Sterownik silnika AHF a ASV

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • halpor
    Ambiente
    • 2011
    • 103

    Sterownik silnika AHF a ASV

    testuję obecnie pióra Alca HEYNER ALL SEASONS http://www.alca.com.pl/index.php?lang=1&k=1 . Po dwóch miesiącach pracują ok. Zobaczymy jak przetrwają porę zimową. W komplecie do każdego pióra jest zapasowa gumka.
    www.brakeparts.pl
    Facebook
  • m.marcin
    Classic
    • 2010
    • 26
    • Octavia I (1U2)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    Sterownik silnika AHF a ASV

    Mam pytanie : czy sterownik silnika AHF 2002r mogę zamienić na sterownik z silnika ASV ?
    Niby ta sama moc , wiem że różnica jest na wtryskach ale jak się ma do tego sterownik ?
    Podejdzie , podmieniał ktoś ?

    Komentarz

    • spanky
      Drive
      • 2008
      • 79

      #3
      Re: Sterownik silnika AHF a ASV

      Zamieszczone przez m.marcin
      Mam pytanie : czy sterownik silnika AHF 2002r mogę zamienić na sterownik z silnika ASV ?
      Niby ta sama moc , wiem że różnica jest na wtryskach ale jak się ma do tego sterownik ?
      Podejdzie , podmieniał ktoś ?
      podaj numery jednego i drugiego sterownika ?
      www.edc-tuning.pl
      Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
      https://www.facebook.com/edctuning

      Komentarz

      • JanuszSz
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 2835
        • Superb II combi (3T5)

        #4
        Do AHF-a jest 038 906 012 G,do ASV 038 906 012 CL lub HC.
        Myślę,że spokojnie podejdzie.U mnie w silniku ASV jednostka sterująca jest od AGR-a,umiejętnie zaprogramowana i zawirusowana przez zdolnego kolegę z forum.
        Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

        Komentarz

        • Tony065
          RS
          • 2009
          • 2497
          • Octavia I (1U2)
          • ARX 1.8 20VT 150 KM

          #5
          a co daje taka podmiana ECU?
          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
          @ by Tune-up Gdańsk
          TDI VP++ i jeszcze rośnie
          Antek

          Komentarz

          • JanuszSz
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 2835
            • Superb II combi (3T5)

            #6
            Zamieszczone przez Tony065
            a co daje taka podmiana ECU?
            M.in.możliwość uruchomienia i jazdy samochodem po zgonie starej jednostki sterującej.
            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

            Komentarz

            • m.marcin
              Classic
              • 2010
              • 26
              • Octavia I (1U2)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Tak jak napisał kolega " JanuszSz " chodzi o zamianę z AHF-a jest 038 906 012 G, na ASV 038 906 012 CL . Mój padł a mam możliwość założenia właśnie tego z ASV .

              Komentarz

              • Tony065
                RS
                • 2009
                • 2497
                • Octavia I (1U2)
                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                #8
                Zamieszczone przez JanuszSz
                Zamieszczone przez Tony065
                a co daje taka podmiana ECU?
                M.in.możliwość uruchomienia i jazdy samochodem po zgonie starej jednostki sterującej.
                a czy coś poza tym? to powyżej jest oczywiste.
                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                @ by Tune-up Gdańsk
                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                Antek

                Komentarz

                • m.marcin
                  Classic
                  • 2010
                  • 26
                  • Octavia I (1U2)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  O ile dobrze się orientuję to w przypadku tych dwóch sterowników jest inny program sterujący silnikiem co skutkowało różnicą w normie spalin tzn ten z AHF spełnia normę E2 a ten z ASV normę E3. Moc jest identyczna bo 81kW mają obydwa, ale sam program musi się różnić ze względu na spełnianą normę spalin.

