Chiptuning, czy jest sens?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • przemoo__20
    Classic
    • 2012
    • 3

    Chiptuning, czy jest sens?

    ja mam na środku prędkościomierza po prawej stronie

    Big, ale np nie było streama, znaczy się może była navi albo coś gorszego, jak kupiłem to był stream bez mp3 i do tego nie podłączony :P

    moja odebrana 14.05 2007 (według książki :diabelski_usmiech )
    Przemoo__20
  • Jarqz
    Classic
    • 2010
    • 35

    #2
    Chiptuning, czy jest sens?

    Koledzy, mam pytanie. Od niedawna stałem się posiadaczem Octavki I 1.9 TDI. Myślę nad podniesieniem mocy bo trochę mi mało (Szkodnik jest drugim autem - normalnie jeżdżę Omegą 3.0 V6). Rzecz w tym, że Skodzina ma nalatane 250 tys. Przebieg oryginalny, auto nie było katowane, jeździł nim starszy facet (autko od nowości w rodzinie ). Czy z takim przebiegiem jest sens zabawy w podnoszenie mocy? Nie chce żyłować silnika, stykałoby mi coś koło 140 KM i około 300 Nm. Co o tym sądzicie?
    OKP & OCP

    Komentarz

    • bradley
      L&K
      • 2008
      • 1465

      #3
      ROB
      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

      Komentarz

      • Jarqz
        Classic
        • 2010
        • 35

        #4
        Hehe, THX. A jakieś polecane firmy w Wielkopolsce?
        OKP & OCP

        Komentarz

        • paweł2
          L&K
          • 2010
          • 1405

          #5
          Pleszew-Godhoope.
          Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

          Komentarz

          • Krzylu
            Rider
            • 2008
            • 256

            #6
            Jarqz, jakbym miał v6 do jazdy to bym sobie odpuścił chipa,masz chwile słabości to wsiadaj w omege v6 i rżnij ją ile wlezie aż słabość odejdzie w nie pamięć.Wyluzowany wsiadasz do "powolnej" octavii tdi i suniesz ekonomicznie przez drogi i pola 8) :lol:
            Ot recepta :wink:

            Komentarz

            • Jarqz
              Classic
              • 2010
              • 35

              #7
              Krzylu, niby masz rację ale chory bym był jak bym czegoś nie ruszył przy aucie (taki typ ) W każdym grzebałem to czemu Skodzina ma być poszkodowana
              OKP & OCP

              Komentarz

              • gregorianin
                Ambiente
                • 2008
                • 215
                • Octavia II (1Z3)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez Krzylu
                Jarqz, jakbym miał v6 do jazdy to bym sobie odpuścił chipa,masz chwile słabości to wsiadaj w omege v6 i rżnij ją ile wlezie aż słabość odejdzie w nie pamięć.Wyluzowany wsiadasz do "powolnej" octavii tdi i suniesz ekonomicznie przez drogi i pola 8) :lol:
                Ot recepta :wink:
                Stare VP na DOBRYM programie nie dość że mkną przyjemnie to deklasują ekonomią wszystkie nowsze konstrukcje na PD i CR.

                Konkluzja - robić program
                www.DURASOFT.pl

                -Hamownia podwoziowa
                -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                -Diagnostyka
                -Filtry FAP/DPF

                Komentarz

                • xxl_fred
                  Classic
                  • 2010
                  • 22

                  #9
                  ja zrobiłem program na U1 2004r ALH z przebiegiem 334000 km (firmy nie polece na forum ale na PW i owszem ) przed modem tuner robi diagnoze kondycji motoru i oczywiście hamownia... i wtedy dopiero wiesz czy jest sens (bo przy trupie silniku to tylko utopione siano). Jeśli coś z motorem jest nie tak to tuner ci powie "wymień przpływke, dmuchawke, wtryski..." czy co tam jeszcze jest uwalone.
                  link do mojego moda:
                  Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl


                  zawsze jest sens dobrego moda!

                  Komentarz

                  • Jarqz
                    Classic
                    • 2010
                    • 35

                    #10
                    Zamieszczone przez xxl_fred
                    ja zrobiłem program na U1 2004r ALH z przebiegiem 334000 km (firmy nie polece na forum ale na PW i owszem ) przed modem tuner robi diagnoze kondycji motoru i oczywiście hamownia... i wtedy dopiero wiesz czy jest sens (bo przy trupie silniku to tylko utopione siano). Jeśli coś z motorem jest nie tak to tuner ci powie "wymień przpływke, dmuchawke, wtryski..." czy co tam jeszcze jest uwalone.
                    link do mojego moda:
                    Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl


                    zawsze jest sens dobrego moda!
                    Nie no silniczek mimo przebiegu odpala i jeździ spoko. Cięgnie równo (tylko krótko, ale mam inny przyzwyczajenia ). Generalnie dzięki Wam jestem na tak.
                    OKP & OCP

