Zamieszczone przez niezal
[O2] 1,6 LPG problemy z odpalaniem
Zwiń
X
-
Ja podejrzewam teraz wtryski, mam O1 i O2 jak widać. W BFQ od zawsze ten sam problem z odpalaniem, gdy ciepły. Losowo się to zdarza. Ostatnio w BSE po raz pierwszy ciepły też nie chciał za pierwszym razem odpalić. Dokładnie Panowie to samo co u Was. Jeśli chodzi o BFQ to wykluczyłem: świece, przewody, cewkę, czujnik położenia wału, gaszenie na LPG czy PB też bez znaczenia. Będzie trzeba wymienić listwę wtryskiwaczy, niestety gwarancji już nie ma. Co do pompy paliwa prawdopodobnie się myliłem.
Komentarz
-
-
Podłączam się do tematu. U mnie to samo , na ostatnim przeglądzie wymienili mi wtryski gazu ostatnie wytrzymały 30 tyś. I wtedy dopiero powstał problem z porannym odpalaniem, dzisiaj dopiero za trzecim razem odpalił. Świece , filtry wymienione wgrana nowa mapa ku.... co mogli spierniczyć w ASO? Wcześniej przy padniętych wtryskach nie było takiego problemu, więc pompę paliwa też wykluczam, ponieważ problem pojawił sie po wyjeździe z ASO. Znowu pewnie coś mi popsuli.
Komentarz
-
-
podłączam się do tematu. U mnie wygląda to troszkę inaczej.
Mam Octavie II z 2011 roku z fabryczną instalacją Landi Renzo. (1.6 MPI BSE)
W ciągu 2 tygodni (auto palone codziennie po kilka razy) 3-4 razy miałem problem z odpaleniem silnika. Udało mi się dopiero po 5-20 min i wielu próbach odpalenia.
Ujawnia mi się to po np dłuższej jeździe gdy auto postoi 1-2 godziny (albo i mniej). Rano nigdy nie miałem takiej sytuacji więc ciężko mi powiedzieć czy jest to związane z zimnym bądź ciepłym silnikiem.
Nie wiem czy może to mieć związek ale na biegu jałowym czuję co kilka sekund taką wibrację jak by na siedzeniu (obroty są stabilne i nie słychać żeby silnik jakoś nierówno pracował)
Dodatkowo powiem, że miałem problem 2 tygodnie temu ze zbyt ubogą mieszanką i błędem sondy lambdy. Zostały wymienione wtryskiwacze i sonda i niby z gazem jest wszystko ok.
Problem z odpalaniem był zarówno przed jak i po tych naprawach więc nie mają one wpływu na defekt. Obecnie mam auto w ASO i starają się znaleźć jakąś przyczynę. Odłączyli instalacje i potwierdzili, że problem dalej występuje. Podejrzewali, że może być to czujnik wału korbowego ale wczoraj to wyeliminowali. Dzisiaj dostałem informację, że jest to cewka zapłonowa. Czy faktycznie może tak być czy może coś jeszcze innego? Z tego co czytałem to jak cewka pada to objawia się to poza wibracjami/szarpaniem i trudnością z odpalaniem także spadkiem mocy i gaśnięciem silnika podczas jazdy, u mnie tych 2 ostatnich rzeczy nie było.
Bardzo proszę o sugestie
Komentarz
-
-
W O1 jak wymieniłem czujnik położenia wału, cewkę, przewody, świece, filtry gazu + wykonałem regulację, wyczyściłem i adaptowałem przepustnicę, nawet ostatnio jeżdzę na Motul`u i....
