Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] automatyczne otwieranie klapy bagażnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • oorsoo, tu chyba problemem jest w własnie to , ze siłownik jest krótszy ten który zastosowałes i pomimo zamknietej klapy jest on juz w stanie otwarcia wypychajac klape do przodu, w orginale przy zamknietej klapie siłwnik wysuniety jest zaledwie na 25 -30mm i jest w pozycji zamknietej nie wypychajac klapy. Myśle iz jedynym sensownym rozwiazaniem sa siłowniki z długą sprezyna tak jak na zdjeciu. Przy tych krótkich sprezynach, to albo klapa bedzie sie wysuwac tak jak pisza koledzy, albo po jakims czasie nie bedą juz otwierac.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez czyzyk64
      oorsoo, tu chyba problemem jest w własnie to , ze siłownik jest krótszy ten który zastosowałes i pomimo zamknietej klapy jest on juz w stanie otwarcia wypychajac klape do przodu, w orginale przy zamknietej klapie siłwnik wysuniety jest zaledwie na 25 -30mm i jest w pozycji zamknietej nie wypychajac klapy. Myśle iz jedynym sensownym rozwiazaniem sa siłowniki z długą sprezyna tak jak na zdjeciu. Przy tych krótkich sprezynach, to albo klapa bedzie sie wysuwac tak jak pisza koledzy, albo po jakims czasie nie bedą juz otwierac.
      Twoje twierdzenie byłoby słuszne, gdyby siłownik w pełnym sprężeniu był w jakiś sposób blokowany i siła którą generuje nie byłaby przekładana na cały układ. Tutaj jednak mamy proste działanie sprężyny... im większe ściśniecie tym większa siła (opór jaki stawia), tak więc problem krótszego siłownika nie jest tutaj tak istotny, bo jest to de facto długość maksymalna w stanie rozpręzonym, a długość sprężyny i jej skok powodują, że przy zachowaniu porównywalnej siły uzyskuję dłużą część tłoczyska dla umieszczenia dodatkowej sprężyny.

      Ja wróciłem do wersji ori i póki nie sprawdzę jaką realną siłę mają te oryginalne siłowniki to na razie nie będę dalej się bawił. Wg specyfikacji nasze sprężyny powinny maksymalnie uzyskiwać 515N. Kiedy pooglądałem sobie zamienniki różnych firm okazuje się, że ta wratość powinna wahać się w granicach 480-515N na siłownik. Tylko, że po otwarciu klapy i wymontowaniu jednego z siłowników klapa nie pozostaje w górze, tylko opada i to dość szybko i zapewne podobnie dzieje się u innych osób, podczas gdy na obu testowanych przeze mnie siłownikach 830N i 520N (dane z katalogów i na cylindrach) klapa utrzymywała się w górze na 1 (!!!) siłowniku. Oba te siłowniki wypchnęły ją do tyłu: 830N (4-5 mm), 520N (2-3 mm).

      Mam więc wrażenie, że albo oryginalne sprężyny mają inne parametry, albo siła podawana w katalogach to nie F1, a F3 i tutaj różnica może wynosić nawet kilkadziesiąt N.

      [ Dodano: Nie 13 Cze, 10 16:03 ]
      1. Deo - 2 sztuki "51"
      2. marc!n - 2 sztuki "51" liftback
      3. paysker 4 szt. liftback
      4. opbmarek - 2 sztuki "51" liftback
      5. mariu_sz - 2 szt Combi
      6. winni77 - 2 szt kombi
      7. kanguros - 2 szt kombi
      8. bohen - 2 szt kombi
      9. wojtek. - 2szt Combi
      10. szczepcio - 2 szt. combi
      11. martinex - 2szt. kombi
      12. KiLeRrosS - 2szt. Combi
      13. Daniel0607 - 2szt. liftback
      14. Cywa - 2 szt. Combi (SB-20051 lub ST11550) i 8 szt. Liftback (ST11580)
      15. filOII - 2 szt. Combi
      16. Piotr832 - 2 szt Combi
      17. --------------------
      18. Dobi - 2szt liftback
      19.ZASADZKA2 - 2szt "51"liftback
      20.Radso - 2szt. Liftback
      21.Marcin0201 -2szt "51" Liftback
      22. ------------- OORSOO - 0 szt. liftback ( na razie odpuszczam)
      23. kramar 2 szt combi
      24. El Zygmunto - 4 szt. liftback
      25. bronio 2 sztuki do combi
      26. Al Capone 2 sztuki combi

      Komentarz


      • Panowie, to jak z zamówieniami?
        restauracja Zajazd Ostoja --> www.zajazdostoja.pl
        wesela, przyjęcia, bankiety, prezentacje... miejsce gdzie gotowanie staje się pasją....

        Komentarz


        • W weekend u siebie zauważyłem delikatne wysunięcie klapy bagażnika.
          W najbliższych dniach autko będę odstawiał na przegląd okresowy, to mi ją wyregulują.

          Jeśli chodzi o zamówienie grupowe to mogę się tym zająć.

