Zorr, masą auta bym sie nie martwił, nikt osobówki nie bedzie ważyć, to samo dotyczy obnizenia auta.
[O2] Redukcja masy O2
Zwiń
X
-
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
-
-
z tego co się rozczytałem po necie to (niepotwierdzone nijak)
- pojedyncze części muszą mieć właśnie homologację np.: szyby czy siedzenia i wtedy jest OK. (jak Pan Policjant spyta to pokazujemy świstek)
Na przykład można zamówić u dilera auto z fabrycznie "przyciemnianymi" szybami, które na dzień dobry nie spełnia przepisów o przepuszczalności światła, ale auto homologacje ma i nikt się do tego nie przyczepi, a jakbyś miał białą szybę i przyciemnił folią, która ma homologacje ale też nie spełnia przepisów, to dowód byś stracił.
Ostatnio jak oglądałem drogówkę to zatrzymali motocyklistę, który miał prawie nówkę sztukę prosto z salonu, założyli mu (opcja w zamówieniu) tłumiki nie seryjne, zamontowane w salonie i się okazało, że norm hałasu nie spełnia i DR poszedł i jeszcze bodajże 200 zeta mandatuBest ET = 13.666
Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
PerfectService by DGW
http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaZorr, masą auta bym sie nie martwił, nikt osobówki nie bedzie ważyć, to samo dotyczy obnizenia auta.
Po prostu staram się zorientować w szeroko rozumianym temacie tuningu (ale nie tego optycznego) a w szczególności możliwości, kosztów, legalności.
Przyznam, iż redukcja masy najbardziej mnie intryguje.
Np.: zrzucenie 180kg z TSI 160KM daje osiągi zbliżone do RS 200KM (oprócz v maks)Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zorr, czyli wychodzi że zrzucając 50kg z masy nie resorowanej to tak jak by doszło około 10 koni więcej?
W moim przypadku mogłbym urwać:
- 16kg na kołach
- 30kg na przednich fotelach
I chyba to tyle, w sumie ponad 50kg w tym sporo z masy resorowanej, czyli tak jak by doszło około 15 koni? :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Znalazłem masy różnych elementów na forum subaru (oczywiście dotyczące subaru, ale może się przydać) (http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=21&t=128619)
- tarcze hamulcowe Zimmerman 293 zwykłe ~ 16 kg
- tarcze hamulcowe Ferodo 266 zwykłe ~ 11 kg
- kanapa +oparcie ~ 17kg
- dywaniki+wygłuszenia ~ 15kg
-Sprzęgło kompletne Exedy/Sachs OEM nowe ~ 7 kg.
(Co prawda nie zrzuci się wagi wyrzucając sprzęgło ale może można będzie porównać z jakimś nie-OEM-owym.)
- Elektryczne szyby - 3kg
- Centralny zamek - 1kg
- ABS - 8kg
- Klima - 17 kg
- Szyberdach - 13kg
- Wspomaganie - 7kg
- Poduszka kierowcy - 6kg
- Poduszka kierowcy i pasażera - 13kg
- Tylna klapa z zamkiem - 10kg
- Maska ~ 15 - 25kg
- Stabilizator 22mm - przód - 3.9 kg
- Stabilizator 22mm - tyl - 5 kg
- Chlapacze - 250g szt.
- Instalacja do odpalania papierosów - 350g
- dojazdówka + lewarek od STI 03 - 15.75kg
Przerobki w klasyku na 6mt z sti my03-04.
- wal napedowy gt 10,5kg; sti 9kg
- skrzynia 5mt sti ra ze szpera helicalna i mocnym wisco 54,5kg; sti 85,5kg
- kolo zam gt 8,5kg; sti 6,5kg
- dyfer r160 z plytka ver 4 23kg; sti 26,5kg
- poloski gt tyle kompletne 11,5kg; wzmocnione (przeguby wewnetrzne sti my07) na 450-500nm 13kg
piramida jak znajdę chwilę to wprowadzę do car testu Twoje obecne auto i jego kopię z niższą masą i porównam co i jak.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MihauZorr, a co to za furmanę będziesz robił?
