[O2] 1,6 LPG problemy z odpalaniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • TwoB
    L&K
    • 2011
    • 1086
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #51
    Zamieszczone przez niezal
    Będzie trzeba wymienić listwę wtryskiwaczy
    ...w takiej sytuacji poszedłbym w kierunku wtryskiwaczy Hana albo Barracuda chyba, że Medy trafisz w naprawdę dobrej cenie.
    SATYNOWA O2 Tour
    Z pozdrowieniami
    Bartek

    Komentarz

    • patrykL
      Rider
      • 2009
      • 588

      #52
      Ja podejrzewam teraz wtryski, mam O1 i O2 jak widać. W BFQ od zawsze ten sam problem z odpalaniem, gdy ciepły. Losowo się to zdarza. Ostatnio w BSE po raz pierwszy ciepły też nie chciał za pierwszym razem odpalić. Dokładnie Panowie to samo co u Was. Jeśli chodzi o BFQ to wykluczyłem: świece, przewody, cewkę, czujnik położenia wału, gaszenie na LPG czy PB też bez znaczenia. Będzie trzeba wymienić listwę wtryskiwaczy, niestety gwarancji już nie ma. Co do pompy paliwa prawdopodobnie się myliłem.
      tak jak pisalem, u mnie listwa wtryskiwaczy była wymieniana i nie dalo to efektu, jak byl (losowy) problem z odpaleniem silnika tak pozostal

      Komentarz

      • koszu84
        Classic
        • 2012
        • 20

        #53
        Podłączam się do tematu. U mnie to samo , na ostatnim przeglądzie wymienili mi wtryski gazu ostatnie wytrzymały 30 tyś. I wtedy dopiero powstał problem z porannym odpalaniem, dzisiaj dopiero za trzecim razem odpalił. Świece , filtry wymienione wgrana nowa mapa ku.... co mogli spierniczyć w ASO? Wcześniej przy padniętych wtryskach nie było takiego problemu, więc pompę paliwa też wykluczam, ponieważ problem pojawił sie po wyjeździe z ASO. Znowu pewnie coś mi popsuli.

        Komentarz

        • niezal
          Rider
          • 2010
          • 283
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #54
          Wczoraj po raz drugi w O2 z LR gorący nie odpalił od kopa (przebieg 26tkm). W O1 zdarza mi się do dosyć często, od zawsze (przebieg 62tkm).
          "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

          O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
          O2 Tour BSE+LPG LR - MED

          Komentarz

          • mocuk
            Classic
            • 2014
            • 5

            #55
            podłączam się do tematu. U mnie wygląda to troszkę inaczej.
            Mam Octavie II z 2011 roku z fabryczną instalacją Landi Renzo. (1.6 MPI BSE)

            W ciągu 2 tygodni (auto palone codziennie po kilka razy) 3-4 razy miałem problem z odpaleniem silnika. Udało mi się dopiero po 5-20 min i wielu próbach odpalenia.
            Ujawnia mi się to po np dłuższej jeździe gdy auto postoi 1-2 godziny (albo i mniej). Rano nigdy nie miałem takiej sytuacji więc ciężko mi powiedzieć czy jest to związane z zimnym bądź ciepłym silnikiem.
            Nie wiem czy może to mieć związek ale na biegu jałowym czuję co kilka sekund taką wibrację jak by na siedzeniu (obroty są stabilne i nie słychać żeby silnik jakoś nierówno pracował)
            Dodatkowo powiem, że miałem problem 2 tygodnie temu ze zbyt ubogą mieszanką i błędem sondy lambdy. Zostały wymienione wtryskiwacze i sonda i niby z gazem jest wszystko ok.
            Problem z odpalaniem był zarówno przed jak i po tych naprawach więc nie mają one wpływu na defekt. Obecnie mam auto w ASO i starają się znaleźć jakąś przyczynę. Odłączyli instalacje i potwierdzili, że problem dalej występuje. Podejrzewali, że może być to czujnik wału korbowego ale wczoraj to wyeliminowali. Dzisiaj dostałem informację, że jest to cewka zapłonowa. Czy faktycznie może tak być czy może coś jeszcze innego? Z tego co czytałem to jak cewka pada to objawia się to poza wibracjami/szarpaniem i trudnością z odpalaniem także spadkiem mocy i gaśnięciem silnika podczas jazdy, u mnie tych 2 ostatnich rzeczy nie było.
            Bardzo proszę o sugestie

            Komentarz

            • niezal
              Rider
              • 2010
              • 283
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #56
              W O1 jak wymieniłem czujnik położenia wału, cewkę, przewody, świece, filtry gazu + wykonałem regulację, wyczyściłem i adaptowałem przepustnicę, nawet ostatnio jeżdzę na Motul`u i....

