Jakie modyfikacje z wersji poliftingowej można zaimplementować do przed liftem?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • TowarzyszWolf
    Classic
    • 2025
    • 8
    • Octavia II (1Z3)
    • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

    Jakie modyfikacje z wersji poliftingowej można zaimplementować do przed liftem?

    Witam
    Mam Octavię II przed liftem i coraz poważniej zastanawiam się nad przeniesieniem niektórych elementów z wersji poliftowej. Zależy mi nie tylko na wyglądzie, ale też na poprawie funkcjonalności

    Pytanie do Was – co konkretnie można bez większych problemów przenieść z polifta do przedlifta?

    Czy coś wymaga przeróbek ingerencji oryginalną tapicerkę lub blacharkę ? A może są rzeczy, które z wyglądu pasują, ale nie działają prawidłowo?

    Jeśli ktoś ma wiedzie na ten temat z góry dzięki
    Pozdrawiam
  • krzynol
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 11250
    • Superb II combi (3T5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    guzik awaryjnych

    można kilka rzeczy zaimplementować, pytanie jaki masz dokładny mm/rr tej O2, bo jak starszą niż maj 2007 to się nic nie kalkuluje
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 11250
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      możesz się zainspirować moim byłym egzemplarzem:
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • TowarzyszWolf
        Classic
        • 2025
        • 8
        • Octavia II (1Z3)
        • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
        guzik awaryjnych

        można kilka rzeczy zaimplementować, pytanie jaki masz dokładny mm/rr tej O2, bo jak starszą niż maj 2007 to się nic nie kalkuluje
        Mam dość leciwego egzemplarza Skodę z 2005 roku w wersji Ambiente. Odkupiłem ją od ojca, więc mam pełne zaufanie do jej przebiegu i historii serwisowej. Teraz chciałbym ją trochę dopieścić. Dzięki za link na pewno coś znajdę.

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 11250
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          no to zaczynasz od autoscana i podajesz jaki masz bordnetz czyli sterownik centralnej elektryki
          bo od niego zaczynamy zabawę w modyfikacje elektryczne i jeszcze gateway.
          masz jakiś sprzęt diagnostyczny? gdzie rezydujesz?
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • TowarzyszWolf
            Classic
            • 2025
            • 8
            • Octavia II (1Z3)
            • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
            no to zaczynasz od autoscana i podajesz jaki masz bordnetz czyli sterownik centralnej elektryki
            bo od niego zaczynamy zabawę w modyfikacje elektryczne i jeszcze gateway.
            masz jakiś sprzęt diagnostyczny? gdzie rezydujesz?
            Posiadam kabel OBD HEX-V2 oraz oprogramowanie VCDS. Wykonałem autoskan
            • Centralny zespół elektryczny – 3C0 937 049E
            • Bramka CAN (Gateway) – 1K0 907 530 F
            • Moduł komfortu – 1K0 959 433 AK
            mieszkam w Wieliczce

            Komentarz

            • spacewalker
              Elegance
              • 2012
              • 952

              #7
              Zamieszczone przez TowarzyszWolf Zobacz wpis

              Posiadam kabel OBD HEX-V2 oraz oprogramowanie VCDS. Wykonałem autoskan
              • Centralny zespół elektryczny – 3C0 937 049E
              • Bramka CAN (Gateway) – 1K0 907 530 F
              • Moduł komfortu – 1K0 959 433 AK
              mieszkam w Wieliczce
              czyli low costowo zostaje Ci guzik awaryjnych, cała reszta to juz konkretne $$$$$$

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 11250
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                no ale, potencjał jest na zabawę, tym bardziej że vcds jest.
                teraz to już nie takie drogie jak kiedyś.

                xenony? halogeny? czujnik deszczu/zmierzchu?

