Octavia I ALH @ 165KM i co dalej ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Walus
    Ambiente
    • 2009
    • 172

    #76
    Jak zamierzasz pakować pompę, duże turbo, wtryski i chcesz tym gonić przez europę to możesz już za granice polski nie wyjechać. Bez softu się nie obejdzie.

    Komentarz

    • xman750
      Rider
      • 2011
      • 322

      #77
      Zamieszczone przez Walus
      Jak zamierzasz pakować pompę, duże turbo, wtryski i chcesz tym gonić przez europę to możesz już za granice polski nie wyjechać. Bez softu się nie obejdzie.
      ja na razie próbuję ustalić co mogę bezpiecznie zainstalować bez konieczności robienia programu na nowo na program bym jechał koło kwietnia 2013 kiedy będę w PL kolejny raz i chcę te modyfikacje rozłożyć w czasie tak żebym nie miał samochodu uziemionego przez pół urlopu, z wtryskami mogę poczekać bo je sobie spokojnie przełożę sam. Po wymianie pompy i wyregulowaniu dawki mechanicznie nie powinno być tragedii a większe turbo bez programu co najwyżej będzie miało laga na dole przynajmniej tak mi się wydaje. Kiedy przechodziłem z seryjnych wtrysków na .216 i turbo hybrydę ARL jeździłem tak prawie pół roku bez żadnych problemów czy negatywnych efektów więc nie spodziewałbym się raczej dramatycznych zwrotów akcji. Oczywiście jeśli ktoś ma inne doświadczenia to chętnie posłucham, goodhope nie siał paniki tylko wspomniał o możliwej za dużej dawce z którą sobie można poradzić. A większe turbo bez korekty po prostu zostanie nie w pełni wykorzystane. Jeśli jest tu jakiś tuner to niech potwierdzi lub zaprzeczy jeśli sie mylę.

      Komentarz

      • sagon
        Drive
        • 2011
        • 46

        #78
        Afn z 11tką,ori,230,turbo brd i soft.Wynik z wałkiem tdi i na wałku sdi,bez ruszania softu.
        Nie wiem,czy aby dawki nastawnikiem nie korygowali,ale soft został nietknięty.
        Do wymiany wałka trzeba tylko zdjąć pokrywę i pasek rozrządu.Uszczelniacze można wymienić bez zdejmowania głowicy,ale to wymaga sporego doświadczenia,trzeba zawory podpierać tłokami,żeby nie powpadały do cylindrów.Mało kto to robi w ten sposób,ale jest to wykonalne.
        Przy wymianie wałka dobrze też wymienić popychacze,będzie z głowy.Wałek pasuje idealnie.
        Co do ewentualnego strojenia,to można sobie dawkę nastawnikiem zwiększyć,gdyby poddymiał na biało i tyle.
        Ile taki zestaw kosztuje u Bogdana?
        Ładuj pompę,turbo z wtryskami możesz poczekać,dawkę odpowiednio nastawnikiem wyregulujesz i jakoś będzie to jechało.

        Zamieszczone przez xman750
        chciałbym zobaczyć porównanie wykresów z hamowni silnika przed i po założeniu wałka
        Załączone pliki
        11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444

        Komentarz

        • xman750
          Rider
          • 2011
          • 322

          #79
          Zamieszczone przez sagon
          Afn z 11tką,ori,230,turbo brd i soft.Wynik z wałkiem tdi i na wałku sdi,bez ruszania softu.
          Nie wiem,czy aby dawki nastawnikiem nie korygowali,ale soft został nietknięty.
          Do wymiany wałka trzeba tylko zdjąć pokrywę i pasek rozrządu.Uszczelniacze można wymienić bez zdejmowania głowicy,ale to wymaga sporego doświadczenia,trzeba zawory podpierać tłokami,żeby nie powpadały do cylindrów.Mało kto to robi w ten sposób,ale jest to wykonalne.
          Przy wymianie wałka dobrze też wymienić popychacze,będzie z głowy.Wałek pasuje idealnie.
          Co do ewentualnego strojenia,to można sobie dawkę nastawnikiem zwiększyć,gdyby poddymiał na biało i tyle.
          Ile taki zestaw kosztuje u Bogdana?
          Ładuj pompę,turbo z wtryskami możesz poczekać,dawkę odpowiednio nastawnikiem wyregulujesz i jakoś będzie to jechało.
          za ten zestaw 1200PLN jeśli się dobrze dogadaliśmy jeszcze czekam na potwierdzenie emailem, widzę że ładnie się moment poprawił na tym wałku z SDI a robiłeś już korektę pod ten wałek czy uważasz ze nie trzeba ? miałbyś pełny numer tego wałka ? znając moje szczęście to kupię jakiś inny o jedną literkę/cyferkę...