... nic to nie dało. Dokładnie moje problemy to (BFQ):
-czasem lekko strzeli w filtr powietrza przy ruszaniu, ostatnio od wielu km tego nie obserwuję,
-ciepły nie zawsze odpali za pierwszym razem (raz na kilka odpaleń, powiedzmy raz na 10 odpaleń), jednak za drugim przekręceniem kluczyka odpala już jednak zawsze normalnie,
-potrafi się zakrztusić na wolnych obrotach, nie wiem o co chodzi ale do tej pory może z 10 razy tak się zdarzyło (przebieg ponad 60tkm),
-sprzęgło i skrzynia są bardzo ale to bardzo uciążliwe, ciężko ruszać, ja to muszę się skupiać, w żadnym innym aucie tego nie miałem, lewarek i mechanizm zmiany biegów noooo trzeba się przyzwyczaić i nieszybko idzie to zrobić
Problemy (BSE):
Tylko jeden. Do tej pory chyba dwa razy jakoś ciężko odpalił, prawie to samo co w BFQ. To musi być ta sama usterka.
Jeśli sporo już osób stwierdza, że wymiana wtrysków nic nie dała to ja wnioskuję, że jest tu coś na rzeczy z komputerem silnika. Ktoś już pisał, że kasuje jakieś zapamiętane wartości, nie pamiętam szczegółów. Jestem mega ciekawy w czym tu naprawdę tkwi problem."coś być musi, do cholery, za zakrętem"
O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
O2 Tour BSE+LPG LR - MED
Komentarz
-
-
Ktoś już pisał, że kasuje jakieś zapamiętane wartości, nie pamiętam szczegółów. Jestem mega ciekawy w czym tu naprawdę tkwi problem.
Sterownik silnika z nich korzysta do momentu gdy sonda lambda się rozgrzeje i zacznie pracę.
Gdy instalacja LPG nie jest zbyt dobrze wyregulowana, zbyt uboga albo zbyt bogata mieszanka, to sterownik robi korektę.
Jak będzie lepsza pogoda to sprawdzę swoje, jestem ciekawy czy mam ubogo czy bogato .
Korekcja kasuje się w momencie kasowania błędów.
Komentarz
-
-
W moim przypadku wymiana listwy wtryskow (po 57tys.) pomogła na problemy z odpalaniem.
Przyczyną był puszczający wtrysk i gromadzenie się gazu w cylindrze. Po jakimś czasie podczas odpalania zamiast mieszanki tlen+benzyna robiła się tlen+LPG+benzyna i było za bogato na prawidłowy rozruch. Raz nawet zadymiło spod maski zaraz po nieudanej próbie rozruchu... Poza tym w okolicach zaworu bezpieczeństwa na kolektorze zrobiła mia się jakiś czas temu tłusta plama oleju. Może to był pierwsze oznaki problemu albo pierwsze oznaki nieszczelności oringu... Nie jestem pewien czy to ma związek.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mocukUjawnia mi się to po np dłuższej jeździe gdy auto postoi 1-2 godziny (albo i mniej). Rano nigdy nie miałem takiej sytuacji więc ciężko mi powiedzieć czy jest to związane z zimnym bądź ciepłym silnikiem.
Nie wiem czy może to mieć związek ale na biegu jałowym czuję co kilka sekund taką wibrację jak by na siedzeniu (obroty są stabilne i nie słychać żeby silnik jakoś nierówno pracował)
Komentarz
-
-
mocuk, wywalało jakiś błąd???Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
mocuk, kiedyś w firmowej Fabii I 1.4 mieliśmy podobny przypadek do Twojego że nie chciała palić na ciepłym a po nagrzaniu potrafiła przerywać, na zimnym odpalała dobrze i też okazała się cewka zapłonowa.Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Miesiąc temu przy przebiegu niecałe 30kkm padły mi czarne wtryski LPG. W ramach gwarancji salon wymienił mi na nowe niebieskie. Obroty stabilne, ale zauważyłem zwiększone spalanie lpg (przeliczałem kilometry z litrami gazu) oraz większe średnie spalanie benzyny o ok. 0,8l wg komputera. Zaznaczam że ta sama trasa, żadnych szaleństw. Nawet na 200 km trasy przy prędkości do 100km/h spalanie gazu przy dwóch osobach wyszło ok 8,7l/100 km, czyli o 0,5 większe, jak kiedyś. Czy to normalne? Poradźcie coś.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ebenezerwyszło ok 8,7l/100 km, czyli o 0,5 większe, jak kiedyś. Czy to normalne?