                1. zmiana bramki pod przyszłe mody


                2. zmiana bordnetza i się bawisz w kodowania pod funkcjonalności fajne

                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • Bozo
                  Classic
                  • 2021
                  • 12
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Może warto zacząć od rzeczy z przedlifta, które występowały w innych egzemplarzach, ale są nieobecne w twoim? Sam mam wersję ambiente z 2006 roku i dodałem/wykonałem już następujące rzeczy:
                  • Tempomat
                  • Kierownica z multifunkcją (wymagało wymiany modułu pod kierownicą)
                  • Doświetlanie zakrętów (wymagało wymiany modułu centralnej elektryki)
                  • Licznik z pełnym maxidot (wcześniej miałem licznik z zielonym wyświetlaczem 1/2), tutaj wymieniłem również moduł komfortu
                  • Otwieranie/zamykanie okien z pilota, otwieranie bagażnika z pilota (wymagało dokupienia i zaadaptowania używanego pilota, ASO sprzedało mi zły model)
                  • Lampy soczewkowe (H7)
                  • Lusterka z oświetleniem zewnętrznym
                  • Schowek na okulary w podsufitce
                  • Niefabryczne radio + zestaw nagłośnienia i subwoofer
                  • Wygłuszenie wszystkich drzwi
                  • Usunięcie trzeszczenia z tapicerki wszystkich drzwi i innych elementów wnętrza
                  • Różne pierdółki w kodowaniu takie jak adaptacja pomiaru spalania, coming/leaving home itd.
                  Wszystkie powyższe modyfikacje wykonane samodzielnie, na kupionych po taniości częściach przedliftowych + VCDS (z wyjątkiem licznika, który wymagał interfejsu K+CAN commander). Nie licząc wygłuszenia, lamp i nagłośnienia, wszystkie modyfikacje łącznie kosztowały mnie poniżej 1000zł. Spokojnie można powiedzieć że jest to na ten moment zupełnie inny samochód niż w momencie zakupu.

                  W planach mam jeszcze:
                  • Czujniki parkowania przód
                  • Wykorzystanie raspberry pi pico do odzyskania sterowania radiem z kierownicy (wolę się pobawić niż polować na gotowy moduł za 300zł)
                  • Podgrzewane fotele
                  • Oświetlenie przestrzeni na nogi
                  • Przycisk TPMS
                  • Moduł kompasu
                  • W którymś momencie podniesienie mocy, ale tego sam na podjeździe już się nie będę podejmował.
                  Jeżeli jesteś zainteresowany którąś z modyfikacji jakie mam już za sobą, chętnie pomogę.

                  krzynol, na jaką dodatkową zabawę pozwala wymiana bramki?
                  Ostatnio edytowany przez Bozo; 9994168.

                  Komentarz

                  • TowarzyszWolf
                    Classic
                    • 2025
                    • 8
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Za swój kabel zapłaciłem 150 zł według opisu obsługuje również najnowsze modele z grupy VAG.

                    Halogeny mam już zamontowane fabrycznie.
                    Czujnik deszczu i zmierzchu na pewno chcę dołożyć.
                    Xenony również planuję zamontować, ale to odkładam na później.
                    chcę też przerobić manualną klimatyzację na Climatronic i dodać podgrzewane fotele.

                    Dzięki za linki od razu zamówię te części
                    Ostatnio edytowany przez TowarzyszWolf; 10007750.

                    Komentarz

                    • TowarzyszWolf
                      Classic
                      • 2025
                      • 8
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Bozo Zobacz wpis
                      Może warto zacząć od rzeczy z przedlifta, które występowały w innych egzemplarzach, ale są nieobecne w twoim? Sam mam wersję ambiente z 2006 roku i dodałem/wykonałem już następujące rzeczy:
                      • Tempomat
                      • Kierownica z multifunkcją (wymagało wymiany modułu pod kierownicą)
                      • Doświetlanie zakrętów (wymagało wymiany modułu centralnej elektryki)
                      • Licznik z pełnym maxidot (wcześniej miałem licznik z zielonym wyświetlaczem 1/2), tutaj wymieniłem również moduł komfortu
                      • Otwieranie/zamykanie okien z pilota, otwieranie bagażnika z pilota (wymagało dokupienia i zaadaptowania używanego pilota, ASO sprzedało mi zły model)
                      • Lampy soczewkowe (H7)
                      • Lusterka z oświetleniem zewnętrznym
                      • Schowek na okulary w podsufitce
                      • Niefabryczne radio + zestaw nagłośnienia i subwoofer
                      • Wygłuszenie wszystkich drzwi
                      • Usunięcie trzeszczenia z tapicerki wszystkich drzwi i innych elementów wnętrza
                      • Różne pierdółki w kodowaniu takie jak adaptacja pomiaru spalania, coming/leaving home itd.
                      Wszystkie powyższe modyfikacje wykonane samodzielnie, na kupionych po taniości częściach przedliftowych + VCDS (z wyjątkiem licznika, który wymagał interfejsu K+CAN commander). Nie licząc wygłuszenia, lamp i nagłośnienia, wszystkie modyfikacje łącznie kosztowały mnie poniżej 1000zł. Spokojnie można powiedzieć że jest to na ten moment zupełnie inny samochód niż w momencie zakupu.

