Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] automatyczne otwieranie klapy bagażnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wczoraj dostałem sprężyny do testów okazuje się, że do Liftbacka trzeba będzie zamontować ST 11580 czyli odpowiednik SB20051.

    Wieczorem dam znać czy sprężyna dalej spełnia swoje zadanie czy podobnie jak poprzednia, którą założyłem uległa trwałemu odkształceniu.
    Pozdrawiam,
    Grzesiek


    Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
    Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


    Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

    Komentarz


    • Ja zamontowałem i działa :diabelski_usmiech
      Tylko że chciałem polepszyć i trochę bardziej je skróciłem i teraz byłem zmuszony podkładki dołożyć :P
      Daniel

      Komentarz


      • Podziękowania serdeczne dla kolegi __atomek__ za poświęcenie cennego czasu (10min) w założeniu sprężynek
        Przy zakładaniu nawet na jednej klapa poszła w górę :szeroki_usmiech
        MARCIN
        Mój szkodnik

        Komentarz


        • Zamieszczone przez lilo
          Ja zamontowałem i działa

          moze jakiś dowód w postaci filmu?
          i opis jakie konkretnie sprezyny !!
          moja czarna SKODA OCTAVIA II 1.9 TDI
          sprzedaje na allegro - zapraszam ops:

          Komentarz


          • Zamieszczone przez marc!n
            moze jakiś dowód w postaci filmu?
            No chyba za szybko się pochwaliłem :evil: po jeździe testowej na zakupy , całość przywróciłem do wersji fabrycznej :x ponieważ podczas jazdy jeden siłownik wyskoczył z mocowania :shock: i tak huknęło o klapę że o mało zawału nie dostałem . Na szczęście siłownik nie trafił w szybę
            Daniel

            Komentarz


            • lilo, ciesz sie ze tylko takie szkody, u kolegi Michała z RSki z Wroclawia sprezyny narobily takiego rabanu, ze mu klape przemiescilo i teraz ociera przy zamykaniu :evil:
              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


              Komentarz


              • Zamieszczone przez misiek^wro
                lilo, ciesz sie ze tylko takie szkody, u kolegi Michała z RSki z Wroclawia sprezyny narobily takiego rabanu, ze mu klape przemiescilo i teraz ociera przy zamykaniu :evil:
                :shock: :shock: :shock:

                Mnie to już wyleczyło z automatycznego podnoszenia :evil:
                Daniel

                Komentarz


                • Wiec chyba trzeba kogoś wozić w bagazniku (i bedzie jakis murzynek klape wypychał), zeby to podnoszenie szkody nie narobiło....
                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                  Komentarz


                  • Klapa tylna w liftbacku jest prawie 2 krotnie cięższa więc i siła sprężyn jest większa co za tym idzie może tak jak w przypadku kolegi lilo, nie wytrzymać mocowanie

                    Komentarz


                    • tyle, że za wyjątkiem pełnych spodni po strzale nagle uwalnianej sprężyny gazowej nie ma specjalnie chyba co się dziać. sprężyna gazowa chowa się w czymś na kształt kanału ograniczonego karoserią i obudową klapy


                      do mnie jutro powinny zawitać dwie sprężynki gazowe 830N, mam nadzieję, że z mocowaniem identycznym jak ori więc szybko zobaczę czy może 300N bezpośredniej siły w sprężynie cokolwiek zmieni. jest jeszcze siłownik 910N, ale ma tylko 225 mm skoku i nie wiem, czy to czasem nie za mało jak na nasze klapy

                      Komentarz


                      • u mnie po 24h godzinach od zamocowania nie ma żadnych problemów.
                        Mam nadzieję, że nie skończy się to jak u kolegi lilo
                        Pozdrawiam,
                        Grzesiek


                        Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                        Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                        Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                        Komentarz


                        • Czy w takim razie zamówienie grupowe jest jeszcze aktualne?
                          Czy każdy działa na własną rękę i ma się rozumieć na własne ryzyko :diabelski_usmiech
                          Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

                          Komentarz


                          • Wiatm

                            dzisiaj przyszły do mnie nowe sprężyny gazowe 569mm/830N/skok: 240mm.
                            Już na etapie montażu różnica była kolosalna, bo klapa trzymała się w górza na jednym siłowniku... jak się okazało to była pierwsza oznaka porażki w tym teście.