          Dane do przelewu:
          numer konta mBank: 52 1140 2004 0000 3102 1428 8092
          Grzegorz Hojdyś


          W tytule przelewu proszę wpisać tylko nick z forum.

          :idea: Dane do wysyłki proszę zostawiać na PW :idea:

          Ceny są następujące:
          ST 11580 - 9,03PLN/szt. - mogą być założone do liftback, ale po zamknięciu klapy ściśnięte są maksymalnie, co może spowodować trwałe odkształcenie sprężyny. :idea:
          ST 11550 (odpowiednik SB20051) - 7,45 PLN/szt. - sugerowane przeze mnie zarówno do liftback jak i combi.

          Koszt wysyłki nie powinien przekroczyć 5PLN - koperta + list polecony (chyba, że ktoś będzie zamawiał większą ilość sprężyn)

          Na dzień dzisiejszy lista wygląda następująco:
          1. Deo - 2 sztuki - liftback - kupione/założone
          2. marc!n - 4 sztuki - liftback - wpłacone
          3. paysker - 4 sztuki - liftback
          4.
          5. mariu_sz - 2 sztuki - combi
          6. winni77 - 2 sztuki - combi - wpłacone
          7.
          8. bohen - 2 sztuki - combi
          9. wojtek. - 2 sztuki - combi
          10. szczepcio - 2 sztuki - combi - wpłacone
          11. martinex - 2 sztuki - combi
          12. KiLeRrosS - 2 sztuki - combi - wpłacone
          13. Daniel0607 - 2 sztuki - liftback
          14. Cywa - 2 sztuki - combi + 8 sztuk - liftback - wpłacone
          15. filOII - 2 sztuki - combi
          16. Piotr832 - 2 sztuki - combi
          17. Dobi - 2 sztuki - liftback - wpłacone
          18. ZASADZKA2 - 2 sztuki - liftback
          19. Radso - 2 sztuki - liftback
          20. Marcin0201 - 2 sztuki - liftback
          21. kramar - 2 sztuki - combi
          22.
          23.
          24. Al Capone - 2 sztuki - combi - wpłacone
          25. jeden komplet zapasowy - zarówno do kombi jak i liftback

          :idea: Lista jest zamknięta - jeśli ktoś chce się wypisać bądź zmienić ilość sztuk to proszę o informację na PW do piątku :idea:

          Zamówienie zostanie złożone w firmie Alcomex - Spreżyny w piątek po godzinie 15.
          Pozdrawiam,
          Grzesiek


          Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
          Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


          Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Deo
            Ceny są następujące:
            ST 11550 - 7,45 PLN/szt. - mogą być założone do liftback, ale po zamknięciu klapy ściśnięte są maksymalnie, co może spowodować trwałe odkształcenie sprężyny. :idea:
            ST 11580 (odpowiednik SB20051) - 9,03 PLN/szt. - sugerowane przeze mnie zarówno do liftback jak i combi.
            Doe wydaje mi się, że odpowiednikiem SB20051 jest ST 11550 natomiast ST 11580 jest słabsze o ok. 200 N ale ma większą długość swobodną z 51mm na ok. 63,5mm.

            Deo napisz jaka będzie cena przesyłki przy 10 szt. sprężyn :?:
            Skoda Octavia II 1,9 TDi BXE 105KM LiftBack Elegance 2006 MOD by CYWA

            Komentarz


            • U mnie w kombi niebieskie steinele sie wyrobily juz po niecalym miesiacu ... juz ledwo podnosza ...
              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


              Komentarz


              • rozumiem że do combi powinny być ST 11550? czy ST 11580? bo już się pogubułem :/
                restauracja Zajazd Ostoja --> www.zajazdostoja.pl
                wesela, przyjęcia, bankiety, prezentacje... miejsce gdzie gotowanie staje się pasją....

                Komentarz


                • na briskoda.net również powstał podobny watek o automatycznie otwieranej klapie bagażnika i pojawił się w nim taki oto wpis

                  A lot of the german users made this little conversion. But some of them took the springs out again.
                  The problem is the mounts of the dampers and the dampers itself. The mounts arent capable to take the extra load and tend to bend.
                  The dampers will leak because of the constant pressure on them. Normally they dont have that constant pressure when the boot is closed.
                  This pressure makes the sealings go weak and they will loose pressure. Loosing pressure means they will no longer be able to hold the boot open.
                  w skrócie:
                  część użytkowników demontuje sprężyny bo niszczą się siłowniki


                  całość tu
                  Automatic boot - Completed - Skoda Octavia Mk II (2004 - 2013) - BRISKODA
                  - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                  Komentarz


                  • CYWA, masz rację, już poprawiłem
                    Pozdrawiam,
                    Grzesiek


                    Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                    Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                    Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                    Komentarz


                    • Deo, kasa poszła na konto - szczególy na PW
                      Pozdrawiam
                      moja czarna SKODA OCTAVIA II 1.9 TDI
                      sprzedaje na allegro - zapraszam ops:

                      Komentarz


                      • Deo, pieniążki poszły, reszta na PW
                        restauracja Zajazd Ostoja --> www.zajazdostoja.pl
                        wesela, przyjęcia, bankiety, prezentacje... miejsce gdzie gotowanie staje się pasją....

