[O2] Redukcja masy O2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piramida
    RS
    • 2009
    • 12222
    • Superb III (3V3)

    #51
    Zamieszczone przez sesik
    Zamieszczone przez Zorr
    sesik, mógłbyś zagadać tutaj

    w sprawie http://superauto24.se.pl/auto/inreko...-o_154039.html
    do skodzianki.

    30% redukcja masy to sporo, ciekawe ile to mogłoby kosztować
    Chyba nie łapał bym się do regulaminu street, po za tym chyba finansowo bym nie wyrobił na takiego moda
    ciekawe ile by kosztowało takie podwozie? :shock:

    300 kg mniej to jakieś 100 wiecej :szeroki_usmiech
    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

    Komentarz

    • Zorr
      RS
      • 2011
      • 2110

      #52
      tak poważniej
      przyznam się, że też trochę grzebałem w temacie tj. "zmniejszyć masę bez obniżenia funkcjonalności" i chyba najtaniej (co wcale nie znaczy tanio) masę można zredukować poprzez:
      - felgi + opony
      - fotele i kanapa --> szukałem takich regulowanych do przodu, i coś by się znalazło natomiast kanapę to trzeba by chyba robić na indywidualne zamówienie
      - wygłuszenia --> zamiana fabrycznych na lekkie dynamat, może tylko punktowo zakładane, tylko wtedy trzeba pomiary hałasu robić
      - wymiana szyb (ale mam obawy i nie znalazłem dostawcy)
      - wymiana akumulatora
      - wyjęcie tylnych głosników wraz kabelkami
      - wymiana zbiorniczków płynów
      - wymiana chłodnicy, bo na pewno znajdzie się jakaś mniejsza/lżejsza i wydajniejsza

      i jeszcze zastanawiałem się nad
      - demontażem/wymianą tapicerki i plastików z wnętrza, ale nie wiem czy tu będzie jakiś zysk.
      - wymiana na lżejsze silniczki wycieraczek, szyb, lusterek
      - lusterka wymiana na takie nie-sterowane elektronicznie


      Edit:
      Piramida - to może grupowe zamówienie na nowe podwozie
      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

      Komentarz

      • mirek_p11
        RS
        • 2010
        • 6763
        • Volkswagen
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #53
        Najlepszym rozwiązaniem jest zakup drugiej Octavii następnie osiągnięcie mocy 300+ wraz z obniżeniem masy Najtańszym rozwiązaniem to nie będzie, ale na kresce będą bdb wyniki już nie mówiąc killowaniu na mieście

        Seat Leon ST FR by mirek_p11

        Fotki
        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
        Fotki

        Komentarz

        • sesik
          RS
          • 2006
          • 2165

          #54
          Zamieszczone przez Zorr
          tak poważniej
          przyznam się, że też trochę grzebałem w temacie tj. "zmniejszyć masę bez obniżenia funkcjonalności" i chyba najtaniej (co wcale nie znaczy tanio) masę można zredukować poprzez:
          - felgi + opony
          - fotele i kanapa --> szukałem takich regulowanych do przodu, i coś by się znalazło natomiast kanapę to trzeba by chyba robić na indywidualne zamówienie
          - wygłuszenia --> zamiana fabrycznych na lekkie dynamat, może tylko punktowo zakładane, tylko wtedy trzeba pomiary hałasu robić
          - wymiana szyb (ale mam obawy i nie znalazłem dostawcy)
          - wymiana akumulatora
          - wyjęcie tylnych głosników wraz kabelkami
          - wymiana zbiorniczków płynów
          - wymiana chłodnicy, bo na pewno znajdzie się jakaś mniejsza/lżejsza i wydajniejsza

          i jeszcze zastanawiałem się nad
          - demontażem/wymianą tapicerki i plastików z wnętrza, ale nie wiem czy tu będzie jakiś zysk.
          - wymiana na lżejsze silniczki wycieraczek, szyb, lusterek
          - lusterka wymiana na takie nie-sterowane elektronicznie


          Edit:
          Piramida - to może grupowe zamówienie na nowe podwozie
          Felgi i opony u mnie raczej nie przejdą, co najwyżej może jakby się udało włożyć 15" ale trza by było robić downgrade hamulców, co mi się średnio podoba.
          Fotele i kanapa załatwione lżejsze
          Z tego co wiem, od eksperta od car audi, fabryczne wygłuszenia ważą ~1kg może 2kg więc sensu w wyjmowaniu tego nie ma.
          Wymiana szyb nie wchodzi w grę, z pleksą jeździć nie będę.
          Wymiana aku, ten pomysł przerabiałem niestety na sporo lżejszym aku teresa odpalić nie chciała ale jeszcze się nie poddaje i coś będę kombinował na nowy sezon.
          Głośniki z tyłu nie sądzę, żeby ważyły więcej niż 2kg więc bez sensu.
          Wymiana zbiorniczków i chłodnicy też nie ma większego sensu, zysk nie wielki a może źle wpłynąć na auto.