          Komentarz

          • sagon
            Drive
            • 2011
            • 46

            #80
            Jak go założyłem,to dymił na biało,pomimo,że na starym sadził na czarno.Zwiększyłem dawkę nastawnikiem z 6.8 na 5mg i przestał już wypuszczać biały dymek.Softu jeszcze nie ruszałem,ale korekta w moim przypadku jest wskazana,można dolać paliwa,bo żadnego dymu nie widać.
            Dobrą zaletą tych wałków jest to,że nie trzeba na nich dmuchać tyle,co na wałku z tdi,żeby uzyskać taki sam wynik.A jak dmuchniesz to samo,to możesz spokojnie lać więcej,co w konsekwencji przełoży się na lepszy wynik.

            Na wałku między 1wszą,a 2gą krzywką ma być wybity numer 38E.Dlaczego?Bo pełny numer tego wałka to 038 109 101 E.
            Natomiast wałek z tdi ma wybity numer 38K,pełny numer 038 109 101 K.
            Tu masz wałek z tdi(ahf,alh,agr,asv) z wybitym numerem 38K,tak samo ma mieć wałek z sdi,tylko ma być 38E.
            Załączone pliki
            11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444

            Komentarz

            • przemeku
              Ambiente
              • 2007
              • 222

              #81
              Zamieszczone przez "xman750
              mam już też zamówioną turbinę z transturbo na grudzień GTB2260VK + kolektor + adapter + przewody olejowe + kryza do wydechu itd.
              do Twoich oczekiwań (FB230 - 205KM) - lepsza byłaby GTB1756VK

              [ Dodano: Sro 24 Paź, 12 20:32 ]
              Zamieszczone przez "xman750
              mam już też zamówioną turbinę z transturbo na grudzień GTB2260VK + kolektor + adapter + przewody olejowe + kryza do wydechu itd.
              do Twoich oczekiwań (FB230 - 205KM) - zastanów się nad GTB1756VK

              Komentarz

              • xman750
                Rider
                • 2011
                • 322

                #82
                możesz rozwinąć w jaki sposób konkretnie GTB1756VK byłaby lepsza ?

                ja wolę mieć zapas w razie jak by mi nadal mało było, wtryski .260 HFLO-Xa zamówiłem właśnie też na zapas poza tym turbina mniej wysilona dłużej polata takie moje zdanie

                Komentarz

                • przemeku
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 222

                  #83
                  Zamieszczone przez xman750
                  możesz rozwinąć w jaki sposób konkretnie GTB1756VK byłaby lepsza ?

                  ja wolę mieć zapas w razie jak by mi nadal mało było, wtryski .260 HFLO-Xa zamówiłem właśnie też na zapas poza tym turbina mniej wysilona dłużej polata takie moje zdanie
                  wyadawalo mi sie, ze chcesz 230, a nie 260....
                  GTB1756VK jest mniejsza, lepiej wstaje i do mocy 205-210 wystarczy (max na tej dmuchawce to ok 220KM) czyli optimum na FB230
                  Dol silnika masz juz zmieniony?
                  co to jest HFLO-Xa?

                  Komentarz

                  • xman750
                    Rider
                    • 2011
                    • 322

                    #84
                    Zamieszczone przez przemeku
                    Zamieszczone przez xman750
                    możesz rozwinąć w jaki sposób konkretnie GTB1756VK byłaby lepsza ?

                    ja wolę mieć zapas w razie jak by mi nadal mało było, wtryski .260 HFLO-Xa zamówiłem właśnie też na zapas poza tym turbina mniej wysilona dłużej polata takie moje zdanie
                    wydadawalo mi sie, ze chcesz 230, a nie 260....
                    GTB1756VK jest mniejsza, lepiej wstaje i do mocy 205-210 wystarczy (max na tej dmuchawce to ok 220KM) czyli optimum na FB230
                    Dol silnika masz juz zmieniony?
                    co to jest HFLO-Xa?
                    HFLOX - końcówki wtrysków: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=345585 w sumie 230 były niewiele tańsze więc pozwoliłem sobie zaszaleć 217GBP (~1090PLN) dokładnie zapłąciłem z wysyłką z Kanady i wiem że te mi już starczą na zawsze chyba że silnik zmienię Tu są w UK http://www.darksidedevelopments.co.u...e-engines.html

                    rozmawiałem z Bogdanem o GTB1756VK i zaproponował mi GTB2260VK więc nie mogłem odmówić tym bardziej że cena za zestaw jest naprawdę zachęcająca a potencjał większy

                    dołu na razie nie ruszałem nie to ze bym nie chciał ale to jest kupa czasu bez auta po prostu nie mogę sobie na to pozwolić (nie mówiąc o kosztach) poza tym cały czas po głowie mi chodzi słupek z ARL... poza tym od 10KM w tą czy w tamtą zaraz się dół nie posypie na razie mi się łożysko w kole sypie 3 raz w tym roku nie wiem czy jakieś gówniane zamienniki robią czy cholera wie co

