[O1] Wycinanie Katalizatora w TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dariuspolo
    L&K
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1168

    Zamieszczone przez Maru 123
    a co z emisją spalin? tzn jak auto przechodzi przegląd?
    ...w dieslu nie jest to problemem, mierzone jest co innego.
    T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
    SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
    Zuzycie paliwa

    Komentarz

    • AndiT
      Rider
      • 2008
      • 332

      Nigdy nie mialem problemu. Raz dawno temu, jak mialem wypruta puszke to diagnosta przyczepil sie, bo jak w nia stuknal to miala pusty metaliczny dzwiek, poza tym jako mlody kierowca nie wzbudzalem pewnie zaufania.
      Teraz podczas przerobki rozstawiam jaknajwiecej wnetrznosci kata (aby nie bylo metalicznego dzwieku), przez srodek natomiast jest wspawana rura. Dodatkowo jestem juz statecznym obywatelem i nie wzbudzam podejrzen, przez co nikt nawet nie wnika w szczegoly. Efekt jest taki ze auto lepiej sie zbiera, glosniej nie jest jakos bardziej. Tzn jesli zwrocic na to uwage to slychac ze jest ciut glosniejsze, ale jak mowilem trzeba na to zwrocic uwage, bo inaczej jest niezauwazalne.
      PS
      Wywalenie kata w dieslu ma sens przy autach ktore maja nalatene wiecej niz 100kkm. Do 100kkm katalizator jest nowy i zdrowy i jego wywalenie w tym okresie raczej nic nie daje.
      M47N2

      Komentarz

      • Maru 123
        RS
        • 2008
        • 4660

        Zamieszczone przez AndiT
        Wywalenie kata w dieslu ma sens przy....
        a w turbo benzynie? 195kkm nalatane...
        1.8T AGU L&K

        2.0TDI BKD ELEGANCE

        TOYOTA LAND CRUISER J95

        Komentarz

        • sh3v
          Rider
          • 2008
          • 410

          Mój kat w diselku byl rozsypany i wydawal metaliczne dzwieki (185 nalatane) wiec zlecilem dla mechanika zeby wybral ten syf i zostawił sama puszke. Było złydzenie ze niby lepiej idzie ale chyba tylko zludzenie teraz przynajmniej niema tego dzwieku :diabelski_usmiech


          Komentarz

          • _tm_
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 2333
            • Superb III (3V3)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            Zamieszczone przez AndiT
            Wywalenie kata w dieslu ma sens przy autach ktore maja nalatene wiecej niz 100kkm. Do 100kkm katalizator jest nowy i zdrowy i jego wywalenie w tym okresie raczej nic nie daje.
            Ja wywaliłem przy 80kkm i moje subiektywne uczucia są bardzo pozytywne. Mam wrażenie, że samochód dużo lepiej jeździ. Koleś, który mi wycinał katalizator obejrzał go i stwierdził, że jest totalnie zapchany. Nie mam pojęcia, czy tak można ocenić stan katalizatora, czy po prostu tak sobie gadał
            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
            -------------------------------------------------------------------------
            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

            Komentarz

            • Dzida
              RS
              • 2006
              • 2253

              Zamieszczone przez _tm_
              Koleś, który mi wycinał katalizator obejrzał go i stwierdził, że jest totalnie zapchany. Nie mam pojęcia, czy tak można ocenić stan katalizatora, czy po prostu tak sobie gadał
              taaaa, mi facet który montował szafę w przedpokoju, powiedział że mam podłogę krzywo położoną. Sami fachowcy psia krew, wszystkie przyrządy w oku. :wink: :lol:

              Komentarz

              • loru
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4286
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                Zamieszczone przez Maru 123
                a w turbo benzynie? 195kkm nalatane...
                wywalić :diabelski_usmiech to dziadostw a co do przeglądów to kiedyś mi mechanior powiedział żeby jechać na przegląd porządnie rozgrzanym silnikiem i niema bata żeby nie przeszedł no chyba że mam coś w nim spier.... , robię tak od 6 lat swoim starym seacikiem i niema problemu.
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz

                • Maru 123
                  RS
                  • 2008
                  • 4660

                  loru, pomyślę o tym
                  a przewiduje się faktyczny choc minimalny wzrost mocy czy to tylko tak dla samego siebie?
                  1.8T AGU L&K

