[O1] skrzynia w nowych octaviach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mytek4
    Classic
    • 2009
    • 6

    [O1] skrzynia w nowych octaviach

    mam to samo, u mnie chyba jest jedna opona uszkodzona. Założyłem zimówki i się zaczęło
  • robbo
    Classic
    • 2008
    • 29

    #2
    [O1] skrzynia w nowych octaviach

    Sporo się naczytałem na forum o problemach za skrzyniami biegów montowanych z silnikiem 1.6.
    Nie wiecie, czy problem ten występuje w obecnie sprzedawanych O1 tour?

    pozdrawiam

    Komentarz

    • kxp115
      Classic
      • 2006
      • 10

      #3
      Miałem nową Octavie tour 1.6 jeszcze kilka miesięcy temu(miałem ale ukradli) Występował problem ze skrzynią. Strasznie haczyła, czasami niemożliwe było włączenie biegu. W miarę nabijania kilometrów było coraz lepiej. I tak nabiłem do 8000km, dalej niestety już nie miałem okazji z niej korzystać.
      pozdr.
      Ukradli mi moją OI, kupiłem Omegę 2.2 benz.

      Komentarz

      • Klauzero
        Rider
        • 2008
        • 575

        #4
        Podobny problem zgłaszał mi znajomy posiadacz (bliźniaczej konstrukcyjnie z Octavią) Bory. Problemy te nie muszą być regułą. Czasami można katować skrzynię zgrzytami i szybkimi zmianami biegów i nic jej nie będzie przez tysiące kilometrów, a czasem pada sama w pierwszych dwóch latach użytkowania. W związku z tym nie generalizowałbym problemu. Jeśli jest to auto nowe (tour) to najwyżej wymienią Ci skrzynię w ramach gwarancji i będzie to najmłodsza część samochodu, a w interesie ASO jest abyś już do nich szybko z tym problemem nie wrócił. Jeśli auto jest z drugiej ręki to warto sprawdzić, czy skrzynia była regulowana/wymieniana/naprawiana. Jeśli tak, to powinno być ok, jeśli nie to jest duża szansa, że wszystko dotarło się i nie powinno sprawiać problemów.
        Mądry Polak po ©kodzie...

        Komentarz

        • Artur73
          Drive
          • 2007
          • 82

          #5
          W mojej Octavi czasem występuje problem z wbiciem pierwszego biegu, raz skrzynia chodzi lekko innym razem trzeba użyć siły. Octa ma mały przebieg więc liczę na to że się ułoży. Poprzednio miałem Fabię, tam skrzynia chodziła idealnie.

          Komentarz

          • Kajtiii
            Rider
            S_OCP Member
            • 2007
            • 291

            #6
            Mój szkodnik ma już 155 000 km i zero problemów ze skrzynią. Fakt faktem że jak np dojeżdżam do krzyżówki, z której ciężko ruszyć na dwójce i trzeba wbić jedynkę a auto jeszcze się toczy, to jest problem by ją wbić ale to jest raczej normalne i nie jest to regułą tylko dla Skody. Ogólnie skrzyni hula jak trzeba (tfu tfu!).

            Komentarz

            • W1Michał
              Rider
              • 2006
              • 351

              #7
              w moim BFQ tez jest taka przypadlość, że jest czasami problem z wrzuceniem wstecznego i jedynki, mam 70 000 km , te dwa biegi czasami lekko chaczą po za tym jest ok
              http://www.elcal.pl/

              Komentarz

              • robbo
                Classic
                • 2008
                • 29

                #8
                A jak wygląda sprawa z wypadającymi nitami w skrzyniach montowanych z silnikiem 1.6.
                Czytałem, że od 150kkm jazda to już ruletka.
                W nowy też, czy poprawili to np po FL?

                pozdrawiam

                Komentarz

                • Artur73
                  Drive
                  • 2007
                  • 82

                  #9
                  Nowe maja male przebiegi, poza tym benzynowych jeżdzi dużo mniej, ale śledząc forum już od kilku miesięcy, wątek o skrzyniach też, nie napotkalem na awarię skrzyni przy 1,6 BFQ.

                  [ Dodano: Nie 30 Mar, 08 10:28 ]
                  Moja skrzynia czasem haczy, ale poza tym jestem z samochodu bardzo zadowolony.

                  Komentarz

                  • drops
                    Drive
                    • 2007
                    • 53

                    #10
                    Podsumowanie skrzyni po raptem 10 tys km.

                    Lubi sobie zgrzytnąć przy zmianie z 1 na 2 w momencie kiedy wchodzę w jakiś zakręt (np. ruszam na skrzyżowaniu z jedynki i od razu zmiana biegu). Co ciekawe zgrzyt słychać przez cały ruch lewarka.

                    Poza tym na początku jedynka ciężko wchodziła. Teraz jest lepiej (albo ja się przyzwyczaiłem).

                    No i sporadycznie zazgrzyta przy zbyt agresywnym wachlowaniu...

                    Komentarz

                    Pracuję...