1.8 TSI 160KM szarpanie na 4 i 5 biegu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rybacom
    Classic
    • 2018
    • 0

    1.8 TSI 160KM szarpanie na 4 i 5 biegu

    Zamieszczone przez leszekmw
    no to był tdi , ale generalnie ok pod względem komfortu.
    Diesle Toyoty są cichutkie, a benzyniaki w T27 to już w ogóle...
  • rybacom
    Classic
    • 2014
    • 5

    #2
    1.8 TSI 160KM szarpanie na 4 i 5 biegu

    Witam,
    mam Skodę Octavię 1.8 TSI 160 KM i problem którego nie może ustalić żaden mechanik chodzi o to, że samochód szarpie (przerywa) na 4 i 5 biegu ale tylko przy obrotach między 2 tyś a 2,2 tyś. na pozostałych biegach jest ok nawet na 6. W samochodzie wymieniłem świece przewody, sprawdzałem cewki jak również filtr paliwa. Paliwo tankowałem już na różnych stacjach i wszystko jest bez zmian. Podłączany był też pod komputer i ani stacjonarny ani taki podczas jazdy nic nie wykazał. Może ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem. Jest jeszcze podejrzenie, że może być to koło dwumasowe a to już spory wydatek. Jak macie jakieś pomysły prośba o pomoc. Samochód ma przebieg 80 tyś km. Kupiłem go przy przebiegu 70 tyś km. Był sprowadzony także brak historii.
    Łukasz

    Komentarz

    • pekool
      Rider
      • 2012
      • 321
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      kolego nie ten dzial, to jest O1
      pekool

      Komentarz

      • Ceed1
        Rider
        • 2012
        • 461

        #4
        Przewody wymieniłeś? No to coś mnie ominęło.

        Komentarz

        • piomar
          Classic
          • 2014
          • 2

          #5
          Mam to samo ale w Hyundai.
          Czyszczenie zaworu EGR i przelot z dużą prędkością obrotową autostradą też pomogło ale to jest diesel.

          Obroty 2.0 do 2.2 to moment włączania się turbiny.

          Potencjometr pedału gazu - to mi wymieniali kiedyś w VW przy podobnych objawach
          Innych typów nie mam
          :? :?

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            rozpocząłbym od logów dynamicznych.
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • Ceed1
              Rider
              • 2012
              • 461

              #7
              piomar w 1,8 TSI włącza się już dużo wcześniej niż jak piszesz.

              Komentarz

              • chrzanek
                Ambiente
                • 2014
                • 234
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                #8
                Zamieszczone przez pekool
                kolego nie ten dzial, to jest O1
                Jednak chyba O2????

                W 1,8 tsi nie ma dwumasa.

                Komentarz

                • mirek_p11
                  RS
                  • 2010
                  • 6630
                  • Volkswagen
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez chrzanek
                  W 1,8 tsi nie ma dwumasa
                  koło dwumasowe jest w 1.8 TSI

                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                  Fotki
                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                  Fotki

                  Komentarz

                  • rybacom
                    Classic
                    • 2014
                    • 5

                    #10
                    Tak aby było jasne dwumas wymieniłem i niestety to nic nie pomogło. Jak szarpało to szarpie.
                    Łukasz

                    Komentarz

                    • kras
                      Ambiente
                      • 2014
                      • 107

                      #11
                      stawiam na cewki, kiedy zmieniałeś świece?

                      Komentarz

                      • rybacom
                        Classic
                        • 2014
                        • 5

                        #12
                        Co do świec, cewki i przewodów było zmienione na samym początku.

                        [ Dodano: Nie 08 Cze, 14 08:47 ]
                        jest nowy objaw przerywania, jadąc na tempomacie i przyspieszając przyciskiem od tempomatu samochód przyspiesza płynnie i nic nie szarpie, przy takim samym przyspieszaniu za pośrednictwem pedału gazu samochód szarpie.

                        [ Dodano: Sro 11 Cze, 14 15:43 ]
                        tak dla uzupełnienia zamieniłem pedał gazu z samochodu który nie ma takich problemów i niestety szarpanie jest tylko teraz od 1,8 do 2 tyś obrotów
                        Łukasz

                        Komentarz

                        • PeterosSkoda
                          Classic
                          • 2014
                          • 5

                          #13
                          Hej Rybacom,

                          Ja mam podobny problem, ale mam silnik 1.4 TSI - też diagnoza kompa nic nie dała. Wcześniej wymieniłem cewkę w pierwszym cylindrze - miałem check engine oraz błąd 301. Pomogło na chwilę i po paru tygodniach problem powtarza się jednak mniej intensywnie.
                          Czy tobie może udało się dojść do przyczyny ?
                          Pozdrawiam
                          Peteros

