[O2] [O2FL] montaż MFA (komputer pokładowy) w Classic/Mint

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Panowie, radzę uważać na użytkownika Taile2005. Zakupiłem u tego Pana moduł CF, jak się okazało obudowa modułu była uszkodzona - zorientowałem się dopiero przy montażu co może potwierdzić kolega Se@l.
    W związku z tym iż temat zmiany kiery przeciągał się, wszystko było rozebrane, nie chciałem czekać na wymianę obudowy więc razem Se@lem przełożyliśmy obudowę ze starego modułu.

    Dzisiaj udało mi się dodzwonić do Taile2005, Pan oznajmił mi że nie wymieni mi obudowy w końcu po wymianie kilku zdań z łaską powiedział że mam wysłać mu obudowę a on odeślę sprawna po czym rzucił słuchawką... :shock: Jak dla mnie DNO, tak się nie traktuje klientów, z takim podejściem to można ziemniaki na bazarze sprzedawać.

    Obudowa ewidentnie była uszkodzona przy nieumiejętnym demontażu - jakby ktoś miał wątpliwości co do stanu modułu Se@l może się wypowiedzieć.

    Najlepsze jest to że każdemu kto mnie pytał o moduł to polecałem tego gościa... Także na przyszłość zalecam szczególną uwagę, ja osobiście już nic u tego Pana nie kupię...

    Z podniety nową kierownicą zapomniałem podziękować Se@lowi - bez niego operacja by się nie udała.

    DZIĘKI SE@L :!:

    Komentarz

    • kropeck
      RS
      • 2009
      • 2319
      • Octavia II (1Z3)
      • BLF 1.6 FSI 115 KM

      Ja u niego już byłem ze trzy razy na zakupach. Faktycznie gość jest nerwowy i "szybki" w swoich transakcjach, ale jak mi tłumaczył, kupuje u niego mnóstwo osób, a sporo ze wszystkich telefonów to pytania o porady - co można a co nie można, mimo, że on tylko sprzedaje, a nie zna się na szczegółach co z czym będzie działało i jak.

      Ja tak samo nienawidzę rozmawiać przez telefon dłużej niż 2-3 minuty. I też często "rzucam" zdawkowe "cześć" i się rozłączam - też jestem cholernie niecierpliwy, zwłaszcza jak ludzie gadają o pogodzie, a jeszcze bardziej jak muszę rozmawiać siedząc za kierownicą.

      Wypowiadam się tylko dlatego, że już tam byłem i poznałem gościa i wiem jak to u niego wygląda. I pomijając zachowanie, które i być może jest karygodne - repertuar elektroniki i mechaniki ma imponujący, a ceny jak z "ciuchlandu" :-) I pewnie gdybym nie wiedział jak wygląda sprawa "od zaplecza", to też bym powiedział, że "samo zło" tam siedzi i oszukuje ludzi.

      I jeszcze jedno - kiedyś go pytałem o gwarancję, na części, które u niego kupuję/kupowałem. Powiedział, że daje taką gwarancję, tylko pod warunkiem, że razem z reklamacją będzie papier, że część była montowana w ASO i to oni wykryli usterkę.
      Pozdrawiam,
      Michał

      Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

      Komentarz


      • kropeck, Ja nie mówię że koleś oszukuje ludzi, może rzeczywiście ma tyle roboty że przez przypadek wysłał mi uszkodzoną obudowę - nie dzwoniłem do niego z pretensjami czy żalami, grzecznie poprosiłem o wymianę a on na mnie z ryjem i rzuca słuchawką...Dla mnie zwykły burak bo kilku klientów już mu nagrałem, a on łaskę robi że wymieni mi połamaną obudowę.

        Efektem jego prostackiego zachowania będzie to że nikomu już go nie polecę a jak wiadomo poczta pantoflowa to najlepsza reklama, poza tym zakupów już u niego nie zrobię a po głowie chodzi mi kilka modów.

