Sonda lambda Bosch vs NGK

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wocio
    Classic
    • 2009
    • 2

    Sonda lambda Bosch vs NGK

    Dzisiaj bylem w serwisie, przejechalem sie z mechanikiem i zostawilem na kilka godzin. Stwierdzono, ze lekkie stuki owszem sa, ale to w niczym nie przeszkadza i mam jezdzic bez stresu. Wiec niczego nie wymienilem i nie zamierzam.
  • ponadtuzin
    Classic
    • 2007
    • 20

    #2
    Sonda lambda Bosch vs NGK

    Od razu zaznaczam, że przejrzałem wszystko co udało mi się wyszukać na temat.

    Moja O1 ma silnik 2.0 AQY i pada mi sonda przed katalizatorem, ciągle pojawia się błąd 16518. Mam kabel więc raz w tygodniu, czasem dwa, kasuję błąd i jeżdżę. Wypada jednak wymienić.
    Są 2 możliwości: oryginał Bosch cholernie drogi i NGK (uniwersalna bądź dedykowana z ngkntk.pl do tego silnika - to nie to samo?). Znalazłem opinie, że tylko oryginał, ale też takie, że pomimo wymiany obu sond, dalej z nimi były problemy. Ponadto są osoby jeżdżące na NGK i sobie chwalą.
    Chciałbym, by wypowiedziały się wyłącznie osoby przechodzące tą procedurę. Jak wygląda użytkowanie sondy NGK? Miał ktoś z nimi problemy?
    Z góry dzięki za konstruktywne odpowiedzi!
    PS. Gdzie w Wawie tanio zdiagnozują mi sondę (czy na pewno ona, czy może kable połamane albo gniazdo zaśniedziałe)?

    Komentarz

    • Ziomus1987
      Ambiente
      • 2007
      • 202

      #3
      Wymieniałem tą samą sondę w motorze 2.0 APK i kolega mechanik-gazownik kupił mi właśnie ta uniwersalna NGK/NTK. Jeżdżę na niej około roku i narazie nie mam z nią żadnych problemów. Tyle ze w jednym nieautoryzowanym serwisie Skody w Trójmieście jak z nią przyjechałem to gościu nie chciał się podjąć montażu bo coś marudził(mówił coś ze kable są powlekane czymś, nie wiem o co mu chodziło :P ) ale pojechałem do drugiego 20 min i było po robocie
      Szukam pracy

      Komentarz

      • abitwx6
        Drive
        • 2007
        • 67

        #4
        Zamieszczone przez ponadtuzin
        PS. Gdzie w Wawie tanio zdiagnozują mi sondę (czy na pewno ona, czy może kable połamane albo gniazdo zaśniedziałe)?
        Zdiagnozuj najpierw sam, wykasuj błędy i wejdź w bloki pomiarowe:

        Grupa 030 - regulacja lambda (bieg jałowy, temp. katalizatora pow. 352 stopnie C)
        Pole 1 stan regulacji lambda przed katalizatorem, wyświetlana wartość 111
        Pole 2 stan regulacji lambda za katalizatorem, wyświetlana wartość 111
        1-ogrzewanie sondy lambda włączone 1-sonda lambda gotowa do pracy 1-regulacja lambda aktywna

        Grupa 033 - regulacja lambda przed katalizatorem (bieg jaowy)
        Pole 1 -10%-10%
        Pole 2 0,00-1,00V

        Grupa 034 - regulacja lambda - diagnoza sondy lambda przed katalizatorem (samochód stoi, obroty biegu jałowego 2200-2800, wywołana funkcja 04 nastawy podstawowe)
        Pole 1 prędkość obrotowa 2200-2800
        Pole 2 temp. katalizatora pow. 352 stopnie C
        Pole 3 okres sygnału sondy lambda przed katalizatorem, maksymalnie 2,2 s
        Pole 4 wynik starzenia sondy lambda przed katalizatorem, B1-S1 OK lub B1-S1 n.OK

        Grupa 036 - gotowość do pracy sondy lambda za katalizatorem (bieg jałowy)
        Pole 1 napięcie sondy lambda za katalizatorem 0,00-1,00V
        Pole 2 sprawdzanie sondy lambda za katalizatorem B1-S2 OK lub B1-S2 n.OK

