Jak zamierzasz pakować pompę, duże turbo, wtryski i chcesz tym gonić przez europę to możesz już za granice polski nie wyjechać. Bez softu się nie obejdzie.
Octavia I ALH @ 165KM i co dalej ?
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez WalusJak zamierzasz pakować pompę, duże turbo, wtryski i chcesz tym gonić przez europę to możesz już za granice polski nie wyjechać. Bez softu się nie obejdzie.
Komentarz
-
-
Afn z 11tką,ori,230,turbo brd i soft.Wynik z wałkiem tdi i na wałku sdi,bez ruszania softu.
Nie wiem,czy aby dawki nastawnikiem nie korygowali,ale soft został nietknięty.
Do wymiany wałka trzeba tylko zdjąć pokrywę i pasek rozrządu.Uszczelniacze można wymienić bez zdejmowania głowicy,ale to wymaga sporego doświadczenia,trzeba zawory podpierać tłokami,żeby nie powpadały do cylindrów.Mało kto to robi w ten sposób,ale jest to wykonalne.
Przy wymianie wałka dobrze też wymienić popychacze,będzie z głowy.Wałek pasuje idealnie.
Co do ewentualnego strojenia,to można sobie dawkę nastawnikiem zwiększyć,gdyby poddymiał na biało i tyle.
Ile taki zestaw kosztuje u Bogdana?
Ładuj pompę,turbo z wtryskami możesz poczekać,dawkę odpowiednio nastawnikiem wyregulujesz i jakoś będzie to jechało.
Zamieszczone przez xman750chciałbym zobaczyć porównanie wykresów z hamowni silnika przed i po założeniu wałkaZałączone pliki11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sagonAfn z 11tką,ori,230,turbo brd i soft.Wynik z wałkiem tdi i na wałku sdi,bez ruszania softu.
Nie wiem,czy aby dawki nastawnikiem nie korygowali,ale soft został nietknięty.
Do wymiany wałka trzeba tylko zdjąć pokrywę i pasek rozrządu.Uszczelniacze można wymienić bez zdejmowania głowicy,ale to wymaga sporego doświadczenia,trzeba zawory podpierać tłokami,żeby nie powpadały do cylindrów.Mało kto to robi w ten sposób,ale jest to wykonalne.
Przy wymianie wałka dobrze też wymienić popychacze,będzie z głowy.Wałek pasuje idealnie.
Co do ewentualnego strojenia,to można sobie dawkę nastawnikiem zwiększyć,gdyby poddymiał na biało i tyle.
Ile taki zestaw kosztuje u Bogdana?
Ładuj pompę,turbo z wtryskami możesz poczekać,dawkę odpowiednio nastawnikiem wyregulujesz i jakoś będzie to jechało.
Komentarz
-
-
Jak go założyłem,to dymił na biało,pomimo,że na starym sadził na czarno.Zwiększyłem dawkę nastawnikiem z 6.8 na 5mg i przestał już wypuszczać biały dymek.Softu jeszcze nie ruszałem,ale korekta w moim przypadku jest wskazana,można dolać paliwa,bo żadnego dymu nie widać.
Dobrą zaletą tych wałków jest to,że nie trzeba na nich dmuchać tyle,co na wałku z tdi,żeby uzyskać taki sam wynik.A jak dmuchniesz to samo,to możesz spokojnie lać więcej,co w konsekwencji przełoży się na lepszy wynik.
Na wałku między 1wszą,a 2gą krzywką ma być wybity numer 38E.Dlaczego?Bo pełny numer tego wałka to 038 109 101 E.
Natomiast wałek z tdi ma wybity numer 38K,pełny numer 038 109 101 K.
Tu masz wałek z tdi(ahf,alh,agr,asv) z wybitym numerem 38K,tak samo ma mieć wałek z sdi,tylko ma być 38E.Załączone pliki11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez "xman750mam już też zamówioną turbinę z transturbo na grudzień GTB2260VK + kolektor + adapter + przewody olejowe + kryza do wydechu itd.
[ Dodano: Sro 24 Paź, 12 20:32 ]
Zamieszczone przez "xman750mam już też zamówioną turbinę z transturbo na grudzień GTB2260VK + kolektor + adapter + przewody olejowe + kryza do wydechu itd.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xman750możesz rozwinąć w jaki sposób konkretnie GTB1756VK byłaby lepsza ?
ja wolę mieć zapas w razie jak by mi nadal mało było, wtryski .260 HFLO-Xa zamówiłem właśnie też na zapas poza tym turbina mniej wysilona dłużej polata takie moje zdanie
GTB1756VK jest mniejsza, lepiej wstaje i do mocy 205-210 wystarczy (max na tej dmuchawce to ok 220KM) czyli optimum na FB230
Dol silnika masz juz zmieniony?
co to jest HFLO-Xa?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemekuZamieszczone przez xman750możesz rozwinąć w jaki sposób konkretnie GTB1756VK byłaby lepsza ?
