[O2] Redukcja masy O2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Zorr
    RS
    • 2011
    • 2110

    Zamieszczone przez zepter00
    ... W TDI HTB będzie 60 parę i trzydzieści parę. (dlatego wożę z ponad 20 kg balastu ołowianego pod podłogą bagażnika.
    no właśnie do tego zmierzam (z moim pytaniem), czy lepiej dołożyć na tylną ośkę czy mieć mniejszą masę i gorszy rozkład.
    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

    Komentarz

    • Sev
      L&K
      • 2007
      • 1295

      Zamieszczone przez zepter00
      Ważyłeś?
      ważyłem
      Minus nadwozia kombi jest taki że środek ciężkości jest wysoko :/

      To Volvo widziałem kiedyś wystawione na targach w Berlinie

      Zamieszczone przez Zorr
      no właśnie do tego zmierzam (z moim pytaniem), czy lepiej dołożyć na tylną ośkę czy mieć mniejszą masę i gorszy rozkład.
      Zależy do czego, do sprintu na prostej wydmuszka z dobrze dociążona napędzaną osią, to latania po zakrętach z dobrym rozkładem masy.
      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

      Komentarz

      • Zorr
        RS
        • 2011
        • 2110

        Zamieszczone przez Sev
        ... to latania po zakrętach z dobrym rozkładem masy.
        no nie wiem, wydaje mi się że zakładasz auta o podobnej masie tj.
        jak waży 1000kg i ma 50:50 to będzie lepiej w zakrętach się prowadziło niż auto o masie 1000kg i 60:40, ale czy to samo dotyczy różnych mas auta czyli
        1000kg 50:50 vs 800 kg 60:40, bo z jednej strony nacisk na tylną oś jest niższy ale z drugiej strony masa auta "wyrzucająca z zakrętu" jest niższa.
        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

        Komentarz

        • Sev
          L&K
          • 2007
          • 1295

          Zorr, trudno mówić o jakimś aucie na podstawie samych liczb. Na rozkład mas ma tez wpływ to jak jest rozmieszczony na pojeździe, czy silnik jest centralnie, przed czy za przednią osią, czy tor wymaga częstego dohamowania na prosto czy w zakręcie, czy są szybkie sekwencje zakrętów czy tylko ciasne szykany.

          Kolega odchudził cienkiego i miał problem z jazda po zakrętach, dowalił 2 koła zapasowe do bagażnika i w końcu mógł polatać a nie co chwilę spinować. Czyli dociążył i przeniósł balans na tył. Ale fakt rozkład masy w CC/SC wybebeszonym to mniej więcej jak 90:10


          Może być tak że z hamowaniem w zakręcie sprawdzi się lepiej auto 50:50 i lżejsze niż cieższe a na dohamowaniach na prostej do ciasnego zakrętu (np Monza do T1) lepiej sprawdzi się z rozkładem 60:40 i cieższe bo balans hamulców można wówczas przesunąć mocniej na przód itd. Sporo zmiennych.

          Miałem porównanie miedzy M6 507KM i RX-8 231KM. Zgadnijcie które sprawiało więcej frajdy z jazdy
          6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
          Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

          Komentarz

          • Tony065
            RS
            • 2009
            • 2487
            • Octavia I (1U2)
            • ARX 1.8 20VT 150 KM

            Zamieszczone przez Sev
            Miałem porównanie miedzy M6 507KM i RX-8 231KM. Zgadnijcie które sprawiało więcej frajdy z jazdy
            Madzia :?: :wink:
            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
            @ by Tune-up Gdańsk
            TDI VP++ i jeszcze rośnie
            Antek

            Komentarz

            • Sev
              L&K
              • 2007
              • 1295

              si :szeroki_usmiech
              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

              Komentarz

              Pracuję...