Aaaaa - jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała: w O2 Mint przed FL przy wymianie sterownika elektryki (np z wersji AH na AJ) trzeba jeszcze wstawić regulację jasności podświetlenia deski rozdzielczej :!:
Otóż w wersji Mint przed FL nie ma regulacji jasności podświetlenia - za kierownicą jest tylko jedno pokrętło od regulacji wysokości świecenia świateł. No i po wymianie sterownika elektryki jest lekka kupa bo deska rozdzielcza jest podświetlona ale w sterowniku elektryki jest zapisany błąd o braku sygnału z regulacji podświetlenia oraz nie działa podświetlenie Stream'a (jest chyba sterowane po CANie)
Trzeba wymienić to pokrętło regulacji samych świateł na wersję z regulacją wysokości świateł i jasności podświetlenia. Wymiana jest banalna i co ciekawe wiązka do tego regulatora już zawiera kabelki do regulacji jasności - zaoszczędzili na samym tylko pokrętle :roll:
Nie wiem czy tak też będzie po FL bo sterowniki są inne. Czy Mint po FL ma regulację jasności podświetlenia?
Ty masz w tej chwili moduł o symbolu 3C0 937 049 AH, który na 100% nie obsłuży halogenów. Zasugerowałem Ci zakup modułu o symbolu 3C8 937 049 E, dlatego że był on montowany w O2 przed FL właśnie od połowy 2008 roku - przynajmniej tak wynika z autoscanów aut jakie posiadam (z tego co kojarzę to masz auto właśnie z tego okresu). Tak naprawdę to wszystko jedno jaki sterownik 30 bajtowy Highend kupisz, wszystkie powinny działać. Tu masz pełną listę sterowników:
Jeśli chodzi o sprawdzenie sterownika, to możesz sprawdzić go dopiero po włożeniu do samochodu, najlepiej umówić się ze sprzedawcą tak, że w przypadku niesprawności sterownika będzie możliwy jego zwrot lub wymiana.
Jeśli chodzi o obsługę centralnego i scyzoryka to w O2 przed FL odpowiada za to moduł komfortu, sterownik centralnej elektryki nic do tego nie ma.
No dobra Panowie, plan był piękny, ale Michał trochę mnie zbił z tropu.
mnie również :lol:
jak rozumiem, montaż na osobnym guziku różni się se facto tylko brakiem zamontowania modułu centralnej elektryki?
my mamy 1K0 937 085 HW więc akurat byłby do wymiany.
rozumiem też, że po podmianie tego modułu działa już wszystko -> halogeny (bez wymiany przełącznika zapalają się równocześnie przednie i tylne), dzienne i cornery?
Zamieszczone przez Enriquez
Jak się dzisiaj zbiorę to napiszę porządny tutorial.
wielkie dzięki, już jest nieźle, ale gdybyś odnalazł te brakujące numery części to byłoby świetnie
Z O2 przed FL to za mocny nie jestem. Jeżeli poszukasz na forum postów kropeck'a - w szukajce "fotorelacja" "numery sterowników" to dojdziesz do wniosku, że powinieneś szukać sterownika AJ, a cześniej sprawdzić co masz obecnie, bo być może brakuje Ci tylko lamp...
No dobra Panowie, plan był piękny, ale Michał trochę mnie zbił z tropu.
Pytania:
1. Czy jeżeli zdecydowałbym się, to mam kupić moduł taki jak na wymienionych aukcjach (chodzi mi oznaczenia cyfrowo-literowe)?
2. Jako totalny laik w temacie, skąd mam wiedzieć że to jest sprawne i "da radę"?
3. Czy moduły wstawione na aukcjach w tym topicu obsłużą mi centralny i kluczyk scyzoryk, gdybym chciał go jakimś cudem dokupić?
1. Halogeny
2. Wtyczki do nich z pinami - nie pamiętam numerów - dość droga impreza, lepiej coś na allegro wyrwać albo nie wiem (80 PLN za 2 szt a potrzeba 4)
3. Piny do modułu centralnej elektryki - kable 000 979 023 - 2 szt. 000 979 025 - 1 szt. 000 979 009 - 1 szt.
4. Sterownik centralnej elektryki 1K0 937 087 H
5. Przewody
Najbardziej pracochłonne jest położenie kabli. Najlepiej przeciągnąć je przez przegrodę czołową pod akumulatorem - jest przepust kablowy. Na przeciwko tego przepustu odnajdziemy też nasz stary sterownik.
Sterownik wymieniamy na nowy, dodajemy w odpowiednim miejscu nasze nowe kabelki - 2 szt od świateł halogenów + 2 szt. od dziennych + 1 szt. od wyłącznika świateł
Do wyłącznika świateł ciągniemy jeden przewód i wpinamy w wolny pin - numerów też nie pamiętam, ale uporządkuję ten poradnik później.
Sterownik kodujemy tak samo jak stary. W bajcie 18 ustawiamy wartość 33.
Kodujemy, że mamy halogeny - bajt 14, 17 i że mamy światła dzienne w osobnej żarówce.
Jak mamy kasę to możemy wymienić wyłącznik od halogenów, ale spokojnie stary będzie działał - po prostu przednie i tylne włączą się jednocześnie. Możemy też użyć takiego z trybem Auto, działa ale generuje błąd.
I tyle. Roboty z tym jest na jakieś 2 godziny.
Jakby co to mogę się podjąć operacji, potrzebny jednak garaż z dostępem do prądu - lutowanie.
Jak się dzisiaj zbiorę to napiszę porządny tutorial.
Aha, zaślepki należy wyrwać kombinerkami i do kosza. Te niby klapki, którymi powinno się wyjmować lampę nie dadzą się wyjąć. Przynajmniej u mnie. Same lampy spokojnie wychodzą po podważeniu zaczepu długim nożem.