                    Komentarz

                    • kornat
                      Rider
                      • 2007
                      • 578

                      #85
                      Fajnie moment wyprostował, ciekawe jakby sobie ten wałek radził w serii z 216-stkami.

                      Komentarz

                      • Tony065
                        RS
                        • 2009
                        • 2487
                        • Octavia I (1U2)
                        • ARX 1.8 20VT 150 KM

                        #86
                        kornat, 216 leją więcej gnojówki, wałek z SDI daje więcej powietrza, więc się wyrównuje na +. zhamowałeś auto na 216 :?:
                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                        @ by Tune-up Gdańsk
                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                        Antek

                        Komentarz

                        • kornat
                          Rider
                          • 2007
                          • 578

                          #87
                          Zamieszczone przez Tony065
                          216 leją więcej gnojówki, wałek z SDI daje więcej powietrza, więc się wyrównuje na +
                          Też tak właśnie myślę i zastanawiam się czy to dobry pomysł, bo koszt kilka krotnie mniejszy niż turbina ASZ a też da efekt i fajnie wyrówna Nm. Nie chcę też przesadzać bo mam jeszcze dobry dwumas a jak się wysypie to kolejny tysiak apa
                          Zamieszczone przez Tony065
                          zhamowałeś auto na 216 :?:
                          Plan jest na przyszły rok pod koniec wakacji a do tego czasu chcę coś wpakować aby na koniec wystroić i zhamować autko.

                          Komentarz

                          • Tony065
                            RS
                            • 2009
                            • 2487
                            • Octavia I (1U2)
                            • ARX 1.8 20VT 150 KM

                            #88
                            kornat, silnik mamy ten sam i mnie na samych wtryskach 216 wyszło 129KM/278Nm. po dołożeniu wałka SDI dojdzie ok. 10Km/20Nm, więc 2-masa powinna wytrzymać, bo bezpiecznie jest do ok. 325Nm.
                            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                            @ by Tune-up Gdańsk
                            TDI VP++ i jeszcze rośnie
                            Antek

                            Komentarz

                            • kornat
                              Rider
                              • 2007
                              • 578

                              #89
                              No tak, dużo mocy nie dokosuje ale wyrównuje moment i dowala niutonami w okolicy 2000rpm a to może wymęczyć sprzęgło. Na chwilę obecna muszę zamontować dolot AGR i w tym sezonie koniec Przez zimę na spokojnie przemyślę czy wkładać wałek, w sumie koszt niewielki ale trzeba ugadać gdzieś aby wypożyczyć garaż.
                              P.S. Tony065 Jak możesz to wrzuć loga z grup 008 z 011 oraz 000 i 001

                              Komentarz

                              • looker
                                RS
                                • 2008
                                • 1886
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                #90
                                xman750, może to Cię zainteresuje: http://leonclub.pl/forum/viewtopic.p...=unread#unread
                                OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                Komentarz

                                • xman750
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 322

                                  #91
                                  Zamieszczone przez looker
                                  xman750, może to Cię zainteresuje: http://leonclub.pl/forum/viewtopic.p...=unread#unread
                                  żeby to był Sachs a nie LUK to bym się zastanowił ale w LUka jakoś nie wierzę na sprzęgło jeszcze przyjdzie czas na razie ogarniam całość koncepcyjnie i męczę DGW na priv codziennie

                                  Komentarz

                                  • sagon
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 46

                                    #92
                                    Panowie, xman750,jak tylko dobrze pójdzie,będzie miał do dyspozycji pompę,która ma tak potworną wydajność,że te wychechłane 11tki z ahh najzwyczajniej przy niej klękają.Nawet nowe nie dadzą jej rady.
                                    Ale do rzeczy.Przerobiłem pompę pewnemu koledze,zawiozłem do pompiarza na test,żeby mieć pewność,co sobą reprezentuje.Wynik przerósł najśmielsze oczekiwania.
                                    Pompa na teście wydajności dla dwóch prób,czyli test biegu jałowego 500rpm i wysokich obrotów 2050rpm wlała aż 160cm3 paliwa.Trzeba było test powtarzać,bo nie wierzyłem.