        Komentarz

        • Enriquez
          RS
          • 2009
          • 7685
          • Superb III (3V3)

          kross12,

          Daj spokój, przecież Ci nie wysłał pękniętej obudowy specjalnie. Moim zdaniem ma takich klientów od groma i jakby każdemu zaczął wymieniać towar że niby pęknięty to by sobie każdy moduły wypróbował i jak nie gra to zwrot. A tak reguły masz jasne: albo montujesz sam bez gwarancji albo w ASO. A moim zdaniem wystarczającym wykładnikiem czy warto tam kupować to ostateczna cena.

          [ Dodano: Pon 13 Wrz, 10 22:28 ]
          Ku przestrodze !!!

          Dziś udało mi się skutecznie zjarać moduł CH. Znaczy się zrobić go mało użytecznym. Cała historia jest taka, że:

          1. Wymieniłem kierownicę z 4 ramiennej multi z obsługą radia na 3 ramienną multi z obsługą telefonu.
          2. Ta z obsługą telefonu nie obsługuje przełączania pamięci MFA i mediów w radiu
          3. Kodowanie - próbuję konfiguracji na 3 pozycji od końca 6, 7,,8 - bez zmian
          4. Z ciekawości wchodzę do pod-modułu wisher. Stwierdzam, że zmienilo się kodowanie z 00000128 na 00000130. Pomocnik długiego kodowania twierdzi, że pod-moduł nie przyjmie żadnego kodowania i wartości są for information only.
          5. Próbuję zmienić na 128 - dupa poza zakresem
          6. Nie wiem co mnie podkusiło sprawdzić 132 :twisted:
          7. Od tej pory dupa - klikając na Coding mozna wejść wyłącznie na wisher. Nie ma łączności z głównym CH. Nie ma możliwości powrotu na 128.
          8. Można natomiast kodować pod-moduł. Zacząłem od 0 z krokiem 2, na niektórych wartościach działa MFA, świeci się podświetlenie przycisków, ale kiera nie działa, jakby utraciła łączność z resztą. Zdajecie sobie sprawę, że tych możliwości jest naprawdę w ch..j.

          Będę oczywiście próbował go reanimować, grzebiąc na różnych forach itp. ale chyba skończy się na zakupie nowego CH. No i zastanawiam się, czy do mnie teraz nie będzie potrzebny CK lub CJ. W każdym razie x00 PLN się poszło.

          Doszedłem, że w modułach bez multikiery klakson podłączony jest wprost do modułu. Natomiast jeżeli taka jest, to klakson podłączony jest fizycznie do tych dwóch pipek z guzikami na kierownicy, dzięki temu z całego ustrojstwa wychodzą jedynie 3 kabelki, więc roszady pinami jak wcześniej sugerowałem nie wchodzą w grę a jedynie poprwna kiera + poprawny moduł.

          Stąd prośba, jeżeli ktoś w Was ma 3 ramienną multi, to proszę o info jaki ma moduł.

          I niech Was ręka boska broni przed grzebaniem w zakamarkach. Drogo.
          Pozdrawiam
          Marcin

          Komentarz

          • kropeck
            RS
            • 2009
            • 2319
            • Octavia II (1Z3)
            • BLF 1.6 FSI 115 KM

            Enriquez, a może zaryzykujesz wizytę w ASO?
            Pozdrawiam,
            Michał

            Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

            Komentarz

            • Enriquez
              RS
              • 2009
              • 7685
              • Superb III (3V3)

              Żart Ci się normalnie wyostrzył Michale. Do ASO to po moduł się wybieram nowy i tyle, muszę się tylko przegryźć. :lol:

              [ Dodano: Wto 14 Wrz, 10 08:06 ]
              Naprawione 8) 8) 8)
              Się strachu najadłem.
              :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech
              Pozdrawiam
              Marcin