Jak było to sory ale nie znalazłem
tak jw. napisałem:
w moim przypadku byłoby to martwienie się na zapas, bo u mnie jeszcze nic nie uległo procesowi tuningowemu.
Po prostu staram się zorientować w szeroko rozumianym temacie tuningu (ale nie tego optycznego) a w szczególności możliwości, kosztów, legalności.
i tutaj jeszcze trochę mas elementów samochodowych ze strony http://bakiewicz.info/blog/?p=871
0760 g – pochłaniacz par paliwa
0620 g – kanały nawiewów wnętrza (wymagane jest zapewnienie nadmuchu tylko na przednią szybę)
0590 g – zamknięcie schowka pasażera z zamkiem i klamką
0026 g – alarm włączonych świateł
1100 g – wycieraczka tylna, ramię, silnik
0710 g – wycieraczka przedniej szyby + ramię (zostawiam jedną wycieraczkę)
2200 g – różnica w masie pomiędzy zapinkami, seryjnym zamknięciem maski i klapy bagażnika
2030 g – różnica między seryjnymi boczkami drzwi, a spienionym pcv
0330 g – tłumik szmerów ssania
1000 g – blachy osłaniające tarcze hamulcowe
0260 g – różnica z wymiany oryginalnego zbiorniczka płynu spryskiwacza na mniejszy
2200 g – niepotrzebne rzeczy z deski rozdzielczej (popielniczka, zamknięcie schowka, włączniki, maskownice głośników, itd.)
0900g – niepotrzebne przewody z instalacji elektrycznej (instalacja klimatyzacji, radia i głośników, etc.)
0220 g – mocowania wykładziny podłogowej
1800 g – różnica między elektrycznymi podnośnikami szyb a zwykłymiJeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Mihau, zwykle da się (oczywiście od koła zależy ilość do zdjęcia), np. u mnie w Polowagenie Kusie z koła zeszli właśnie coś koło 4 kg, dodatkowo jeszcze parę kilosów z wału korbowego też. By nie być gołosłownym wał:
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
i koło zamachowe:
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Oprócz tego że lżejsze to wkręca się na obroty pięknie :wink:Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
-
Skfarek, jak z wytrzymałością? Bo jednak jest to troszkę osłabioneJest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm, Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaZorr, czyli wychodzi że zrzucając 50kg z masy nie resorowanej to tak jak by doszło około 10 koni więcej?
W moim przypadku mogłbym urwać:
- 16kg na kołach
- 30kg na przednich fotelach
I chyba to tyle, w sumie ponad 50kg w tym sporo z masy resorowanej, czyli tak jak by doszło około 15 koni? :szeroki_usmiech
No i lecimy.
Parametr <-> Sam.Obecny <-> Sam.+45KM <-> Sam.-200kg
dane w sek.
0-80km/h <-> 4.91 <-> 4.56 <-> 4.58
0-100km/h <-> 6.51 <-> 5.87 <-> 5.96
0-160km/h <-> 14.67 <-> 12.55 <-> 13.04
0-100m <-> 6.25 <-> 6.07 <-> 6.07
0-400m <-> 14.48 <-> 13.86 <-> 13.97
Top Speed <-> 240 <-> 254 <-> 241 (Tutaj słabo wylicza ten program, z reg. jest więcej)
60-100 IV <-> 5.39 <-> 5.09 <-> 4.63
80-120 V <-> 7.18 <-> 6.74 <-> 6.15
120-160 VI <-> 9.45 <-> 7.56 <-> 8.03
To czego w programie za bardzo zrobić się nie da to określić skąd redukowana jest masa (z napędu czy resorowana), ale tak czy siak można przyjąć, iż 200kg mniej to 40KM więcej.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
McGan, po kilku tysiącach się nic nie dzieje, a lekko to ja tym autem nie jeżdżę, zresztą nie po to je składam. To nie pierwsza robota Kusiów, robią silniki do dużej ilości rajdówek w Małopolsce. Kumpel robił u nich silnik do A-grupowej Cliówki, i od złożenia przejechał bezproblemowo kilkadziesiąt imprez (rajdy, GSMP)Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZorrZamieszczone przez piramidaZorr, czyli wychodzi że zrzucając 50kg z masy nie resorowanej to tak jak by doszło około 10 koni więcej?