              ... nic to nie dało. Dokładnie moje problemy to (BFQ):

              -czasem lekko strzeli w filtr powietrza przy ruszaniu, ostatnio od wielu km tego nie obserwuję,
              -ciepły nie zawsze odpali za pierwszym razem (raz na kilka odpaleń, powiedzmy raz na 10 odpaleń), jednak za drugim przekręceniem kluczyka odpala już jednak zawsze normalnie,
              -potrafi się zakrztusić na wolnych obrotach, nie wiem o co chodzi ale do tej pory może z 10 razy tak się zdarzyło (przebieg ponad 60tkm),
              -sprzęgło i skrzynia są bardzo ale to bardzo uciążliwe, ciężko ruszać, ja to muszę się skupiać, w żadnym innym aucie tego nie miałem, lewarek i mechanizm zmiany biegów noooo trzeba się przyzwyczaić i nieszybko idzie to zrobić

              Problemy (BSE):

              Tylko jeden. Do tej pory chyba dwa razy jakoś ciężko odpalił, prawie to samo co w BFQ. To musi być ta sama usterka.


              Jeśli sporo już osób stwierdza, że wymiana wtrysków nic nie dała to ja wnioskuję, że jest tu coś na rzeczy z komputerem silnika. Ktoś już pisał, że kasuje jakieś zapamiętane wartości, nie pamiętam szczegółów. Jestem mega ciekawy w czym tu naprawdę tkwi problem.
              "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

              O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
              O2 Tour BSE+LPG LR - MED

              Komentarz

              • logan_x
                Rider
                • 2011
                • 401
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #57
                Ktoś już pisał, że kasuje jakieś zapamiętane wartości, nie pamiętam szczegółów. Jestem mega ciekawy w czym tu naprawdę tkwi problem.
                Pewnie chodzi o korekty długoterminowe składu mieszanki.
                Sterownik silnika z nich korzysta do momentu gdy sonda lambda się rozgrzeje i zacznie pracę.
                Gdy instalacja LPG nie jest zbyt dobrze wyregulowana, zbyt uboga albo zbyt bogata mieszanka, to sterownik robi korektę.
                Jak będzie lepsza pogoda to sprawdzę swoje, jestem ciekawy czy mam ubogo czy bogato .
                Korekcja kasuje się w momencie kasowania błędów.

                Komentarz

                • marcin91860
                  Drive
                  • 2012
                  • 47

                  #58
                  W moim przypadku wymiana listwy wtryskow (po 57tys.) pomogła na problemy z odpalaniem.
                  Przyczyną był puszczający wtrysk i gromadzenie się gazu w cylindrze. Po jakimś czasie podczas odpalania zamiast mieszanki tlen+benzyna robiła się tlen+LPG+benzyna i było za bogato na prawidłowy rozruch. Raz nawet zadymiło spod maski zaraz po nieudanej próbie rozruchu... Poza tym w okolicach zaworu bezpieczeństwa na kolektorze zrobiła mia się jakiś czas temu tłusta plama oleju. Może to był pierwsze oznaki problemu albo pierwsze oznaki nieszczelności oringu... Nie jestem pewien czy to ma związek.

                  Komentarz

                  • pejo
                    Rider
                    • 2010
                    • 286
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #59
                    Zamieszczone przez mocuk
                    Ujawnia mi się to po np dłuższej jeździe gdy auto postoi 1-2 godziny (albo i mniej). Rano nigdy nie miałem takiej sytuacji więc ciężko mi powiedzieć czy jest to związane z zimnym bądź ciepłym silnikiem.
                    Nie wiem czy może to mieć związek ale na biegu jałowym czuję co kilka sekund taką wibrację jak by na siedzeniu (obroty są stabilne i nie słychać żeby silnik jakoś nierówno pracował)
                    Jezeli jest problem z odpaleniem cieplego silnika ktory stal ok. godziny to nalezy sprawdzic wtryskiwacze benzynowe. Mozliwe ze "leja" i stad problem z uruchomieniem silnika na cieplo.

                    Komentarz

                    • mocuk
                      Classic
                      • 2014
                      • 5

                      #60
                      W ASO wymienili mi cewkę zapłonową i póki co jeżdżę już ponad tydzień i problemu niema. Mam nadzieję że udało się całkowicie to rozwiązać.