Przy tej samej trasie, warunkach drogowych i stylu jazdy pali mi 7,8L/100km Pb.Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Dzień dobry,
mam auto z przebiegiem 10,5 tys km. Gaz założony w ASO (po kupnie, auto z fabryki r. prod. 2013), od przebiegu ok. 2tys km pojawia się denerwująca usterka: po rozruchu na zimnym silniku po ok. 3 minutach pracy (jeszcze na benzynie) obroty spadają, silnik szarpie aż zgaśnie. Jak się go uruchomi ponownie to zazwyczaj jest ok. Każda wizyta w serwisie kończyła się wgraniem nowego oprogramowania (tak mówił Pan kierownik) i jak się można domyślać po krótkim czasie problem pojawiał się ponownie. Przegląd był po 10tys km (nowe oprogramowanie) a po 500km problem powrócił. Proszę o info czy ktoś się spotkał z taką usterką, ASO Skody w Jeleniej Górze nie daje rady.Pozdrawiam,
IGK
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EbenezerMiesiąc temu przy przebiegu niecałe 30kkm padły mi czarne wtryski LPG. W ramach gwarancji salon wymienił mi na nowe niebieskie. Obroty stabilne, ale zauważyłem zwiększone spalanie lpg (przeliczałem kilometry z litrami gazu) oraz większe średnie spalanie benzyny o ok. 0,8l wg komputera. Zaznaczam że ta sama trasa, żadnych szaleństw. Nawet na 200 km trasy przy prędkości do 100km/h spalanie gazu przy dwóch osobach wyszło ok 8,7l/100 km, czyli o 0,5 większe, jak kiedyś. Czy to normalne? Poradźcie coś.
PS. A co do tematu - szkodnik pali na dotyk, przebieg ok 33 000 km, świece, wtryski i cała reszta fabryczne...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lockinNie wiem skąd Wam się biorą te spalania po 8 litrów,Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Nawet na 200 km trasy przy prędkości do 100km/h spalanie gazu przy dwóch osobach wyszło ok 8,7l/100 km, czyli o 0,5 większe, jak kiedyś. Czy to normalne?
Komentarz
-
-
A wg. mnie wcale nie dużo. Wiele zależy od stylu jazdy. Gwałtowne przyspieszanie , hamowanie itp.
Mi tam pali w trasie 9-9.5 litra LPG , w mieście nie mam pojęcia , nie po to mam gaz żeby liczyć. Pewnie ze 12 litrów i wcale mnie to nie martwi.
13 lat jeżdżę na gazie, czwartym samochodem i wychodzę z założenia , że niech sobie pali ile chce - i tak mi się opłaci.Był: Nissan Almera, 2001 rok
VW Passat, 1999 rok
BMW 318 iT, 2000 rok
Jest: Skoda Octavia, 2009 rok
Komentarz
-
-
ZTCP to najniższe spalanie odnotowałem na poziomie 8,5/100 podczas spokojnej (tak do 110km/h, ale też sporo 80-90) jazdy w trasie. Jak dla mnie takie spalanie jest OK.
O2 BSE i poniżej 8/100 może i jest osiągalne, ale to chyba idzie zasnąć (lub z podpieraniem benzyną)Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
O2 BSE i poniżej 8/100 może i jest osiągalne, ale to chyba idzie zasnąć (lub z podpieraniem benzyną)
nie po to mam gaz żeby liczyćMi tam pali w trasie 9-9.5 litra LPG
13 lat jeżdżę na gazie, czwartym samochodem i wychodzę z założenia , że niech sobie pali ile chce - i tak mi się opłaci
Komentarz
-
Komentarz