ja wolę mieć zapas w razie jak by mi nadal mało było, wtryski .260 HFLO-Xa zamówiłem właśnie też na zapas poza tym turbina mniej wysilona dłużej polata takie moje zdanie
GTB1756VK jest mniejsza, lepiej wstaje i do mocy 205-210 wystarczy (max na tej dmuchawce to ok 220KM) czyli optimum na FB230
Dol silnika masz juz zmieniony?
co to jest HFLO-Xa?
rozmawiałem z Bogdanem o GTB1756VK i zaproponował mi GTB2260VK więc nie mogłem odmówić tym bardziej że cena za zestaw jest naprawdę zachęcająca a potencjał większy
dołu na razie nie ruszałem nie to ze bym nie chciał ale to jest kupa czasu bez auta po prostu nie mogę sobie na to pozwolić (nie mówiąc o kosztach) poza tym cały czas po głowie mi chodzi słupek z ARL... poza tym od 10KM w tą czy w tamtą zaraz się dół nie posypie na razie mi się łożysko w kole sypie 3 raz w tym roku nie wiem czy jakieś gówniane zamienniki robią czy cholera wie co
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065216 leją więcej gnojówki, wałek z SDI daje więcej powietrza, więc się wyrównuje na +
Zamieszczone przez Tony065zhamowałeś auto na 216 :?:
Komentarz
-
-
No tak, dużo mocy nie dokosuje ale wyrównuje moment i dowala niutonami w okolicy 2000rpm a to może wymęczyć sprzęgło. Na chwilę obecna muszę zamontować dolot AGR i w tym sezonie koniec Przez zimę na spokojnie przemyślę czy wkładać wałek, w sumie koszt niewielki ale trzeba ugadać gdzieś aby wypożyczyć garaż.
P.S. Tony065 Jak możesz to wrzuć loga z grup 008 z 011 oraz 000 i 001
Komentarz
-
-
xman750, może to Cię zainteresuje: http://leonclub.pl/forum/viewtopic.p...=unread#unreadOII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lookerxman750, może to Cię zainteresuje: http://leonclub.pl/forum/viewtopic.p...=unread#unread
Komentarz
-
-
Panowie, xman750,jak tylko dobrze pójdzie,będzie miał do dyspozycji pompę,która ma tak potworną wydajność,że te wychechłane 11tki z ahh najzwyczajniej przy niej klękają.Nawet nowe nie dadzą jej rady.
Ale do rzeczy.Przerobiłem pompę pewnemu koledze,zawiozłem do pompiarza na test,żeby mieć pewność,co sobą reprezentuje.Wynik przerósł najśmielsze oczekiwania.
Pompa na teście wydajności dla dwóch prób,czyli test biegu jałowego 500rpm i wysokich obrotów 2050rpm wlała aż 160cm3 paliwa.Trzeba było test powtarzać,bo nie wierzyłem.
Żeby uświadomić wam,jakie to ilości,podam dane testowe pompy z ahh i zwykłej 10tki,np z asv.Mam takie dane wszystkich pompa z tdi,ale nie tylko.
Pompa 0 460 414 987,czyli słynna 11tką z ahh ma wlać na maxa,czyli maksymalnie najwięcej,załóżmy,że nówka sztuka w tych dwóch testach.
I tak,dla biegu jałowego 500rpm/1000 suwów 50cm3,a przy wysokich obrotach,czyli 2050rpm/1000 suwów 63cm3,łącznie daje to jedynie i aż 113cm3,przypomnę,że hybryda wlała 160cm3.
Różnica między max wydatkiem pompy z asv 0 460 404 977,a pompy z ahh dla tych samych,dwóch testów,to aż 18.1cm3.Te dwa testy pozwalają każdemu pompiarzowi ocenić stan pompy.Dodatkowo przeprowadza się jeszcze test przy 750rpm,ale to tylko formalność.
Czyli pompa z ahh wlewa o 18.1cm3 więcej,jak pompa 10tka,mowa o maksymalnych wartościach z karty wydatków.A hybryda wlała o 47cm więcej,jak pompa z ahh.
Dla 500 rpm pompa 10tka ma wlać maksymalnie 43.70cm3,dla 2050rpm 51.20cm,co daje łącznie 95.9cm3 vs 113cm z ahh i vs 160cm3 z hybrydy 11tki.
Pompa została tak pod względem mechanicznym,jak i elektronicznym zrobiona na maxa.
Wsadziłem nastawnik z tej kolegi hybrydy do swojej,też hybrydy,identycznej pod względem mechanicznym,ta sama fala,sekcja,podsadzenie itp.
Wcześniej nie miałem "robionego" nastawnika.Jak się golfiną przejechałem,to... takiego kopa się nie spodziewałem,ależ teraz zapier..la.Wcześniej miał około 190 koni,teraz nie wiem,ale jedzie nieporównanie lepiej.Dwumas już niewyrabia,zaczyna to odczuwać.
Pomimo wałka z sdi,dużego fmica,na których przed modem nastawnika nie było na 4tym dymu,zaczął tak sadzić,że musiałem zejść aż do 6mg/skok,było 4.5mg,żeby zmniejszyć dymienie.