                      W planach mam jeszcze:
                      • Czujniki parkowania przód
                      • Wykorzystanie raspberry pi pico do odzyskania sterowania radiem z kierownicy (wolę się pobawić niż polować na gotowy moduł za 300zł)
                      • Podgrzewane fotele
                      • Oświetlenie przestrzeni na nogi
                      • Przycisk TPMS
                      • Moduł kompasu
                      • W którymś momencie podniesienie mocy, ale tego sam na podjeździe już się nie będę podejmował.
                      Jeżeli jesteś zainteresowany którąś z modyfikacji jakie mam już za sobą, chętnie pomogę.

                      krzynol, na jaką dodatkową zabawę pozwala wymiana bramki?
                      Jestem już w trakcie wygłuszania drzwi z przodu wymieniłem głośniki, a w planach mam też montaż tylnych.
                      W przyszłości chcę dołożyć kierownicę multifunkcyjną oraz wymienić licznik na wersję max-dot.

                      jak poradziłeś sobie z trzeszczeniem plastików?
                      Czy zauważyłeś dużą różnicę po wymianie zwykłych kloszy na te z soczewką?
                      I tak z ciekawości jakich dokładnie materiałów użyłeś do wygłuszenia drzwi?

                      Komentarz

                      • Bozo
                        Classic
                        • 2021
                        • 12
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Z trzeszczeniem plastików poradziłem sobie za pomocą taśmy parcianej. Wszelkie punkty, gdzie stykają się ze sobą elementy plastikowe (nawet jeżeli są na zatrzask czy śrubę) pracowały względem siebie i to powodowało trzeszczenie. Wyłożyłem pojedynczą warstwą taśmy parcianej punkty styku plastików oraz mocowania zatrzasków w boczkach drzwi - robiłem to razem z wygłuszaniem drzwi i taka operacja wyeliminowała trzeszczenie dosłownie do zera, nawet mocno basowe utwory nie powodują żadnego "pierdzenia", w aucie jest też znacznie ciszej na kocich łbach czy innych nierównościach.

                        Do wygłuszenia drzwi użyłem materiałów marki bitmat, mata butylowa AB25 na blachy i pianka tłumiąca K6s na wewnętrzną stronę boczków drzwi.

                        Podłużne kawałki wycięte z pianki K6s wykorzystałem też do wytłumienia półki bagażnika (mam wersję liftback) - mimo prób wyciszenia taśmą parcianą prowadnic półka nadal stukała na nierównościach i potrafiła hałasować przy basie (subwoofer zamontowany w bagażniku). Po wyłożeniu prowadnicy pojedynczą warstwą pianki K6s z tyłu również nastała cisza.

                        Z lampami jeszcze na razie nie mam zdania, ponieważ wymiana ich na halogeny wiąże się z naprawą samochodu po dzwonie, która wymagała wymiany elementów blacharskich przodu, zderzaka i lamp. Jestem na końcowym etapie naprawy i porównanie 1:1 lamp soczewkowych i odbłyśnikowych mogę zrobić za około tydzień lub dwa - najpierw kupiłem lampy soczewkowe (bo czemu nie zrobić sobie "upgrade" jak już i tak muszę kupić lampy), a później gdy kupowałem przód auta w kolorze sprzedawca w bardzo niskiej cenie wrzucił też lampy odbłyśnikowe. Dla zainteresowanych mogę "przy ścianie" i na drodze wykonać zdjęcia 1:1 z tymi samymi żarówkami.

                        Co do multifunkcji, jako że też masz ambiente to zakładam że masz konfigurację podobną jak ja i masz sterownik pod kierownicą 'midline', więc przy zakładaniu kierownicy konieczna będzie wymiana go na 'highline'. Odsyłam do https://wiki.ross-tech.com/wiki/inde...odule_Versions
                        Jeżeli chcesz zakładać kierownicę z polifta to sterownik musi obsługiwać LIN 2.0 (1K0-953-549-CH bądź 1K0-953-549-CK jeżeli się nie mylę). Osobiście założyłem kierownicę z przedlifta i sterownik 1K0-953-549-BG.

