy lambda przed katalizatorem, maksymalnie 2,2 s
Pole 4 wynik starzenia sondy lambda przed katalizatorem, B1-S1 OK lub B1-S1 n.OK
Grupa 036 - gotowość do pracy sondy lambda za katalizatorem (bieg jałowy)
Pole 1 napięcie sondy lambda za katalizatorem 0,00-1,00V
Pole 2 sprawdzanie sondy lambda za katalizatorem B1-S2 OK lub B1-S2 n.OK
Grupa 037 - regulacja lambda - gotowość do pracy sondy lambda za katalizatorem (bieg jałowy, wywołana funkcja 04 nastawy podstawowe)
Pole 1 obciążenie silnika, 15-35%
Pole 2 napięcie sondy lambda za katalizatorem, 0,00-1,00V
Pole 3 czas oczekiwania regulacji lambda przed katalizatorem, -1200 do 1200ms
Pole 4 sprawdzanie sondy lambda za katalizatorem, B1-S2 OK lub B1-S2 n.OK
Grupa 041 - regulacja lambda - rezystancja ogrzewania sondy lambda (bieg jałowy)
Pole 1 rezystancja ogrzewania sondy lambda przed katalizatorem, 6,4-47,5 omów
Pole 2 ogrzewanie sondy lambda przed katalizatorem, wł lub wył
Pole 3 rezystancja ogrzewania sondy lambda za katalizatorem 6,4-47,5 omów
Pole 4 ogrzewanie sondy lambda za katalizatorem, wł lub wył
Wszystkie pomiary wykonuj na ciepłym silniku, tzn. wtedy gdy temperatura wyświetlana w grupie 001 w polu 2 wyniesie powyżej 80 stopni C a najlepiej poczekaj aż się wentylator włączy i wtedy powinno być powyżej 90 stopni.
Mi wywalało 16518 i zamówiłem:
Jak narazie jest OK.2.0 APK BRC S24
2.0 AZJ BRC S24
Komentarz
-
-
Ja pisalem kiedys, ze tylko oryginal. Kupilem zamiennik Boscha, ale dalej walilo bledy. Bardzo zadko, ale zawsze - tak co 400-500 km. Podzwonilem do serwisow Boscha w calej Polsce. I za kazdym razem udaej zainteresowanie, ze chce kupic do AQY. W kilku ponad 5 serwisach boscha mowili, ze do AQY tylko orginal podchodzi, ze zamiennik nie zdaje egzaminu. Nawet tam, gdzie nie mieli tych sond i mowili, ze albo mi sprowadza, albo niech kupie sobie gdzie indziej. Idac za tym kupilem orginal i kolesie zalozyli mi. Od razu jak reka odjal. Zadnego bledu od 20 tys km. Wiec raczej nie robili mnie w konia.
Moze NGK robi inne zamienniki, bardziej zblizone do oryginalu, ale jak Bosch to tylko orginal, a ze duzo kosztuje, to co poradzic. Mi padla jedna sonda na 150 tys km, wiec nie jest tak zleByła O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Co do adaptacji to po odłączeniu akumulatora wartości adaptacyjne są kasowane. Warunkiem adaptacji jest temp. 90 i jazda samochodem. Jeżeli wywala błąd to coś jest nie tak z sondą albo jakieś fałszywe powietrze, wadliwy wtryskiwacz czy coś w tym stylu, ale to już zadanie chyba dla osoby co się na tym kapuje.
Jeszcze odnośnie tego co pisałem wyżej:
Grupa 033 - regulacja lambda przed katalizatorem (bieg jaowy)
Pole 1 -10%-10% (wyświetlana wartośc musi się wahać wokół 0, jeżeli wyświetlane jest na stałe 0 to regulacja przełączyła sie na sterowanie, ponieważ w regulacji lambda wystąpił błąd.2.0 APK BRC S24
2.0 AZJ BRC S24
Komentarz
-
-
Dzięki abitwx6 za tak dokładny opis. Oto co mi wyszło:
To jest błąd jaki mi się pojawia:
Zwykle jest wszystko dobrze:
I w pewnym momencie sonda się pitoli (przed katalizatorem):
Najmocniej w mróz, prawie non stop nie działa, jak jest ciepło jest dużo lepiej, ale i tak się nadaje do wymiany.
I jeszcze pytanie:
znalazłem sondę pod maską, ale nie widzę kostki do której wchodzi. Sprzedawca uniwersalnej NGK mówi, że jeśli mam dwa białe kable, po jednym szarym i czarnym to będzie do mnie pasowała. Czy na pewno w AQY jest właśnie ta sonda? Proszę bardzo o potwierdzenie, dziś muszę ją zakupić, żeby przed weekendem doszła do mnie!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ponadtuzinNajmocniej w mróz, prawie non stop nie działa, jak jest ciepło jest dużo lepiej, ale i tak się nadaje do wymiany.