                  Komentarz

                  • spanky
                    Drive
                    • 2008
                    • 79

                    #10
                    Zamieszczone przez m.marcin
                    Tak jak napisał kolega " JanuszSz " chodzi o zamianę z AHF-a jest 038 906 012 G, na ASV 038 906 012 CL . Mój padł a mam możliwość założenia właśnie tego z ASV .
                    Zamieszczone przez m.marcin
                    O ile dobrze się orientuję to w przypadku tych dwóch sterowników jest inny program sterujący silnikiem co skutkowało różnicą w normie spalin tzn ten z AHF spełnia normę E2 a ten z ASV normę E3. Moc jest identyczna bo 81kW mają obydwa, ale sam program musi się różnić ze względu na spełnianą normę spalin.
                    dokladnie tak jest jak piszesz i programy sie roznia, ASV uwzglednia E3 [wtryski 220/300] , ale mozna zaladowac soft od AHF i powinno byc dobrze ...
                    www.edc-tuning.pl
                    Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
                    https://www.facebook.com/edctuning

                    Komentarz

                    • JanuszSz
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 2835
                      • Superb II combi (3T5)

                      #11
                      Zamieszczone przez Tony065
                      a czy coś poza tym?
                      Chyba więcej nic.Po prostu zamiennik.
                      Jakim softem go załadujesz,tak będzie pracował.
                      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                      Komentarz

                      • m.marcin
                        Classic
                        • 2010
                        • 26
                        • Octavia I (1U2)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Jeszcze takie pytanie : czy wyjścia na piny w gnieździe są takie same ?

                        Komentarz

                        • Tony065
                          RS
                          • 2009
                          • 2497
                          • Octavia I (1U2)
                          • ARX 1.8 20VT 150 KM

                          #13
                          na moją wiedzę, to różnica w normie spalania pomiędzy AHF a ASV polega na innych ciśnieniach wtrysków /190-300, 220-300/, a nie sofcie. same ECU różnią się też tym, iż aby wgrać nowy soft do AHF, trzeba wyciągać chip, ASV programuje się przez kabel. niech mnie ktoś oświeci, jeśli się mylę.
                          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                          @ by Tune-up Gdańsk
                          TDI VP++ i jeszcze rośnie
                          Antek

                          Komentarz

                          • JanuszSz
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 2835
                            • Superb II combi (3T5)

                            #14
                            Zamieszczone przez m.marcin
                            czy wyjścia na piny w gnieździe są takie same ?
                            Może być różnica między modelem przed i poliftowym.W poliftowych były gniazda 40 pinowe,w przedliftowych były 3 lub 4 rodzaje.

                            Zamieszczone przez Tony065
                            same ECU różnią się też tym, iż aby wgrać nowy soft do AHF, trzeba wyciągać chip, ASV programuje się przez kabel
                            Programowanie dwóch układów scalonych z jednostki sterującej "na zewnątrz" dotyczy modeli do lata 2000 roku,czyli przedliftowych.
                            Przez gniazdo diagnostyczne programuje się auta produkowane po przerwie wakacyjnej 2000 roku,czyli po lifcie.Rodzaj silnika nie ma tu znaczenia.
                            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                            Komentarz

                            • spanky
                              Drive
                              • 2008
                              • 79

                              #15
                              Zamieszczone przez Tony065
                              na moją wiedzę, to różnica w normie spalania pomiędzy AHF a ASV polega na innych ciśnieniach wtrysków /190-300, 220-300/, a nie sofcie.
                              programy też się różnią [ porównywałem, żeby nie było ze wyssałem to z palca ... :wink: ]

                              Zamieszczone przez m.marcin
                              Jeszcze takie pytanie : czy wyjścia na piny w gnieździe są takie same ?
                              tak, w sterownikach, które podałes sa takie same ....

                              Zamieszczone przez JanuszSz
                              Przez gniazdo diagnostyczne programuje się auta produkowane po przerwie wakacyjnej 2000 roku,czyli po lifcie.Rodzaj silnika nie ma tu znaczenia.
                              na roku produkcji auta tez nie mozna polegac bo sa auta z 1999 roku ktore ida po kablu, znaczenie ma sterownik zastosowany w aucie ...
                              www.edc-tuning.pl
                              Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
                              https://www.facebook.com/edctuning

                              Komentarz

                              • JanuszSz
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 2835
                                • Superb II combi (3T5)

                                #16
                                Zamieszczone przez spanky
                                na roku produkcji auta tez nie mozna polegac bo sa auta z 1999 roku ktore ida po kablu, znaczenie ma sterownik zastosowany w aucie
                                Taaa jasne.Już w 99 roku producent wiedział,jakie za dwa lata będą sterowniki,jaka wiązka i pseudo CAN.