                        Jedna uwaga do licznika maxi-dot - zwróć koniecznie uwagę aby zakupić licznik odpowiedny do twojego rocznika! Pomiędzy rocznikami potrafią być różnice w oprogramowaniu, a na pewno później również i w immobilizerze. Liczniki z samochodów z datą produkcji bodajże > 06.2006 nie podejdą do starszych modeli. Osobiście gdy wybierałem licznik do swojego samochodu kierowałem się literką na końcu numeru części, dokonałem wymiany 1Z0-920-810-E na 1Z0-920-841-E i po przeszczepieniu immo wszystko ruszyło.

                        Komentarz

                        • spacewalker
                          Elegance
                          • 2012
                          • 952

                          #13
                          Zamieszczone przez Bozo Zobacz wpis
                          ....
                          Jedna uwaga do licznika maxi-dot - zwróć koniecznie uwagę aby zakupić licznik odpowiedny do twojego rocznika! Pomiędzy rocznikami potrafią być różnice w oprogramowaniu, a na pewno później również i w immobilizerze. Liczniki z samochodów z datą produkcji bodajże > 06.2006 nie podejdą do starszych modeli. Osobiście gdy wybierałem licznik do swojego samochodu kierowałem się literką na końcu numeru części, dokonałem wymiany 1Z0-920-810-E na 1Z0-920-841-E i po przeszczepieniu immo wszystko ruszyło.
                          bzdura , jak nie masz czym zrobic to nie wypowiadaj się


                          Komentarz

                          • Bozo
                            Classic
                            • 2021
                            • 12
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez spacewalker Zobacz wpis
                            bzdura , jak nie masz czym zrobic to nie wypowiadaj się


                            spacewalker w takim razie dziękuję za kulturalne poprawienie, jestem ogółem w temacie amatorem, ale zawsze chętnie dowiem się czegoś nowego.

                            Fakt, nie powinienem był pisać z takim przekonaniem, postu nie będę edytował żeby nie robić zamieszania.

                            Byłaby szansa na rozwinięcie tematu? Do napisanego przeze mnie wniosku doszedłem po przeczesaniu internetu i tego forum, ale wszędzie gdzie czytałem powtarzały się ostrzeżenia o immo. Czy mając odpowiedni sprzęt 'niekompatybilny' immobilizer przestaje być problemem?

                            Byłem przekonany że późniejsze (a zwłaszcza poliftowe) liczniki podchodzą już głównie pod modele >2007, zwłaszcza tour.
                            Ostatnio edytowany przez Bozo; 9994168.

                            Komentarz

                            • TowarzyszWolf
                              Classic
                              • 2025
                              • 8
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Bozo Zobacz wpis
                              Z trzeszczeniem plastików poradziłem sobie za pomocą taśmy parcianej. Wszelkie punkty, gdzie stykają się ze sobą elementy plastikowe (nawet jeżeli są na zatrzask czy śrubę) pracowały względem siebie i to powodowało trzeszczenie. Wyłożyłem pojedynczą warstwą taśmy parcianej punkty styku plastików oraz mocowania zatrzasków w boczkach drzwi - robiłem to razem z wygłuszaniem drzwi i taka operacja wyeliminowała trzeszczenie dosłownie do zera, nawet mocno basowe utwory nie powodują żadnego "pierdzenia", w aucie jest też znacznie ciszej na kocich łbach czy innych nierównościach.
                              Dzięki za podrzucenie pomysłu spróbuję zrobić to samo u siebie.

                              Zamieszczone przez Bozo Zobacz wpis
                              Do wygłuszenia drzwi użyłem materiałów marki bitmat, mata butylowa AB25 na blachy i pianka tłumiąca K6s na wewnętrzną stronę boczków drzwi.

                              Podłużne kawałki wycięte z pianki K6s wykorzystałem też do wytłumienia półki bagażnika (mam wersję liftback) - mimo prób wyciszenia taśmą parcianą prowadnic półka nadal stukała na nierównościach i potrafiła hałasować przy basie (subwoofer zamontowany w bagażniku). Po wyłożeniu prowadnicy pojedynczą warstwą pianki K6s z tyłu również nastała cisza.
                              Ja również wygłuszam drzwi, używam mat Bitmat AB25s i K6s.