[ Dodano: Czw 04 Lis, 10 16:00 ] tomek,
Przede wszystkim trzeba sprawdzić jaki tam jest moduł. Jeżeli ma końcówkę 086 lub 087 to obsłuży również halogeny. Wtedy liczba kabelków się nieco zredukuje (o 2)
z tymi żarówkami, to jest inny sens. Jak masz dzienne, to nie wypalają się normalne lampy - nie mam tu na myśli żarówek, ale klosze, odbłyśniki. W mondeo po kilku latach wypaliły się (czarne plamy) odbłyśniki :!:
A ja mam pytanie, może ktoś przerabiał przypadek, że światła dzienne są realizowane poprzez zwykłe światła, czyli halogeny są zwykłe, pojedyńcze. Co w takim przypadku należy wymienić oprócz samych halogenów ? pewnie jakaś wiązka dodatkowa jest potrzebna, ale ciekawe jak moduł który steruje światłami? Przełącznik w desce jest z "auto", na dziennych nie świeci deska, nie ma doświetlania, AFS'a - czyli wszystko działa tak jak powinno, ale na ksenonach. Dotyczy to superba MR 2010, ale w occie to pewnie to samo.
zwoniłem do kilku ASO (Zakręt, Radom, Lublin) i tylko w L-nie powiedziano mi że montaż jest możliwy z pomocą dodatkowego przekaźnika, gdyż Mint (czyli jednocześnie Classic) fabrycznie nie obsługuje halogenów. W Zakręcie oraz Radomiu powiedzieli iż jest potrzebny nowy moduł sterujący i ch.....Rób se Pan co chcesz.
Marek, właśnie twój moduł centralnej elektryki nie obsługuje halogenów, nie wiem jak chcą Ci to zrobić za pomocą dodatkowego przekaźnika, ale na pewno minus tego rozwiązania będzie taki, iż np nie będziesz mógł mieć doświetlania zakrętów poprzez halogeny.
Moduł centralnej elektryki nie jest aż taki drogi, zobacz:
ja założyłem u siebie zgodnie ze sztuka. Jakbym to robił teraz jeszcze raz to nakład pracy jest dokładnie taki sam jakby robić druciarstwo. Sterownik to koszt 180 przełącznika nie trzeba wymieniać. Najdroższe są złączki. Jakby co to pytać. Temat mam opanowany.
heh, czy to się tak robi z wiekiem? Mój ojciec też ma hopla na punkcie oszczędności, palenia żarówek itp (robiąć samochodem ok. 4.000 km ROCZNIE). Strasznie mnie to wqrwia, ale co zrobić...........Jakby to miało jakieś znaczenie czy jedną żarówkę kosztującą 12 PLN wymienia się raz na 2 lata, czy raz na 3 lata. Mam ndzieję że mnie to kiedyś ominie.
dokładnie
mój wprawdzie robi przeloty ~20kkm, ale nie może przeżyć, że 8 czy tam ile żarówek mu się z tyłu pali (żarówek za jakieś grosze ), no nie ważne, chce to niech ma
ale Marek w moim przypadku jest o tyle inaczej, że głównie chodzi o światła dzienne,
jasne , czyli u Was przesłanki do montażu halogenów są trochę inne niż u mnie.
Zamieszczone przez szkoda
a tak to widzę jakąś tam powiedzmy korzyść w oszczędności żarówek chociażby, ale szczerze mówiąc MOIM zdaniem to wszystko gówno warte)
heh, czy to się tak robi z wiekiem? Mój ojciec też ma hopla na punkcie oszczędności, palenia żarówek itp (robiąć samochodem ok. 4.000 km ROCZNIE). Strasznie mnie to wqrwia, ale co zrobić...........Jakby to miało jakieś znaczenie czy jedną żarówkę kosztującą 12 PLN wymienia się raz na 2 lata, czy raz na 3 lata. Mam ndzieję że mnie to kiedyś ominie. :lol: :lol: :roll:
Wytrzymaj do "po długim weekendzie", u mnie będzie już gotowe, to zdam relacje.
hmm, nęcące...
ale Marek w moim przypadku jest o tyle inaczej, że głównie chodzi o światła dzienne, których Ty jak mniemam nie będziesz miał (zakładanie samych halogenów wybiłbym ojcu z głowy dużym młotem, a tak to widzę jakąś tam powiedzmy korzyść w oszczędności żarówek chociażby, ale szczerze mówiąc MOIM zdaniem to wszystko gówno warte), a żeby w FL to odpalić tak zgodnie ze sztuką to prawdopodobnie nie ma innego wyjścia jak moduł, przekaźnik itd.
a akurat osobny włącznik mi nie przeszkadza więc luz.
Dzwoniłem do kilku ASO (Zakręt, Radom, Lublin) i tylko w L-nie powiedziano mi że montaż jest możliwy z pomocą dodatkowego przekaźnika, gdyż Mint (czyli jednocześnie Classic) fabrycznie nie obsługuje halogenów. W Zakręcie oraz Radomiu powiedzieli iż jest potrzebny nowy moduł sterujący i ch.....Rób se Pan co chcesz.
"A moduł to może kosztować albo 500 albo 1000 a w ogóle to nie wiem..."
i jak w końcu robisz?
u mnie ojciec się uparł, ale robimy w najprymitywniejszy sposób na osobnym włączniku, nie będę się bawił w jakieś bzdety typu przekaźniki i moduły, chyba, że dalej złapie bakcyla (a muszę powiedzieć, że trochę łapie :lol: ) i będzie chciał dokładać kompjutery i inne pierdolety to już będzie, że tak powiem przy okazji.
Zostaw komentarz: