Octavia I ALH @ 165KM i co dalej ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sagon
    Drive
    • 2011
    • 46

    W pompie zmieniona była fala na tę z ahh,sekcja,czyli tłokoroździelacz z głowicą od reni 988,podsadzenie 2.2mm i tłoczek przestawiacza kąta z reni 988,pompa z ahh ma identyczny 032.Dodatkowo została zmieniona kalibracja dawki.
    Dzisiaj zszedłem na 7mg,brat wsiadł za fajerę i zobaczyłem,...jak to bydle ciągle dymi.Faktem jest,że turbo,chyba z winy n 75,jutro to sprawdzę,traci 200mbar przy 4000 na 4tym biegu,300mbar na 3cim.
    Wcześniej na 4ce przy 5mg nie dymił,a teraz sadzi równo.Taki dym miałem,jak wsadziłem 216tki do softu na 140 koni.Niby tragedii nie ma,bo nie lecą jak to widywałem kłęby czarnego dymu,jednak dymić dymi.
    Tylko,że deptając biegi zmienia się zawsze w zakresie 3000+,a u mnie od tego zakresu turbo dosłownie pada na pysk.Stąd pewnie też i taki dym.
    Jedno jest pewne,pompa ma potencjał,pewnie nawet 12tki,to nie ulega wątpliwości.Do bicia rekordów mocy jest wręcz stworzona.Na kreski to samo.
    Jak dla mnie jednak,jest chyba trochę za mocna.Trzeba będzie ogarnąć turbo,jeżeli to nie zmniejszy drastycznie dymienia,zostaje ponowna kalibracja nastawnika.Wsadzę jeszcze elektryczną pompę paliwa,redukuje dymienie,może pomoże .
    Dymi trochę bardziej,jak ta ibiza.



    Co do egt,to nie wiem jaką ma wartość,ale obecnie,przy tych temperaturach krzywdy mu nie zrobię.Tym bardziej,że deptam do 4000 bardzo sporadycznie,jestem świadomy ewentualnych zagrożeń.Obecnie,przy tym odejściu 3500 w zupełności już wystarcza.
    Kolega miał większy dym na 260tkach,ganiał tak z rok i po zdjęciu głowicy tłoki były jedynie osmolone.Niczym się od tych z seryjnego afn-a nie różniły.
    Uszczelki też nie wywaliło,więc chyba się da,a nogę miał potwornie ciężką.Latem byłoby niebezpiecznie,ale teraz kontrolując sytuację można by ganiać i ganiać.

    Brat miał wyjechać passatem na kreskę,ale zrezygnował .Stwierdził,że nie da rady.A ma dobre 200 koni i silnik po kapitalnym remoncie.
    Szacunkowa moc... 200 jest na bank,przy 4.48v i 1.45bara :szeroki_usmiech .Skoro astra III 1.9 cdti zrobiona na 205/446 robi 150km/h na tym samy,identycznym odcinku,co moje stare pudło.
    Jest jeszcze jeden pacjent,b5 1.8 tb po sofcie na jakieś 190 koni.Jak wróci od mechanika,pompa oleju padła,to staniemy.

    Generalnie golfem teraz jeździ się zajebiaszczo,delikatne muśniecie pedału przyśpieszenia i ciągnie,tak fajnie,że aż żal bieg zmieniać.Niestety rozwaliłem chyba dwumas,bo przy odpalaniu da się to wyczuć.Podobnie na drodze,czuć już drgania.

    rob555, ja nie ukrywam takich faktów przed kolegami.Może dlatego,że to nie jest tajemniczy wałek do pd-ka,który daje kosmiczne przyrosty i pełną kieszeń :wink:.
    Ja zawsze staram się,co tylko mogę popierać faktami.
    Tak na marginesie dyskusji,co tam dał ten wałeczek u kolegi Traksia?
    Pozdro.
    11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444

    Komentarz

    • rob555
      Rider
      • 2006
      • 748

      sagon > narazie nic dal Traksio przy montażu pokrzywił zawory....
      pozdrawiam

      Diagnostyka i tuning
      hybrydowe wtryski i turbiny
      programy na ulice jak i do sportu

      Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
      www.tune-up.pl

      HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

      Komentarz

      • sagon
        Drive
        • 2011
        • 46

        To za karę.Za to,że robił z tego taką wielką tajemnicę.Pewnie odwrotnie go wsadził.