              Komentarz

              • jago7270
                Elegance
                • 2008
                • 816

                Zamieszczone przez Enriquez
                Stąd prośba, jeżeli ktoś w Was ma 3 ramienną multi, to proszę o info jaki ma moduł
                ,
                ja mam CH(dokładana kiera multi 3-ramienna z telefonem i DSG) , działają przyciski:
                "słuchawka"-rozpoczęcie/zakończenie rozmowy
                |> , <| - przerzucanie stacji
                "return" - tylko wtedy,gdy jestem w MFA
                lewa rolka - naciśnięcie powoduje głosowe wybieranie z kom chce rozmawiać(brak sterowania na RNS-ie głośniej/ciszej
                prawa rolka - gdy jest w MFA przewijanie menu i zatwierdzanie
                no i oczywiście łopatki DSG i klakson,pełne podświetlenie z regulacją
                kodowanie:

                Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY9.lbl
                Part No SW: 1K0 953 549 CH HW: 1K0 953 549 CH
                Component: J0527 056 0111
                Coding: 0011804
                Shop #: WSC 00081 110 97151

                Part No: 3T0 959 537 A
                Component: E221__MFL-URO H07 0011
                Coding: 00000131
                Shop #: WSC 00000
                Jacek

                Komentarz

                • Enriquez
                  RS
                  • 2009
                  • 7685
                  • Superb III (3V3)

                  jago7270,

                  Dzięki kolego.
                  Mogę potwierdzić, że CH działa zarówno z cztero jak i trójramienną kierownicą, z telefonem jak i bez.

                  [ Dodano: Wto 14 Wrz, 10 10:32 ]
                  klakson też bangla.
                  Pozdrawiam
                  Marcin

                  Komentarz

                  • kropeck
                    RS
                    • 2009
                    • 2319
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BLF 1.6 FSI 115 KM

                    Enriquez :szeroki_usmiech Wystarczyło przepisać to kodowanie?? :-)
                    Pozdrawiam,
                    Michał

                    Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                    Komentarz

                    • Enriquez
                      RS
                      • 2009
                      • 7685
                      • Superb III (3V3)

                      Porównałem sobie AutoScany z przed i po i doszedłem do wniosku, że to co mi się ukazuje to jest moduł głowny, natomiast zniknął wisher, pomimo że VCDS z uporem maniaka twierdził, że jestem w pod-module. Zapodanie na chama kodowania z modułu głównego spowodowało powrót do normalności. Łot de fak?
                      Pozdrawiam
                      Marcin

                      Komentarz

                      • kropeck
                        RS
                        • 2009
                        • 2319
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BLF 1.6 FSI 115 KM

                        Enriquez, normalnie Twoje auto ożyło! :-) ma swoją własną duszę i chadza własnymi ścieżkami :-)
                        Pozdrawiam,
                        Michał

                        Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                        Komentarz

                        • Enriquez
                          RS
                          • 2009
                          • 7685
                          • Superb III (3V3)

                          A niech sobie żyje, byle bym nie musiał do tego dokładać. Przynajmniej następny learning z tego jest.
                          Pozdrawiam
                          Marcin

                          Komentarz

                          • se@l
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 169

                            Potwierdzam że obudowa o której pisał kross12 miała połamane zaczepy.
                            Co do tójramiennej kiery to u krossa montowaliśmy i działa z modułem CF.

                            Jutro sprawdzimy u mnie czy pójdzie CF na mojej 4 ramiennej multi. Tylko wciąż bez kabla i nie wiadomo co tam może wyskoczyć...
                            pozdrawiam Krzysztof

                            Komentarz

                            • Enriquez
                              RS
                              • 2009
                              • 7685
                              • Superb III (3V3)

                              A nic specjalnego nie ma tam do zakodowania, więc nie powinno być problemu.
                              Pozdrawiam
                              Marcin

                              Komentarz

                              • se@l
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 169

                                Niestety ale u mnie w MINCIE po zamontowaniu centralki CF nie poszedł komputer pokładowy i nie działał klakson. Natomiast zadziałała multikiera.
                                Pytanie - dlaczego nie chciał zadziałać MFA? Może coś przegapiliśmy w kodowaniu? CF miałem tylko na chwilę pożyczony, teraz szukam CD (bo na tych klakson działa ponoć).
                                pozdrawiam Krzysztof