                    Komentarz

                    • piramida
                      RS
                      • 2009
                      • 12222
                      • Superb III (3V3)

                      #11
                      Zamieszczone przez Jarqz
                      Zamieszczone przez xxl_fred
                      ja zrobiłem program na U1 2004r ALH z przebiegiem 334000 km (firmy nie polece na forum ale na PW i owszem ) przed modem tuner robi diagnoze kondycji motoru i oczywiście hamownia... i wtedy dopiero wiesz czy jest sens (bo przy trupie silniku to tylko utopione siano). Jeśli coś z motorem jest nie tak to tuner ci powie "wymień przpływke, dmuchawke, wtryski..." czy co tam jeszcze jest uwalone.
                      link do mojego moda:
                      Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl


                      zawsze jest sens dobrego moda!
                      Nie no silniczek mimo przebiegu odpala i jeździ spoko. Cięgnie równo (tylko krótko, ale mam inny przyzwyczajenia ). Generalnie dzięki Wam jestem na tak.
                      nie ma sie czego bać czipuj, bedziesz zadowolony
                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                      Komentarz

                      • Biszczu
                        RS
                        • 2011
                        • 5567

                        #12
                        przepraszam za niewiedzę...ale co daje cziptuning ? jaki jest jego koszt? ops: ops: ops:
                        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                        Komentarz

                        • Jark7
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2008
                          • 777

                          #13
                          Zamieszczone przez Biszczu
                          przepraszam za niewiedzę...ale co daje cziptuning ? jaki jest jego koszt? ops: ops: ops:
                          niewiedzę wybaczamy :szeroki_usmiech chociaż jako user z rocznym stażem powinieneś się domyślić: większe stadko kucyków pod maską i zacny banan na twarzy
                          Co do kosztów - jeśli chodzi modyfikację programu to +/- 1000 PLN musisz liczyć, jeśli chciałbyć więcej mocy co wiadomo wiąże się z wymianą paru "akcesoriów" to niestety zaczynasz wchodzić w znacznie większe koszty. :evil:
                          Jeśli Cie temat na poważnie interesuje to poczytaj, jest parę wątków na ten temat, a potem zadzwoń i pogadaj z tunerami, wtedy na 100% będziesz wiedział co i jak.

                          Ze swej strony powiem Ci, że nie żałuję ani złotówki zapłaconej za podniesienie mocy w mojej OI. :diabelski_usmiech

                          Pozdrawiam
                          Człowiek planuje, Bóg decyduje ...
                          Jark7
                          było 119/296 jest 143/328 by Aligator

                          Komentarz

                          • Biszczu
                            RS
                            • 2011
                            • 5567

                            #14
                            Zamieszczone przez Jark7
                            user z rocznym stażem powinieneś się domyślić: większe stadko kucyków pod maską i zacny banan na twarzy
                            to akurat wiedziałem (chociaż nigdy się nie wgłębiałem w ten temat, bo mnie nie interesował)- myślałem, że coś więcej

                            dzięki wielkie
                            "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                            Komentarz

                            • natash
                              RS
                              • 2011
                              • 2599

                              #15
                              Takie podniesienie mocy to tylko wgranie innego programu, jaki to ma wpływ na podzespoły i spalanie?

                              Komentarz

                              • loru
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 4286
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez natash
                                Takie podniesienie mocy to tylko wgranie innego programu, jaki to ma wpływ na podzespoły i spalanie?
                                na podzespoły takie same jak przed programem, jak jeździsz z głowa to będzie ok a jak nie to i seryjne graty poukręcasz, co do spalania to jasne, że wzrasta przynajmniej w początkowy okresie kiedy to cieszysz się jak małe dziecko z tych dodatkowy koników i niutków potem zostaje na niezmienionym poziomie.
                                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                Komentarz

                                • Biszczu
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 5567

                                  #17
                                  Zamieszczone przez loru
                                  co do spalania to jasne, że wzrasta przynajmniej w początkowy okresie kiedy to cieszysz się jak małe dziecko z tych dodatkowy koników i niutków potem zostaje na niezmienionym poziomie.
                                  właśnie to mnie najbardziej interesowało, bo słyszałem już opinie, że spalanie spada :lol:
                                  "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                  Komentarz

                                  • Puchacz
                                    Moderator
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 1192
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    Biszczu, spalanie moze, ale nie musi spasc. To jest tak, byl kiedys test TopGear bodaj BMW M3 vs Prius czy jakies inne slabe auto z moca trzykrotnie mniejsza. Kwestia tego, ze latali po torze bardzo dynamicznie. Slabe auto musialo nadarzyc za tym mocnym. Na koniec ocena spalania - mocne auto spalilo nieznacznie mniej niz to slabe.

                                    Morał: majac wiecej mocy, a jadac spokojnie, w niewysokim zakresie obrotow spala sie mniej niz majac malo mocy i krecac motor wysoko.