                                    Żeby uświadomić wam,jakie to ilości,podam dane testowe pompy z ahh i zwykłej 10tki,np z asv.Mam takie dane wszystkich pompa z tdi,ale nie tylko.
                                    Pompa 0 460 414 987,czyli słynna 11tką z ahh ma wlać na maxa,czyli maksymalnie najwięcej,załóżmy,że nówka sztuka w tych dwóch testach.

                                    I tak,dla biegu jałowego 500rpm/1000 suwów 50cm3,a przy wysokich obrotach,czyli 2050rpm/1000 suwów 63cm3,łącznie daje to jedynie i aż 113cm3,przypomnę,że hybryda wlała 160cm3.

                                    Różnica między max wydatkiem pompy z asv 0 460 404 977,a pompy z ahh dla tych samych,dwóch testów,to aż 18.1cm3.Te dwa testy pozwalają każdemu pompiarzowi ocenić stan pompy.Dodatkowo przeprowadza się jeszcze test przy 750rpm,ale to tylko formalność.
                                    Czyli pompa z ahh wlewa o 18.1cm3 więcej,jak pompa 10tka,mowa o maksymalnych wartościach z karty wydatków.A hybryda wlała o 47cm więcej,jak pompa z ahh.
                                    Dla 500 rpm pompa 10tka ma wlać maksymalnie 43.70cm3,dla 2050rpm 51.20cm,co daje łącznie 95.9cm3 vs 113cm z ahh i vs 160cm3 z hybrydy 11tki.
                                    Pompa została tak pod względem mechanicznym,jak i elektronicznym zrobiona na maxa.

                                    Wsadziłem nastawnik z tej kolegi hybrydy do swojej,też hybrydy,identycznej pod względem mechanicznym,ta sama fala,sekcja,podsadzenie itp.
                                    Wcześniej nie miałem "robionego" nastawnika.Jak się golfiną przejechałem,to... takiego kopa się nie spodziewałem,ależ teraz zapier..la.Wcześniej miał około 190 koni,teraz nie wiem,ale jedzie nieporównanie lepiej.Dwumas już niewyrabia,zaczyna to odczuwać.
                                    Pomimo wałka z sdi,dużego fmica,na których przed modem nastawnika nie było na 4tym dymu,zaczął tak sadzić,że musiałem zejść aż do 6mg/skok,było 4.5mg,żeby zmniejszyć dymienie.
                                    W dalszym ciągu jeszcze dymi,ale akceptowalnie,u mnie jeszcze turbo niedomaga,więc zostawiłem na 6mg,bo taki dym po ustabilizowaniu ciśnienie powinien stracić na sile.

                                    Potencjał pompy jest ogromny,test mówi sam za siebie.Nie spodziewałem się aż takiego wyniku.Różnica do dwukrotność tego,co dzieli pompę 10tkę od 11tki z ahh.
                                    Gość mi powiedział,że może zrobić 10tkę,która wleje więcej,jak 11tka z ahh i powiem szczerze,że nie mam już najmniejszych wątpliwości.
                                    Najciekawsze jest to,że leje takie ilości przy niskim napięciu,nie trzeba teraz szukać mega mocnych nastawników,żeby przekroczyć barierę 200tu koni.

                                    Jak wymienię dwumas,ustabilizuję ciśnienie,to pojadę na hamownię,bo ciekawy jestem,co z tego wyjdzie przy napięciu 4.48v,tyle mam,miałem na maxa przy startowym 0.720v.
                                    11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444

                                    Komentarz

                                    • Walus
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 172

                                      #93
                                      Tylko pogratulować. Tak z czystej ciekawości sprawdzaleś EGT. Koksu mozna dużo wlać, tylko czy coś sie nie wysra.

                                      fajnie że jeszcze VP ktoś modzi.

                                      Komentarz

                                      • sagon
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 46

                                        #94
                                        Jeszcze nie,do wiosny będę jeździł bez wskaźnika,wiosną biorę brd od brata,on wsadza gtb do swojego avf-a,to wsadzę przy okazji sondę.Wydłużę jeszcze skrzynię,co w naturalny sposób obniży egt,taka tylko 4ka będzie dłuższa o 40km/h,5tka już o 30km/h,co w afnie na 5tym przy 4000 daje 170km/h,3kę przedłużą tylko o 10km/h,ale i tak zredukuje to 200rpm.
                                        Nie deptam w takich sytuacjach,bo szkoda silnika,choć zawsze w razie konieczności można zejść na 7-8mg i będzie bezpieczniej.
                                        Dymu strasznego nie ma,choć go widać,w porównaniu z tym,co było na 4.5mg,to jest go dużo mniej.
                                        Ale to turbo zamiast dmuchać 1.65 dmucha przy 4000 niecałe 1.5 bara.Od 3000 już nie trzyma ciśnienia.Poprawimy to,ale ostatecznie będzie brd,które 1.7 dmucha już od 2000rpm do ponad 4000.

