sesik, może zacznij od ultra lekich 16 które ważą około 6kg przy czym stalówka waży chyba coś około 10kg więc oprócz zysku 16kg masz jeszcze zajebisty zysk na masie wirującej, przy tej zmianie myśle ze około 0.1-0.2 jesteś wstanie zejść
Weź pod uwagę jeszcze jeden aspekt - rozkład obciążenia zawieszenia przez poszczególne elementy.
Przednie fotele tak naprawdę znajdują się po środku między osiami, co oznacza, że 50% ich masy obciąża koła przednie i 50% tylne.
Środek ciężkości maski można przyjąć, że znajduje się dokładnie nad przednia osią - czyli 100% masy jest zdejmowane z przednich kół.
Jaki jest efekt?
Zyskujesz na masie, tracisz na przyczepności podczas startu.
Oczywiście zysk będzie większy niż strata, ale w takim wypadku warto by się zastanowić nad redukcją masy z tylnej osi:
- lekka klapa,
- demontaż głośników, zmieniarki (nie wiem gdzie się znajduje w OII),
- wymiana zapasówki na zestaw naprawczy,
- trójkąt i apteczka do przedniego schowka,
- gaśnica przypięta pod nogami pasażera z przodu,
- jak nie korzystasz z bagażnika to demontaż plastików i innych elementów jego wystroju,
sesik, z racji tego, że ja też się zastanawiam nad zmniejszeniem wagi w swojej O2 (tak, 1/4 zaczęła mnie kręcić :diabelski_usmiech ), wysłałem zapytanie do jednej firmy wykonującej przeróżne rzeczy z włókna węglowego (carbon). Dam znać, jak dostanę odpowiedź
Nie ukrywam - gdyby O2 nie była moim jedynym samochodem, już dawno w środku byłoby pusto... :lol:
Oczywiście zysk będzie większy niż strata, ale w takim wypadku warto by się zastanowić nad redukcją masy z tylnej osi:
- lekka klapa,
- demontaż głośników, zmieniarki (nie wiem gdzie się znajduje w OII),
- wymiana zapasówki na zestaw naprawczy,
- trójkąt i apteczka do przedniego schowka,
- gaśnica przypięta pod nogami pasażera z przodu,
- jak nie korzystasz z bagażnika to demontaż plastików i innych elementów jego wystroju,
Nie wszystko mogę zdemontować, nie dlatego, że nie chcę, a dlatego, że regulamin nie pozwala. Po za tym chyba nie sądzisz, że latam z kołem zapasowym na 1/4 :diabelski_usmiech
Mam w swojej O1 Mirco S3, dobry fotelik, trzyma jak trzeba, wazy około 7-8kg, nie pamiętam ale na rekę samo oparcie seryjnego fotela z o1 ważyło tyle co cały kubeł.
Utrudnione wsiadanie i wysiadanie ale idzie przywyknąć.
Fotele nie maja żadnej homologacji ale nie miałem z tym jeszcze problemu
Ważne, pas 3 pkt. trzeba przepuścić przez przelotkę od strony drzwi. Prawidłowo zapięty pas powinien być na miednicy a w tym fotelu jest (w moim przypadku) za luźny na biodrach. Dlatego pas musi być przepuszczony przez fotel. Wtedy trzyma dość prawidłowo. Nie polecam zapinania pasa przez cały fotel. Biodrowa część MUSI przechodzić przez przelotkę. Inaczej w razie crashu pas wchodzi w brzuch i wtedy jest niewesoło. Opcją są szelki z napinaczem. Na stałych (bez napinacza) po mieście jeździ się bardzo uciążliwie. Ja zapinam tylko na tor. Przy walce z kg i startach na 1/4 szelki nie są potrzebne, kubeł też, po co komu na 1/4 trzymanie boczne :lol:
Jedyny plus to bardzo niska waga takiego kubła i o to chodzi. polecam rozwiązanie takie że na zawody możesz P&P wstawić kubeł a na co dzień szybko wrzucić seryjny fotel. Kupujesz dedykowane mocowanie albo sobie wyspawasz jak ja , bez szyn z regulacją - na stałe - tylko na zawody.
Na czym można zyskać? Wygłuszenie (podłoga), skuć maty wygłuszające, tego może być kilkanaście jak nie kilkadziesiąt dobrych kg.
Wspomniany wcześniej mały żelowy akumulator, małe, wąskie tylne koła, nie napędzane to nie przeszkadzają
Poduszki powietrzne, każda po parę kg.
radio
tapicerka, kanapa
i uwaga, szyby! tu jest sporo do ugrania, wiem ze regulamin niekiedy nie zezwala na plexi ale gdyby to była octavia premia...
Rozważ również Bimarco Cobra:
- lekkie
- płytsze od Mirco (znacznie przyjaźniejsze w codziennym wsiadaniu i wysiadaniu)
- za niewielką dopłatą szerokość fotela na indywidualne zamówienie
- welur, skaj, skóra - cokolwiek sobie zażyczysz
Mihau, włókno węglowe to też laminat Tak samo włókno szklane, o które zapewne Ci chodzi Tak, tylko szklane jest znowu nieco cięższe, ale chyba warto się dowiedzieć, hmm... Poza tym ze szklanego można już samemu nawet zrobić maskę, nie jest to trudne.
sesik zrezygnuj z klimy to raz (powinno byc spokojnie ponad 25kg - skoro corsa b z klima wazy o 25kg wiecej niz corsa b bez klimy to w skodzie moze nawwet wiecej)
zrob blotniki i maske z laminatu to dwa (do corsy dorobienie to koszt od 300 do 600 za 2 sztuki, maska tez nie jest mega droga)
fotel pasazera wymien zamiast na kubelek to moze na jakis taborecik z plastiku :lol:
taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
sesik zrezygnuj z klimy to raz (powinno byc spokojnie ponad 25kg - skoro corsa b z klima wazy o 25kg wiecej niz corsa b bez klimy to w skodzie moze nawwet wiecej)
zrob blotniki i maske z laminatu to dwa (do corsy dorobienie to koszt od 300 do 600 za 2 sztuki, maska tez nie jest mega droga)
fotel pasazera wymien zamiast na kubelek to moze na jakis taborecik z plastiku :lol:
ja bym jeszcze wymienił turbinę na mniejszą bo lżejsza :diabelski_usmiech
sesik zrezygnuj z klimy to raz (powinno byc spokojnie ponad 25kg - skoro corsa b z klima wazy o 25kg wiecej niz corsa b bez klimy to w skodzie moze nawwet wiecej)
Skoro to ma być dalej daily drive do upalania na zawodach to raczej słaby pomysł.
piramida, stalowa maska waży w granicach 25kg. Element z włókna węglowego około 6-7 kilogramów, a z włókna szklanego, hmm... Może koło 10? Jest różnica dość pokaźna - zwłaszcza sumując wszystkie elementy
Odświeżam temat troszkę.
Czy ktoś ma możliwość w wawie załatwienia przymiarki mojego tyłka do fotela mirco XL :diabelski_usmiech Zastanawiam się nad kupnem ale nie wiem czy mi się dupa zmieści
Komentarz