                  2.0TDI BKD ELEGANCE

                  TOYOTA LAND CRUISER J95

                  Komentarz

                  • loru
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4286
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    Zamieszczone przez Maru 123
                    a przewiduje się faktyczny choc minimalny wzrost mocy czy to tylko tak dla samego siebie?
                    Gdzieś czytałem że od 2 do 5 koni można zyskać ale to chyba jakieś optymistyczne prognozy, raczej ujął bym to tak, silniczek ma łatwiej wypuszczać "gazy" przez co łzawiej wkręca się na obroty a subiektywne odczucia są takie że dostał parę koników więcej.
                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                    Komentarz

                    • Maru 123
                      RS
                      • 2008
                      • 4660

                      loru, a będzie dużo głośniejszy po takim zabiegu? szczerze mówiąc to nie chciałbym żeby coś się zmieniło jak juz to ciszej
                      1.8T AGU L&K

                      2.0TDI BKD ELEGANCE

                      TOYOTA LAND CRUISER J95

                      Komentarz

                      • loru
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4286
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        Zamieszczone przez Maru 123
                        a będzie dużo głośniejszy po takim zabiegu? szczerze mówiąc to nie chciałbym żeby coś się zmieniło jak juz to ciszej
                        To zależy jak zrobisz, jak wspawasz rurkę do puszki i zostawisz resztki kata to tylko minimalnie ale jak wywalisz go całego i zostawisz samą puchę to jest głośniej.
                        Zrób tak jak radzi AndiT, :
                        Zamieszczone przez AndiT
                        teraz podczas przerobki rozstawiam jaknajwiecej wnetrznosci kata (aby nie bylo metalicznego dzwieku), przez srodek natomiast jest wspawana rura.
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz

                        • AndiT
                          Rider
                          • 2008
                          • 332

                          Ale czasami sie tak nie da Jak wklad jest wypalony czy zniszczony to sam potrafi wysypac sie po wycieciu puszki do dalszej obrobki. Podjedz do sprytnego tlumikarza i wytlumacz o co chodzi, to zrobi Ci wszystko jaknajlepiej. Przy okazji nie wpadaj na glupie pomysly ze strumienica bo to strata czasu i pieniedzy.
                          M47N2

                          Komentarz

                          • _tm_
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 2333
                            • Superb III (3V3)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            Zamieszczone przez loru
                            raczej ujął bym to tak, silniczek ma łatwiej wypuszczać "gazy" przez co łzawiej wkręca się na obroty a subiektywne odczucia są takie że dostał parę koników więcej.
                            No ale "łatwiejsze wkręcanie się na obroty" (nie na biegu jałowym) musi wiązać się ze wzrostem mocy. Może nie maksymalnej, ale w pewnym zakresie obrotów.
                            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                            -------------------------------------------------------------------------
                            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                            Komentarz

                            • Maru 123
                              RS
                              • 2008
                              • 4660

                              Zamieszczone przez AndiT
                              nie wpadaj na glupie pomysly ze strumienica
                              To akurat wiem pomysł napewno zrealizuje przy pierwszej nadarzającej sie wizycie u mechaniora :szeroki_usmiech
                              1.8T AGU L&K

                              2.0TDI BKD ELEGANCE

                              TOYOTA LAND CRUISER J95

                              Komentarz

                              • arci9
                                RS
                                • 2004
                                • 2007

                                Zamieszczone przez Dzida
                                taaaa, mi facet który montował szafę w przedpokoju, powiedział że mam podłogę krzywo położoną. Sami fachowcy psia krew, wszystkie przyrządy w oku. :wink: :lol:
                                bo w zasadzie każda podłoga jest krzywa

                                swojego kata wyciąłem gdy Octa miała coś ok. 150 tyś - chyba zapalała się lampka recyrkulacji spalin - subiektywnie nic nie czułem po wycięciu :roll:

                                W benyznowej Astrze , kat został wywalony przy przebiegu coś ok. 111tyś. (tyle że auto ma 8 lat) i też jakoś nic nie czuć :P

                                Komentarz

                                • Samiec
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 4287
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  Maru 123
                                  Ty sie lepiej zorientuj i poszukaj na forum, bo masz 1.8T benzyne i napewno z minimum jedna sonde. Zeby ci po wyciceciu kata nie sral bledami lub zmiejszal mieszanke paliwa...
                                  W tdi(w o1 nie wiem jak w o2) nie ma sad lambda, jest tylko sam kat i zastapienie go sama rurka daje z reguly pozytywne doznania :P a z benzynka bywa roznie. :roll:
                                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                  Komentarz

                                  • Maru 123
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 4660

                                    Samiec, o cholera wogóle o tym nie pomyślałem mam 2 sondy... czyli dupa blada :evil:
                                    1.8T AGU L&K