                                Komentarz

                                • kowaltom99
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 748
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  Zamieszczone przez se@l
                                  Niestety ale u mnie w MINCIE po zamontowaniu centralki CF nie poszedł komputer pokładowy i nie działał klakson. Natomiast zadziałała multikiera.
                                  Pytanie - dlaczego nie chciał zadziałać MFA? Może coś przegapiliśmy w kodowaniu? CF miałem tylko na chwilę pożyczony, teraz szukam CD (bo na tych klakson działa ponoć).
                                  Na 100% działa wszystko z modułem CK - wymieniałem u siebie - OII FL Mint - produkcja wg VIN Styczeń 2009

                                  MFA - aby zadziałał trzeba jeszcze zakodować Instruments - looknij na początek tego posta(strona 3) pokazałem tam co trzeba włączyć.
                                  Co do klaksonu to niestety nie wiem.

                                  Komentarz

                                  • se@l
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 169

                                    taaa, po czasie już wiem, nie kodowaliśmy tego.

                                    Obecnie mam założony tempomat i centralkę CD, zobaczymy czy się uda wszystko uruchomić, muszę tylko podjechać na komputer. :szeroki_usmiech

                                    [ Dodano: Wto 16 Lis, 10 22:35 ]
                                    Załamka, dziś po prawie 2 godzinach nie udało się nam uruchomić MFA, tempomatu ani klaksonu. Jedyne co zadziałało to sterowanie z kierownicy radiem.

                                    Wymieniłem centralkę DA na CD, dołożyłem tempomat i kierownicę multifunkcyjną. Ustawialiśmy kablem 912b i softem 912b wszystko co w tym wątku i nie działa.

                                    Pierwsze co dziwne to że nie mogliśmy wejść w ustawienia silnika (login 11) bo przycisk zmienił się na szary po połaczeniu z silnikiem. Dlatego pewno nie dziala tempomat.

                                    Nie działający klakson to już zmora. Jak ustawiliśmy kodowanie na 0000532 w module pod kierą to po wciśnięciu klaksonu nie wyłączał się i pojawiał się błąd (mechaniczne uszkodzenie klaksonu). Nie reagował też na przyciski od MFA (te z kierownicy).

                                    Czy ktoś może coś podpowiedzieć?
                                    P.S. Po co się robi adaptację nastaw w module adress 44 ?? Nie zrobiliśmy tego bo nie wiedzieliśmy o co chodzi i jak to ustawić.

                                    [ Dodano: Sob 20 Lis, 10 15:14 ]
                                    Tempomat już działa.

                                    Ponieważ nie mogłem wejść w module silnika w LOGIN ani CODING II (11) musiałem przystosować silnik przez CODING (06). Z powodu braku opisów poszczególnych bitów porównałem kodowanie znalezione w sieci (notabene wstawione przez Enriqueza) z moim i wydedukowałem że za tempomat odpowiada bit 5 w bajcie 5 w sterowniku silnika (long coding)
                                    Całe kodowanie dla 1.6 CR TDI dla silnika z tempomatem wygląda tak:
                                    Kod:
                                    Address 01: Engine (J623-CAYC) Labels: 03L-906-023-CAY.clb
                                    Part No SW: 03L 906 023 AG HW: 03L 906 023 AG
                                    Component: 1,6l R4 CR td H23 5697
                                    Revision: -------- Serial number:
                                    Coding: 00114014032400080000
                                    a bez tempomatu:
                                    Kod:
                                    Coding: 00114014030400080000
                                    pozdrawiam Krzysztof

                                    Komentarz

                                    • Enriquez
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 7685
                                      • Superb III (3V3)

                                      U mnie w 1.6 MPI kodowanie zarówno przed jak i po dodaniu tempomatu wygląda dokładnie tak samo;

                                      Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
                                      Part No: 06A 906 033 KB
                                      Component: BSE S71 1.6 2VG 2228
                                      Revision: --H04--- Serial number:
                                      Coding: 0004071
                                      Shop #: WSC 31414 790 00001
                                      VCID: 69F772AF390B

                                      No fault code found.
                                      Readiness: 0000 0000

                                      Tak że wniosek jest taki, że jak się nie da 11463 to trzeba zmodyfikować kodowanie silnika.