          Wymiana tapicerki to ew na taką nie skórzaną może się zyska ze 2-3 kg więc też nie widzę większego sensu.
          To samo z silniczkami od wycieraczek i lusterkami, zysk na takim jeśli będzie to nie wielki.


          Zamieszczone przez mirek_p11
          Najlepszym rozwiązaniem jest zakup drugiej Octavii następnie osiągnięcie mocy 300+ wraz z obniżeniem masy Najtańszym rozwiązaniem to nie będzie, ale na kresce będą bdb wyniki już nie mówiąc killowaniu na mieście
          Jeśli już wymieniać auto, czy kupować inne to nie octavie bo to zbyt ciężkie bydle. A zrobienie octavii w dieslu 300+ to nie jest takie hop siup, zresztą teresa autem rodzinnym przestała być już jakiś czas temu :szeroki_usmiech więc można szaleć :diabelski_usmiech
          Best ET = 13.666
          Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
          PerfectService by DGW

          http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
          http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

          Komentarz

          • Zorr
            RS
            • 2011
            • 2110

            #55
            Zamieszczone przez sesik
            Felgi i opony u mnie raczej nie przejdą, co najwyżej może jakby się udało włożyć 15" ale trza by było robić downgrade hamulców, co mi się średnio podoba.
            Fotele i kanapa załatwione lżejsze
            Z tego co wiem, od eksperta od car audi, fabryczne wygłuszenia ważą ~1kg może 2kg więc sensu w wyjmowaniu tego nie ma.
            Wymiana szyb nie wchodzi w grę, z pleksą jeździć nie będę.
            Wymiana aku, ten pomysł przerabiałem niestety na sporo lżejszym aku teresa odpalić nie chciała ale jeszcze się nie poddaje i coś będę kombinował na nowy sezon.
            Głośniki z tyłu nie sądzę, żeby ważyły więcej niż 2kg więc bez sensu.
            Wymiana zbiorniczków i chłodnicy też nie ma większego sensu, zysk nie wielki a może źle wpłynąć na auto.

            Wymiana tapicerki to ew na taką nie skórzaną może się zyska ze 2-3 kg więc też nie widzę większego sensu.
            To samo z silniczkami od wycieraczek i lusterkami, zysk na takim jeśli będzie to nie wielki.

            Felgi - to możesz kupić ultralekkie 16" o ile Twoje obecne trochę ważą.
            Wygłuszenia - chyba więcej, bo 2 kg to bardzo mało, a wcale nie jest głośno w samochodzie. Chodzi też o wytłumienia na suficie i grodzi silnika, nie wiem jak drzwi.
            Głośniki z tyłu - zgodnie z artykułami ekspertów car audio, głośniki z tyłu tylko przeszkadzają, stąd pozbycie się ich, to praktycznie darmowa redukcja masy z poprawą brzmienia car audio.
            Szyby --> plexi albo coś innego to też musiałbym najpierw zobaczyć jak to się sprawuje. Z drugiej strony szyby to sporo masy i to wysoko umieszczonej.
            Akumulator --> a tutaj są np.: http://rpmotorsport.pl/auta/seria-li...3564_3565.html aczkolwiek nie wiem czy do skody akurat.

            No a reszta fakt faktem to rzeźbienie, na zasadzie kilo tutaj, kilo gdzie indziej.