                              Polecam Ci też wygłuszyć maskę u mnie świetnie sprawdziło się położenie maty butylowej bezpośrednio na blachę, a na to pianki trudnopalnej LT10, która jest odporna na wysoką temperaturę, oleje i inne czynniki.
                              Różnica podczas jazdy autostradą jest naprawdę duża wcześniej auto przenosiło sporo wibracji z silnika na całą karoserię, a teraz jest wyraźnie ciszej i bardziej komfortowo.​

                              Zamieszczone przez Bozo Zobacz wpis
                              Z lampami jeszcze na razie nie mam zdania, ponieważ wymiana ich na halogeny wiąże się z naprawą samochodu po dzwonie, która wymagała wymiany elementów blacharskich przodu, zderzaka i lamp. Jestem na końcowym etapie naprawy i porównanie 1:1 lamp soczewkowych i odbłyśnikowych mogę zrobić za około tydzień lub dwa - najpierw kupiłem lampy soczewkowe (bo czemu nie zrobić sobie "upgrade" jak już i tak muszę kupić lampy), a później gdy kupowałem przód auta w kolorze sprzedawca w bardzo niskiej cenie wrzucił też lampy odbłyśnikowe. Dla zainteresowanych mogę "przy ścianie" i na drodze wykonać zdjęcia 1:1 z tymi samymi żarówkami.
                              Daj znać, jak zamontujesz te lampy i jakie są wrażenia po jeździe ciekawi mnie jak dużą będzie różnica

                              Zamieszczone przez Bozo Zobacz wpis
                              Co do multifunkcji, jako że też masz ambiente to zakładam że masz konfigurację podobną jak ja i masz sterownik pod kierownicą 'midline', więc przy zakładaniu kierownicy konieczna będzie wymiana go na 'highline'. Odsyłam do https://wiki.ross-tech.com/wiki/inde...odule_Versions
                              Jeżeli chcesz zakładać kierownicę z polifta to sterownik musi obsługiwać LIN 2.0 (1K0-953-549-CH bądź 1K0-953-549-CK jeżeli się nie mylę). Osobiście założyłem kierownicę z przedlifta i sterownik 1K0-953-549-BG.

                              Jedna uwaga do licznika maxi-dot - zwróć koniecznie uwagę aby zakupić licznik odpowiedny do twojego rocznika! Pomiędzy rocznikami potrafią być różnice w oprogramowaniu, a na pewno później również i w immobilizerze. Liczniki z samochodów z datą produkcji bodajże > 06.2006 nie podejdą do starszych modeli. Osobiście gdy wybierałem licznik do swojego samochodu kierowałem się literką na końcu numeru części, dokonałem wymiany 1Z0-920-810-E na 1Z0-920-841-E i po przeszczepieniu immo wszystko ruszyło.
                              jeśli będę szukał kierownicy multifunkcyjnej, to są jakieś modele, których lepiej unikać? Czy wszystkie z wersji poliftingowych pasują i działają bez problemu?​

                              Komentarz

                              • krzynol
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 11250
                                • Superb II combi (3T5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Bozo Zobacz wpis
                                krzynol, na jaką dodatkową zabawę pozwala wymiana bramki?
                                przede wszystkim przejście na radio nowszego typu i odpalenie systemu komfortu po roku 2007
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz

                                • Bozo
                                  Classic
                                  • 2021
                                  • 12
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez TowarzyszWolf Zobacz wpis

                                  ...

                                  Polecam Ci też wygłuszyć maskę u mnie świetnie sprawdziło się położenie maty butylowej bezpośrednio na blachę, a na to pianki trudnopalnej LT10, która jest odporna na wysoką temperaturę, oleje i inne czynniki.
                                  Różnica podczas jazdy autostradą jest naprawdę duża wcześniej auto przenosiło sporo wibracji z silnika na całą karoserię, a teraz jest wyraźnie ciszej i bardziej komfortowo.

                                  ...


                                  jeśli będę szukał kierownicy multifunkcyjnej, to są jakieś modele, których lepiej unikać? Czy wszystkie z wersji poliftingowych pasują i działają bez problemu?​
                                  Dzięki za wskazówkę z maską, spróbuję na pewno! Planuję też zrobić w tym sezonie nadkola, zobaczymy czy to też coś poprawi.

                                  Niestety co do kierownic poliftowych nie mam wiedzy, wizualnie przedlift bardziej mi odpowiadał i nie zgłębiałem tematu. Na pewno ktoś z bardziej doświadczonych kolegów jak krzynol bądź spacewalker znają temat i będą w stanie podpowiedzieć.

