testuję obecnie pióra Alca HEYNER ALL SEASONS http://www.alca.com.pl/index.php?lang=1&k=1 . Po dwóch miesiącach pracują ok. Zobaczymy jak przetrwają porę zimową. W komplecie do każdego pióra jest zapasowa gumka.
Sterownik silnika AHF a ASV
Zwiń
X
-
Re: Sterownik silnika AHF a ASV
podaj numery jednego i drugiego sterownika ?Zamieszczone przez m.marcinMam pytanie : czy sterownik silnika AHF 2002r mogę zamienić na sterownik z silnika ASV ?
Niby ta sama moc , wiem że różnica jest na wtryskach ale jak się ma do tego sterownik ?
Podejdzie , podmieniał ktoś ?www.edc-tuning.pl
Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
https://www.facebook.com/edctuning
Komentarz
-
-
a czy coś poza tym? to powyżej jest oczywiste.Zamieszczone przez JanuszSzM.in.możliwość uruchomienia i jazdy samochodem po zgonie starej jednostki sterującej.Zamieszczone przez Tony065a co daje taka podmiana ECU?Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
O ile dobrze się orientuję to w przypadku tych dwóch sterowników jest inny program sterujący silnikiem co skutkowało różnicą w normie spalin tzn ten z AHF spełnia normę E2 a ten z ASV normę E3. Moc jest identyczna bo 81kW mają obydwa, ale sam program musi się różnić ze względu na spełnianą normę spalin.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez m.marcinTak jak napisał kolega " JanuszSz " chodzi o zamianę z AHF-a jest 038 906 012 G, na ASV 038 906 012 CL . Mój padł a mam możliwość założenia właśnie tego z ASV .dokladnie tak jest jak piszesz i programy sie roznia, ASV uwzglednia E3 [wtryski 220/300] , ale mozna zaladowac soft od AHF i powinno byc dobrze ...Zamieszczone przez m.marcinO ile dobrze się orientuję to w przypadku tych dwóch sterowników jest inny program sterujący silnikiem co skutkowało różnicą w normie spalin tzn ten z AHF spełnia normę E2 a ten z ASV normę E3. Moc jest identyczna bo 81kW mają obydwa, ale sam program musi się różnić ze względu na spełnianą normę spalin.www.edc-tuning.pl
Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
https://www.facebook.com/edctuning
Komentarz
-
-
na moją wiedzę, to różnica w normie spalania pomiędzy AHF a ASV polega na innych ciśnieniach wtrysków /190-300, 220-300/, a nie sofcie. same ECU różnią się też tym, iż aby wgrać nowy soft do AHF, trzeba wyciągać chip, ASV programuje się przez kabel. niech mnie ktoś oświeci, jeśli się mylę.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Może być różnica między modelem przed i poliftowym.W poliftowych były gniazda 40 pinowe,w przedliftowych były 3 lub 4 rodzaje.Zamieszczone przez m.marcinczy wyjścia na piny w gnieździe są takie same ?
Programowanie dwóch układów scalonych z jednostki sterującej "na zewnątrz" dotyczy modeli do lata 2000 roku,czyli przedliftowych.Zamieszczone przez Tony065same ECU różnią się też tym, iż aby wgrać nowy soft do AHF, trzeba wyciągać chip, ASV programuje się przez kabel
Przez gniazdo diagnostyczne programuje się auta produkowane po przerwie wakacyjnej 2000 roku,czyli po lifcie.Rodzaj silnika nie ma tu znaczenia.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
programy też się różnią [ porównywałem, żeby nie było ze wyssałem to z palca ... :wink: ]Zamieszczone przez Tony065na moją wiedzę, to różnica w normie spalania pomiędzy AHF a ASV polega na innych ciśnieniach wtrysków /190-300, 220-300/, a nie sofcie.
tak, w sterownikach, które podałes sa takie same ....Zamieszczone przez m.marcinJeszcze takie pytanie : czy wyjścia na piny w gnieździe są takie same ?