        Odnośnie pompy,to wiem już,że można 10tkę,na ori sekcji,fali tak zrobić,że będzie lała więcej,jak 11tka z ahh.Bez zmieniania czegokolwiek w mechanizmie tłoczącym.
        Dobra chyba dobra wiadomość dla tych,których nie stać na pompy z ahh ,koszt takiej modyfikacji jest trzykrotnie niższy,jak zakup niepewnej pompy z ahh.
        Wydatek paliwowy na tej 11tce,max jaki da się zrobić,to 240cm3 :shock: ,przy 113tu jakie leje seryjnie 107J :diabelski_usmiech .
        Da się też spokojnie podciągnąć i 107J,wtedy też będzie lała dużo więcej,jak oryginalnie,pod warunkiem,że będzie zdrowa,a z tym bywa różnie.Wtedy trzeba zmienić sekcję na dużo tańszą i ogólnie dostępną i można mieć pod maską prawdziwego potwora.
        11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444

        Komentarz

        • lukas_jg
          Rider
          • 2012
          • 600
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          sagon, czy dobrze rozumiem, że mogę swoją pompę z ASV "podrasować" ? :-) Czy to tylko dla AFN?
          Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

          Komentarz

          • sagon
            Drive
            • 2011
            • 46

            Każdą 10tkę można podrasować .

            [ Dodano: Sob 24 Lis, 12 22:05 ]
            Pompa kolegi xman750 już przerobiona na 11tkę,czeka tylko na kuriera.Wlała 140cm3 na fali de 110 :shock: ,na wyraźne życzenie miało być słabiej.
            Przypominam,że pompa 107J wlewa tylko 113cm3.
            11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444

            Komentarz

            • xman750
              Rider
              • 2011
              • 322

              jako że moja koncepcja modów ciągle ewoluuje i wymyśliłem ze kupię jednak jakieś kombi z lepszym wyposażeniem klima/esp/asr itp. może 4x4 to nagle mnie olśniło że przecież jak kupię model z silnikiem PD a głowica będzie od VP to jak potem wygląda sprawa sterowania pompą wtryskową i wtryskiem sterującym ? dużo jest rzeźbienia ? co z ECU ? wogóle jest to do zrobienia czy jednak brac model z silinikiem VP ?

              Pytanie kolejne czy w wersjach 4x4 z TDI jest miejsce na duże turbo i czy są do nich dostępne długie skrzynie 6b ? Oczywiście mowa cały czas o Octavii ciągle się nie mogę zdecydować o1 czy O2 ale chyba 4x4 wziąłbym O1 bo mówią że bardziej niezawodna a z tyłu ma juz wahacze jak w O2. Jest gdzieś w internecie zestawienie wszystkich modeli po rodzaju silnika np ?

              Komentarz

              • looker
                RS
                • 2008
                • 1886
                • Octavia II (1Z3)
                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                Jeśli weźmiesz PD to pompę od sagona możesz już wystawiać na popularnym portalu aukcyjnym ;-)
                OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                Komentarz

                • xman750
                  Rider
                  • 2011
                  • 322

                  Zamieszczone przez looker
                  Jeśli weźmiesz PD to pompę od sagona możesz już wystawiać na popularnym portalu aukcyjnym ;-)
                  właśnie kombinuję jak tego uniknąć, w PD nie chcę iść bo z pompowtryskiem to nie znasz dnia ani godziny kiedy padnie poza tym nastawiłem się już psychicznie na VP mam głowicę kupioną, końcówki wtrysków no i pompa od sagona dotarła naprawdę jest tyle żeźby żeby przerobic PDka na VP ? w drugą stronę przerabiali z tego co widziałem na forum tzn z VP na PD

                  Komentarz

                  • soszek81
                    L&K
                    • 2010
                    • 1245

                    xman750 - kupujesz goły słupek od PD, zakładasz czapkę i cały osprzęt od VP.

                    Masz dół który uciągnie znacznie więcej niż cały VP, do tego nie wysrają ci się pompki

                    Ja tak to widzę.
                    Była O1 kombi ALH++ 150/340
                    Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                    Komentarz

                    • xman750
                      Rider
                      • 2011
                      • 322

                      Zamieszczone przez soszek81
                      xman750 - kupujesz goły słupek od PD, zakładasz czapkę i cały osprzęt od VP.