            Napisz coś więcej o nowych fotelach a szczególnie kanapie? może jakiś przeszczep z innego, bardziej sportowego, auta?
            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

            Komentarz

            • Skfarek
              RS
              • 2010
              • 4795
              • Octavia I (1U2)
              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

              #56
              Zamieszczone przez sesik
              Z tego co wiem, od eksperta od car audi, fabryczne wygłuszenia ważą ~1kg może 2kg więc sensu w wyjmowaniu tego nie ma.
              Zamieszczone przez sesik
              zresztą teresa autem rodzinnym przestała być już jakiś czas temu więc można szaleć
              no to demontuj środek i zdrapuj masę wygłuszającą z podłogi i wywal te grube maty z prasowanego materiału. Nie będzie cię to kosztowało nic oprócz roboty a zyskasz dobre kilkanaście kilo. Teraz na to dywan i sędziowie nawet nie będą wiedzieli, że wydłubane. Pamiętaj tylko, że zmienią Ci się wrażenia akustyczne z jazdy :diabelski_usmiech
              Poszperaj dalej bo franca (masa) czai się w wielu innych miejscach (u mnie w Polo - pod ramionami wycieraczek, od wewnętrznej strony klapy tylnej, od wewnątrz błotnikach tył itp.).

              Zamieszczone przez sesik
              2-3 kg więc też nie widzę większego sensu.
              Zamieszczone przez sesik
              ~1kg może 2kg więc sensu w wyjmowaniu tego nie ma.
              Zamieszczone przez sesik
              Głośniki z tyłu nie sądzę, żeby ważyły więcej niż 2kg więc bez sensu.
              kilogram tu, parę tam i razem dopiero daje to porządny wynik, jak mają być spektakularne wyniki widoczne od razu na wadze to elementy poszycia nadwozia na lekkie wymieniaj.

              Kolejna sprawa to zmiana na korbotronic, jak zsumujesz 4 silniczki podnośników szyb to zrobi ci się kolejne kilka kilogramów.


              PS. jebax teoretix nie jestem bo w Polo 6n udał mi się zejść z masy 915 kg do ok. 840 kg. Ale tam dużego pola do popisu nie ma. Dodam że jeszcze wiele jest do wywalenia i wycięcia i wymiany na lekkie :wink:

              Zamieszczone przez Zorr
              Szyby --> plexi albo coś innego to też musiałbym najpierw zobaczyć jak to się sprawuje. Z drugiej strony szyby to sporo masy i to wysoko umieszczonej.
              nie plexi tylko poliwęglan, bardziej wytrzymały i odporny na zarysowania.
              Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
              6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
              Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

              Komentarz

              • sesik
                RS
                • 2006
                • 2165

                #57
                Skfarek, może i masz racje, że z małych kg zrobić się może całkiem spory ubytek
                Best ET = 13.666
                Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                PerfectService by DGW

                http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                Komentarz

                • fernando
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1890

                  #58
                  sesik, rób maskę i błotniki z laminatów - masa się obniży, a przy okazji też lepiej rozłoży

                  Komentarz

                  • pajczaki
                    Rider
                    • 2007
                    • 316

                    #59
                    dalej podtrzymuje - wywal klime, plus abs
                    taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                    sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratoRS
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #60
                      I zrobi wydmuszke z normalnego auta, idac w ta strone to juz to auto nie bedzie na dojazdy po bulki do sklepu.

                      Wtedy mozna tez wiele innych rzeczy wywalic
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • piramida
                        RS
                        • 2009
                        • 12222
                        • Superb III (3V3)

                        #61
                        sesik, idz na całośc i wypierdol wszystko, z klasy street przejdziesz do dragu i tak to się skończy :diabelski_usmiech
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz

                        • Zorr
                          RS
                          • 2011
                          • 2110

                          #62
                          Zamieszczone przez Skfarek
                          nie plexi tylko poliwęglan, bardziej wytrzymały i odporny na zarysowania.
                          no trochę popatrzałem na ten poliwęglan i w zasadzie nie mogę znaleźć haczyka.

                          tj. jest stosunkowo tani np.: płyta 2x3m litego poliwęglanuo grubości 5mm kosztuje jedynie 1200zł. Link + koszty robocizny z dopasowaniem kształtu do szyb octy.
                          Do tego jest:
                          - wytrzymalszy niż szkło (300razy)
                          - lepiej izoluje ciepło
                          - lżejszy o połowę
                          oprócz tego sporo producentów jak Bugatti, Porsche, Toyota, Hyundai już go zaczyna stosować.

                          Jedyne czego jeszcze nie znalazłem to:
                          - możliwość dodania podgrzewania oraz wklejenia anteny, ale jak by się dało to można by przy okazji i przednią ogrzewaną zrobić
                          - nie widziałem ładnego tj. profii montażu na samochodzie. Wszędzie to jakieś nity albo ordynarne klejenie.
                          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                          Komentarz

                          • pajczaki
                            Rider
                            • 2007
                            • 316

                            #63
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            I zrobi wydmuszke z normalnego auta, idac w ta strone to juz to auto nie bedzie na dojazdy po bulki do sklepu.