W dalszym ciągu jeszcze dymi,ale akceptowalnie,u mnie jeszcze turbo niedomaga,więc zostawiłem na 6mg,bo taki dym po ustabilizowaniu ciśnienie powinien stracić na sile.
Potencjał pompy jest ogromny,test mówi sam za siebie.Nie spodziewałem się aż takiego wyniku.Różnica do dwukrotność tego,co dzieli pompę 10tkę od 11tki z ahh.
Gość mi powiedział,że może zrobić 10tkę,która wleje więcej,jak 11tka z ahh i powiem szczerze,że nie mam już najmniejszych wątpliwości.
Najciekawsze jest to,że leje takie ilości przy niskim napięciu,nie trzeba teraz szukać mega mocnych nastawników,żeby przekroczyć barierę 200tu koni.
Jak wymienię dwumas,ustabilizuję ciśnienie,to pojadę na hamownię,bo ciekawy jestem,co z tego wyjdzie przy napięciu 4.48v,tyle mam,miałem na maxa przy startowym 0.720v.11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444
Komentarz
-
-
Jeszcze nie,do wiosny będę jeździł bez wskaźnika,wiosną biorę brd od brata,on wsadza gtb do swojego avf-a,to wsadzę przy okazji sondę.Wydłużę jeszcze skrzynię,co w naturalny sposób obniży egt,taka tylko 4ka będzie dłuższa o 40km/h,5tka już o 30km/h,co w afnie na 5tym przy 4000 daje 170km/h,3kę przedłużą tylko o 10km/h,ale i tak zredukuje to 200rpm.
Nie deptam w takich sytuacjach,bo szkoda silnika,choć zawsze w razie konieczności można zejść na 7-8mg i będzie bezpieczniej.
Dymu strasznego nie ma,choć go widać,w porównaniu z tym,co było na 4.5mg,to jest go dużo mniej.
Ale to turbo zamiast dmuchać 1.65 dmucha przy 4000 niecałe 1.5 bara.Od 3000 już nie trzyma ciśnienia.Poprawimy to,ale ostatecznie będzie brd,które 1.7 dmucha już od 2000rpm do ponad 4000.
Ale moje oczekiwania,to pikuś z tym,co planuje xman750.Ja do celowo planuję zostać na max 190 koni,zrobię,to fakt jeden pomiar na maxa,ale powyżej 190ciu nie wchodzę.
Ale dosyć o mnie,czekamy ba rozwój sytuacji u kolegi,jak tylko wszystko pójdzie dobrze,to będzie potwór na korpusie z pompy od ahh.
Pozdrawiam.11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444
Komentarz
-
-
Silniki w reni 1.9 dti miały kilka pomp,0 460 414 982/983/984-volvo silnik reni/988/993/996,wszystko 11tki.
Najlepsze tłoki miały wszystkie poza 993 i 996.
Tyle tylko,że 988 mają identyczny tyming,jak pompy z ahh,choć te 982/983 mają pod względem budowy,wyglądu identyczne.Tylko numerek na tłoczku/tymingu z 988 to 032,w 982/983 to 052.Ale fizycznie niczym się nie różnią.
Być może przepływy są inne,ale tego nie wiem.
Jedno jest pewne,tłokoroździelacze z reni są lepsze,jak w pompach 107j.Prosty przykład,pompa z reni 988 w teście dla biegu jałowego przy 500rpm(1000 na silniku) ma wlać 47.60cm,ahh 50cm3,dla obrotów 2050 988 ma wlać 58.30cm3,pompa z ahh 63.00cm3.
Czyli łącznie renia 988-105.30cm3 przy niższym napięciu,jak pompa 107J,a pompa z ahh wlewa 113cm3.
Różnica niby duża,ale trzeba brać pod uwagę bardzo ważny szczegół,czyli falę.
Renia 988 ma falę o skoku 3.0mm,pompa 107J ma skok fali 3.3mm.Różnica kosmiczna,jak na skok fali.Druga sprawa,renia 988 ma przy teście niższe napięcie.
AHH przy 2000 ma napięcie 3790mv,renia 988 3750mv.
Dodatkowo fala z ahh ma tę przewagę,że wtrysk paliwa następuje dużo szybciej,jak w reni 988.Inna charakterystyka krzywki.
Wystarczy jednak tylko połączyć sekcję od reni 988/983/982 z falą de 143 z ahh i mamy naprawdę mocną pompę.
W przypadku słabysz pomp z ahh taki przeszczep niejedenokrotnie może się opłacać.
Pompę z reni można już kupić za nawet 200 zeta.
Pozdro.11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444
Komentarz
-
-
No patrz sagon dobra nowina poparta wynikami.
Natomiast zapodaj EGT bo przy tak wydajnym ukl paliwowym moze tam byc piekielko....pozdrawiam
Diagnostyka i tuning
hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl
HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK
Komentarz
-
Komentarz