Zamieszczone przez zepter00
[O2] Redukcja masy O2
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez zepter00Ważyłeś?
Minus nadwozia kombi jest taki że środek ciężkości jest wysoko :/
To Volvo widziałem kiedyś wystawione na targach w Berlinie
Zamieszczone przez Zorrno właśnie do tego zmierzam (z moim pytaniem), czy lepiej dołożyć na tylną ośkę czy mieć mniejszą masę i gorszy rozkład.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sev... to latania po zakrętach z dobrym rozkładem masy.
jak waży 1000kg i ma 50:50 to będzie lepiej w zakrętach się prowadziło niż auto o masie 1000kg i 60:40, ale czy to samo dotyczy różnych mas auta czyli
1000kg 50:50 vs 800 kg 60:40, bo z jednej strony nacisk na tylną oś jest niższy ale z drugiej strony masa auta "wyrzucająca z zakrętu" jest niższa.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zorr, trudno mówić o jakimś aucie na podstawie samych liczb. Na rozkład mas ma tez wpływ to jak jest rozmieszczony na pojeździe, czy silnik jest centralnie, przed czy za przednią osią, czy tor wymaga częstego dohamowania na prosto czy w zakręcie, czy są szybkie sekwencje zakrętów czy tylko ciasne szykany.
Kolega odchudził cienkiego i miał problem z jazda po zakrętach, dowalił 2 koła zapasowe do bagażnika i w końcu mógł polatać a nie co chwilę spinować. Czyli dociążył i przeniósł balans na tył. Ale fakt rozkład masy w CC/SC wybebeszonym to mniej więcej jak 90:10
Może być tak że z hamowaniem w zakręcie sprawdzi się lepiej auto 50:50 i lżejsze niż cieższe a na dohamowaniach na prostej do ciasnego zakrętu (np Monza do T1) lepiej sprawdzi się z rozkładem 60:40 i cieższe bo balans hamulców można wówczas przesunąć mocniej na przód itd. Sporo zmiennych.
Miałem porównanie miedzy M6 507KM i RX-8 231KM. Zgadnijcie które sprawiało więcej frajdy z jazdy
Komentarz
-
Komentarz