na roku produkcji auta tez nie mozna polegac bo sa auta z 1999 roku ktore ida po kablu, znaczenie ma sterownik zastosowany w aucie ...Zamieszczone przez JanuszSzPrzez gniazdo diagnostyczne programuje się auta produkowane po przerwie wakacyjnej 2000 roku,czyli po lifcie.Rodzaj silnika nie ma tu znaczenia.www.edc-tuning.pl
Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
https://www.facebook.com/edctuning
Komentarz
-
-
Taaa jasne.Już w 99 roku producent wiedział,jakie za dwa lata będą sterowniki,jaka wiązka i pseudo CAN.Zamieszczone przez spankyna roku produkcji auta tez nie mozna polegac bo sa auta z 1999 roku ktore ida po kablu, znaczenie ma sterownik zastosowany w aucie
AHF przedliftowy i AHF po lifcie ma inny sterownik i inne gniazdo.Zamieszczone przez spankym.marcin napisał/a:
Jeszcze takie pytanie : czy wyjścia na piny w gnieździe są takie same ?
tak, w sterownikach, które podałes sa takie same ....Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
musisz troszke poczytac, bo informacje ktore posiadasz bardzo mocno mijaja sie z rzeczywistoscia , VAG juz w 1999 roku montowal w niektórych swoich autach sterowniki ktore bezproblemowo programuje sie po kablu przez OBD ... :wink:Zamieszczone przez JanuszSzTaaa jasne.Już w 99 roku producent wiedział,jakie za dwa lata będą sterowniki,jaka wiązka i pseudo CAN.Zamieszczone przez spankyna roku produkcji auta tez nie mozna polegac bo sa auta z 1999 roku ktore ida po kablu, znaczenie ma sterownik zastosowany w aucie
kolega pyta o sterownikiZamieszczone przez JanuszSzAHF przedliftowy i AHF po lifcie ma inny sterownik i inne gniazdo.
a to sa takie same sterowniki/wtyczki ... :wink:Zamieszczone przez m.marcinchodzi o zamianę z AHF-a jest 038 906 012 G, na ASV 038 906 012 CL .www.edc-tuning.pl
Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
https://www.facebook.com/edctuning
Komentarz
-
-
Czytałem.Montował,ale nie w octaviach.Zamieszczone przez spankymusisz troszke poczytac, bo informacje ktore posiadasz bardzo mocno mijaja sie z rzeczywistoscia , VAG juz w 1999 roku montowal w niektórych swoich autach sterowniki ktore bezproblemowo programuje sie po kablu przez OBDZbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
Ok to mam potwierdzenie że mogę ten z końcówką CL wstawić. Teraz byłaby kwestia zmiany immo bo z tego co wiem to muszę dopasować ten sterownik do sterownika immo. Jaka jest procedura podmiany i co będę potrzebował ? Mam Vag 311 i Polski vag 4,9. Szukałem i znalazłem parę opisów ale nie wszystkie poprawnie napisane. Podpowie ktoś jak poprawnie to zrobić ?
Komentarz
-
-
masz opis na ross-techu .jak spasowac immo ....Zamieszczone przez m.marcinOk to mam potwierdzenie że mogę ten z końcówką CL wstawić. Teraz byłaby kwestia zmiany immo bo z tego co wiem to muszę dopasować ten sterownik do sterownika immo. Jaka jest procedura podmiany i co będę potrzebował ? Mam Vag 311 i Polski vag 4,9. Szukałem i znalazłem parę opisów ale nie wszystkie poprawnie napisane. Podpowie ktoś jak poprawnie to zrobić ?
mozna tez zrobic immo OFF ... :wink:www.edc-tuning.pl
Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
https://www.facebook.com/edctuning
Komentarz
-
-
nie potrzeba PIN'u ... masz Immo 2Zamieszczone przez m.marcinPrzejrzałem opis na ross-techu i widzę, że będzie problem bo nie mam pinu do tego używanego sterownika.www.edc-tuning.pl
Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
https://www.facebook.com/edctuning
Komentarz
-
Komentarz