Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dodatkowe wskazniki parametrów pracy silnika / auta

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Z tego co wiem to jest. ALe pamiętajcie że w Torque Pro sami budujemy sobie zegary, to znaczy zaznaczamy jakie parametry mają być wyświetlanie, ile tych parametrów na stronie i przypisujemy im zegary: analogowe lub cyfrowe i na dodatek te "ważniejsze" być większe, inne mniejsze itd. Jednym słowem my budujemy ekran, a tych ekranów może być kilka które zmieniamy poprzez przeciągnięcie.

    Ja uparłem się na tablet 7" w osłonie przeciwsłonecznej, ale nie jestem w stanie ogarnąć jak dołożyć BT.

    Podobno jest jakiś program o nazwie Bluesoleil w wydaniu dla androida. Razem z nim instalują się drivery czego nie daje żaden inny program i dzięki temu wszystko by banglało na tablecie za 200zł.

    Problem jest taki że tego programu nie idzie nigdzie ani kupić ani ściągnąć, a na stronie producenta jest napisane że w przypadku chęci zakupu proszą o kontakt. Napisałem dziśdo nich i ciekawy jestem co mi odpiszą i czy w ogóle odpiszą. Jakby ktoś ogarnął ten progra m to niech da znać
    Koniki są po to by je karmić

    Komentarz


    • Subaru, to udało Ci się wyświetlić temp oleju? Ja mam zamiar uruchomić tego auto scanna z pluginu.
      Co do bluetooth, android bazuje na linux, więc po zrootowaniu tabletu teoretycznie jest możliwe dodanie obsługi bt na usb
      Moja 4x4 FL'ka

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Andys
        kowal 2002, czy w tych dodatkowych wskaźnikach jest temp. oleju, bo chyba tylko jej brakuje do szczęścia :roll:
        Sam wskaźnik jest przewidziany w programie, ale u mnie nie loguje żadnych danych ( no data ).
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz


        • Zamieszczone przez kowal 2002
          Sam wskaźnik jest przewidziany w programie, ale u mnie nie loguje żadnych danych ( no data ).
          A tego już nie powiem. Nie dałem rady jeszcze się podpiąć, odpaliłem jedynie sam program...

          Zamieszczone przez seba210
          Co do bluetooth, android bazuje na linux, więc po zrootowaniu tabletu teoretycznie jest możliwe dodanie obsługi bt na usb
          Mojego tabletu (jak większość chińskich) nie da się zrootować. Trzeba wgrać inny rom, który na samo dzień dobry będzie zrootowany. Polecam stronę człowieka , który nazywa się Hardcore Hacker. On pisze tego typu rom dla chińskich tabletów. Wszyscy na tym jego forum go chwalą. W najbliższych dniach wrzucę jego najnowszy rom i będę się starał to ogarnąć dalej.

          Od biedy widziałem kabel do wymiany danych nie po BT a po Wifi. Problem jest taki że kosztuje ok 50$. Pomyślałem trudno, szarpnę się i wypluje. Ale okazało sięże to nie rozwiąże problemu bo i tak trzeba wtedy przeprogramować wifi do trybu client. Z dwojga złego lepiej już kombinować z BT. Nie bardzo znam się na linuksie, ale coraz bardziej się w to wdrażam i może za jakiś czas to ogarnę.
          Koniki są po to by je karmić

          Komentarz


          • skąd wziąć listę Enhanced OBD II codes ?

            Zamieszczone przez kowal 2002
            Zamieszczone przez Andys
            kowal 2002, czy w tych dodatkowych wskaźnikach jest temp. oleju, bo chyba tylko jej brakuje do szczęścia :roll:
            Sam wskaźnik jest przewidziany w programie, ale u mnie nie loguje żadnych danych ( no data ).
            To samo mam u siebie.
            Trochę czytam na ten temat i wydaje się ze w aplikacji jest zestaw "standardowych" PID'ow (czyli tak naprawdę parametrów) które aplikacja zna i potrafi monitorować.
            Ale aplikacja posiada możliwość dodania PID'ow specyficznych dla danego modelu. Tutaj news z strony:torque-and-extended-eobd-pid-support
            Rzeczywiście w menu aplikacji jest coś takiego jak "Manage extra PIDs/Sensors" w którym można definiować własne PID bazując na bezpośrednich odczytach z ECU, bądź nawet tworzyć wirtualne PIDY bazujące na kilku innych PID'ach. W tym menu jest już kilka "predefinied set" np dla Ford, Toyota Prius