W moim przypadku mogłbym urwać:
- 16kg na kołach
- 30kg na przednich fotelach
I chyba to tyle, w sumie ponad 50kg w tym sporo z masy resorowanej, czyli tak jak by doszło około 15 koni? :szeroki_usmiech
No i lecimy.
Parametr <-> Sam.Obecny <-> Sam.+45KM <-> Sam.-200kg
dane w sek.
0-80km/h <-> 4.91 <-> 4.56 <-> 4.58
0-100km/h <-> 6.51 <-> 5.87 <-> 5.96
0-160km/h <-> 14.67 <-> 12.55 <-> 13.04
0-100m <-> 6.25 <-> 6.07 <-> 6.07
0-400m <-> 14.48 <-> 13.86 <-> 13.97
Top Speed <-> 240 <-> 254 <-> 241 (Tutaj słabo wylicza ten program, z reg. jest więcej)
60-100 IV <-> 5.39 <-> 5.09 <-> 4.63
80-120 V <-> 7.18 <-> 6.74 <-> 6.15
120-160 VI <-> 9.45 <-> 7.56 <-> 8.03
To czego w programie za bardzo zrobić się nie da to określić skąd redukowana jest masa (z napędu czy resorowana), ale tak czy siak można przyjąć, iż 200kg mniej to 40KM więcej.
Mniej więcej by sie zgadzało, co prawda 0-100 raczej obecnie bedzie poniżej 7sek a na 1/4 bliżej 15 niż 14.5 ale zapewne jest to przyczyna między innymi ciężkich 18 calowych kół.
Możesz jeszcze zapodać taką wersję:
- waga mojego auta -100kg plus powiedzmy 30-40 koni więcej
[ Dodano: Czw 29 Wrz, 11 19:44 ]
czyli zakładając że w jakiś sposób odchudzę auto o 100kg i dokładając 40 koni więcej to wtedy octa będzie jezdzić jak by miała 290 konisuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaMniej więcej by sie zgadzało, co prawda 0-100 raczej obecnie bedzie poniżej 7sek a na 1/4 bliżej 15 niż 14.5 ale zapewne jest to przyczyna między innymi ciężkich 18 calowych kół.
ogólnie to system wylicza czasy dla bardzo dobrego/przyczepnego asfaltu, poza tym skoda podaje wagi samochodów, które wpisałem, raczej nie dla wersji elegance.
Ogólnie mogą być różnice.
Zamieszczone przez piramidaMożesz jeszcze zapodać taką wersję:
- waga mojego auta -100kg plus powiedzmy 30-40 koni więcej
0-80km/h <-> 4.42
0-100km/h <-> 5.68
0-160km/h <-> 11.93
0-100m <-> 6.00
0-400m <-> 13.65
Top Speed <-> 256
60-100 IV <-> 4.73
80-120 V <-> 6.26
120-160 VI <-> 7.00
i jeszcze ciekawostka.
Maks przeciążenie to 1.4G na I biegu przy 3500obr
Zalecany start to 1800obr Dump.
Zalecana zmiana biegów zawsze przy 4500obr (do odcięcia)
co do tematu mas, to dla auta cywilnego to tak sobie orientacyjnie wyliczyłem zysk na masie i koszty:
Koła 20kg 2 500zł
Fotele 20kg 4 000zł (lekkie fotele ale składane)
Wygłuszenie 15kg 1 000zł
Dojazdówka 10kg 200zł
Akumulator 3kg 800zł
Maska przednia 10kg 1 500zł
W sumie za 10tys zł (sporo) zyskujemy 80kg.
PS Zakochałem się w fotelu: Recaro Sportster Cs tylko czemu kosztuje ~4000zł.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zorr, dziękie wielkiw przypadku mojego auta mozna wiecej zaoszczędzić na masie foteli bo około 15-20/sztuka czyli 30-40kg na parze przednich foteli, jezeli chodzi o koła to średnio przyjmuje sie że masę kół mnoży sie przez 4, czyli zbijając powiedzmy 16kg z kół to tak jakby zbić 64kg z masy auta.