                      Masz dół który uciągnie znacznie więcej niż cały VP, do tego nie wysrają ci się pompki

                      Ja tak to widzę.
                      ale problem w tym że jak kupię auto z silnikiem PD i wsadzę tam glowicę VP to jak to wszystko podepnę pod ECU przecież wtyczki etc. będą inne ? silinik PD już mam kupiony szukam jaką budę wybrać do tych modów

                      Jak pisałem chcę sprzedać swoją Octavię i kupić jakąś bardziej wypasiona wersję w kombi i możliwe ze 4x4 tam najprawdopodobniej będzie siedział juz PDek

                      Komentarz

                      • Walus
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 172

                        Nie jest tak różowo aby założyć dól od Pd do vp trzeba jeszcze wytargać wał i przełożyć koronke od czujnika położenia wąłu. można tez porzeźbić troche z pompa oleju. Normaly mechanik da se rade.[

                        Komentarz

                        • xman750
                          Rider
                          • 2011
                          • 322

                          Zamieszczone przez Walus
                          Nie jest tak różowo aby założyć dól od Pd do vp trzeba jeszcze wytargać wał i przełożyć koronke od czujnika położenia wąłu. można tez porzeźbić troche z pompa oleju. Normaly mechanik da se rade.[
                          no dobra a jeśli robimy na odwrót tzn do auta z silnikiem PD wkłądamy górę od VP tak jak ja chcę zrobic ?

                          Komentarz

                          • Walus
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 172

                            Po co idziesz pod górę. Koszty większe są przy modzeniu vp itp. niektóre pd mają takie same bloki jak vp za wyjatkiem 130 150. Taki ich urok.
                            Przy założeniu głowicy z vp musisz założyć pompe wtryskową , to nie problem problemem może być podłączenie tego pod kompa, jak? Druga rzecz,jeśli nawet to ogarniesz to jak podmienisz mape wtryskową z pompek na wtryski komp może tego nie ogarnąć.

                            twoje dzieło, twoja kasa moim zdaniem troche lipa bedzie

                            Komentarz

                            • xman750
                              Rider
                              • 2011
                              • 322

                              Zamieszczone przez Walus
                              Po co idziesz pod górę. Koszty większe są przy modzeniu vp itp. niektóre pd mają takie same bloki jak vp za wyjatkiem 130 150. Taki ich urok.
                              Przy założeniu głowicy z vp musisz założyć pompe wtryskową , to nie problem problemem może być podłączenie tego pod kompa, jak? Druga rzecz,jeśli nawet to ogarniesz to jak podmienisz mape wtryskową z pompek na wtryski komp może tego nie ogarnąć.

                              twoje dzieło, twoja kasa moim zdaniem troche lipa bedzie
                              pytam na ile jest to wykonalne bo po prostu nie wiem, soft w ECU to dla tunera chyba żaden problem, miałem zamiar modzić auto którym jeżdżę ale po przemyśleniu sprawy stwierdziłem ze jak pakować tyle kasy tow coś z lepszym wyposażeniem i budzie kombi ze względów praktycznych, no i teraz próbuję to ogarnąć, nie będę tego robił sam tylko oddam komuś chcę jednak wiedzieć na ile jest to skomplikowane, może wymiana wiązki i przeprogramowanie ECU na górę od VP to nie jest coś strasznego, nie wiem, dlatego pytam, ewentualnie może zapytam inaczej czy były Octavie w kombi 4x4 i silnikami VP ? może będę szukał w tą stronę ? mam czas i zbieram informacje na razie. Do pompek nie mam jakoś zaufania i chcę zostać przy VP bo tak i już awaria wtryskiwacza to mały pikuś w porównaniu do awarii pompowtryskiwacza

                              Komentarz

                              • Tony065
                                RS
                                • 2009
                                • 2497
                                • Octavia I (1U2)
                                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                xman750, OI w dizlu, 4x4 i kombi była z silnikiem ATD 101KM. niestety, jest to silnik PD, swoją droga bardzo podatnym na wirus, bo na zdrowym osiąga się przyrosty mocy prawie do 40-45% :!: z uwagi na roczniki, jest większa szansa trafienia wersji z ESP, 4 poduchami, pełna elektryką itd.
                                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                @ by Tune-up Gdańsk
                                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                Antek

                                Komentarz

                                • xman750
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 322

                                  no dobrze załóżmy że kupię auto z silnikiem PD, czy ktoś już przerabiał PD na VP ? dużo z tym roboty ? Nadal nie wiem czy w 4x4 będzie za silnikiem wystarczająco dużo miejsca na gt2260vk i czy da się dopasować jakąś długą skrzynie 6b ?

                                  Komentarz

                                  • looker
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 1886
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                    Niestety, ATD ma taki sam blok silnika jak np. ASV... czyli słabszy "dół" jeśli chodzi o mody pow. 200KM...
                                    OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                    SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                    Komentarz

                                    • xman750
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 322

                                      Zamieszczone przez looker
                                      Niestety, ATD ma taki sam blok silnika jak np. ASV... czyli słabszy "dół" jeśli chodzi o mody pow. 200KM...
                                      silnik to ja już mam kupiony BLT z Ibizy więc to nie jest żaden problem, mi chodzi o to czy kupując 4x4 PD będę w stanie przeprowadzić wszystkie zaplanowane mody, co mi po 4x4 skoro się okaże że turbo nie wejdzie a skrzynia będzie krótka jak w maluchu...