                      Komentarz

                      • Rosomak
                        L&K
                        • 2011
                        • 1365
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #61
                        mocuk, wywalało jakiś błąd???
                        Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                        http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                        Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                        Komentarz

                        • mocuk
                          Classic
                          • 2014
                          • 5

                          #62
                          nie jestem pewny. Z tego co mówili to bardziej diagnozowali po kolei wszystkie podejrzane elementy, i w końcu doszli do tej cewki. Wymienili ją na taką próbną i testowali przez kilka dni i problem nie wrócił.

                          Komentarz

                          • Rosomak
                            L&K
                            • 2011
                            • 1365
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #63
                            mocuk, kiedyś w firmowej Fabii I 1.4 mieliśmy podobny przypadek do Twojego że nie chciała palić na ciepłym a po nagrzaniu potrafiła przerywać, na zimnym odpalała dobrze i też okazała się cewka zapłonowa.
                            Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                            http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                            Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                            Komentarz

                            • niezal
                              Rider
                              • 2010
                              • 283
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #64
                              Powiem tyle, że u mnie w O1 na pewno winowajcą nie jest cewka bo wymieniałem samodzielnie na nową Beru i nie zaobserwowałem żadnych zmian, tzn. problemy z odpalaniem pozostały.
                              "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                              O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                              O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                              Komentarz

                              • Ebenezer
                                Classic
                                • 2013
                                • 36

                                #65
                                Miesiąc temu przy przebiegu niecałe 30kkm padły mi czarne wtryski LPG. W ramach gwarancji salon wymienił mi na nowe niebieskie. Obroty stabilne, ale zauważyłem zwiększone spalanie lpg (przeliczałem kilometry z litrami gazu) oraz większe średnie spalanie benzyny o ok. 0,8l wg komputera. Zaznaczam że ta sama trasa, żadnych szaleństw. Nawet na 200 km trasy przy prędkości do 100km/h spalanie gazu przy dwóch osobach wyszło ok 8,7l/100 km, czyli o 0,5 większe, jak kiedyś. Czy to normalne? Poradźcie coś.

                                Komentarz

                                • Rosomak
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1365
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #66
                                  Zamieszczone przez Ebenezer
                                  wyszło ok 8,7l/100 km, czyli o 0,5 większe, jak kiedyś. Czy to normalne?
                                  Takie spalanie LPG to ja mam przy czarnych MEDach i twierdze że to mało.
                                  Przy tej samej trasie, warunkach drogowych i stylu jazdy pali mi 7,8L/100km Pb.
                                  Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                  http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                  Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                  Komentarz

                                  • kniazuk
                                    Drive
                                    • 2013
                                    • 79

                                    #67
                                    Dzień dobry,
                                    mam auto z przebiegiem 10,5 tys km. Gaz założony w ASO (po kupnie, auto z fabryki r. prod. 2013), od przebiegu ok. 2tys km pojawia się denerwująca usterka: po rozruchu na zimnym silniku po ok. 3 minutach pracy (jeszcze na benzynie) obroty spadają, silnik szarpie aż zgaśnie. Jak się go uruchomi ponownie to zazwyczaj jest ok. Każda wizyta w serwisie kończyła się wgraniem nowego oprogramowania (tak mówił Pan kierownik) i jak się można domyślać po krótkim czasie problem pojawiał się ponownie. Przegląd był po 10tys km (nowe oprogramowanie) a po 500km problem powrócił. Proszę o info czy ktoś się spotkał z taką usterką, ASO Skody w Jeleniej Górze nie daje rady.
                                    Pozdrawiam,
                                    IGK

                                    Komentarz

                                    • lockin
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 706
                                      • Superb II (3T4)

                                      #68
                                      Zamieszczone przez Ebenezer
                                      Miesiąc temu przy przebiegu niecałe 30kkm padły mi czarne wtryski LPG. W ramach gwarancji salon wymienił mi na nowe niebieskie. Obroty stabilne, ale zauważyłem zwiększone spalanie lpg (przeliczałem kilometry z litrami gazu) oraz większe średnie spalanie benzyny o ok. 0,8l wg komputera. Zaznaczam że ta sama trasa, żadnych szaleństw. Nawet na 200 km trasy przy prędkości do 100km/h spalanie gazu przy dwóch osobach wyszło ok 8,7l/100 km, czyli o 0,5 większe, jak kiedyś. Czy to normalne? Poradźcie coś.
                                      Nie wiem skąd Wam się biorą te spalania po 8 litrów, ja od zakupu wprowadzam każde tankowanie na swoim profilu motostat >>> KLIK <<< i jeszcze poniżej 9 litrów nie zjechałem. Fakt faktem że jeżdzę głównie po mieście (Wrocław) i auto z tą instalacją po prostu pali swoje, czyli tyle ile podaje moja stopka. Ja jestem ze spalania zadowolony, wychodzi 28pln za 100km czy jade w mieście, na autostradzie czy trasie, zwłaszcza że mam 2 ziomali z o2fl (1.4 i 1.8 TSI) i każdy leje średnio po 9L PB. Szerokości...