                            Po zamontowaniu oby sprężyn zamknięcie bagażnika to nie lada sztuka i musiałem włożyć kawał siły, ale klapa po zwolnieniu sama powędrowała do góry

                            Można by odtrąbić połowiczny sukces, bo kosztem siłowania się z zamknięciem otrzymałem automatycznie otwieraną klapę........ niestety szczęście trawło krótko bo jak się okazało, klapa się zamyka, ale delikatnie wysuwa się do tyłu samochodu, tak że jej tył nie jest równy z linią świateł

                            Siłowniki wróciły do wersji ori, ale mam 2 uwagi związane z tym testem:

                            1) jeżeli istnieje konieczność wymiany siłowników to spokojnie można użyć krótszych (w oryginale 590mm) te miały 21 mm mniej, ale z zachowaniem odpowiedniego skoku 230-240 mm dzięki temu zyskuje się jakieś 15-20 mm na odległości od cylindra do mocowania. standardowe 32 mm zamieniają się nawet w 50, a to pozwala na silniejszą sprężynę


                            2) tutaj mam drugą uwagę na podstawie obserwacji zachowania klapy przy większej sile na sprężynach. Trzeba się zastanowić, czy w dłuższym czasie zamocowanie sprężyn nie wpłynie negatywnie na zachowanie się klapy. Jeżeli sprężyna nie będzie tracić właściwości fizycznych to jakby nie patrzeć wektor siły tej sprężyny będzie działał wypychając klapę do tyłu. Pytanie na ile będzie to negatywne w dłuższym okresie czasu....

                            Komentarz


                            • El Zygmunto, Jeśli nadal są chętni to mogę zamówić.
                              Pytanie czy automatyczne otwieranie klapy nie spowoduje więcej szkody niż pożytku :roll:
                              Pozdrawiam,
                              Grzesiek


                              Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                              Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                              Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Deo
                                Pytanie czy automatyczne otwieranie klapy nie spowoduje więcej szkody niż pożytku
                                W moim odczuciu chyba jednak szkody
                                Daniel

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez lilo
                                  Zamieszczone przez Deo
                                  Pytanie czy automatyczne otwieranie klapy nie spowoduje więcej szkody niż pożytku
                                  W moim odczuciu chyba jednak szkody
                                  W takim układzie według mnie najlepiej jest zacząć listę od nowa, pewnie parę osób zrezygnuje z zakupu sprężyn
                                  Mariusz
                                  --------------------------
                                  OCTAVIA 2FL Combi 1.8 TSI Elegance

                                  Komentarz


                                  • Dlatego ważne jest żeby dobrać siłę sprężyn jak najmniejszą mozliwa która
                                    1. raczej nie zniszczy siłowników
                                    2. pozwoli na otwieranie klapy

                                    Ja po miesiącu użytkowania nie mam zastrzeżeń - jak ktoś się obawia to niech jeszcze poczeka z 6mies i wtedy się zobaczy czy nie ma jakiś zmian w klapie/siłowniku/sprężynie, ale sądzę że jak by się coś miało stać to by się już stało :wink:
                                    - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                    Komentarz


                                    • nie, no zaraz taka rezygnacja?!?!
                                      to jest problem wart rozważenia.
                                      Łopatologicznie to suma siły sprężyny gazowej w liftbacku (490-515N) i sprężyny tłocznika 11580 (660N) powinna dać ponad 1100N !! tak więc efekt szkodliwości powinien być bardziej widoczny, niż 830N w testowych siłownikach.

                                      Tutaj jest gdzieś diabeł pogrzebany, bo z tego co zobaczyłem to jest firma SUSPA, która zajmuje się automatyką i sprężynami i mają w swojej ofercie rozwiązania łączące siłownik gazowy z mechaniczną sprężyną:



                                      Jak widać prawie bliźniacze rozwiązanie.

                                      Moim zdaniem zanim cały projekt trafi do kosza bo kilka prób nie wyszło (a ta chyba jest przy wszystkich wynalazkach). Co więcej widać, że dla naszych potrzeb nie najistotniejsza jest siła jaką działamy, ale czas tego działania.
                                      Jeżeli nie walnąłem się w przeglądaniu forum, to sprężyny 11580 mają mniejszą sztywność i siłę od 11550 ale co ważniejsze w stanie spoczynku są dłuższe. Zresztą to pokazuje nawet zdjęcie tej "hybrydy" powyżej.