        Grupa 037 - regulacja lambda - gotowość do pracy sondy lambda za katalizatorem (bieg jałowy, wywołana funkcja 04 nastawy podstawowe)
        Pole 1 obciążenie silnika, 15-35%
        Pole 2 napięcie sondy lambda za katalizatorem, 0,00-1,00V
        Pole 3 czas oczekiwania regulacji lambda przed katalizatorem, -1200 do 1200ms
        Pole 4 sprawdzanie sondy lambda za katalizatorem, B1-S2 OK lub B1-S2 n.OK

        Grupa 041 - regulacja lambda - rezystancja ogrzewania sondy lambda (bieg jałowy)
        Pole 1 rezystancja ogrzewania sondy lambda przed katalizatorem, 6,4-47,5 omów
        Pole 2 ogrzewanie sondy lambda przed katalizatorem, wł lub wył
        Pole 3 rezystancja ogrzewania sondy lambda za katalizatorem 6,4-47,5 omów
        Pole 4 ogrzewanie sondy lambda za katalizatorem, wł lub wył

        Wszystkie pomiary wykonuj na ciepłym silniku, tzn. wtedy gdy temperatura wyświetlana w grupie 001 w polu 2 wyniesie powyżej 80 stopni C a najlepiej poczekaj aż się wentylator włączy i wtedy powinno być powyżej 90 stopni.

        Mi wywalało 16518 i zamówiłem:


        Jak narazie jest OK.
        2.0 APK BRC S24
        2.0 AZJ BRC S24

        Komentarz

        • KUBAŃCZYK
          Rider
          • 2006
          • 574

          #5
          a ja mam puyanko czy po wymienia sondy trzeba ja programowac tak jak przepustnice wymienilem jakis czas temu sonde ziomal mi kosowal blad ale po malej rundce spowrotem go wywalilo co moze byc poradzcie

          Komentarz

          • Ziomal
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 5841
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Kubie chodzi o Adaptację , po prostu po wykasowaniu błędu po jeździe znowu powraca.
            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

            Jest O1 1.6 BFQ

            Komentarz

            • Dig Dug
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1306
              • Seat

              #7
              Ja pisalem kiedys, ze tylko oryginal. Kupilem zamiennik Boscha, ale dalej walilo bledy. Bardzo zadko, ale zawsze - tak co 400-500 km. Podzwonilem do serwisow Boscha w calej Polsce. I za kazdym razem udaej zainteresowanie, ze chce kupic do AQY. W kilku ponad 5 serwisach boscha mowili, ze do AQY tylko orginal podchodzi, ze zamiennik nie zdaje egzaminu. Nawet tam, gdzie nie mieli tych sond i mowili, ze albo mi sprowadza, albo niech kupie sobie gdzie indziej. Idac za tym kupilem orginal i kolesie zalozyli mi. Od razu jak reka odjal. Zadnego bledu od 20 tys km. Wiec raczej nie robili mnie w konia.

              Moze NGK robi inne zamienniki, bardziej zblizone do oryginalu, ale jak Bosch to tylko orginal, a ze duzo kosztuje, to co poradzic. Mi padla jedna sonda na 150 tys km, wiec nie jest tak zle
              Była O1 jest F2.

              Komentarz

              • abitwx6
                Drive
                • 2007
                • 67

                #8
                Co do adaptacji to po odłączeniu akumulatora wartości adaptacyjne są kasowane. Warunkiem adaptacji jest temp. 90 i jazda samochodem. Jeżeli wywala błąd to coś jest nie tak z sondą albo jakieś fałszywe powietrze, wadliwy wtryskiwacz czy coś w tym stylu, ale to już zadanie chyba dla osoby co się na tym kapuje.