Zamieszczone przez ponadtuzinI jeszcze pytanie:
znalazłem sondę pod maską, ale nie widzę kostki do której wchodzi. Sprzedawca uniwersalnej NGK mówi, że jeśli mam dwa białe kable, po jednym szarym i czarnym to będzie do mnie pasowała. Czy na pewno w AQY jest właśnie ta sonda? Proszę bardzo o potwierdzenie, dziś muszę ją zakupić, żeby przed weekendem doszła do mnie!Szukam pracy
Komentarz
-
-
Mi wskazywalo za bogata mieszanke i brak sygnalu z sondy. Czasem byla za bogata mieszanka, a braku sygnalu nie bylo. Myslalem, ze to moze wtryskiwacz, albo przeplywomierz, ale gosc diagnosta co jest autorem oprogramowania mowil, ze to sonda. Po wymianie tak jak pisalem, zamiennik zadziej wskazywal blad, ale dalej byly i na dodatek pokazywal odchyly od lambdy, wahania miedzy -1,5 do 1,5, a powinny byc mniejsze. Po oryginale zero bledow i wahania chyba -1,1 do 1,1. Chodzi jak tra la laByła O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ponadtuzinI jeszcze pytanie:
znalazłem sondę pod maską, ale nie widzę kostki do której wchodzi. Sprzedawca uniwersalnej NGK mówi, że jeśli mam dwa białe kable, po jednym szarym i czarnym to będzie do mnie pasowała. Czy na pewno w AQY jest właśnie ta sonda? Proszę bardzo o potwierdzenie, dziś muszę ją zakupić, żeby przed weekendem doszła do mnie![/quote]
Są w zasadzie 3 na Allegro:
Pierwsza budzi najwieksze zaufanie, ale dwie pozostale moge odebrac osobiscie (a potrzebuje na sobote, pozniej wyjezdzam). Dziwne, że każda jest tej samej firmy, ale inaczej wygląda. Ja skłaniam się na ostatnią w folijce, popieracie mój wybór?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ziomus1987Wiadomo najlepiej jedną z tych, którą możesz odebrać osobiście i obejrzeć
Zamieszczone przez ponadtuzinSprzedawca uniwersalnej NGK mówi, że jeśli mam dwa białe kable, po jednym szarym i czarnym to będzie do mnie pasowała. Czy na pewno w AQY jest właśnie ta sonda?
W moim APK jest tylko jedna sonda. Kostka połączeniowa jest pod spodem przy katalizatorze. W związku z tym, że niema drugiej sondy mogłem kabel wyciągnąć pod maskę tak żeby był dobry dostęp na przyszłość.
Zamieszczone przez ponadtuzinOto co mi wyszło:2.0 APK BRC S24
2.0 AZJ BRC S24
Komentarz
-
-
Hmm ciekawe co z tego wyjdzie. Jakos nie mam zaufania z tym NTK. Przewiozlem sie na sondzie uniwesalnej. Ale moze faktycznie bedzie chodzic, wtedy by mial czlowiek w razie czego - tansze wyjscie.
Jak do golfa kupowalem przeplywomierz, to goscie sprzedali mi Pitburga. Po przyjezdzie do elektronika powiedzial, zebym pojechal, odwiozl tego Pitburga, dolozyl te 100 zl i kupil orginala Bosha. Tak tez zrobilemByła O1 jest F2.
Komentarz
-
-
ponadtuzin, Wg zamieszczonych obrazków nie zrobiłeś prawidłowego testu pierwszej sondy lambda.
Pokazujesz blok 034 robiąc Measuring Blocks.
Test należy wykonać w Basic Settings.
1. Rozgrzeć silnik do normalnej temperatury pracy.
2. Rozgrzać katalizator żeby miał więcej niż 350 st. C
2. Wejść w Basic Settings blok 034
3. Na wciśniętym hamulcu, luźnym biegu wcisnąć gaz tak aby silnik wszedł na obroty - muszą być pomiędzy 2200 a 2800
4. Jeżeli są prawidłowo ustawione obroty w polu 4 pokazę się napis TEST ON - cały czas trzymamy gaz - najlepiej nieruchomo i na takich samych obrotach.
5. Po teście kilku/kilkunasto sekundowym w polu 4 pokaże się napis B1-S1 - OK lub B1-S1 - NOK
Jeżeli pokaże się napis TEST OFF to test się nie udał z powodu nieutrzymania obrotów.
Test wykonujemy w Basic Settings bo wtedy komp silnika przełącza się w tryb gdzie nie bierze do regulacji składu mieszanki sygnału z tej sondy.
Ten test jest przeprowadzany przez komputer silnika podczas normalnej długiej jazdy - długiej bo komp go robi tylko podczas przedstawionych powyżej warunków i dodatkowo tylko wtedy gdy silnik ciągnie a nie hamuje. Po takiej jeździe (nie wyłączając silnika) można się podpiąć i sprawdzić czy udało się komputerowi zrobić test i jaki wynik jest.
I teraz wg mnie jeżeli wynik badania jest ok to może być że tylko coś niekontaktuje na złączce. Oczywiście może też być uszkodzona sonda, ale napisałeś gdzies że zdaża się to w pewnych warunkach, a w innych nie.
Tyczy się to tak samo drugiej sondy lambda i bloku 037 (też w Basic Settings) - też jest napis TEST OFF a nie B1-S2 OK.
Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi, ale ja tak rozumiem to co napisał abitwx6, co zresztą sam u siebie wykonuje czasem - jak również wykonuje test katalizatora - blok 046
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yoschuaponadtuzin, Wg zamieszczonych obrazków nie zrobiłeś prawidłowego testu pierwszej sondy lambda.
Pokazujesz blok 034 robiąc Measuring Blocks.
Test należy wykonać w Basic Settings.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yoschua3. Na wciśniętym hamulcu, luźnym biegu wcisnąć gaz tak aby silnik wszedł na obroty - muszą być pomiędzy 2200 a 2800
Zamieszczone przez yoschuaJeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi, ale ja tak rozumiem to co napisał abitwx6, co zresztą sam u siebie wykonuje czasem
Przy diagnozie katalizatora w 046 w nastawach podstawowych utrzymujemy:
APK, AQY - 2800-3200 obrotów
AZJ - około 2300 obrotów i wciśnięty hamulec2.0 APK BRC S24
2.0 AZJ BRC S24
Komentarz
-
Komentarz