                            Wtedy mozna tez wiele innych rzeczy wywalic
                            a co ma klima do jazdy po bulki?? nie mieszkamy w afryce. gros aut jej nie ma i daja rade...
                            taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                            sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                            Komentarz

                            • misiekwaw
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 7715
                              • Ford

                              #64
                              Zamieszczone przez pajczaki
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              I zrobi wydmuszke z normalnego auta, idac w ta strone to juz to auto nie bedzie na dojazdy po bulki do sklepu.

                              Wtedy mozna tez wiele innych rzeczy wywalic
                              a co ma klima do jazdy po bulki?? nie mieszkamy w afryce. gros aut jej nie ma i daja rade...
                              no proszę Cię :roll:
                              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                              http://www.disi-tune.pl
                              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                              Był WRX
                              Była Octa

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratoRS
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #65
                                pajczaki, To, ze jak widze to nie jest auto ktore ma na lawecie dojechac na tor, tam zrobic 1/4 i wrocic tak samo. Ono jedzie SAMO na tor, ba nawet miesiecznie dobre kilka km robi po Polsce i nie wyobrazam sobie ze ktos takim autem jezdzi i wysiada z niego caly mokry
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • sesik
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 2165

                                  #66
                                  Wyjęcie klimy i abs nie wchodzi w grę, z takich względów jakich piszę Maicroft.
                                  Założenie jest takie, że auto służy do jazdy na co dzień, redukcja masy ma służyć polepszeniu osiągów ale musi być to zgodne z regulaminem klasy street, nie chce też tracić niektórych funkcjonalności takich jak klima i systemy bezpieczeństwa.
                                  Hałas związany z pozbyciem się wygłuszenia w aucie mi natomiast nie przeszkadza, może dlatego, że przez wydech i tak nic innego nie słychać :szeroki_usmiech

                                  PS. Tu znajduje się regulamin http://sss.org.pl/downloads/reg_2011.pdf jakby się ktoś zastanawiał :szeroki_usmiech
                                  Best ET = 13.666
                                  Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                                  PerfectService by DGW

                                  http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                                  http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                                  Komentarz

                                  • pajczaki
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 316

                                    #67
                                    no comment.... zenua...
                                    taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                                    sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                                    Komentarz

                                    • Skfarek
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 4795
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                      #68
                                      Zamieszczone przez sesik
                                      Hałas związany z pozbyciem się wygłuszenia w aucie mi natomiast nie przeszkadza, może dlatego, że przez wydech i tak nic innego nie słychać
                                      no to opalara i szpachelka w łapę, wiaderko na śmieci i jedziesz
                                      Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                                      6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                                      Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                                      Komentarz

                                      • Zorr
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2110

                                        #69
                                        Zamieszczone przez Skfarek
                                        Zamieszczone przez sesik
                                        Hałas związany z pozbyciem się wygłuszenia w aucie mi natomiast nie przeszkadza, może dlatego, że przez wydech i tak nic innego nie słychać
                                        no to opalara i szpachelka w łapę, wiaderko na śmieci i jedziesz
                                        to jeszcze prosiłbym o zważenie tego pustego wiaderka i później pełnego.

                                        sesik - skoro jest regulamin, to jest tam napisane co dokładnie możesz a czego nie zrobić.

                                        8. Przednia i tylna klapa, przednie błotniki, szyberdach mogą być z karbonu/kevlaru (grubość min. 2
                                        mm.) lub innego laminatu (grubość min. 2 mm), zamontowane na seryjnych uchwytach, moŜliwość
                                        likwidacji klamek.

                                        13. Wymiana lub modyfikacja zderzaków przy zachowaniu warunków bezpieczeństwa, zderzak musi
                                        występować w całości, moŜliwość poszerzenia nadkoli.