                                    2.0TDI BKD ELEGANCE

                                    TOYOTA LAND CRUISER J95

                                    Komentarz

                                    • haragon
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 310

                                      Cześć!
                                      Dziś dokonałem resekcji kata. Autko ma przejechane 180kkm. Przed wycięciem tłumikarz zadawał mi wielokrotnie pytanie czy na pewno chcę to zrobić. Spytałem go czy są jakieś przeciwskazania. Odpowiedział, że przy dieslu po wycięciu może spaść moc motorowni gdyż turbina do prawidłowego dmuchania potrzebuje delikatnego oporu spalin na wylocie. Czy podzielacie taką opinię??? Ja katalizator zastąpiłem tłumikiem przelotowy (tłumik dla niepoznaki- pseudo imitacja kata, dla oka diagnosty...)
                                      "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                      Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                      >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                      >>Software - rogalotti<<

                                      Komentarz

                                      • JanuszSz
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 2835
                                        • Superb II combi (3T5)

                                        haragon, Turbina w TDI jest oczujnikowana,więc może wcale nie mieć tłumika i będzie prawidłowo pracować.Jeśli na wylocie gazów spalinowych będzie luz elektronika i podciśnienie sobie poradzą .
                                        Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                        Komentarz

                                        • haragon
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 310

                                          To wiem, ale nie rozumię jednej rzeczy. Skoro turbina jest napędzana spalinami z wydechu to logicznie myśląc im więcej spalin wylatuje z wydechu tym szybciej będzie się kręcić turbina (każdy opór będzie powodował miejszy przepływ spalin i ich w pewnym sensie kompresję). Więc po co jej opory na wylocie do prawidłowej pracy. Klient mówił, że kiedyś wycieli kata w Sharanie 1,9 TDI 90PS i po takim zabiegu strasznie zmulał. Czy i dla czego tak się stało???
                                          "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                          Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                          >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                          >>Software - rogalotti<<

                                          Komentarz

                                          • JanuszSz
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 2835
                                            • Superb II combi (3T5)

                                            haragon, Turbina będzie się kręcić i pompować tyle,na ile jej pozwolą zawory regulacyjne.A jak katalizator będzie zapchany nie będzie mogła osiągnąć odpowiedniej siły "dmuchu"
                                            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                            Komentarz

                                            • haragon
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 310

                                              Rozumię, że zawory regulacyjne odpowiadają za prawidłową pracę sprężarki i to one powodują niezbędne ciśnienie do jej pracy. Zawory zaś sterowane są pośrednio przez czujniki o których pisałeś wcześniej. A co w takim razie ze wspomnianym przeze mnie Sharanem. Czyżby to była prostrza konstrukcjia, nie oczujnikowana, i bez zaworów na turbinie?
                                              "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                              Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                              >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                              >>Software - rogalotti<<

                                              Komentarz

                                              • JanuszSz
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 2835
                                                • Superb II combi (3T5)

                                                Ja naprzeciw Sharana postawię swoje TDI.Po wycięciu kata ,auto jeździ jak przedtem.Może to subiektywne odczucie,ale lepiej się zbiera.
                                                Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                                Komentarz

                                                • haragon
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 310

                                                  Ja też wyciołem kata, wstawiłem w jego miejsce tłumik przelotowy dla niepoznaki (w środku zwykła prosta rurka z dziurami). Nie miałem okazji sprawdzić czy jest lepiej czy gorzej bo śniegu nasypało po kolana i nie można się rozpędzić, ale jak drogi staną się przejezdne na pewno to sprawdzę. Jak na razie nie widzę specialnej różnicy. Zastanawia mnie tylko ten sharan- czy w takim razie nie w każdym TDI zalecane jest wycięcie katalizatora? (Sharan był podobno z roku 96-97).
                                                  "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                                  Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                                  >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                                  >>Software - rogalotti<<

                                                  Komentarz

                                                  • Tomczyk_L
                                                    Classic
                                                    • 2008
                                                    • 35

                                                    Witam, to i ja się wypowiem.
                                                    Wszyscy wycinają to i ja postanowiłem to uczynić, reakcja bardzo pozytywna nalatane 193tys.
                                                    Efekt jest jakby to powiedzieć więcej jak zadowalający auto nabrało wigoru czuć go pod butem i co mnie zdziwiło mówiliście ze będzie kopcić a tu nic takiego nie zaobserwowałem.
                                                    Za to teraz słychać turbo i to jak pięknie gwiżdże, po prostu bajka, a wszystko to za całe 60 PLN. Osobiście polecam wszystkim.
                                                    Pozdrawiam
                                                    Tommy
                                                    Skoda Octavia L&K Combi
                                                    TDI RULEZ

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...