                                  Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis

                                  przede wszystkim przejście na radio nowszego typu i odpalenie systemu komfortu po roku 2007
                                  krzynol czy system komfortu 2007+ oferuje jakieś znaczące bajery? Radio nowszego typu odpuszczam ze względu na brak android auto i wyjść RCA.

                                  Komentarz

                                  • krzynol
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 11250
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez TowarzyszWolf Zobacz wpis


                                    jeśli będę szukał kierownicy multifunkcyjnej, to są jakieś modele, których lepiej unikać? Czy wszystkie z wersji poliftingowych pasują i działają bez problemu?​
                                    kiera MF poliftingowa jest jedna praktycznie, pod kątem elektroniki oczywiście.
                                    najlepszy sterownik pod to i sprawdzony to 1K0 953 549 CH

                                    Jeśli chodzi o liczniki, to i tak sam nie dasz rady zrobić podmianki na polifta, poza tym zmiana na licznik z polifta wymaga innych zmian w aucie, typu ABS
                                    Najlepiej abyś zmienił na maxidota licznik, ale przedliftowy, to wystarczy, a nie będzie bardzo drogie
                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                    poprzednie modele:
                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                    Komentarz

                                    • Bozo
                                      Classic
                                      • 2021
                                      • 12
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis

                                      kiera MF poliftingowa jest jedna praktycznie, pod kątem elektroniki oczywiście.
                                      najlepszy sterownik pod to i sprawdzony to 1K0 953 549 CH
                                      Czy po montażu w przedlifcie prawa rolka kiery poliftowej spełnia jakąkolwiek funkcję czy jest 'martwa'?

                                      Komentarz

                                      • krzynol
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 11250
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        #20
                                        martwa prawie cała, bo nie obsłużysz nią maxidota przedliftowego
                                        ale nie pamiętam już wszystkiego jak to było
                                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                        poprzednie modele:
                                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                        Komentarz

                                        • Bozo
                                          Classic
                                          • 2021
                                          • 12
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          krzynol a orientujesz się może czy do przedlifta z modułem CH podejdzie kiera z rapida albo s2 fl (z dodatkowymi przeróbkami czy też P&P)?

                                          Komentarz

                                          • TowarzyszWolf
                                            Classic
                                            • 2025
                                            • 8
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis

                                            kiera MF poliftingowa jest jedna praktycznie, pod kątem elektroniki oczywiście.
                                            najlepszy sterownik pod to i sprawdzony to 1K0 953 549 CH

                                            Jeśli chodzi o liczniki, to i tak sam nie dasz rady zrobić podmianki na polifta, poza tym zmiana na licznik z polifta wymaga innych zmian w aucie, typu ABS
                                            Najlepiej abyś zmienił na maxidota licznik, ale przedliftowy, to wystarczy, a nie będzie bardzo drogie
                                            Dlatego właśnie chcę zamontować licznik z przedlifta myślałem konkretnie o modelu 1Z0 920 842 D

                                            Mam też pytanie techniczne
                                            Jeśli będę chciał dołożyć podgrzewanie foteli z przodu i z tyłu to czy muszę szukać oryginalnych mat dedykowanych do Skody, czy każda mata grzewcza będzie pasować?

                                            Komentarz

                                            • krzynol
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 11250
                                              • Superb II combi (3T5)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              #23
                                              kiera rapid i superb2 fl nie ruszą

                                              grzane dupki tylko ori, bo jest tam czujnik temperatury odpowiedni dla sterownika
                                              można to przerobić, ale to wyższa szkoła jazdy
                                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                              poprzednie modele:
                                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                              Komentarz

                                              • TowarzyszWolf
                                                Classic
                                                • 2025
                                                • 8
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
                                                kiera rapid i superb2 fl nie ruszą

                                                grzane dupki tylko ori, bo jest tam czujnik temperatury odpowiedni dla sterownika
                                                można to przerobić, ale to wyższa szkoła jazdy
                                                Czy maty grzewcze muszą być dedykowane do Skody Octavii 2, czy pasują również z innych modeli samochodów grupy VAG? np. golf?

                                                Komentarz

                                                • krzynol
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 11250
                                                  • Superb II combi (3T5)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  #25
                                                  elektrycznie podejdą, kształtem raczej też
                                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                  poprzednie modele:
                                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...