                Jeszcze odnośnie tego co pisałem wyżej:
                Grupa 033 - regulacja lambda przed katalizatorem (bieg jaowy)
                Pole 1 -10%-10% (wyświetlana wartośc musi się wahać wokół 0, jeżeli wyświetlane jest na stałe 0 to regulacja przełączyła sie na sterowanie, ponieważ w regulacji lambda wystąpił błąd.
                2.0 APK BRC S24
                2.0 AZJ BRC S24

                Komentarz

                • Ziomal
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 5841
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Ziomal, a Ty jakiej firmy masz sonde ?
                  Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                  Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                  Jest O1 1.6 BFQ

                  Komentarz

                  • Ziomus1987
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 202

                    #10
                    Zamieszczone przez Ziomal
                    Ziomal, a Ty jakiej firmy masz sonde ?
                    Hmmm a do kogo to pytanie skierowane :P ?
                    Szukam pracy

                    Komentarz

                    • ponadtuzin
                      Classic
                      • 2007
                      • 20

                      #11
                      Zamieszczone przez Ziomus1987
                      Zamieszczone przez Ziomal
                      Ziomal, a Ty jakiej firmy masz sonde ?
                      Hmmm a do kogo to pytanie skierowane :P ?
                      Słowo "Ziomal" jest powszechnie uzywanym słowem :P

                      Komentarz

                      • Ziomus1987
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 202

                        #12
                        Zamieszczone przez ponadtuzin
                        Słowo "Ziomal" jest powszechnie uzywanym słowem :P
                        Tak tak ale kolega Ziomal w tym przypadku chyba miał na myśli kogoś konkretnego?
                        Szukam pracy

                        Komentarz

                        • ponadtuzin
                          Classic
                          • 2007
                          • 20

                          #13
                          Dzięki abitwx6 za tak dokładny opis. Oto co mi wyszło:

                          To jest błąd jaki mi się pojawia:


                          Zwykle jest wszystko dobrze:








                          I w pewnym momencie sonda się pitoli (przed katalizatorem):



                          Najmocniej w mróz, prawie non stop nie działa, jak jest ciepło jest dużo lepiej, ale i tak się nadaje do wymiany.

                          I jeszcze pytanie:
                          znalazłem sondę pod maską, ale nie widzę kostki do której wchodzi. Sprzedawca uniwersalnej NGK mówi, że jeśli mam dwa białe kable, po jednym szarym i czarnym to będzie do mnie pasowała. Czy na pewno w AQY jest właśnie ta sonda? Proszę bardzo o potwierdzenie, dziś muszę ją zakupić, żeby przed weekendem doszła do mnie!

                          Komentarz

                          • Ziomus1987
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 202

                            #14
                            Zamieszczone przez ponadtuzin
                            Najmocniej w mróz, prawie non stop nie działa, jak jest ciepło jest dużo lepiej, ale i tak się nadaje do wymiany.
                            U mnie miała to do siebie ze jak sie nagrzała to czasem jeszcze działała.

                            Zamieszczone przez ponadtuzin
                            I jeszcze pytanie:
                            znalazłem sondę pod maską, ale nie widzę kostki do której wchodzi. Sprzedawca uniwersalnej NGK mówi, że jeśli mam dwa białe kable, po jednym szarym i czarnym to będzie do mnie pasowała. Czy na pewno w AQY jest właśnie ta sonda? Proszę bardzo o potwierdzenie, dziś muszę ją zakupić, żeby przed weekendem doszła do mnie!
                            Kostka jest od dołu. Tak to jest ta sonda
                            Szukam pracy

                            Komentarz

                            • Dig Dug
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1306
                              • Seat

                              #15
                              Mi wskazywalo za bogata mieszanke i brak sygnalu z sondy. Czasem byla za bogata mieszanka, a braku sygnalu nie bylo. Myslalem, ze to moze wtryskiwacz, albo przeplywomierz, ale gosc diagnosta co jest autorem oprogramowania mowil, ze to sonda. Po wymianie tak jak pisalem, zamiennik zadziej wskazywal blad, ale dalej byly i na dodatek pokazywal odchyly od lambdy, wahania miedzy -1,5 do 1,5, a powinny byc mniejsze. Po oryginale zero bledow i wahania chyba -1,1 do 1,1. Chodzi jak tra la la
                              Była O1 jest F2.

                              Komentarz

                              • ponadtuzin
                                Classic
                                • 2007
                                • 20

                                #16
                                Zamieszczone przez ponadtuzin
                                I jeszcze pytanie:
                                znalazłem sondę pod maską, ale nie widzę kostki do której wchodzi. Sprzedawca uniwersalnej NGK mówi, że jeśli mam dwa białe kable, po jednym szarym i czarnym to będzie do mnie pasowała. Czy na pewno w AQY jest właśnie ta sonda? Proszę bardzo o potwierdzenie, dziś muszę ją zakupić, żeby przed weekendem doszła do mnie!
                                Kostka jest od dołu. Tak to jest ta sonda [/quote]

                                Są w zasadzie 3 na Allegro:






                                Pierwsza budzi najwieksze zaufanie, ale dwie pozostale moge odebrac osobiscie (a potrzebuje na sobote, pozniej wyjezdzam). Dziwne, że każda jest tej samej firmy, ale inaczej wygląda. Ja skłaniam się na ostatnią w folijce, popieracie mój wybór?