            Wszystko wygląda pięknie, ale ja nie mam pojęcia skąd wziąć listę PID dla octavii, może któryś z kolegów zajmujących się od dłuższego czasu VCDS itp mógłby wskazać jakiś trop skąd wziąć listę tych Enhanced OBD II codes?
            Teoretycznie jest ten plugin do autoscan - ale u mnie skanował z 20 min i nic nie znalazł a później przerwałem
            Moja 4x4 FL'ka

            Komentarz


            • seba210 - z tego co wyczytałem to:

              "... VW only supports the OBDII PIDs required for emissions purposes. Everything else is proprietary. For full VW information you need a scanner designed for VWs. AFAK, the only good ones are VCDS (Vag-Com) and VAD Mobile. VCDS requires a computer running Windows and VAD Mobile requires a Palm device. VCDS (Ross-Tech) has plans to release a version for some portable (smart phone) devices, but I do not know which devices or when it will be released. VW uses things they call measuring blocks for most of the info you really want to see. These measuring blocks cannot be viewed with a generic OBDII scanner (like ScanGauge). Sorry, but that's the way it is."
              czyli niewiele więcej wyczytasz ze standarowego ODBII scanera.

              Gdybyś jednak szukał to można znaleźć informację o enh PIDs tutaj:

              There is very limited information available in the public domain for non-standard PIDs. The primary source of information on non-standard PIDs across different manufacturers is maintained by the US-based Equipment and Tool Institute and only available to members. The price of ETI membership for access to scan codes starts from US $7500

              Torque Pro potrzebuje dane w takiej formie:
              MODE, PID, Formula, Unit
              0×22, 0×11 0x2C, A+B *100, Litres
              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

              Komentarz


              • Sposób montażu w GMC Yukon:

                Koniki są po to by je karmić

                Komentarz


                • Zorr, No to ciekawe czy są są jakieś enhanced PID które można by odczytać przy pomocy ELM327 i programu torque?
                  Czy też te dodatkowe informacje są w "measuring blocks", które są nie dostepne przez ELM327
                  Moja 4x4 FL'ka

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez seba210
                    Zorr, No to ciekawe czy są są jakieś enhanced PID które można by odczytać przy pomocy ELM327 i programu torque?
                    Czy też te dodatkowe informacje są w "measuring blocks", które są nie dostepne przez ELM327
                    nic nie znalazłem, co gorsza jeżeli u Ciebie skaner po Torque się wiesza albo nic nie znajduje to raczej nic więcej się nie uda uzyskać.

                    Skaner teoretycznie powinien wykryć jakieś ekstra PIDy dla skody i wtedy wystarczyłoby "tylko" znaleźć ich definicje tj. powiedzieć Torque co oznaczają wartości podane przez PID wg wzoru z mojego poprzedniego posta. Natomiast skoro skaner nie wykrywa innych PIDów to albo ELM327 jest niewystarczający albo po prostu tych innych PIDów w Skodach nie ma.
                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Zorr
                      Zamieszczone przez seba210
                      Zorr, No to ciekawe czy są są jakieś enhanced PID które można by odczytać przy pomocy ELM327 i programu torque?
                      Czy też te dodatkowe informacje są w "measuring blocks", które są nie dostepne przez ELM327
                      nic nie znalazłem, co gorsza jeżeli u Ciebie skaner po Torque się wiesza albo nic nie znajduje to raczej nic więcej się nie uda uzyskać.

                      Skaner teoretycznie powinien wykryć jakieś ekstra PIDy dla skody i wtedy wystarczyłoby "tylko" znaleźć ich definicje tj. powiedzieć Torque co oznaczają wartości podane przez PID wg wzoru z mojego poprzedniego posta. Natomiast skoro skaner nie wykrywa innych PIDów to albo ELM327 jest niewystarczający albo po prostu tych innych PIDów w Skodach nie ma.
                      Ja skanowałem "tylko" przez ~20minut a później przerwałem. Po zakończeniu skanowania wysłałem sobie tę liste emailem i niestety wszystki PID'y miały status NO DATA.
                      Tak więc ja nie przeskanowałem "całości" i teoretycznie te PID'y mogą istnieć. Problem w tym, że to skanowanie jest raczej powolne (więc trzeba by je włączyć przed jakąś dłuższą trasą). Obawiam się też że program skanuje za każdym razem od początku (ale to musiał bym sprawdzić) a jeśli tak jest można by developera poprosić żeby skan pamiętał gdzie ostatnio skończył.
                      Moja 4x4 FL'ka

                      Komentarz


                      • Panowie, zaczynam znów się wdrażać w montaż 7 calowego tabletu w podsufitkę. Wpadłem na pomysł "bezinwazyjnego montażu". Zależy mi na tym, aby nie narobić zbędnych dziur itp...

