Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] FL classic\mint montaż halogenów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] FL classic\mint montaż halogenów

    Witam
    Koledzy czy ktoś miałby chwilę looknąć to auto na żywca w poznaniu?? OTOMOTO - nowe i używane samochody i motocykle oraz części samochodowe. Ogłoszenia motoryzacyjne. wszelkie sugestie mile widziane.
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

  • #2
    [O2] FL classic\mint montaż halogenów

    Czy mógłby ktos z łaski swojej rzucić okiem w ETKĘ i sprawdzić co jest potrzebne do zamontowania ori halogenów\dziennych w zderzak O2 FL classic\mint?
    jakiś stelaż? cokolwiek?
    oprócz samych lamp oczywiście
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz


    • #3
      Nic dodatkowego poza samymi halogenami nie trzeba. Wystarczy wyjąc zaślepki i w ich miejsce wsadzić lampy. Są montowane na zatrzaski.
      Elektryka to już inny problem.
      Jest druga srebrna kochanka- CBF 600S...

      Komentarz


      • #4
        Ostlander,
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz


        • #5
          Zadam może głupie pytanie - czy jeśli w zderzak włożę halogeny - bez podpinania, tylko po to, żeby poprawić wygląd przodu - to czy diagnosta na przeglądzie "dowali się", że lampy są ale nie święcą. W Mazdzie z tego co kojarze na przeglądach diagnosta halogenów nie sprawdzał :roll:

          Komentarz


          • #6
            Paweł, będę właśnie zakładał halogeny u siebie, części zamówione u misiek_wro.

            Potrzebne rzeczy to:

            1. halogeny
            2. nowy przełącznik
            3. kostki
            4. kable

            Dzwoniłem do kilku ASO (Zakręt, Radom, Lublin) i tylko w L-nie powiedziano mi że montaż jest możliwy z pomocą dodatkowego przekaźnika, gdyż Mint (czyli jednocześnie Classic) fabrycznie nie obsługuje halogenów. W Zakręcie oraz Radomiu powiedzieli iż jest potrzebny nowy moduł sterujący i ch.....Rób se Pan co chcesz.

            "A moduł to może kosztować albo 500 albo 1000 a w ogóle to nie wiem..." :lol: :roll:

            Komentarz


            • #7
              marektbg, przyczepi, bo skoro są na wyposażeniu to muszą działać.

              szkoda, ale chyba jeszcze moduł komfortu czy jakiś tam musi obsługiwać halogeny (gdzieś był topić o halogenach w O2) Forum - Octavia Club Polska
              O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Mihau
                marektbg, przyczepi, bo skoro są na wyposażeniu to muszą działać.
                Dokładnie, IMO to to samo jakby sie przyjechało ze spaloną każdą inną zarówką.
                Arctic 1.8 TSI DSG7

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Mihau
                  szkoda, ale chyba jeszcze moduł komfortu czy jakiś tam musi obsługiwać halogeny (gdzieś był topić o halogenach w O2) Link
                  tak, tak wiem, dzięki.

                  Zamieszczone przez Dzida
                  Dzwoniłem do kilku ASO (Zakręt, Radom, Lublin) i tylko w L-nie powiedziano mi że montaż jest możliwy z pomocą dodatkowego przekaźnika, gdyż Mint (czyli jednocześnie Classic) fabrycznie nie obsługuje halogenów. W Zakręcie oraz Radomiu powiedzieli iż jest potrzebny nowy moduł sterujący i ch.....Rób se Pan co chcesz.

                  "A moduł to może kosztować albo 500 albo 1000 a w ogóle to nie wiem..."
                  i jak w końcu robisz?
                  u mnie ojciec się uparł, ale robimy w najprymitywniejszy sposób na osobnym włączniku, nie będę się bawił w jakieś bzdety typu przekaźniki i moduły, chyba, że dalej złapie bakcyla (a muszę powiedzieć, że trochę łapie :lol: ) i będzie chciał dokładać kompjutery i inne pierdolety to już będzie, że tak powiem przy okazji.
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez szkoda
                    u mnie ojciec się uparł, ale robimy w najprymitywniejszy sposób na osobnym włączniku,
                    osobny włącznik dla mnie to jednak druciarstwo, także nie wchodzi w grę. Będę robił w L-nie będąc tam, przy okazji.