                                    Taki sam efekt jest po podciagnieciu mocy auta. Jesli nadal jezdzi sie podobnie to spalanie moze nieznacznie spasc. Ale jak moc tylko zacheca do deptania to dupa z ekonomii.
                                    Ja tu tylko sprzątam...

                                    Komentarz

                                    • loru
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4286
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Biszczu
                                      właśnie to mnie najbardziej interesowało, bo słyszałem już opinie, że spalanie spada :lol:
                                      teoretycznie może spaść bo operując delikatniej gazem uzyskujesz to samo co przed programem.
                                      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                      Komentarz

                                      • mrfazi
                                        • 2010
                                        • 3103
                                        • Superb III (3V3)
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Puchacz
                                        Morał: majac wiecej mocy, a jadac spokojnie, w niewysokim zakresie obrotow spala sie mniej niz majac malo mocy i krecac motor wysoko.
                                        Tylko "majac wiecej mocy, a jadac spokojnie," - trąca PSJ , każdy tak mówi i zarazem przestrzega aby w ten sposób nie zarżnąć turbiny, a ja właśnie lubię delektować się spokojną jazdą mając zapas pod maską (puki co te 140 koników styka, ciekawe ile wyciskają na tym motorze tunerzy bez ingerencji w mechanikę), ech i ten nieszczęsny BKD, na szczęście mam dopiero 50kkm. i nadzieję że troszkę jeszcze pośmigam, bo przewietrzanie turbawki kosztuje nie tylko kaskę ale i punkty lecą :P

                                        Komentarz

                                        • TomekRs
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1670

                                          #21
                                          Zamieszczone przez mrfazi

                                          ech i ten nieszczęsny BKD, na szczęście mam dopiero 50kkm. i nadzieję że troszkę jeszcze pośmigam, bo przewietrzanie turbawki kosztuje nie tylko kaskę ale i punkty lecą :P
                                          BMN.. cos o tym wiem..

                                          Komentarz

                                          • piramida
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 12222
                                            • Superb III (3V3)

                                            #22
                                            Co wy tak na te 2.0 tdi narzekacie? :szeroki_usmiech
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz

                                            • Puchacz
                                              Moderator
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 1192
                                              • Superb III (3V3)

                                              #23
                                              mrfazi, czemu od razu nieszczesny? IMO jeden z lepszych wyborow wsrod 2.0.

                                              Ja mam 179 KM i troche ponad 380 Nm, ale moment chyba byl ograniczany ze wzgledu na DSG (nie ja robilem program, a poprzedni wlasciciel). Ale widzialem inne BKD i spokonie okolo 180 KM i 400 Nm wychodzi samym programem. Dalej jest turbina i wydech. Jest pare dlubnietych BKD na forum, w tym Piramida, ktory ma ponad 230 KM.
                                              Ja tu tylko sprzątam...

                                              Komentarz

                                              • Polon
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 315

                                                #24
                                                Moim zdaniem wszelkie modyfikacje typu: chiptuning, usuwanie filtra cząstek stałych/katalizatora czy tłumika, który też przecież nieco zmniejsza moc, mają sens tylko i wyłącznie w samochodach przygotowywanych do wyścigów, ponieważ tam liczą się tylko osiągi i bezpieczeństwo, a trwałość silnika czy układu przeniesienia napędu, zużycie paliwa nie są istotne, jak i zgodność z normami obowiązującymi pojazdy na drogach publicznych nie ma zastosowania.
                                                Pozdrawiam

                                                Komentarz

                                                • soszek81
                                                  L&K
                                                  • 2010
                                                  • 1245

                                                  #25
                                                  Polon - ale o czym Ty piszesz?

                                                  Dobry tuning nie pogarsza "właściwości" ekologicznych auta, nie powoduje też wybuchu tegoż silnika, ani rozsypywania się przeniesienia napędu.

                                                  Jeśli tuner wie co robi, oczywiście. Oraz kierownik ma olej pod czapką (w przeciwnym razie to i serię można zarżnąć w dwa kilometry).

                                                  Ja mam zrobione ~150/340 z deklarowanych przez fabrykę 90/210. Na blacie 238k km, przy czym na tym programie ~20k km (na wcześniejszym 120/290 15k km). Jedyne co by wymagało wymiany to sprzęgło z dwumasą. Z czego dwumasa daje o sobie znać od początku jak mam auto (165k km na blacie), a sprzęgło potrafi śliznąć (ale też od czasu do czasu) przez duży moment - ale o tym wiedziałem i sam prosiłem Aligatora aby się nie ograniczał sprzęgłem bo jednomas + G60 czekają na wymianę (musu nie ma więc jeszcze tak się kulam).

                                                  Nie jeżdżę wcale szybciej. Spalanie mam takie samo jak na serii. Różnica jest w sytuacjach "naglących" - mam czym spokojnie włączyć się do ruchu, wyprzedzić bez stresu. Do tego naprawdę przyjemniej się jeździ
                                                  Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                                  Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...