oorsoo, tu chyba problemem jest w własnie to , ze siłownik jest krótszy ten który zastosowałes i pomimo zamknietej klapy jest on juz w stanie otwarcia wypychajac klape do przodu, w orginale przy zamknietej klapie siłwnik wysuniety jest zaledwie na 25 -30mm i jest w pozycji zamknietej nie wypychajac klapy. Myśle iz jedynym sensownym rozwiazaniem sa siłowniki z długą sprezyna tak jak na zdjeciu. Przy tych krótkich sprezynach, to albo klapa bedzie sie wysuwac tak jak pisza koledzy, albo po jakims czasie nie bedą juz otwierac.
[O2] automatyczne otwieranie klapy bagażnika
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez czyzyk64oorsoo, tu chyba problemem jest w własnie to , ze siłownik jest krótszy ten który zastosowałes i pomimo zamknietej klapy jest on juz w stanie otwarcia wypychajac klape do przodu, w orginale przy zamknietej klapie siłwnik wysuniety jest zaledwie na 25 -30mm i jest w pozycji zamknietej nie wypychajac klapy. Myśle iz jedynym sensownym rozwiazaniem sa siłowniki z długą sprezyna tak jak na zdjeciu. Przy tych krótkich sprezynach, to albo klapa bedzie sie wysuwac tak jak pisza koledzy, albo po jakims czasie nie bedą juz otwierac.
Ja wróciłem do wersji ori i póki nie sprawdzę jaką realną siłę mają te oryginalne siłowniki to na razie nie będę dalej się bawił. Wg specyfikacji nasze sprężyny powinny maksymalnie uzyskiwać 515N. Kiedy pooglądałem sobie zamienniki różnych firm okazuje się, że ta wratość powinna wahać się w granicach 480-515N na siłownik. Tylko, że po otwarciu klapy i wymontowaniu jednego z siłowników klapa nie pozostaje w górze, tylko opada i to dość szybko i zapewne podobnie dzieje się u innych osób, podczas gdy na obu testowanych przeze mnie siłownikach 830N i 520N (dane z katalogów i na cylindrach) klapa utrzymywała się w górze na 1 (!!!) siłowniku. Oba te siłowniki wypchnęły ją do tyłu: 830N (4-5 mm), 520N (2-3 mm).
Mam więc wrażenie, że albo oryginalne sprężyny mają inne parametry, albo siła podawana w katalogach to nie F1, a F3 i tutaj różnica może wynosić nawet kilkadziesiąt N.
[ Dodano: Nie 13 Cze, 10 16:03 ]
1. Deo - 2 sztuki "51"
2. marc!n - 2 sztuki "51" liftback
3. paysker 4 szt. liftback
4. opbmarek - 2 sztuki "51" liftback
5. mariu_sz - 2 szt Combi
6. winni77 - 2 szt kombi
7. kanguros - 2 szt kombi
8. bohen - 2 szt kombi
9. wojtek. - 2szt Combi
10. szczepcio - 2 szt. combi
11. martinex - 2szt. kombi
12. KiLeRrosS - 2szt. Combi
13. Daniel0607 - 2szt. liftback
14. Cywa - 2 szt. Combi (SB-20051 lub ST11550) i 8 szt. Liftback (ST11580)
15. filOII - 2 szt. Combi
16. Piotr832 - 2 szt Combi
17. --------------------
18. Dobi - 2szt liftback
19.ZASADZKA2 - 2szt "51"liftback
20.Radso - 2szt. Liftback
21.Marcin0201 -2szt "51" Liftback
22. ------------- OORSOO - 0 szt. liftback ( na razie odpuszczam)
23. kramar 2 szt combi
24. El Zygmunto - 4 szt. liftback
25. bronio 2 sztuki do combi
26. Al Capone 2 sztuki combi
Komentarz
-
-
Panowie, to jak z zamówieniami?restauracja Zajazd Ostoja --> www.zajazdostoja.pl
wesela, przyjęcia, bankiety, prezentacje... miejsce gdzie gotowanie staje się pasją....
Komentarz
-
-
W weekend u siebie zauważyłem delikatne wysunięcie klapy bagażnika.
W najbliższych dniach autko będę odstawiał na przegląd okresowy, to mi ją wyregulują.
Jeśli chodzi o zamówienie grupowe to mogę się tym zająć.
Dane do przelewu:
numer konta mBank: 52 1140 2004 0000 3102 1428 8092
Grzegorz Hojdyś
W tytule przelewu proszę wpisać tylko nick z forum.
:idea: Dane do wysyłki proszę zostawiać na PW :idea:
Ceny są następujące:
ST 11580 - 9,03PLN/szt. - mogą być założone do liftback, ale po zamknięciu klapy ściśnięte są maksymalnie, co może spowodować trwałe odkształcenie sprężyny. :idea:
ST 11550 (odpowiednik SB20051) - 7,45 PLN/szt. - sugerowane przeze mnie zarówno do liftback jak i combi.
Koszt wysyłki nie powinien przekroczyć 5PLN - koperta + list polecony (chyba, że ktoś będzie zamawiał większą ilość sprężyn)
Na dzień dzisiejszy lista wygląda następująco:
1. Deo - 2 sztuki - liftback - kupione/założone
2. marc!n - 4 sztuki - liftback - wpłacone
3. paysker - 4 sztuki - liftback
4.
