Witam wszystkich forumowiczów. Niedawno stałem się posiadaczem w/w O1 z 98 roku. Ma już nakręcone ok 200 tys. Ostatnio jadąc na trasie trzy razy zapiszczała i mignęła kontrolka oleju po czym zgasła. Dzis jadąc na krótkim odcinku zdarzyło sie to ponownie. Wnioskuje że nieuchronna jest zmiana oleju tylko na jaki? Nie mam pojęcia jaki był lany do tej pory dlatego pytam posiadaczy jaki najlepiej sie sprawdza? Z góry dziekuje, pozdrawiam
Witam wszystkich forumowiczów. Niedawno stałem się posiadaczem w/w O1 z 98 roku. Ma już nakręcone ok 200 tys. Ostatnio jadąc na trasie trzy razy zapiszczała i mignęła kontrolka oleju po czym zgasła. Dzis jadąc na krótkim odcinku zdarzyło sie to ponownie. Wnioskuje że nieuchronna jest zmiana oleju tylko na jaki? Nie mam pojęcia jaki był lany do tej pory dlatego pytam posiadaczy jaki najlepiej sie sprawdza? Z góry dziekuje, pozdrawiam
ja wnioskowałbym natychmiastową a nie nieuchronną, mogę się mylić ale czy kontrolka nie zapala się kiedy oleju jest bardzo mało?
Rzuć okiem na karteczkę pod maską bądź wlepkę. Powinno być jak byk co jest w aucie zalane.
Właśnie auto jest sprowadzone z holandii i żadnych karteczek odnośnie oleju nie ma.
Zamieszczone przez elemenateur
mogę się mylić ale czy kontrolka nie zapala się kiedy oleju jest bardzo mało?
Wyjąłem właśnie bagnet i faktycznie olej jest już tylko na końcówce ale czy dioda nie powinna sygnalizować brak oleju non stop, a nie po jakimś czasie?
Właśnie auto jest sprowadzone z holandii i żadnych karteczek odnośnie oleju nie ma.
:shock: wymieniaj jak najszybciej bo nie wiesz co masz w silniku
Zamieszczone przez snakdak
Wyjąłem właśnie bagnet i faktycznie olej jest już tylko na końcówce ale czy dioda nie powinna sygnalizować brak oleju non stop, a nie po jakimś czasie?
Tak to już w Octavi jest że jak sie kończy olej to pomryguję i popiskuję ( tak samo masz z kontrolką płynu chłodzącego jak zaczyna płynu być mało) swoją drogą bardzo przydatny patent
Kolega pyta jaki olej - i ja odpowiem, że szukam i na razie zam nie jestem pewien jaki (silnik też 1.6 benzyna, ale AVU, 2001r). W instrukcji napisali, że są w uproszczeniu 2 opcje:
- oleje long life, droższe, przeglądy niezbyt często - specyfikacja VW 503.00
- oleje "zwykłe", które powinny być tańsze (i w wypadku nieco przechodzonego staruszka, któremu trzeba polewać chyba bardziej sensowne). No i tutaj mamy:
Multigrade high lubricity oils:
- Specification VW 500 00
- Specification VW 502 00
Multigrade oils:
- Specification VW 501 01
- Specification ACEA A2 or A3- 96 /TYLKO dolewki awaryjne/
Niestety NIE ZNALAZŁEM do dziś sobie odpowiedniego oleju (najchętniej 5W/40 albo 10W/40), zazwyczaj na opakowaniach nie ma za dużo informacji. Dużo jest do Diesli lub tych 503.00 - a ja chcę nieco tańszy zgodny z VW 502.00, dostępny w różnych miastach/stacjach. Owszem, jest wiele olejków ale BEZ wskazania na specyfikację 502.00
No i dalej muszę szukać - jak jakiś znajdę to dam znać.
Komentarz