Czyli teoretycznie zmieniając koła na ultralekkie plus wywalenie seryjnych foteli z przodu i zastapienie je lekkimi kubłami zyskujemy tak jak by około 100kg czyli 20 koni
Kubły składane mozna kupic za około 1200-1400/sztuka które wazą ponizej 15kg/sztuka plus fele i w sumie da nam to koszt około 6000zł :szeroki_usmiech
P.S. co to za programik posiadasz do obliczeń?superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
CarTest2000 opis: http://www.cartestsoftware.com/index.php
zobacz zakładkę analyses & comparison tests
parę uwag:
- trzeba się trochę naszukać necie, aby go pobrać (to się da obejść)
- trzeba wprowadzić troszkę parametrów samochodów, które też trzeba się naszukać w necie. np. tylko skoda.de podaje przełożenia biegów
- trzeba trochę poeksperymentować z ustawieniami strat momentów.
jakby co służę pomocą.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZorrCarTest2000Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SkfarekZamieszczone przez ZorrCarTest2000
wracając do tematu:
to fotele można wymienić na np.: Sparco R100 waga 10kg albo 15kg w cenie 870zł (+ montaż)
zastanawiam się też jakby tu tylną kanapę przerobić na dwa fotele i pomiędzy nimi miejsce na fotelik dziecięcy np. isofix. (jest 5 miejsc?, jest)
i jeszcze taka ciekawostka, bo szukałem innych sposobów na "moc" tj. do samochodu dwa silniki elektryczne w piaście tylnych kół (byłby napęd 4x4), najlepiej po 100Nm, trochę akumulatorów w kole zapasowym. Całość tak, aby dało powiedzmy 7sekundowego kopa.
No i znalazłem:
teraz wystarczy poczekać aż wprowadzą rozwiązanie i zobaczyć po ile takie coś i jaką moc oferuje.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Zorrzastanawiam się też jakby tu tylną kanapę przerobić na dwa fotele i pomiędzy nimi miejsce na fotelik dziecięcy np. isofix. (jest 5 miejsc?, jest)Było:
126p 1980
Polonez Caro 1,5GLE 1991
Fiat Uno 1,4 1995
Polonez 1989 1,4Rover (SWAP)
Fiat Palio Weekend 1,2 HL 1999
Toyota Camry 3,0GX V6 1992
Renault Scenic 1,9 dTi 2000
Ford Fiesta 1,3 1998 (Pysi ;-)
Jest:
Skoda Octavia 1,2TSI Mint 2011
Mondeo 1,8Ghia 1998 (młodego)
Komentarz
-
-
faktycznie jest, zintegrowany ze skrzynią biegów (84KM i 260Nm) i dodatkowo napędza osprzęt silnika głównego.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zorr, mam jeszcze jedną prośbę, chodzi mi o róznice w przyśpieszeniu pomiędzy gumą 225 a 205, można w programie to ustawić?superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaZorr, mam jeszcze jedną prośbę, chodzi mi o róznice w przyśpieszeniu pomiędzy gumą 225 a 205, można w programie to ustawić?
mogę sprawdzić czasy oraz są tam jeszcze testy czasowe torów wyścigowych, to też obadam.
PS widziałem, że przymierzasz się do opon i zastanawiam się czy widziałeś plik z wagami felg
Link kliknij na przycisk "wheel weight list" jedyny minus to fakt, iż większość felg jest niedostępna w Polsce, ale za to można popatrzeć jaka jest różnica w masie pomiędzy różnymi rozmiarami.
Edit:
na tej samej stronie jest napisane też o wadze opon:
Najlżejsze Toyo T1S zaraz potem Pirelli Pzero Nero potem Falken Azenise i Bridgestone S-03.
Niewiele i też nie wiem na kiedy ten wpis się datuje, czy aby nie jest przestarzały.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
Komentarz