                                      PS. A co do tematu - szkodnik pali na dotyk, przebieg ok 33 000 km, świece, wtryski i cała reszta fabryczne...
                                      JEST >>> O2FL by Lockin

                                      BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                                      BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                                      BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                                      BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                                      Komentarz

                                      • Rosomak
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1365
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #69
                                        Zamieszczone przez lockin
                                        Nie wiem skąd Wam się biorą te spalania po 8 litrów,
                                        z wyliczeń po tankowaniu. Nie mam zamiaru nikogo przekonywać że mi średnio pali: 8,82L/100km (średnia roczna ze spalania LPG). Kwestia wiary to sprawa indywidualna...
                                        Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                        http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                        Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                        Komentarz

                                        • logan_x
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 401
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          #70
                                          U mnie w OI średnie spalanie LPG 8.13 plus jakieś 0.6 noPb na 100 km, muszę sprawdzić czy nie mam zbyt ubogo ustawionej mapy .
                                          Miesięcznie przejeżdżam około 1 kkm, w tym 550 km trasy ze średnia prędkością 65km/h, reszta to wiejskie drogi i małe trójmiasto

                                          Komentarz

                                          • patrykL
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 588

                                            #71
                                            Nawet na 200 km trasy przy prędkości do 100km/h spalanie gazu przy dwóch osobach wyszło ok 8,7l/100 km, czyli o 0,5 większe, jak kiedyś. Czy to normalne?
                                            według mnie to bardzo dużo, u mnie przy jedzie na trasie, predkosc ok. 110km/h (wieksza czesc drogi) spalanie sporo poniżej 8l (lpg oczywiście, bo benzyny komputer pokazywal ok. 5,8l-6l), miasto natomiast zawsze 10-10,5l lpg, benzyny nie wiem, bo nigdy nie korzystalem

                                            Komentarz

                                            • slawoj78
                                              Ambiente
                                              • 2012
                                              • 102
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #72
                                              A wg. mnie wcale nie dużo. Wiele zależy od stylu jazdy. Gwałtowne przyspieszanie , hamowanie itp.

                                              Mi tam pali w trasie 9-9.5 litra LPG , w mieście nie mam pojęcia , nie po to mam gaz żeby liczyć. Pewnie ze 12 litrów i wcale mnie to nie martwi.

                                              13 lat jeżdżę na gazie, czwartym samochodem i wychodzę z założenia , że niech sobie pali ile chce - i tak mi się opłaci.
                                              Był: Nissan Almera, 2001 rok
                                              VW Passat, 1999 rok
                                              BMW 318 iT, 2000 rok
                                              Jest: Skoda Octavia, 2009 rok

                                              Komentarz

                                              • Andrzej.P
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 1516
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #73
                                                ZTCP to najniższe spalanie odnotowałem na poziomie 8,5/100 podczas spokojnej (tak do 110km/h, ale też sporo 80-90) jazdy w trasie. Jak dla mnie takie spalanie jest OK.

                                                O2 BSE i poniżej 8/100 może i jest osiągalne, ale to chyba idzie zasnąć (lub z podpieraniem benzyną)
                                                Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                                FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                                Komentarz

                                                • piotrek_os
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 8162
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez logan_x
                                                  U mnie w OI średnie spalanie LPG 8.13
                                                  dokładnie takie samo spalanie miałem w ex 01 bfq + tak 50zł benz na 3 tys km, a latem nawet i z 5-6 tys.
                                                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                                  Komentarz

                                                  • patrykL
                                                    Rider
                                                    • 2009
                                                    • 588

                                                    #75
                                                    O2 BSE i poniżej 8/100 może i jest osiągalne, ale to chyba idzie zasnąć (lub z podpieraniem benzyną)
                                                    tak jak napisałem, predkosc ok. 110km/h, to chyba nie tak zle? wynik "nienaciagany", rzetelnie policzony

                                                    nie po to mam gaz żeby liczyć
                                                    Mi tam pali w trasie 9-9.5 litra LPG
                                                    :?:

                                                    13 lat jeżdżę na gazie, czwartym samochodem i wychodzę z założenia , że niech sobie pali ile chce - i tak mi się opłaci
                                                    ...a niech pali, byleby nie więcej niż kosztowałaby jazda na benzynie

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...