                                        14. Usunięcie systemu klimatyzacji, koła zapasowego i lewarka
                                        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                        Komentarz

                                        • Skfarek
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 4795
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                          #70
                                          Zorr, paru wiaderek bo nie sądzę by w jednym się całość zmieściła :diabelski_usmiech
                                          Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                                          6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                                          Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                                          Komentarz

                                          • Zorr
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2110

                                            #71
                                            może co by nie zaczynać nowego wątku ...
                                            chodzi mi temat "Tuning a dopuszczenie auta do poruszania się po drogach publicznych"

                                            i parę pytań
                                            - robię autko 300KM, czy mogę czymś takim jeździć (bez obawy o zatrzymanie DR)?
                                            - redukuję masę o 200kg wyrzucając lub zmieniając elementy, czy mogę czymś takim jeździć?
                                            - wymieniam szyby na poliwęglan, czy mogę czymś takim jeździć?
                                            - czy polskie firmy tuningowe, zadają sobie trud o jakąkolwiek homologacje?
                                            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                            Komentarz

                                            • sesik
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 2165

                                              #72
                                              Zamieszczone przez Zorr
                                              może co by nie zaczynać nowego wątku ...
                                              chodzi mi temat "Tuning a dopuszczenie auta do poruszania się po drogach publicznych"

                                              i parę pytań
                                              - robię autko 300KM, czy mogę czymś takim jeździć (bez obawy o zatrzymanie DR)?
                                              - redukuję masę o 200kg wyrzucając lub zmieniając elementy, czy mogę czymś takim jeździć?
                                              - wymieniam szyby na poliwęglan, czy mogę czymś takim jeździć?
                                              - czy polskie firmy tuningowe, zadają sobie trud o jakąkolwiek homologacje?
                                              Auto musi spełniać wymagania kodeksu ruchu drogowego, w skrócie nie może być za głośne, jakieś tam katalizatory muszą zostać (inaczej nie przejdziesz badania na stacji diagnostycznej).
                                              Raczej firmy polskie tuningowe homologacji nie dają. Nawet jakbyś miał homologację na poszczególne części to i tak to nic nie daje. Przykładem mogą być tłumiki do motocykli, czy folie do przyciemniania szyb w aucie, itp itd
                                              Best ET = 13.666
                                              Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                                              PerfectService by DGW

                                              http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                                              http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                                              Komentarz

                                              • piramida
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 12222
                                                • Superb III (3V3)

                                                #73
                                                Zorr, dodatkowo kazda zmiana mocy powinna byc teoretycznie zmieniona w DR ale praktycznie nie da sie tego wykonać bo okręgowe stacje pojazdów nie posiadają hamowni co by zweryfikować moc w naszych autach.
                                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                Komentarz

                                                • Zorr
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2110

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez sesik
                                                  Auto musi spełniać wymagania kodeksu ruchu drogowego, w skrócie nie może być za głośne, jakieś tam katalizatory muszą zostać (inaczej nie przejdziesz badania na stacji diagnostycznej).
                                                  Raczej firmy polskie tuningowe homologacji nie dają. Nawet jakbyś miał homologację na poszczególne części to i tak to nic nie daje. Przykładem mogą być tłumiki do motocykli, czy folie do przyciemniania szyb w aucie, itp itd
                                                  z tego co się rozczytałem po necie to (niepotwierdzone nijak)
                                                  - pojedyncze części muszą mieć właśnie homologację np.: szyby czy siedzenia i wtedy jest OK. (jak Pan Policjant spyta to pokazujemy świstek)
                                                  - gdzieś też czytałem, iż nową masę (oprócz DMC) na bazie świstka od diagnosty też można zmienić

                                                  nie wiem jak jest z np.:
                                                  - zmianą mocy i co za tym idzie też normy emisji spalin
                                                  - obniżaniem samochodu
                                                  i całą resztą
                                                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                  Komentarz

                                                  • Sev
                                                    L&K
                                                    • 2007
                                                    • 1295

                                                    #75
                                                    W razie ew. kontroli mogą się doczepić do niehomologowanych szyb bocznych. Poliwęglan jak wiadomo nie jest kruchy a boczne szyby takie muszą być ze względów bezpieczeństwa, pęknięty czy złamany fragment w razie wypadku działa jak gilotyna. Mogą zabrać dowód.

                                                    katalizator... rzecz dyskusyjna, gro pojazdów dopuszczonych do ruchu (starych poldków, maluchów, golfów itd) na gaźnikach nie posiada katalizatora a spełnia minimalne, dopuszczalne stężenia siarkowodorów czy innch bzdetów. Tak więc nawet po wywaleniu kata auto może spokojnie przejść badanie na polskiej stacji. Inaczej ma się sprawa z normą czystości spalin.

                                                    Dobrym rozwiązaniem jest na styl rajdówek, czyli katalizator na końcu wydechu w sposób łatwo demontowalny
                                                    Np tak


                                                    albo tak:
                                                    6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                                    Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...