5. mariu_sz - 2 sztuki - combi
6. winni77 - 2 sztuki - combi - wpłacone
7.
8. bohen - 2 sztuki - combi
9. wojtek. - 2 sztuki - combi
10. szczepcio - 2 sztuki - combi - wpłacone
11. martinex - 2 sztuki - combi
12. KiLeRrosS - 2 sztuki - combi - wpłacone
13. Daniel0607 - 2 sztuki - liftback
14. Cywa - 2 sztuki - combi + 8 sztuk - liftback - wpłacone
15. filOII - 2 sztuki - combi
16. Piotr832 - 2 sztuki - combi
17. Dobi - 2 sztuki - liftback - wpłacone
18. ZASADZKA2 - 2 sztuki - liftback
19. Radso - 2 sztuki - liftback
20. Marcin0201 - 2 sztuki - liftback
21. kramar - 2 sztuki - combi
22.
23.
24. Al Capone - 2 sztuki - combi - wpłacone
25. jeden komplet zapasowy - zarówno do kombi jak i liftback
:idea: Lista jest zamknięta - jeśli ktoś chce się wypisać bądź zmienić ilość sztuk to proszę o informację na PW do piątku :idea:
Zamówienie zostanie złożone w firmie Alcomex - Spreżyny w piątek po godzinie 15.Pozdrawiam,
Grzesiek
Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB
Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DeoCeny są następujące:
ST 11550 - 7,45 PLN/szt. - mogą być założone do liftback, ale po zamknięciu klapy ściśnięte są maksymalnie, co może spowodować trwałe odkształcenie sprężyny. :idea:
ST 11580 (odpowiednik SB20051) - 9,03 PLN/szt. - sugerowane przeze mnie zarówno do liftback jak i combi.
Deo napisz jaka będzie cena przesyłki przy 10 szt. sprężyn :?:Skoda Octavia II 1,9 TDi BXE 105KM LiftBack Elegance 2006 MOD by CYWA
Komentarz
-
-
rozumiem że do combi powinny być ST 11550? czy ST 11580? bo już się pogubułem :/restauracja Zajazd Ostoja --> www.zajazdostoja.pl
wesela, przyjęcia, bankiety, prezentacje... miejsce gdzie gotowanie staje się pasją....
Komentarz
-
-
na briskoda.net również powstał podobny watek o automatycznie otwieranej klapie bagażnika i pojawił się w nim taki oto wpis
A lot of the german users made this little conversion. But some of them took the springs out again.
The problem is the mounts of the dampers and the dampers itself. The mounts arent capable to take the extra load and tend to bend.
The dampers will leak because of the constant pressure on them. Normally they dont have that constant pressure when the boot is closed.
This pressure makes the sealings go weak and they will loose pressure. Loosing pressure means they will no longer be able to hold the boot open.
część użytkowników demontuje sprężyny bo niszczą się siłowniki
całość tu
- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Deo, pieniążki poszły, reszta na PWrestauracja Zajazd Ostoja --> www.zajazdostoja.pl
wesela, przyjęcia, bankiety, prezentacje... miejsce gdzie gotowanie staje się pasją....
Komentarz
-
-
lilo, u mnie sprężyny jeszcze dają radę, ale już widzę, że siłowniki zaczynają się kończyć
Poza tym, podczas prób z innymi sprężynami, klapa mi się troszkę przestawiła.
Gdy kupie nowe siłowniki to na 99% sprężyn nie założę. Mod fajny, ale moim zdaniem nie do końca dopracowany.
Poza tym na razie:
:arrow: tylko trzy osoby zrobiły przelew
:arrow: dwie osoby zrezygnowały
:arrow: osiemnaście osób nie dało znać czy są zainteresowane sprężynami :roll:Pozdrawiam,
Grzesiek
Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB
Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]
Komentarz
-
-
ja zauważyłem u siebie, że po ~2mies (może przez te ostatnie upały bo przecież są bardziej ściśnięte niż ich zakres roboczy) sprężyny straciły na swojej sile dość wyraźnie - ale jak na razie to jest lepiej niż było bo klapa otwiera się troszkę wolniej (bezpieczniej) ale za to o wiele łatwiej ją zamknąć.
mam jedynie nadzieję że spadek mocy sprężyn nie będzie postępował dalej...
Siłowniki jak na razie są ok - klapa otwiera się do samej góry i nie opada trzy,ma sie dobrze również przy zamykaniu nie zauważyłem żeby lżej się zamykała- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jac_ekmam jedynie nadzieję że spadek mocy sprężyn nie będzie postępował dalej...
Moje padly po miesiacu - ostatnio otworzyly klape do polowy
Tyle ze ja klape otwieram parenascie razy dziennie - pewnie to tez ma spory wplyw.Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiek^wroBedzie- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
misiek^wro, ja się tak przyzwyczaiłem do tego automatycznego otwierania, że nie będę nic robić do póki działa. Albo wóz albo przewóz - trzeba czekać :wink:- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
już powyżej 350N na siłownik klapa bagażnika w liftback'u powędruje do góry i otworzy się na max. 300N gwarantuje, że klapa pozostanie w górze. Zakładając, że oryginalnie nowe siłowniki mają 480N a więc 30% rezerwy (która pewnie związana jest z faktem, że klapa może być dodatkowo obciążana) pomysł ze sprężynami jest fajny, ale morderczy dla całego układu i tak naprawdę chyba tylko pozostaje kwestia czasu
Komentarz
-
Komentarz