                    Wytrzymaj do "po długim weekendzie", u mnie będzie już gotowe, to zdam relacje.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Dzida
                      Wytrzymaj do "po długim weekendzie", u mnie będzie już gotowe, to zdam relacje.
                      hmm, nęcące...

                      ale Marek w moim przypadku jest o tyle inaczej, że głównie chodzi o światła dzienne, których Ty jak mniemam nie będziesz miał (zakładanie samych halogenów wybiłbym ojcu z głowy dużym młotem, a tak to widzę jakąś tam powiedzmy korzyść w oszczędności żarówek chociażby, ale szczerze mówiąc MOIM zdaniem to wszystko gówno warte), a żeby w FL to odpalić tak zgodnie ze sztuką to prawdopodobnie nie ma innego wyjścia jak moduł, przekaźnik itd.
                      a akurat osobny włącznik mi nie przeszkadza więc luz.
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez szkoda
                        ale Marek w moim przypadku jest o tyle inaczej, że głównie chodzi o światła dzienne,
                        jasne , czyli u Was przesłanki do montażu halogenów są trochę inne niż u mnie.
                        Zamieszczone przez szkoda
                        a tak to widzę jakąś tam powiedzmy korzyść w oszczędności żarówek chociażby, ale szczerze mówiąc MOIM zdaniem to wszystko gówno warte)
                        heh, czy to się tak robi z wiekiem? Mój ojciec też ma hopla na punkcie oszczędności, palenia żarówek itp (robiąć samochodem ok. 4.000 km ROCZNIE). Strasznie mnie to wqrwia, ale co zrobić...........Jakby to miało jakieś znaczenie czy jedną żarówkę kosztującą 12 PLN wymienia się raz na 2 lata, czy raz na 3 lata. Mam ndzieję że mnie to kiedyś ominie. :lol: :lol: :roll:

                        Enyłej i tak zdam relację, czy się udało.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Dzida
                          heh, czy to się tak robi z wiekiem? Mój ojciec też ma hopla na punkcie oszczędności, palenia żarówek itp (robiąć samochodem ok. 4.000 km ROCZNIE). Strasznie mnie to wqrwia, ale co zrobić...........Jakby to miało jakieś znaczenie czy jedną żarówkę kosztującą 12 PLN wymienia się raz na 2 lata, czy raz na 3 lata. Mam ndzieję że mnie to kiedyś ominie.
                          dokładnie
                          mój wprawdzie robi przeloty ~20kkm, ale nie może przeżyć, że 8 czy tam ile żarówek mu się z tyłu pali (żarówek za jakieś grosze ), no nie ważne, chce to niech ma

                          Zamieszczone przez Dzida
                          Enyłej i tak zdam relację, czy się udało.
                          jak najbardziej
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz


                          • #14
                            ja założyłem u siebie zgodnie ze sztuka. Jakbym to robił teraz jeszcze raz to nakład pracy jest dokładnie taki sam jakby robić druciarstwo. Sterownik to koszt 180 przełącznika nie trzeba wymieniać. Najdroższe są złączki. Jakby co to pytać. Temat mam opanowany.
                            Pozdrawiam
                            Marcin

                            Komentarz


                            • #15
                              tu jest chyba wszystko w temacie
                              Forum - Octavia Club Polska
                              Pozdrawiam
                              Marcin

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Dzida
                                zwoniłem do kilku ASO (Zakręt, Radom, Lublin) i tylko w L-nie powiedziano mi że montaż jest możliwy z pomocą dodatkowego przekaźnika, gdyż Mint (czyli jednocześnie Classic) fabrycznie nie obsługuje halogenów. W Zakręcie oraz Radomiu powiedzieli iż jest potrzebny nowy moduł sterujący i ch.....Rób se Pan co chcesz.
                                Marek, właśnie twój moduł centralnej elektryki nie obsługuje halogenów, nie wiem jak chcą Ci to zrobić za pomocą dodatkowego przekaźnika, ale na pewno minus tego rozwiązania będzie taki, iż np nie będziesz mógł mieć doświetlania zakrętów poprzez halogeny.

                                Moduł centralnej elektryki nie jest aż taki drogi, zobacz:
                                Link
                                Link
                                O1 ASV+ by MR Motors - sprzedana
                                O2 BXE jeszcze seria
                                Perfectservice by DGW

                                Komentarz


                                • #17
                                  michonas,

                                  Żaden z nich nie pasuje do O2 FL.
                                  Trzeba szukać 1K0 937 087 H
                                  Pozdrawiam
                                  Marcin

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Enriquez,

                                    Marek ma minta z 2008r przed FL
                                    Ten podany przeze mnie sterownik oczywiście nie pasuje do O2 FL
                                    O1 ASV+ by MR Motors - sprzedana
                                    O2 BXE jeszcze seria
                                    Perfectservice by DGW

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Ale ojciec kolegi Szkoda owszem, o tym samochodzie rozmawiamy.
                                      Pozdrawiam
                                      Marcin

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        z tymi żarówkami, to jest inny sens. Jak masz dzienne, to nie wypalają się normalne lampy - nie mam tu na myśli żarówek, ale klosze, odbłyśniki. W mondeo po kilku latach wypaliły się (czarne plamy) odbłyśniki :!:
                                        A ja mam pytanie, może ktoś przerabiał przypadek, że światła dzienne są realizowane poprzez zwykłe światła, czyli halogeny są zwykłe, pojedyńcze. Co w takim przypadku należy wymienić oprócz samych halogenów ? pewnie jakaś wiązka dodatkowa jest potrzebna, ale ciekawe jak moduł który steruje światłami? Przełącznik w desce jest z "auto", na dziennych nie świeci deska, nie ma doświetlania, AFS'a - czyli wszystko działa tak jak powinno, ale na ksenonach. Dotyczy to superba MR 2010, ale w occie to pewnie to samo.
                                        O2FL RS | S2 | F2

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Enriquez
                                          tu jest chyba wszystko w temacie
                                          cholera, to może jednak się z tym pobawić :roll:
                                          kurrrrna no nie wiem już sam.