                                      Komentarz

                                      • Tony065
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2497
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                        xman750, w OI 4x4 TDI nie wsadzisz nic innego niż GT1749VB, bo przystawka nie pozwala. Za mało miejsca. Skrzynie są 6B, więc wybór jest spory, bo z Leona 1, S3 albo Gofra IV jakiegoś dobierzesz coś "długiego".
                                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                        @ by Tune-up Gdańsk
                                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                        Antek

                                        Komentarz

                                        • xman750
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 322

                                          Zamieszczone przez Tony065
                                          xman750, w OI 4x4 TDI nie wsadzisz nic innego niż GT1749VB, bo przystawka nie pozwala. Za mało miejsca. Skrzynie są 6B, więc wybór jest spory, bo z Leona 1, S3 albo Gofra IV jakiegoś dobierzesz coś "długiego".
                                          to niedobrze ale tak łatwo się nie poddam skrzynia do 4x4 chyba nie jest taka sama jak w leonach czy golfach bo musi mieć przecież napęd na tył gdzieś wyprowadzony czy ja o czymś nie wiem ? szkoda by mi było rezygnować z 4x4 ale jeśli będę miał wybór między big turbo a 4x4 to chyba turbo wygra...

                                          Komentarz

                                          • Tony065
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 2497
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                            xman750, poczytaj to :arrow: http://forum.tdi-tuning.pl/printview...2e11e786e5b8b5
                                            I to :arrow: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
                                            Powinno coś Ci się pojaśnić w temacie zależności BigTurbo i Haldexa
                                            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                            @ by Tune-up Gdańsk
                                            TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                            Antek

                                            Komentarz

                                            • ROBAL_26
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2328
                                              • Octavia I combi (1U5)
                                              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                              xman750, z tego co pamietam i sprawdzając w ks, wychodziły również o1 4x4 90KM czyli 66kW tylko nie mogę znaleźć czy to jest motor VP czy PD ale prędzej VP .ok
                                              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                              Komentarz

                                              • xman750
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 322

                                                Zamieszczone przez ROBAL_26
                                                xman750, z tego co pamietam i sprawdzając w ks, wychodziły również o1 4x4 90KM czyli 66kW tylko nie mogę znaleźć czy to jest motor VP czy PD ale prędzej VP .ok
                                                no nic będę szukał tylko znów to będzie pewnie jakaś uboga wersja znając życie...

                                                Komentarz

                                                • Tony065
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 2497
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                                  Zamieszczone przez xman750
                                                  Zamieszczone przez ROBAL_26
                                                  xman750, z tego co pamietam i sprawdzając w ks, wychodziły również o1 4x4 90KM czyli 66kW tylko nie mogę znaleźć czy to jest motor VP czy PD ale prędzej VP .ok
                                                  no nic będę szukał tylko znów to będzie pewnie jakaś uboga wersja znając życie...
                                                  90KM TDI 4x4 były przed liftem. Wyposażenie też może być dobre, bo SLX to odpowiednik Elegance.
                                                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                  @ by Tune-up Gdańsk
                                                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                  Antek

                                                  Komentarz

                                                  • xman750
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 322

                                                    Zamieszczone przez Tony065
                                                    Zamieszczone przez xman750
                                                    Zamieszczone przez ROBAL_26
                                                    xman750, z tego co pamietam i sprawdzając w ks, wychodziły również o1 4x4 90KM czyli 66kW tylko nie mogę znaleźć czy to jest motor VP czy PD ale prędzej VP .ok
                                                    no nic będę szukał tylko znów to będzie pewnie jakaś uboga wersja znając życie...
                                                    90KM TDI 4x4 były przed liftem. Wyposażenie też może być dobre, bo SLX to odpowiednik Elegance.
                                                    pozostaje jeszcze kwestia upchania tam big turbo no i pytanie czy akurat taką wersję uda mi się kupić więc nadal pozostaje aktualne pytanie czy dużo zachodu jest przy swapie PD->VP

                                                    ok co do big turbo mam potwierdzenie że da się... przeróbka na VP jest kłopotliwa ale wykonalna, zastanawiam się jeszcze czy była O1 z wielowahaczem z tyłu poza wersją 4x4 gdybym zamiast 4x4 jednak się zdecydował na szperowanie skrzyni ?

                                                    gdzie się czlowiek nie obróci to ma pod górkę...

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...