                        Powiedzcie mi czy magnes neodymowy może uszkodzić tablet lub jego wyświetlacz?
                        Koniki są po to by je karmić

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez Subaru
                          Powiedzcie mi czy magnes neodymowy może uszkodzić tablet lub jego wyświetlacz?
                          tak jak nie wytrzymają obciążenia i na jakieś dziurze tablet spadnie komuś na głowę.

                          a tak poważniej to tutaj masz o wpływie magnesu a raczej jego braku na dysk twardy:
                          GeekWeek INTERIA - GeekWeek INTERIA

                          na LCD raczej nie powinien mieć wpływu, z resztą są jakieś zawieszki na magnes do lodówki dla IPad'a o tutaj:
                          Just a moment...
                          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                          Komentarz


                          • Bo to jedyny "bezinwazyjny" sposób montażu w podsufitce. Ciągle kombinuję
                            Koniki są po to by je karmić

                            Komentarz


                            • Witam.
                              Wiem, że temat stary jak dinozaury ale rzecz dotyczy wykorzystania interfejsu ELM327 i to miejsce wydało mi się najbardziej odpowiednie - ale jeżeli Admin uzna za stosowne to bardzo proszę o przeniesienie posta w bardziej odpowiednie miejsce.
                              Może temat zainteresuje parę osób. Nie znalazłem na forum takiego opisu - jeżeli się mylę to bardzo przepraszam (i bardzo proszę wtedy nie pisać, że nowy i pierwsze co robi to najpierw dodaje posta nim coś przeczyta bo jestem czytelnikiem forum już od dosyć długiego czasu).
                              A więc do rzeczy:
                              Zależało mi na odczycie temperatury oleju. Nie mam maxi-dot-a a wożenie laptopa np z vcds-em specjalnie mnie nie interesowało i znalazłem akceptowalne rozwiązanie z użyciem ELM327 i telefonu z androidem.
                              Cały koszt to cena ELM-a 327 - czyli ok 30-40zł na znanym portalu (można z Chin jak ktoś jest cierpliwy to będzie jeszcze taniej).
                              Tak więc kupujemy ELM327, ściągamy z google play aplikację VAGUDS i uruchamiamy. Niestety aplikacja nie jest zbyt wyrafinowana jeżeli chodzi o bajery (brak jakichś wirtualnych zegarów itp) i co gorsze jest po hiszpańsku - ale jest za darmo i pokazuje wszystko co chciałem.
                              Wszystkie typowe aplikacje na androida plus elm327 (np Torque) dają tylko podstawowe dane a tutaj mamy dostęp do wszystkich sterowników (chyba) i ich bloków pomiarowych.
                              Więc w moim przypadku wybieram sobie sterownik silnika, potem blok pomiarowy nr 134 i mam interesująca mnie temperaturę oleju (oraz parę innych temperatur).
                              A żeby było wygodniej program pozwala na wczytanie pliku z etykietami (plik lbl) od vcds-a i wszystkie bloki pomiarowe i zawarte w nich dane mają ładne opisy.

                              Próbowałem używać ELM327 w wersji 1.4 (starsze wykonanie, taka większa obudowa z LED-ami) i wersji 1.5 (mały biały moduł) - takie dostępne na znanym portalu aukcyjnym. Z użyciem wersji 1.4 łączyłem się tylko z silnikiem. Wersja nowsza wydaje się lepsza - nie ma problemu z parowaniem urządzenia z telefonem oraz łączy się z innymi sterownikami (na szybko spróbowałem z abs i z centralną elektryką).
                              Temat jest nowy (biały ELM327 przyszedł dopiero dziś, starszy ELM był pożyczony więc już oddałem) i nie bardzo miałem czas aby pobawić się tym dłużej a to co piszę to wynik pierwszych prób.
                              Może ktoś będzie zainteresowany i wytestuje coś więcej.

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X