                                          nie mógłbyś tego jakoś zebrać w czytelny opis w poradnikach?
                                          ja się gubię w tamtym topiku, chyba pisałeś na gorąco
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Dobrze, to po kolei.

                                            O2 FL Mint, potrzebne rzeczy:

                                            1. Halogeny
                                            2. Wtyczki do nich z pinami - nie pamiętam numerów - dość droga impreza, lepiej coś na allegro wyrwać albo nie wiem (80 PLN za 2 szt a potrzeba 4)
                                            3. Piny do modułu centralnej elektryki - kable 000 979 023 - 2 szt. 000 979 025 - 1 szt. 000 979 009 - 1 szt.
                                            4. Sterownik centralnej elektryki 1K0 937 087 H
                                            5. Przewody

                                            Najbardziej pracochłonne jest położenie kabli. Najlepiej przeciągnąć je przez przegrodę czołową pod akumulatorem - jest przepust kablowy. Na przeciwko tego przepustu odnajdziemy też nasz stary sterownik.

                                            Sterownik wymieniamy na nowy, dodajemy w odpowiednim miejscu nasze nowe kabelki - 2 szt od świateł halogenów + 2 szt. od dziennych + 1 szt. od wyłącznika świateł

                                            Do wyłącznika świateł ciągniemy jeden przewód i wpinamy w wolny pin - numerów też nie pamiętam, ale uporządkuję ten poradnik później.

                                            Sterownik kodujemy tak samo jak stary. W bajcie 18 ustawiamy wartość 33.
                                            Kodujemy, że mamy halogeny - bajt 14, 17 i że mamy światła dzienne w osobnej żarówce.

                                            Jak mamy kasę to możemy wymienić wyłącznik od halogenów, ale spokojnie stary będzie działał - po prostu przednie i tylne włączą się jednocześnie. Możemy też użyć takiego z trybem Auto, działa ale generuje błąd.

                                            I tyle. Roboty z tym jest na jakieś 2 godziny.

                                            Jakby co to mogę się podjąć operacji, potrzebny jednak garaż z dostępem do prądu - lutowanie.

                                            Jak się dzisiaj zbiorę to napiszę porządny tutorial.

                                            Aha, zaślepki należy wyrwać kombinerkami i do kosza. Te niby klapki, którymi powinno się wyjmować lampę nie dadzą się wyjąć. Przynajmniej u mnie. Same lampy spokojnie wychodzą po podważeniu zaczepu długim nożem.

                                            [ Dodano: Czw 04 Lis, 10 16:00 ]
                                            tomek,

                                            Przede wszystkim trzeba sprawdzić jaki tam jest moduł. Jeżeli ma końcówkę 086 lub 087 to obsłuży również halogeny. Wtedy liczba kabelków się nieco zredukuje (o 2)
                                            Pozdrawiam
                                            Marcin

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              No dobra Panowie, plan był piękny, ale Michał trochę mnie zbił z tropu.
                                              Pytania:

                                              1. Czy jeżeli zdecydowałbym się, to mam kupić moduł taki jak na wymienionych aukcjach (chodzi mi oznaczenia cyfrowo-literowe)?
                                              2. Jako totalny laik w temacie, skąd mam wiedzieć że to jest sprawne i "da radę"?
                                              3. Czy moduły wstawione na aukcjach w tym topicu obsłużą mi centralny i kluczyk scyzoryk, gdybym chciał go jakimś cudem dokupić?

                                              Proszę o info bardziej zorientowanych w temacie.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Dzida,

                                                Z O2 przed FL to za mocny nie jestem. Jeżeli poszukasz na forum postów kropeck'a - w szukajce "fotorelacja" "numery sterowników" to dojdziesz do wniosku, że powinieneś szukać sterownika AJ, a cześniej sprawdzić co masz obecnie, bo być może brakuje Ci tylko lamp...
                                                Pozdrawiam
                                                Marcin

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Enriquez,
                                                  Zamieszczone przez Enriquez
                                                  a wcześniej sprawdzić co masz obecnie, bo być może brakuje Ci tylko lamp...
                                                  Zamieszczone przez michonas
                                                  Marek, właśnie twój moduł centralnej elektryki nie obsługuje halogenów,
                                                  Michał "grzebał" u mnie w kompie parę dni temu, więc jest że tak powiem najbardziej zorientowany co siedzi u mnie pod maską.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X