                                Komentarz

                                • Ziomus1987
                                  Ambiente
                                  • 2007
                                  • 202

                                  #17
                                  Ja miałem tą druga ale myślę ze to jest to samo. Wiadomo najlepiej jedną z tych, którą możesz odebrać osobiście i obejrzeć
                                  Szukam pracy

                                  Komentarz

                                  • abitwx6
                                    Drive
                                    • 2007
                                    • 67

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Ziomus1987
                                    Wiadomo najlepiej jedną z tych, którą możesz odebrać osobiście i obejrzeć
                                    Jestem tego samego zdania, a którą to chyba bez różnicy ponieważ działają pewnie tak samo, chyba że odrazu jest uszkodzona.
                                    Zamieszczone przez ponadtuzin
                                    Sprzedawca uniwersalnej NGK mówi, że jeśli mam dwa białe kable, po jednym szarym i czarnym to będzie do mnie pasowała. Czy na pewno w AQY jest właśnie ta sonda?
                                    Tak to jest ta sonda. W moim przypadku koszt sondy w ASO to 600zł. Taka sama ale już taniej http://skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=171# A na Allegro niecałe 100zł. Wyszedłem z założenia, że jeżeli ta z Allegro nie będzie działać to stracę tylko 100zł i kupię tą za 300zł. A jak będzie działać to zyskam 200zł. Jak narazie jest dobrze.

                                    W moim APK jest tylko jedna sonda. Kostka połączeniowa jest pod spodem przy katalizatorze. W związku z tym, że niema drugiej sondy mogłem kabel wyciągnąć pod maskę tak żeby był dobry dostęp na przyszłość.
                                    Zamieszczone przez ponadtuzin
                                    Oto co mi wyszło:
                                    Albo ja mam coś skopane i mi się nie wyświetla albo coś musisz poprawić bo narazie nic niewidać.
                                    2.0 APK BRC S24
                                    2.0 AZJ BRC S24

                                    Komentarz

                                    • ponadtuzin
                                      Classic
                                      • 2007
                                      • 20

                                      #19
                                      Zamieszczone przez abitwx6
                                      Zamieszczone przez ponadtuzin
                                      Oto co mi wyszło:
                                      Albo ja mam coś skopane i mi się nie wyświetla albo coś musisz poprawić bo narazie nic niewidać.
                                      Były, ale jeden głąb mi je wywalił, dzis jeszcze przywroce.

                                      Komentarz

                                      • Ziomal
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 5841
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Ziomus1987
                                        Ziomal napisał/a:
                                        Ziomal, a Ty jakiej firmy masz sonde ?
                                        Hmmm a do kogo to pytanie skierowane
                                        Racja racja ops:

                                        Oczywiście chodziło mi o Kubańczyka
                                        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                        Jest O1 1.6 BFQ

                                        Komentarz

                                        • Agamek12
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 9943
                                          • Ford

                                          #21
                                          A czy ta sonda NGK/NTK będzie pasowała do silnika AKL z 2000roku? I co to za firma ta NTK/NGK?
                                          Adam... Używam:
                                          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                          Passek: B6 175KM/366Nm

                                          Komentarz

                                          • Dig Dug
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 1306
                                            • Seat

                                            #22
                                            Hmm ciekawe co z tego wyjdzie. Jakos nie mam zaufania z tym NTK. Przewiozlem sie na sondzie uniwesalnej. Ale moze faktycznie bedzie chodzic, wtedy by mial czlowiek w razie czego - tansze wyjscie.

                                            Jak do golfa kupowalem przeplywomierz, to goscie sprzedali mi Pitburga. Po przyjezdzie do elektronika powiedzial, zebym pojechal, odwiozl tego Pitburga, dolozyl te 100 zl i kupil orginala Bosha. Tak tez zrobilem
                                            Była O1 jest F2.