                                        Ale moje oczekiwania,to pikuś z tym,co planuje xman750.Ja do celowo planuję zostać na max 190 koni,zrobię,to fakt jeden pomiar na maxa,ale powyżej 190ciu nie wchodzę.

                                        Ale dosyć o mnie,czekamy ba rozwój sytuacji u kolegi,jak tylko wszystko pójdzie dobrze,to będzie potwór na korpusie z pompy od ahh.

                                        Pozdrawiam.
                                        11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444

                                        Komentarz

                                        • kornat
                                          Rider
                                          • 2007
                                          • 578

                                          #95
                                          sagon, a czy czasem nie robiłeś na tłoczkorozdzielaczu z renaulta?

                                          Komentarz

                                          • sagon
                                            Drive
                                            • 2011
                                            • 46

                                            #96
                                            Tak,a co w związku z tym?
                                            11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444

                                            Komentarz

                                            • kornat
                                              Rider
                                              • 2007
                                              • 578

                                              #97
                                              Bo kiedyś słyszałem, że parę ludzi tak przerobiło ale nic o wynikach nie pisali. Chciałem wiedzieć czy takie wyniki to daje przeróbka z wnętrznościami z renaulta a wynik bardzo przyzwoity.

                                              Komentarz

                                              • sagon
                                                Drive
                                                • 2011
                                                • 46

                                                #98
                                                Silniki w reni 1.9 dti miały kilka pomp,0 460 414 982/983/984-volvo silnik reni/988/993/996,wszystko 11tki.
                                                Najlepsze tłoki miały wszystkie poza 993 i 996.
                                                Tyle tylko,że 988 mają identyczny tyming,jak pompy z ahh,choć te 982/983 mają pod względem budowy,wyglądu identyczne.Tylko numerek na tłoczku/tymingu z 988 to 032,w 982/983 to 052.Ale fizycznie niczym się nie różnią.
                                                Być może przepływy są inne,ale tego nie wiem.
                                                Jedno jest pewne,tłokoroździelacze z reni są lepsze,jak w pompach 107j.Prosty przykład,pompa z reni 988 w teście dla biegu jałowego przy 500rpm(1000 na silniku) ma wlać 47.60cm,ahh 50cm3,dla obrotów 2050 988 ma wlać 58.30cm3,pompa z ahh 63.00cm3.
                                                Czyli łącznie renia 988-105.30cm3 przy niższym napięciu,jak pompa 107J,a pompa z ahh wlewa 113cm3.
                                                Różnica niby duża,ale trzeba brać pod uwagę bardzo ważny szczegół,czyli falę.
                                                Renia 988 ma falę o skoku 3.0mm,pompa 107J ma skok fali 3.3mm.Różnica kosmiczna,jak na skok fali.Druga sprawa,renia 988 ma przy teście niższe napięcie.
                                                AHH przy 2000 ma napięcie 3790mv,renia 988 3750mv.
                                                Dodatkowo fala z ahh ma tę przewagę,że wtrysk paliwa następuje dużo szybciej,jak w reni 988.Inna charakterystyka krzywki.

                                                Wystarczy jednak tylko połączyć sekcję od reni 988/983/982 z falą de 143 z ahh i mamy naprawdę mocną pompę.
                                                W przypadku słabysz pomp z ahh taki przeszczep niejedenokrotnie może się opłacać.
                                                Pompę z reni można już kupić za nawet 200 zeta.

                                                Pozdro.
                                                11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444

                                                Komentarz

                                                • rob555
                                                  Rider
                                                  • 2006
                                                  • 748

                                                  #99
                                                  No patrz sagon dobra nowina poparta wynikami.
                                                  Natomiast zapodaj EGT bo przy tak wydajnym ukl paliwowym moze tam byc piekielko....
                                                  pozdrawiam

                                                  Diagnostyka i tuning
                                                  hybrydowe wtryski i turbiny
                                                  programy na ulice jak i do sportu

                                                  Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                                  www.tune-up.pl

                                                  HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                                  Komentarz

                                                  • lukas_jg
                                                    Rider
                                                    • 2012
                                                    • 600
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                    sagon, możesz podać szczegóły przeróbki ? Co zostało wymienione ? Jeżeli to nie tajemnica oczywiście ;-)
                                                    Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...