                        Komentarz


                        • Ja swoje dzis wywalilem z silownikow. Zdolnosc silownikow do trzymania klapy razaco spadla :evil:
                          Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                          Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                          ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                          TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                          Komentarz


                          • ja mam do sprzedania sprężyny 2 szt - SZ 8020.20x051 oryginalne niebieskie steinele pasujące do combi cena 34 zł (koszt przesyłki w cenie) - nigdy nie zakładane - jeżeli ktoś reflektuje to proszę info na priv
                            Sebastian

                            Służbówka O2 FL 1.4 TSI CAXA

                            www.sazad.spanie.pl - domek letniskowy do wynajęcia na lato

                            Komentarz


                            • No Panowie jak tam wam idzie z modem :szeroki_usmiech :?:
                              Daniel

                              Komentarz


                              • lilo, u mnie sprężyny jeszcze dają radę, ale już widzę, że siłowniki zaczynają się kończyć
                                Poza tym, podczas prób z innymi sprężynami, klapa mi się troszkę przestawiła.

                                Gdy kupie nowe siłowniki to na 99% sprężyn nie założę. Mod fajny, ale moim zdaniem nie do końca dopracowany.

                                Poza tym na razie:
                                :arrow: tylko trzy osoby zrobiły przelew
                                :arrow: dwie osoby zrezygnowały
                                :arrow: osiemnaście osób nie dało znać czy są zainteresowane sprężynami :roll:
                                Pozdrawiam,
                                Grzesiek


                                Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                                Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                                Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez Deo
                                  tylko trzy osoby zrobiły przelew
                                  Panowie nieładnie :nono kolegę na koszty naciągać , ja też sporo kasy utopiłem w tę modyfikację ale nie czyimś kosztem :!:
                                  Daniel

                                  Komentarz


                                  • ja zauważyłem u siebie, że po ~2mies (może przez te ostatnie upały bo przecież są bardziej ściśnięte niż ich zakres roboczy) sprężyny straciły na swojej sile dość wyraźnie - ale jak na razie to jest lepiej niż było bo klapa otwiera się troszkę wolniej (bezpieczniej) ale za to o wiele łatwiej ją zamknąć.
                                    mam jedynie nadzieję że spadek mocy sprężyn nie będzie postępował dalej...

                                    Siłowniki jak na razie są ok - klapa otwiera się do samej góry i nie opada trzy,ma sie dobrze również przy zamykaniu nie zauważyłem żeby lżej się zamykała
                                    - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez lilo
                                      ja też sporo kasy utopiłem w tę modyfikację ale nie czyimś kosztem
                                      nie ładniie oj nie
                                      ja zapłaciłem i czekam na sprezyny
                                      moja czarna SKODA OCTAVIA II 1.9 TDI
                                      sprzedaje na allegro - zapraszam ops:

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Jac_ek
                                        mam jedynie nadzieję że spadek mocy sprężyn nie będzie postępował dalej...
                                        Bedzie

                                        Moje padly po miesiacu - ostatnio otworzyly klape do polowy

                                        Tyle ze ja klape otwieram parenascie razy dziennie - pewnie to tez ma spory wplyw.
                                        Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                        Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                        ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                        TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez misiek^wro
                                          Bedzie
                                          pożyjemy zobaczymy, u mnie jak narazie jest ta różnica że same siłowniki działają bez zarzutu, u Ciebie chyba był to problem powiązany pad siłowników i sprężyn.
                                          - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                          Komentarz


                                          • Jac_ek, calkiem mozliwe - ale w takim raziem springi niesamowicie mocno przyspieszyly koniec eksploatacji amorow :|
                                            Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                            Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                            ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                            TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                            Komentarz


                                            • misiek^wro, ja się tak przyzwyczaiłem do tego automatycznego otwierania, że nie będę nic robić do póki działa. Albo wóz albo przewóz - trzeba czekać :wink:
                                              - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                              Komentarz


                                              • Wpłata poszła, już powinna być na koncie. PW z adresem również - czekam na sprężynki 8)
                                                kropka . przecinek , wykrzyknik ! pytajnik ? średnik ; dwukropek : małpa @

                                                Komentarz


                                                • wpłacone. Adres puszcze na PW. Z gory dzieki!
                                                  Mam i ja

                                                  Komentarz


                                                  • już powyżej 350N na siłownik klapa bagażnika w liftback'u powędruje do góry i otworzy się na max. 300N gwarantuje, że klapa pozostanie w górze. Zakładając, że oryginalnie nowe siłowniki mają 480N a więc 30% rezerwy (która pewnie związana jest z faktem, że klapa może być dodatkowo obciążana) pomysł ze sprężynami jest fajny, ale morderczy dla całego układu i tak naprawdę chyba tylko pozostaje kwestia czasu

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X