                                            Komentarz

                                            • yoschua
                                              Rider
                                              • 2006
                                              • 339

                                              #23
                                              ponadtuzin, Wg zamieszczonych obrazków nie zrobiłeś prawidłowego testu pierwszej sondy lambda.

                                              Pokazujesz blok 034 robiąc Measuring Blocks.

                                              Test należy wykonać w Basic Settings.

                                              1. Rozgrzeć silnik do normalnej temperatury pracy.
                                              2. Rozgrzać katalizator żeby miał więcej niż 350 st. C
                                              2. Wejść w Basic Settings blok 034
                                              3. Na wciśniętym hamulcu, luźnym biegu wcisnąć gaz tak aby silnik wszedł na obroty - muszą być pomiędzy 2200 a 2800
                                              4. Jeżeli są prawidłowo ustawione obroty w polu 4 pokazę się napis TEST ON - cały czas trzymamy gaz - najlepiej nieruchomo i na takich samych obrotach.
                                              5. Po teście kilku/kilkunasto sekundowym w polu 4 pokaże się napis B1-S1 - OK lub B1-S1 - NOK
                                              Jeżeli pokaże się napis TEST OFF to test się nie udał z powodu nieutrzymania obrotów.

                                              Test wykonujemy w Basic Settings bo wtedy komp silnika przełącza się w tryb gdzie nie bierze do regulacji składu mieszanki sygnału z tej sondy.

                                              Ten test jest przeprowadzany przez komputer silnika podczas normalnej długiej jazdy - długiej bo komp go robi tylko podczas przedstawionych powyżej warunków i dodatkowo tylko wtedy gdy silnik ciągnie a nie hamuje. Po takiej jeździe (nie wyłączając silnika) można się podpiąć i sprawdzić czy udało się komputerowi zrobić test i jaki wynik jest.

                                              I teraz wg mnie jeżeli wynik badania jest ok to może być że tylko coś niekontaktuje na złączce. Oczywiście może też być uszkodzona sonda, ale napisałeś gdzies że zdaża się to w pewnych warunkach, a w innych nie.

                                              Tyczy się to tak samo drugiej sondy lambda i bloku 037 (też w Basic Settings) - też jest napis TEST OFF a nie B1-S2 OK.

                                              Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi, ale ja tak rozumiem to co napisał abitwx6, co zresztą sam u siebie wykonuje czasem - jak również wykonuje test katalizatora - blok 046
                                              Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                                              HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                                              Komentarz

                                              • ponadtuzin
                                                Classic
                                                • 2007
                                                • 20

                                                #24
                                                Zamieszczone przez yoschua
                                                ponadtuzin, Wg zamieszczonych obrazków nie zrobiłeś prawidłowego testu pierwszej sondy lambda.

                                                Pokazujesz blok 034 robiąc Measuring Blocks.

                                                Test należy wykonać w Basic Settings.
                                                Doszedłem do tego w sumie, ale nie udało mi się przeprowadzić testu. Spełniłem wszystkie warunki, ale zdaje się czekałem zbyt krótko. Dzis jeszcze raz spróbuję, zobaczymy jaki będzie efekt.

                                                Komentarz

                                                • abitwx6
                                                  Drive
                                                  • 2007
                                                  • 67

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez yoschua
                                                  3. Na wciśniętym hamulcu, luźnym biegu wcisnąć gaz tak aby silnik wszedł na obroty - muszą być pomiędzy 2200 a 2800
                                                  Co do tego hamulca to w przypadku silnika 2.0 jego wciśnięcie wymagane jest w AZJ i AZH. Natomiast w AQY, APK nie jest to wyamagane.
                                                  Zamieszczone przez yoschua
                                                  Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi, ale ja tak rozumiem to co napisał abitwx6, co zresztą sam u siebie wykonuje czasem
                                                  Nie mylisz się. Ja trochę nie jasno napisałem za co przepraszam.

                                                  Przy diagnozie katalizatora w 046 w nastawach podstawowych utrzymujemy:
                                                  APK, AQY - 2800-3200 obrotów
                                                  AZJ - około 2300 obrotów i wciśnięty hamulec
                                                  2.0 APK BRC S24
                                                  2.0 AZJ BRC S24

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...