                                      Wracam więc do swojej teorii, że warto sprawdzić jak zachowują się sprężyny na czymś w miarę "nowym" rocznik 2008-2009, bo dla użytkowników starszych samochodów, gdzie siłownik jest już zdecydowanie zużyty być może rozwiązaniem będzie zmiana na siłownik o innej specyfikacji:

                                      nieco krótszy, ale o maksymalnie długim skoku, dzięki temu po zamknięciu odległość od mocowanie do cylindra będzie na tyle duża, że da się zamontować sprężyny np 11700, które w spoczynku mają nie 6 a 10 cm i porównywalną siłę przy mniejszej sztywności.


                                      I jeszcze jedna rzecz, tak w kwestii uszkadzania siłowników... Na tyle na ile poogladałem sobie budowę sprężyn różnych firm to sam plastikowy kapturek nie stanowi żadnego uszczelnienia, więc problem wydaje mi się nie musi być związany z oddziaływaniem dodatkowej sprężyny.

                                      [ Dodano: Pią 11 Cze, 10 15:59 ]
                                      Tak na szybko... mam pytanie do kogoś z w miarę nową octavką liftback (2008-2009).

                                      Przy jakiej długości wysuniętego tłoka klapa zaczyna sama wędrować w górę.?

                                      Standardowo mamy 30mm luzu na sprężynę i w miarę podnoszenia wysuwa nam się tłok. Sprawdziłem, że u mnie bez podpiętej półki ta długość to około 68mm, a z podpiętą półką, (która niestety waży masakrycznie) ta długość wzrasta do około 90mm, potem klapa już sama wędruje do góry.

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Deo
                                        Pytanie czy automatyczne otwieranie klapy nie spowoduje więcej szkody niż pożytku
                                        słuchajcie - u mnie sprezyney z wiatrówki tez wysuneły klap[e do tyłu (jakieś 4-5 mm)
                                        wiec wróciłem do rozwiazań fabrycznych.
                                        Deo, twierdzi ze u niego działa i nie ma jakiś "nieprawidłowości"
                                        u kolegi lilo, mogło sie zdarzyć, że zle ułożyło sie to metalowe zabezpieczenie siłownika i wyskoczyło.

                                        Myslę, że warto próbować - ja berdzo chetnie zamówie sprezyny takie jak kolega Deo. I bede próbował dalej az do uzyskania żadanego efektu bo rozwiazanie jest tylko trzeba je wyszukać.
                                        moja czarna SKODA OCTAVIA II 1.9 TDI
                                        sprzedaje na allegro - zapraszam ops:

                                        Komentarz


                                        • marc!n, skoro masz teraz fabryczne to jak możesz to sprawdź jak kiedy u ciebie klapa sama wędruje do góry. Ile wolnego miejsca jest między końcem cylindra a uchwytem tłoczyska

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Jac_ek
                                            Dlatego ważne jest żeby dobrać siłę sprężyn jak najmniejszą mozliwa która
                                            1. raczej nie zniszczy siłowników
                                            Tak ale ty masz kombi i tam tego problemu nie ma . A nam chodzi o liftbacka
                                            Daniel

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Jac_ek
                                              Dlatego ważne jest żeby dobrać siłę sprężyn jak najmniejszą mozliwa która
                                              1. raczej nie zniszczy siłowników
                                              Problem oryginalnych siłownków (jeżeli to problem) leży w plastikowym (chyba lekko tandetnym) rozwiązaniu. Choć ja cały czas uważam, że dziwne byłoby, gdyby podstawowe uszczelnienie opierało się na tym "kapturku".

                                              Poniżej lekko nieudolne zdjęcie zamiennika, który nawiasem mówiąc ma 22mm średnicy cylindra i mam nadzieję, że to widać zamknięte jest w jednorodnej metalowej rurze z zawinięta końcówką. W takim rozwiązaniu praca sprężyny może być szkodliwa wyłącznie dla zakończenia (mocowania).



                                              Przy mocowaniu też jest drobna różnica, ponieważ metalowe klipsy obejmujące okrągły trzpień nie mają kształtu pełnego okręgu, ale są zagięte pod ostrzejszym kątem, więc wydaje mi się, że wysmyknięcie się mocowania z takiego klipsu jest o wiele trudniejsze niż z oryginalnego. Wystrzał taki jak miał już miejsce jest więc chyba mniej prawdopodobny.