                                Zamieszczone przez spanky
                                m.marcin napisał/a:
                                Jeszcze takie pytanie : czy wyjścia na piny w gnieździe są takie same ?


                                tak, w sterownikach, które podałes sa takie same ....
                                AHF przedliftowy i AHF po lifcie ma inny sterownik i inne gniazdo.
                                Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                Komentarz

                                • spanky
                                  Drive
                                  • 2008
                                  • 79

                                  #17
                                  Zamieszczone przez JanuszSz
                                  Zamieszczone przez spanky
                                  na roku produkcji auta tez nie mozna polegac bo sa auta z 1999 roku ktore ida po kablu, znaczenie ma sterownik zastosowany w aucie
                                  Taaa jasne.Już w 99 roku producent wiedział,jakie za dwa lata będą sterowniki,jaka wiązka i pseudo CAN.
                                  musisz troszke poczytac, bo informacje ktore posiadasz bardzo mocno mijaja sie z rzeczywistoscia , VAG juz w 1999 roku montowal w niektórych swoich autach sterowniki ktore bezproblemowo programuje sie po kablu przez OBD ... :wink:


                                  Zamieszczone przez JanuszSz
                                  AHF przedliftowy i AHF po lifcie ma inny sterownik i inne gniazdo.
                                  kolega pyta o sterowniki

                                  Zamieszczone przez m.marcin
                                  chodzi o zamianę z AHF-a jest 038 906 012 G, na ASV 038 906 012 CL .
                                  a to sa takie same sterowniki/wtyczki ... :wink:
                                  www.edc-tuning.pl
                                  Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
                                  https://www.facebook.com/edctuning

                                  Komentarz

                                  • JanuszSz
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 2835
                                    • Superb II combi (3T5)

                                    #18
                                    Zamieszczone przez spanky
                                    musisz troszke poczytac, bo informacje ktore posiadasz bardzo mocno mijaja sie z rzeczywistoscia , VAG juz w 1999 roku montowal w niektórych swoich autach sterowniki ktore bezproblemowo programuje sie po kablu przez OBD
                                    Czytałem.Montował,ale nie w octaviach.
                                    Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                    Komentarz

                                    • m.marcin
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 26
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      Ok to mam potwierdzenie że mogę ten z końcówką CL wstawić. Teraz byłaby kwestia zmiany immo bo z tego co wiem to muszę dopasować ten sterownik do sterownika immo. Jaka jest procedura podmiany i co będę potrzebował ? Mam Vag 311 i Polski vag 4,9. Szukałem i znalazłem parę opisów ale nie wszystkie poprawnie napisane. Podpowie ktoś jak poprawnie to zrobić ?

                                      Komentarz

                                      • spanky
                                        Drive
                                        • 2008
                                        • 79

                                        #20
                                        Zamieszczone przez m.marcin
                                        Ok to mam potwierdzenie że mogę ten z końcówką CL wstawić. Teraz byłaby kwestia zmiany immo bo z tego co wiem to muszę dopasować ten sterownik do sterownika immo. Jaka jest procedura podmiany i co będę potrzebował ? Mam Vag 311 i Polski vag 4,9. Szukałem i znalazłem parę opisów ale nie wszystkie poprawnie napisane. Podpowie ktoś jak poprawnie to zrobić ?
                                        masz opis na ross-techu .jak spasowac immo ....
                                        mozna tez zrobic immo OFF ... :wink:
                                        www.edc-tuning.pl
                                        Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
                                        https://www.facebook.com/edctuning

                                        Komentarz

                                        • m.marcin
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 26
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                          #21
                                          Przejrzałem opis na ross-techu i widzę, że będzie problem bo nie mam pinu do tego używanego sterownika.

                                          Komentarz

                                          • spanky
                                            Drive
                                            • 2008
                                            • 79

                                            #22
                                            Zamieszczone przez m.marcin
                                            Przejrzałem opis na ross-techu i widzę, że będzie problem bo nie mam pinu do tego używanego sterownika.
                                            nie potrzeba PIN'u ... masz Immo 2
                                            www.edc-tuning.pl
                                            Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
                                            https://www.facebook.com/edctuning

                                            Komentarz

                                            Pracuję...