                          Komentarz

                          • rybacom
                            Classic
                            • 2014
                            • 5

                            #14
                            Hej,
                            niestety nic nie pomagam rozważam jeszcze jechać do jakiegoś autoryzowanego skody tylko nie wiem który w Warszawie jest dobry?
                            Łukasz

                            Komentarz

                            • PeterosSkoda
                              Classic
                              • 2014
                              • 5

                              #15
                              Zamieszczone przez rybacom
                              Hej,
                              niestety nic nie pomagam rozważam jeszcze jechać do jakiegoś autoryzowanego skody tylko nie wiem który w Warszawie jest dobry?
                              Hej - trochę poszperałem na tym forum i znalazłem sporo pomocnego infa - chociaż to dotyczy bardziej 1.4 TSI, ale pewnie dotyczy ogólnie problemu w TSI ( prznynajmniej tych mniejszych silników ).


                              Przeraża mnie koszt ewentualnej wymiany turbiny - z postów na wspomnianej grupie, wynika z dużym prawdopodobieństwem, że to turbina :-|
                              Ja właśnie dałem Skodzinę do ASO we Wrocku ( ICM GALL ) do ponownej diagnozy - poprzednio mieli jakieś problemy z kompem. Zobaczymy .....

                              W Waw-ie niestety nie znam serwisów.
                              Pozdrawiam
                              Peteros

                              Komentarz

                              • SS
                                RS
                                • 2010
                                • 16209
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                u mnie też jest szarpnięcie w okolicach 2000obr/min, głównie na 3 biegu i z tego co pamiętam pojawiła się odpowiedź, że to zbyt duże depnięcie na gaz. Niestety nie pamiętam w jakim temacie to było, ale pamiętam, że to kobieta się w nim wypowiadała, że reklamowała to w ASO i nic nie potrafili poradzić
                                Pisał Sebastian

                                Komentarz

                                • blitz1916
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 36

                                  #17
                                  Miałem podobny problem z turbiną, wizyta w ASO w WWA na grochowskiej 45f załatwiło sprawę, autko chodzi płynnie i już nic nie szarpie i wcale mocno mnie nie skasowali.
                                  Była: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=83896

                                  Komentarz

                                  • SS
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 16209
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    blitz1916, a powiedzieli w czym problem?
                                    Pisał Sebastian

                                    Komentarz

                                    • PeterosSkoda
                                      Classic
                                      • 2014
                                      • 5

                                      #19
                                      Cześć,
                                      jestem już po diagnozie - i niestety tak jak myślałem :-\ chodzi o turbinę, a dokładniej o zawór upustowy w części kolektora, nie zamyka się prawidłowo ( czy jak zrozumiałem za każdym razem ) Jednak na szczęście, nie wymieniają całej turbiny tylko część z kolektorem, gdzie znajduje się wspomniany zawór ( tzw. Wastegate - przepustnica ) - w tym ASO co byłem taka przyjemność - zestaw z robocizną to około 2.500 zł ( ale lepiej jak ~4.000 zł z turbiną ).
                                      Jeśli macie gwarancję lub zgłaszaliście wcześniej najlepiej pisemnie ten problem to przyciśnijcie ASO. W poprzednim poście podałem linka do tematu, gdzie dokładnie opisuje nasz problem.

                                      Pzdr. Piotr
                                      Pozdrawiam
                                      Peteros

                                      Komentarz

                                      • SS
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 16209
                                        • Superb III (3V3)

                                        #20
                                        PeterosSkoda, dzięki za info. Nie ma jak "dobra" wiadomość przed wyjazdem na wakacje
                                        Pisał Sebastian

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Pytanie czy nie wystarczy dorobic sprezyne jak koledzy dorobili do turbiny w 1.4TSI
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • SS
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 16209
                                            • Superb III (3V3)

                                            #22
                                            Maicroft, to jest myśl. Dzisiaj trochę pojeździłem i objawów na razie nie mam :? Zobaczy jak będzie dalej
                                            Pisał Sebastian

                                            Komentarz

                                            • LUKI
                                              RS
                                              • 2005
                                              • 5776

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              Pytanie czy nie wystarczy dorobic sprezyne jak koledzy dorobili do turbiny w 1.4TSI
                                              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                              Komentarz

                                              • rybacom
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 5

                                                #24
                                                Witam,
                                                byłem w ASO POLMOT Auto i wgranie nowego softu do silnika rozwiązało problem koszt 180 zł. Teraz nic nie szarpie i samochód działa super. Dzięki za pomoc.
                                                Łukasz

                                                Komentarz

                                                • kowal 2002
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 5161

                                                  #25
                                                  rybacom, możesz sprawdzić VCDS-em jaki soft wgrali?
                                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...