                                      Se@l dobrze by było jakbyś na vortexie o tym opowiedział, to uwzględnią w etykietach w następnym wydaniu VCDS.
                                      Pozdrawiam
                                      Marcin

                                      Komentarz

                                      • se@l
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 169

                                        Z wrażenia po uruchomieniu tempomatu zapomniałem napisać że MFA też już działa. Niestety nie z kierownicy lecz z dołożonej manetki.

                                        A na vortexie muszę konto założyć

                                        [ Dodano: Pon 22 Lis, 10 13:57 ]
                                        Oto moje zegary
                                        pozdrawiam Krzysztof

                                        Komentarz

                                        • kurczak1985
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 300

                                          Panowie przeczytałem wątek i chciałbym się upewnić czy ten moduł od tego gościa na alledrogo będzie obsługiwał MFA + tempomat + multifunkcyjną kierownicę?



                                          Masakra... zadzwoniłem do tego gościa z aukcji, żeby zapytać co i jak i wyobraźcie sobie, że stwierdził, że jest to wystawione za tanio, że za tyle nie sprzeda (cena była 399zł) i że za chwile wystawi od nowa za 579zł :x troche chamskie podejście... no ale coż... samo życie... :lol:

                                          Komentarz

                                          • Enriquez
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 7685
                                            • Superb III (3V3)

                                            radziłbym szybko kupować.
                                            Pozdrawiam
                                            Marcin

                                            Komentarz

                                            • toomasz
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 910
                                              • Volkswagen
                                              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                              Witam
                                              Posiadam Octavie 2 FL Ambiente (dwu-miesięczna nowka) Czy istnieje możliwość zamontowania multifunkcji? Gdzie znajduje się ten moduł ? czy trzeba coś rozkręcać aby się do niego dostać?

                                              Komentarz


                                              • kurczak1985, ten sprzedawca to niezły prostak...jak za CH to spoko cena, na ebay zapłacisz 500zł z przesyłką.
                                                Czy moduł podjedzie poszukaj sobie linka do tabelki Rosstacha w wątku o wymianie kiery.
                                                toomasz, Ciebie też się to tyczy...

                                                Swoja droga to używajcie wyszukiwarki a nie piszecie i wymianie kiery w wątku o kompie...

                                                Komentarz

                                                • kurczak1985
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 300

                                                  No więc tak... Manetki od superbmana zamontowane, błędów nie ma, sterownik (1K0-953-549-CQ) je obsługuje jednak jest problem z ich zakodowaniem - ja się niestety na tym nie znam..... wiec cieżko mi pomóc temu gościowi co to koduje... :roll:
                                                  W środę ma niby dostać jakiś gotowy soft, który wgra i będzie wszystko ok (szkoda, że nie dzisiaj )
                                                  Orientuje się ktoś może jak kodowanie ma wyglądać do silnika 1.6MPI ?
                                                  Po podłączeniu manetek i zmianie sterownika auto samo wykryło, że ma manetkę od kompa i działają wszystkie funkcje poza wyświetlaniem prędkości w km/h z jaką w danej chwili jadę (jak to zrobić, żeby działało?)
                                                  Natomiast tempomat umarł - tak jakby wogóle nie było manetki - jak to zakodować ?

                                                  Komentarz

                                                  • Enriquez
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 7685
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    Ten moduł co go kupiłeś już masz dobrze zakodowany. Natomiast potrzebujesz wpisać w sterowniku login do uaktywnienia tempomatu. Ten login to 11463. Następnie wyłączasz stacyjkę, otwierasz drzwi i już.

                                                    Jeżeli nie możesz wejść w coding to robisz to samo co se@l kilka postów wyżej.

                                                    Co do prędkości to dziwne, bo działało.
                                                    Pozdrawiam
                                                    Marcin

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...