                                              Zostaje więc tylko efekt wysunięcia klapy

                                              Komentarz


                                              • U mnie w kombi sprężynki wysuneły klapę o ok 2 mm, najlepiej to widac na szczelinie pomiedzy dachem a klapą. Ja mam to zamontowane od ok 4 tyg. Wczoraj sprawdzałem u kolegów na spocie i maja podobne przesunięcie. W ww szczelinę przy fabrycznym ułożeniu nie da sie włożyć kluczyka (użyłem kluczyka jako szczelinomierza) natomiast u mnie i u kolegów wchodzi bez problemów. Widac również że troszke się wygięły bolce trzymające siłownik do klapy.
                                                Pozdrawiam
                                                Tomek

                                                Komentarz


                                                • Dzisiaj zamontowałem nowe siłowniki 570 mm (czyli 20 mm krótsze od ori), skok 240 (nieco większy niż w standardzie) i wg katalogu 490N, ale opis na cylindrze wskazuje 520N....... i wydawałoby się, że w porównaniu z oryginalnymi parametrami 590mm/515N nie powinno być żadnej różnicy, a jednak.

                                                  Zamknięcie klapy niestety wymaga dość dużo siły. Sama klapa wędruje do góry po naprawdę delikatnym popchnięciu, więc wystarczyłoby zamontowac coś co uniesie klapę na 3 cm w górę, żeby sama się otworzyła. W momencie odpięcia od klapy półki, pod którą mam kieszeń i na której jest elektryczna roleta, a więc po dojęciu ok. 5 kg klapa sama unosi się w górę. Powoli i ospale ale wędruje.

                                                  Niewidoczna praktycznie jest zmiana wysokości otwierania klapy pomimo tego, że spręzyny sa krótsze. Na samym tłoczysku pomiędzy cylindrem, a mocowaniem jest przestrzeń około 45-50 mm a więc samo założenie uzsykania większego miejsca na sprężynę tłocznika zostało osiągnięte.

                                                  W porównaniu jednak do wcześniej testowanych 830N sprężyn te są o wiele słabsze, ale... no właśnie. Już taki wzrost siły niestety wpływa negatywnie na klapę.
                                                  Wysunęła się na około 2-3 mm.
                                                  Cóż... specjaliści ze Skody dobrali moc siłowników idealnie do wagi klapy, a zapas, który zostawili jest na tyle mały, że zastosowanie prostego rozwiązania do uniesienia jest moim zdaniem praktycznie niemożliwe.

                                                  Efektem ubocznym prawie na pewno będzie wysuwanie się klapy. A to niestety przy ostatnich deszczach pewnie oznaczałoby akwarium w bagażniku

                                                  Komentarz


                                                  • 1. Deo - 2 sztuki "51"
                                                    2. marc!n - 2 sztuki "51" liftback
                                                    3. paysker 4 szt. liftback
                                                    4. opbmarek - 2 sztuki "51" liftback
                                                    5. mariu_sz - 2 szt Combi
                                                    6. winni77 - 2 szt kombi
                                                    7. kanguros - 2 szt kombi
                                                    8. bohen - 2 szt kombi
                                                    9. wojtek. - 2szt Combi
                                                    10. szczepcio - 2 szt. combi
                                                    11. martinex - 2szt. kombi
                                                    12. KiLeRrosS - 2szt. Combi
                                                    13. Daniel0607 - 2szt. liftback
                                                    14. Cywa - 2 szt. Combi (SB-20051 lub ST11550) i 8 szt. Liftback (ST11580)
                                                    15. filOII - 2 szt. Combi
                                                    16. Piotr832 - 2 szt Combi
                                                    17. --------------------
                                                    18. Dobi - 2szt liftback
                                                    19.ZASADZKA2 - 2szt "51"liftback
                                                    20.Radso - 2szt. Liftback
                                                    21.Marcin0201 -2szt "51" Liftback
                                                    22. OORSOO - 2 szt. liftback
                                                    23. kramar 2 szt combi
                                                    24. El Zygmunto - 4 szt. liftback
                                                    25. bronio 2 sztuki do combi
                                                    26. Al Capone 2 sztuki combi
                                                    Skoda Octavia II 1,9 TDi BXE 105KM LiftBack Elegance 2006 MOD by CYWA

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X