Zamieszczone przez Maru 123
[O1] Wycinanie Katalizatora w TDI
Zwiń
X
-
Nigdy nie mialem problemu. Raz dawno temu, jak mialem wypruta puszke to diagnosta przyczepil sie, bo jak w nia stuknal to miala pusty metaliczny dzwiek, poza tym jako mlody kierowca nie wzbudzalem pewnie zaufania.
Teraz podczas przerobki rozstawiam jaknajwiecej wnetrznosci kata (aby nie bylo metalicznego dzwieku), przez srodek natomiast jest wspawana rura. Dodatkowo jestem juz statecznym obywatelem i nie wzbudzam podejrzen, przez co nikt nawet nie wnika w szczegoly. Efekt jest taki ze auto lepiej sie zbiera, glosniej nie jest jakos bardziej. Tzn jesli zwrocic na to uwage to slychac ze jest ciut glosniejsze, ale jak mowilem trzeba na to zwrocic uwage, bo inaczej jest niezauwazalne.
PS
Wywalenie kata w dieslu ma sens przy autach ktore maja nalatene wiecej niz 100kkm. Do 100kkm katalizator jest nowy i zdrowy i jego wywalenie w tym okresie raczej nic nie daje.M47N2
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez AndiTWywalenie kata w dieslu ma sens przy autach ktore maja nalatene wiecej niz 100kkm. Do 100kkm katalizator jest nowy i zdrowy i jego wywalenie w tym okresie raczej nic nie daje.
Komentarz
-
Zamieszczone przez _tm_Koleś, który mi wycinał katalizator obejrzał go i stwierdził, że jest totalnie zapchany. Nie mam pojęcia, czy tak można ocenić stan katalizatora, czy po prostu tak sobie gadał
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maru 123a w turbo benzynie? 195kkm nalatane...O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maru 123a przewiduje się faktyczny choc minimalny wzrost mocy czy to tylko tak dla samego siebie?O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maru 123a będzie dużo głośniejszy po takim zabiegu? szczerze mówiąc to nie chciałbym żeby coś się zmieniło jak juz to ciszej
Zrób tak jak radzi AndiT, :
Zamieszczone przez AndiTteraz podczas przerobki rozstawiam jaknajwiecej wnetrznosci kata (aby nie bylo metalicznego dzwieku), przez srodek natomiast jest wspawana rura.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Ale czasami sie tak nie daJak wklad jest wypalony czy zniszczony to sam potrafi wysypac sie po wycieciu puszki do dalszej obrobki. Podjedz do sprytnego tlumikarza i wytlumacz o co chodzi, to zrobi Ci wszystko jaknajlepiej. Przy okazji nie wpadaj na glupie pomysly ze strumienica bo to strata czasu i pieniedzy.
M47N2
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez loruraczej ujął bym to tak, silniczek ma łatwiej wypuszczać "gazy" przez co łzawiej wkręca się na obroty a subiektywne odczucia są takie że dostał parę koników więcej.
Komentarz
-
Zamieszczone przez Dzidataaaa, mi facet który montował szafę w przedpokoju, powiedział że mam podłogę krzywo położoną. Sami fachowcy psia krew, wszystkie przyrządy w oku. :wink: :lol:
swojego kata wyciąłem gdy Octa miała coś ok. 150 tyś - chyba zapalała się lampka recyrkulacji spalin - subiektywnie nic nie czułem po wycięciu :roll:
W benyznowej Astrze , kat został wywalony przy przebiegu coś ok. 111tyś. (tyle że auto ma 8 lat) i też jakoś nic nie czuć :P
Komentarz
-
-
Maru 123
Ty sie lepiej zorientuj i poszukaj na forum, bo masz 1.8T benzyne i napewno z minimum jedna sonde. Zeby ci po wyciceciu kata nie sral bledami lub zmiejszal mieszanke paliwa...
W tdi(w o1 nie wiem jak w o2) nie ma sad lambda, jest tylko sam kat i zastapienie go sama rurka daje z reguly pozytywne doznania :P a z benzynka bywa roznie. :roll:
Komentarz
-
-
Cześć!
Dziś dokonałem resekcji kata. Autko ma przejechane 180kkm. Przed wycięciem tłumikarz zadawał mi wielokrotnie pytanie czy na pewno chcę to zrobić. Spytałem go czy są jakieś przeciwskazania. Odpowiedział, że przy dieslu po wycięciu może spaść moc motorowni gdyż turbina do prawidłowego dmuchania potrzebuje delikatnego oporu spalin na wylocie. Czy podzielacie taką opinię??? Ja katalizator zastąpiłem tłumikiem przelotowy (tłumik dla niepoznaki- pseudo imitacja kata, dla oka diagnosty...)"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
To wiem, ale nie rozumię jednej rzeczy. Skoro turbina jest napędzana spalinami z wydechu to logicznie myśląc im więcej spalin wylatuje z wydechu tym szybciej będzie się kręcić turbina (każdy opór będzie powodował miejszy przepływ spalin i ich w pewnym sensie kompresję). Więc po co jej opory na wylocie do prawidłowej pracy. Klient mówił, że kiedyś wycieli kata w Sharanie 1,9 TDI 90PS i po takim zabiegu strasznie zmulał. Czy i dla czego tak się stało???"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Rozumię, że zawory regulacyjne odpowiadają za prawidłową pracę sprężarki i to one powodują niezbędne ciśnienie do jej pracy. Zawory zaś sterowane są pośrednio przez czujniki o których pisałeś wcześniej. A co w takim razie ze wspomnianym przeze mnie Sharanem. Czyżby to była prostrza konstrukcjia, nie oczujnikowana, i bez zaworów na turbinie?"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Ja też wyciołem kata, wstawiłem w jego miejsce tłumik przelotowy dla niepoznaki (w środku zwykła prosta rurka z dziurami). Nie miałem okazji sprawdzić czy jest lepiej czy gorzej bo śniegu nasypało po kolana i nie można się rozpędzić, ale jak drogi staną się przejezdne na pewno to sprawdzę. Jak na razie nie widzę specialnej różnicy. Zastanawia mnie tylko ten sharan- czy w takim razie nie w każdym TDI zalecane jest wycięcie katalizatora? (Sharan był podobno z roku 96-97)."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Witam, to i ja się wypowiem.
Wszyscy wycinają to i ja postanowiłem to uczynić, reakcja bardzo pozytywna nalatane 193tys.
Efekt jest jakby to powiedzieć więcej jak zadowalający auto nabrało wigoru czuć go pod butem i co mnie zdziwiło mówiliście ze będzie kopcić a tu nic takiego nie zaobserwowałem.
Za to teraz słychać turbo i to jak pięknie gwiżdże, po prostu bajka, a wszystko to za całe 60 PLN. Osobiście polecam wszystkim.
Pozdrawiam
Tommy
Komentarz
-
Komentarz